- 1 Lwy Północy apelują do władz Lechii (98 opinii)
- 2 W Arce takie błędy nie wypadają (16 opinii)
- 3 Bałtyk pokonał wicelidera. Aż 7 goli (78 opinii)
- 4 Gedania odrobiła straty do lidera (21 opinii)
- 5 Ogniwo przerwało serię i pokonało mistrza (4 opinie)
- 6 Rugbiści Arki w specjalnych strojach (4 opinie)
Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu
Cztery konsorcja złożyły wstępne oferty na dzierżawę Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Obecnie na tym terenie pracuje tzw. dzierżawca tymczasowy po tym, jak w kwietniu ubiegłego roku dotychczasowy operator zerwał umowę z gdyńskim portem.
W październiku ub. roku ogłoszono przetarg na dzierżawę do 2053 r. Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim
Najwięksi gracze w branży morskiej w Trójmieście
Ofertę złożył m.in. obecny tymczasowy dzierżawca, czyli firma Mondry razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych. Zainteresowanie zgłosił także OT Port Gdynia, czyli firma już zarządzająca jednym z terminali w Gdyni. Wśród oferentów jest też Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera. Przeładowywaniem zboża w Gdyni jest też zainteresowane konsorcjum złożone z gdyńskich firm Speed, Astar i NTA oraz Tridente z Warszawy.
Jeśli oferty będą spełniać wymogi formalne, Zarząd Morskiego Portu Gdynia zaprosi konsorcja do złożenia ofert dotyczących m.in. ceny dzierżawy, skali i warunków przeładunku.

Przypomnijmy, że w kwietniu tego roku poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego.
Od 1 lipca tego roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża przy nabrzeżu Norweskim i ma je realizować podczas przebudowy nabrzeża Indyjskiego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-03 20:45
Oczywista oczywistość
Wygrać powinien oczywiście ktoś niegłupi. A najlepiej mondry.
- 2 2
-
2023-02-01 14:31
problemem portu Gdynia (5)
są władze Gdyni, bo te sprzedają tereny przy portowe deweloperom na budowe mieszkań. Tym samym port nie ma szansy na powiększanie przestrzeni magazynowej i tym samym zwiększaniu obrotów i zysków. Władze gdyni podejmują bardzo krotko wzroczne decyzje, ktore szkodzą rozwojowi miasta. Podobna sytuacja jest w gdańsku.
- 53 11
-
2023-02-01 14:36
Port musi się rozbudowywać, (1)
ale na Zatoce. Czyli na wodzie, tak się robi na całym świecie.
- 7 1
-
2023-02-01 14:46
Gdynia może (mogła) robić to
w obu kierunkach.
A to, co zostanie na wodzie wybudowane, trzeba skomunikować...
Obecnie pociągi i ciężarówki będą poruszać się slalomem między blokowiskami...- 5 2
-
2023-02-01 17:17
Gdańsk
W Gdańskim porcie jest podobnie, tereny wyprzedawane, polskie spółki doprowadzane do upadłości lub zarządy osadzane przez aptekarzy z ZMPG nie posiadający żadnych predyspozycji do danych stanowisk.
Jeśli jakiś przypadek nie ma szans na dobry stołek, ląduje TU.- 1 1
-
2023-02-02 05:38
port jest wlasnoscia miasta?, dlaczego Korolewski pozwala na wydawanie panstwowych pieniedzy na zabezpiczenie kolesi w atrakcyjne nieruchomosci ,a nie wykupi dla portu terenu wokol portowego!?.
- 2 0
-
2023-02-02 19:21
Przynajmniej władze Gdyni odkryły, że mamy XXI wiek.
PIS dalej w XIX wieku. Flisacy na Wiśle, port w środku miasta i przekopy za mld zł dla żaglówek.
- 0 0
-
2023-02-01 10:04
A coz promowym ? (12)
Czy Port Gdynia będzie zwracał kasę do UE za brak drugiego operatora ?
Jak doszło do tego iż nie ma tego drugiego armatora?
Co na to Zarząd Portu ?- 23 11
-
2023-02-01 10:27
(6)
100mln przepadnie co tam, stać nas. Nie będzie drugiego operatora bo gdzie się zmieści? Stena zajmuje całe miejsce. Nie ma drugiej rampy dla samochodów, zaoszczędzili na niej 2mln, to przepadnie 100mln z unii, co za problem.
- 3 13
-
2023-02-01 11:42
PORT (1)
To chyba Spółka Państwa?
Kto nom zarządza?- 3 2
-
2023-02-01 11:59
Pewnie TUSK, to zawsze wina Tuska XD
- 7 4
-
2023-02-01 12:50
czy ty rozumiesz co piszesz? (3)
jest zaprojektowany na co najmniej 2 operatorów
Stena załatwia załadunek dwa razy dziennie po nie wiem ile godzinę? Może dwie- 3 0
-
2023-02-01 13:13
(2)
Tam nawet parking na samochody jest maly, gdzie mają oczekiwać "tiry"? To czemu nie ma drugiego operatora, jak to takie proste? Jesteś specjalistą jak ta zatrudniona przedszkolanka z partyjnego nadania do pracy przy rozwoju portu? :D
- 1 5
-
2023-02-01 14:33
Nie ma drugiego operatora
bo państwowa firma wstępnie zgłosiła chęć korzystania, ale tylko po to aby zablokować wejście jakiejś konkurencji.
- 1 1
-
2023-02-03 07:25
Parking
Nie jest mały.
Ktoś to projektował i zatwierdzał.
Brak 2 operatora to zwrot kaski do UE.
Kto tym portem rządzi?- 0 0
-
2023-02-01 20:10
Zarząd ma to w dudzie. Przecież te chłopki dziś są, a jutro ich nie będzie
Oni są tylko po to, żeby wydoić firmę na ile się da. Vide zarobki prezesów oraz sponsorowanie podejrzanych imprez (jak choćby rejs dla kilkudziesieciu osób z Gdańska do Gdyni i z powrotem). Są zapleczem finansowym Horały i spółki
- 3 2
-
2023-02-02 19:14
Jaki zarząd?
To ludzie z SKOKu, krewni towarzyszy PIS i kościelni dewoci.
- 1 0
-
2023-02-03 06:40
Tak było, nie zmyślam (2)
Drugiego operatora nigdy nie miało być, od samego początku czyli fazy projektowej wszyscy to wiedzieli oczywiście nieformalnie. Terminal był budowany pod kaprys StenaLine, a że pewne osoby w porcie mają ambicję co najmniej na poziomie europejskim to zaraz po "oficjalnym otwarciu" robiono przebudowę pod StenaLine bo nie pasowało im rozmieszczenie infrastruktury w budynku. Były rozmowy z PLO ale nic nie wyszło, Port Gdynia tak zabetonowany że nie doszli do kompromisu.
- 0 0
-
2023-02-03 07:26
Z PLO
Wszystko Arciszewskich ?
- 0 0
-
2023-02-03 07:28
Kaprys Steny ?
Żartujesz
Kto rządzi potem?
Stena ?
Kto będzie zwracał kasę do UE ?
Polski podatnik .- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.