• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Grand Prix

jag.
7 lipca 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
W Sopocie odbędzie się piąta i szósta eliminacja Międzynarodowych Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski LOTOS Grand Prix Sopot 2007. W trójmiejskim kurorcie kierowcy rywalizować będą już po raz dziesiąty. Pierwsze przejazdy są planowane o godzinie 9.30 w sobotę i 8.00 w niedzielę. Wstęp dla kibiców bezpłatny.

W środę o północy zamknięta została lista startowa uczestników. Znajduje się na niej 56 kierowców. Na czoło wysuwają się przede wszystkim samochody Mitsubishi Lancer, których ujrzymy siedem oraz auta trzy auta WRC. Faworytami wydają się być: lider klasyfikacji mistrzostw i najlepszy polski kierowca w gronie "górali", Mariusz Stec oraz rewelacja tego sezonu, Mariusz Małyszczycki. Aż dziewięciu uczestników liczyć będzie klasa historyczna.

Każdy wyścig składa się z podjazdów treningowych (V runda składa się z dwóch, VI tylko z jednego) oraz podjazdów wyścigowych. Warunkiem dopuszczenia do zawodów jest ukończenie minimum jednego podjazdu treningowego. O zwycięstwie w każdej eliminacji decyduje łączny czas przejazdu obydwu podjazdów wyścigowych danej rundy. W przypadku jednakowych czasów, o wyższym miejscu w klasyfikacji decyduje lepszy wynik jednego z podjazdów wyścigowych. W przypadku takich samych rezultatów przyznaje się ex aequo. Prowadzone będą następujące klasyfikacje: generalna, generalna dla każdej z grup, klasyfikacja w klasie pojemności skokowej zgodnie z podziałem. Obowiązuje następujący podział samochodów na grupy i klasy:
Kategoria I:
Grupa N-FIA, A-FIA, E1 - krajowa, HS
do 1150
od 1151 - 1600
od 1601 - 2000
powyżej 2000 klasyfikacja generalna w grupie
Klasa VW Golf Diesel - zgodnie z regulaminem pucharu VW - WSMP
Klasa KIA Picanto - zgodnie z regulaminem Pucharu KIA - WSMP
Grupa HS
Samochody Historyczne- zgodnie z regulaminem technicznym GSMP podgrupa HR do 750 cm3
od 751 cm3-1500cm3
od1500cm3- 2000 cm3
pow. 2000 cm3

Honorowy patronat nad imprezą objęli Marszałek woj. Pomorskiego Jan Kozłowski, prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, prezydent Sopotu Jacek Karnowski oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Organizatorzy w tym roku szczególnie zadbali także o bezpieczeństwo zawodników, a przede wszystkich kibiców. - Dzięki sponsorowi imprezy Grupie Lotos SA, której przy okazji dziękuję, że jest z nami, wydaliśmy ponad 20 tys. zł na zainstalowanie nowych barier drogowych. Po zawodach pozostaną one na trasie i chronić mają trójmiejskich kierowców - podkreśla Lesław Orski, dyrektor mistrzostw.

DEKALOG BEZPIECZNEGO KIBICA
1.Nie rzucaj na drogę przedmiotów (kamieni, butelek itp.) mogących zagrozić bezpieczeństwu i życiu kierowców oraz kibiców.
2.Nie przebiegaj drogi przed znajdującymi się na trasie samochodami.
3.Nie przekraczaj miejsc wydzielonych taśmą.
4.Nie zajmuj miejsc niebezpiecznych: po zewnętrznej stronie zakrętu, po wewnętrznej na jego wyjściu oraz takich, które uniemożliwiają ucieczkę przed rozpędzonym pojazdem.
5.Nie zostawiaj bez opieki dzieci i zwierząt.
6.Nie zasłaniaj tablic informacyjnych.
7.W trakcie zawodów nie pij alkoholu.
8.Samochód zostaw w wyznaczonym do tego miejscu.
9.Stosuj się do poleceń organizatora rajdu oraz wszelkich służb zabezpieczających imprezę.
10.W razie nagłej potrzeby interwencji służb - straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego - zwracaj się o pomoc do obsługi wyścigu.

