• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Cegła" z BGŻ na plastronie...

25 listopada 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 

Energa Wybrzeże - żużel

Najnowszy artykuł o klubie Energa Wybrzeże - żużel Nicolai Klindt nagrodzony: Niezwykłe wyróżnienie. Motywacja na cały sezon
Z Krzysztofem Łabendą, dyrektorem oddziału Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. w Gdańsku rozmawia Zbigniew Żukowski.

- Bank Gospodarki Żywnościowej został powołany do życia dla obsługi rolnictwa i przemysłu spożywczego. Z czasem rozszerzał jednak swą działalność. Jaki jest obecnie jego status?

- BGŻ jest dzisiaj bankiem uniwersalnym. Wprawdzie naszym głownym klientem pozostaje rolnictwo, ale wychodzimy aktywnie poza ten sektor. Obsługujemy, w sensie kredytowym, budowę statków i developerów, rzemiosło i drobny handel, klientów korporacyjnych oraz indywidualnych.

- Jak przedstawia się działalność detaliczna?

- Jest coraz wyraźniej widoczna, między innymi za sprawą pakietu INTEGRUM. To takie ramię detaliczne banku, a zarazem sztandarowa propozycja adresowana, w różnych odmianach, do klientów indywidualnych oraz do średniego biznesu.

- Jakie nowości produktowe oferuje BGŻ?

- Nowym, szybko rozwijającym się, kanałem dystrybucji usług jest rachunek dostępny przez internet. To napewno kierunek przyszłościowy. Coraz większą wagę bank przywiązuje do kontaktów z młodymi klientami - studentami i uczniami szkół średnich. Oferujemy im specjalne konta i usługi. Są badania potwierdzające, że młody człowiek zaznajomiony z ofertą banku i korzystający z niej, niejako wychowany w konkretnym banku, pozostaje w nim na długo.

- BGŻ jest coraz bardziej widoczny także w działalności pozabankowej, społecznej. Myślę m.in. o sponsorowaniu wydarzeń kulturalnych, czy sportowych...

- Żyjemy w tym miejscu i wśród tych ludzi, w mieście, które jest także naszym miastem. Czujemy więc potrzebę uczestniczenia w ważnych dla tej społeczności wydarzeniach. Dlatego od lat sponsorujemy Jarmark Dominikański. Także jeden z dzwonów na wieży ratusza sfinansował BGŻ. Takich przykładów mógłbym podać więcej.

- W tym nurcie zwraca uwagę sponsorowanie przez gdański BGŻ żużlowca GKS Wybrzeże, Krzysztofa Cegielskiego. Skąd ten pomysł?

- Żużel jest dyscypliną sportu, która jednorazowo gromadzi w Gdańsku nawet 12-15 tysięcy ludzi. Żadne inne wydarzenie sportowe lub kulturalne nie przyciąga takich tłumów. Nawet po spadku GKS-u z ekstraligi "na Cegielskiego" nadal przychodziło po kilka tysięcy kibiców. Krzysztof Cegielski to wzorowy sportowiec, uosobienie dobrego poziomu. My też go polubiliśmy i postanowiliśmy mu pomóc...

...robiąc jednocześnie przyjemność paru tysiącom kibiców.

- Oczywiście, że to też się liczy. Podobnie jak pewność, że przekazane przez nas środki są racjonalnie spożytkowane, a więc, że to wszystko jest rzetelne i ma sens. Bo przecież drużyna GKS Wybrzeże wróciła do ekstraligi, a Cegielski walnie się do tego przyczynił.

- Czy wie pan na co "poszły" pieniądze sponsorskie BGŻ?

- Oczywiście. BGŻ sfinansował zakup nowego motocykla dla Krzysztofa Cegielskiego.

- Czy ta pomoc będzie kontynuowana?

- Po sezonie rozmawialiśmy o planach pana Krzysztofa. Ustalimy też w jakiej formie nadal mu pomagać. Chcemy mieć wpływ na rozwój jego kariery sportowej. Znamy jego plany startów w Szwecji, być może zakupimy więc kolejny motocykl. Cegielski już dziś należy do żużlowej czołówki, a wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej.

- Co, oprócz kibicowskiej satysfakcji, ma z tego bank?

- Współpraca z Krzysztofem Cegielskim jest dla nas interesującym i sympatycznym doświadczeniem. Poza tym nasz zawodnik występując na torach krajowych i zagranicznych ma na swym stroju logo BGŻ. Tysiące kibiców zapewne to dostrzeże i zostanie im w pamięci pozytywne skojarzenie. Jest to więc dobra promocja naszego banku.
Mówiłem wcześniej, że BGŻ stara się pozyskać do współpracy młodzież, przyszłych klientów. Organizujemy więc spotkania na uczelniach lub w liceach. Na naszą prośbę bierze w nich udział Krzysżtof Cegielski. Ma dla nas czas, promuje bank i jego usługi, a młodzi ludzie słuchają tego i widzą, że mają do czynienia z bankiem, który stara się żyć tym co dzieje się w mieście, że jest to bank, który zarabia pieniądze, ale też chce i potrafi dzielić się nimi.

- Wspieranie kultury, sponsorowanie sportu, doroczne spotkania towarzyskie z klientami i honorowanie najlepszych z nich tytułami "Primus inter pares" - wszystko to składa się na strategię budowania korzystnego image"u banku i dobrego klimatu wokół niego?

- To wszystko prawda, bo na konkurencyjnie trudnym rynku usług bankowych oferty są do siebie dość podobne. Nie różnią się radykalnie, a raczej szczegółami. Tym, co może banki różnić bardziej wyraziście, jest stosunek do klienta: sposób jego traktowania, ułatwiania mu życia, docenianie go i szanowanie. Atmosfera, którą bank tworzy we współpracy z klientem, ma zasadnicze znaczenie. Klient powinien odczuwać, że bank ceni sobie współpracę z nim. Dobrze jeśli klient nie jest anonimowy i zna swych bankowych opiekunów oraz może liczyć na życzliwość. Gdybyśmy nie szanowali klienta, trzeba by zamknąć te piękne wnętrza i rozejść się...

- ...a to przecież nie wchodzi w rachubę. Dziękuję za rozmowę.



Głos Wybrzeża

Opinie (2)

  • Cegla z BGZ na plastronie.

    Uwazam ze jest to dobry pomysl aby sponsorowac dobrych zawodnikow zeby sie rozwijali. Patrzac w przeszlosc, ilu to dobrze zapowiadajacych sie sportsmanow odeszlo w zapomnienie gdyz nie stac ich bylo na zakup sprzetow itp.. Nawet jesli "Cegla" nie bedzie jezdzil w "Wybrzezu" to i tak majac takiego sponsora(BGZ) bedzie rozslawial polski zuzel na arenie miedzynarodowej. Brawo BGZ!!!! Marek k.

    • 0 0

  • Cegielski

    ten pan jest w temacie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz Wybrzeża

Arged Malesa Ostrów Wlkp.
21 kwietnia 2024, godz. 14:00
81% Arged Malesa Ostrów Wlkp.
2% REMIS
17% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Aneta Starzyńska 1 4 100%
2 Andrzej Chrzanowski 1 4 100%
3 82iwdb 1 4 100%
4 Paweł Rosiewicz 1 4 100%
5 Bmifat 1 4 100%

Tabela

METALKAS 2. Ekstraliga
Drużyny M Z R P Bilans Pkt.
1 Texom Stal Rzeszów 1 1 0 0 54:36 2
2 Abramczyk Polonia Bydgoszcz 1 1 0 0 51:38 2
3 Innpro ROW Rybnik 1 1 0 0 48:42 2
4 Cellfast Wilki Krosno 1 1 0 0 47:43 2
5 Energa Wybrzeże Gdańsk 1 0 0 1 43:47 0
6 #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 1 0 0 1 42:48 0
7 Arged Malesa Ostrów Wlkp. 1 0 0 1 38:51 0
8 H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 1 0 0 1 36:54 0
W sezonie zasadniczym każdy pojedzie z każdym mecz i rewanż. Do play-off awansuje 6 drużyn. Następnie rozegrają ćwierćfinały (1 drużyna z 6., 2 z 5 i 3 z 4). Do półfinałów wejdą ich zwycięzcy oraz tzw. "lucky loser" - drużyna, która przegra swój ćwierćfinał najmniejszą różnicą (w przypadku równości, zdecyduje dorobek z rundy zasadniczej). Z finału awans do PGE Ekstraligi wywalczy zwycięstwa. Awansu nie otrzyma jednak drużyna zagraniczna.
Natomiast ostatni zespół sezonu zasadniczego zostanie zdegradowany do Krajowej Ligi Żużlowej.

Wyniki 1 kolejki

  • ENERGA WYBRZEŻE GDAŃSK - Cellfast Wilki Krosno 43:47
  • #OrzechowaOsada PSŻ Poznań - Innpro ROW Rybnik 42:48
  • Texom Stal Rzeszów - H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 54:36
  • Abramczyk Polonia Bydgoszcz - Arged Malesa Ostrów Wlkp. 51:38

Ostatnie wyniki Wybrzeża

79% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk
1% REMIS
20% Cellfast Wilki Krosno
Enea Falubaz Zielona Góra
26 sierpnia 2023, godz. 16:30
96% Enea Falubaz Zielona Góra
0% REMIS
4% ZDUNEK WYBRZEŻE Gdańsk

Relacje LIVE

Najczęściej czytane