Wyścig będzie rozegrany pomiędzy Sopotem (start ul. Malczewskiego) a Gdynią (meta ul. Sopocka). Trasa ma długość 3050 metrów, różnica wzniesień wynosi 108 metrów, będzie na niej 11 prawych i 7 lewych zakrętów, pokryta jest asfaltem o szerokości maksymalnie siedmiu metrów. Start umiejscowiony został na wysokości ostatniego wejścia na Cmentarz Komunalny w Sopocie. Kierowcy będą wyjeżdżać na trasę z prawej strony. Tradycyjnie, ogromna rzesza kibiców gromadzić się będzie właśnie w tym miejscu. Tutaj będzie można zobaczyć ostatnie przygotowania kierowców do startu w wyścigu. Kibiców żądnych wrażeń zachęcam do poszukiwania atrakcyjnych miejsc na trasie. Odcinek od pierwszego lewego łuku przez drugi prawy jest bezpiecznym dla publiczności fragmentem trasy i tam można śledzić rywalizację zarówno z jednej jak i drugiej strony. Tutaj samochody będą się stopniowo rozpędzać. Następny lewy zakręt w lesie jest bardzo niebezpieczny, ale bardzo widowiskowy. Kibice powinni zajmować wyłącznie miejsca po wewnętrznej stronie zakrętu. Nie wolno natomiast oglądać zawodów od strony zewnętrznej. Mimo zabezpieczenia specjalną barierą tutaj może dojść do wielu wypadków. Miejscem centralnym i moim zdaniem najbardziej atrakcyjnym będzie obszar ronda ulicy Kolberga na Brodwinie. Tutaj można oglądać efektowne wyjście z niebezpiecznego zakrętu, dojazd i odhamowanie przed rondem, nietypowy (dla wyścigu) przejazd rondem ograniczonym krawężnikami i dynamiczny wyjazd z ronda.
Potem czeka kierowców kilka łagodnych zakrętów. Są one bardzo niebezpieczne, gdyż niewielkie skosy zawodnicy z reguły pokonują z dużą prędkością. Tutaj zalecane jest zajmowanie miejsc po wewnętrznej stronie zakrętów. Na prostej, poprzedzającej najbardziej górski odcinek wyścigu prędkość niektórych pojazdów przekroczy nawet dwieście kilometrów na godzinę. Amfiteatralne ukształtowanie terenu w tym miejscu pozwala na obserwowanie wyścigu po obu stronach trasy.
Dla zawodników bardzo niebezpieczny będzie pierwszy zakręt tej sekcji.
Na pewno wielu kibiców zgromadzi się na nawrocie. Część zawodników pokonywać będzie ten łuk tak lubianym przez kibiców tzw. bokiem, czyli pełnym poślizgiem. Tam - mimo niedużych prędkości - kierowcy narażeni są na błędy.

W czasie trwania wyścigów zmieniona zostanie organizacja ruchu. Zamknięte będą ulice: Malczewskiego od ul. Księżycowej, Sopocka od ul. Wielkopolskiej (ul. Sopocka będzie otwarta na dojazd dla mieszkańców osiedla Kalinowo i Bernardowo). Dla zmotoryzowanych kibiców przygotowano następujące miejsca parkingowe: ul. Malczewskiego i ulice przyległe oraz na osiedlu Brodwino; na parkingach osiedla Karwiny (przy dobrej pogodzie) parking na zasypywanym stawie przy ul. Sopockiej. O zmianach w organizacji informować będą stosowne znaki.

PROGRAM ZAWODÓW
07.07.2007 (sobota)
9.30 - jeden podjazd zapoznawczy bez pomiaru czasu
10.30 - start do podjazdów treningowych V rundy
14.00 - ogłoszenie listy startowej V rundy
14.30 - start do I-szego podjazdu wyścigowego V rundy
18.30 - ogłoszenie wyników oficjalnych V rundy

08.07.2007 (niedziela)

8.00 - 8.30 - BK-1 dla zawodników startujących w VI rundzie
9.00 -Podjazd zapoznawczy bez pomiaru czasu
10.00 - start do podjazdu treningowego VI rundy
11.30 - zgłaszanie zespołów sponsorskich
12.00 - ogłoszenie listy startowej VI rundy
12.30 - start do I-szego podjazdu wyścigowego VI rundy
15.30 - ogłoszenie wyników oficjalnych VI rundy
17.00 - Oficjalne zakończenie - wręczenie nagród. Sopot - Molo
jag.

Zobacz także

Opinie (13) 1 zablokowana

  • fantastyczną godzine wybrali organizatorzy. 8 rano nie ma co. w zeszlym roku bylo pozniej

    • 1 0

  • jest fajna

    • 0 0

  • Naprawde warto nawet tak wczesnie wstac

    Dzisiaj było rewelacyjnie a EVO i Subaru Impreza to nic w porównaniu ze startującym również Lotusem Elise
    warto wspomnieć o szykanie która stoi na trasie, przebywanie w jej bezpośredniej bliskości kiedy nie wszyscy mogą przy nie wyhamować to niezapomniane przeżycie.

    • 0 0

  • plis

    a może ktoś podać wyniki przynajmniej kto wygrał :D

    • 0 0

  • fajnie bylo

    • 0 0

  • bylem na starcie bylo extra tylko czemu tak malo naglosnione start byl extra lepsza reklama

    • 1 0

  • PePe

    Lotus Exige.

    • 0 0

  • horror

    --wszystko fajne--tylko dlaczego mieszkańcy Brodwina musza słuchac drącego sie dziadka przez głośniki--plus muzyka rockowa,,od 8 rano w niedzielę!--nawet pospać i zrelaxować się nie można!--prowadzący spikerkę--gadał nieraz takie bzdury--że obciach!--POZDRAWIAM WSZYSTKICH RAJDOWCóW!--i Mieszkańców Brodwayu

    • 0 0

  • do yaro

    Byłbym bardzo zadowolony gdybym mógł poświęcić swój święty spokój na taką impreze pod własnym domem.

    • 1 0

  • Wypadek

    Był wypadek, podobno ktoś zginął, prawda to?

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane