- 1 Większa przewaga Lechii nad wiceliderem (181 opinii) LIVE!
- 2 Jak bardzo Arka skomplikowała sobie życie? (22 opinie)
- 3 Koniec passy Arki bez porażki (208 opinii) LIVE!
- 4 Kolejne odejścia. Dłuższy sezon Wybrzeża (2 opinie)
- 5 Gedania awansowała do 1/2 finału PP (11 opinii)
- 6 Żużel: awizowane składy, treningi i starty (127 opinii)
Fabryka na pomorskich torach. Nowy nabytek PPMT
Spółki zależne PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują w innowacyjny sprzęt. Kombajn podtorzowy RPM 1000 oraz podbijarka UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic to najnowsze zakupy Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego w Gdańsku.
Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę
Maszyna współpracuje z wagonami typu MFS, które zapewniają nowe materiały sypkie i odprowadzenie z miejsca prac starego materiału, nienadającego się do powtórnego wykorzystania.
Spółki zależne PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują w innowacyjny sprzęt.
Długość maszyny RPM 1000 wraz z wagonami MFS wynosi ponad 500 m. Taki sprzęt to wysokowydajna fabryka na torach. Kombajn będzie wyposażony w innowacje wyróżniające go od innych tego typu maszyn. To radarowa penetracja gruntu (ang. ground penetrating radar), system pomiarowy poszczególnych warstw toru, system kontroli zagęszczenia warstwy nośnej podtorza. Innowacje będą dawać całościowy obraz właściwości geotechnicznych warstw znajdujących się pod torem, dostarczą dane do określenia grubości warstw podtorza i podsypki, a co za tym idzie - pozwolą w precyzyjny sposób dostosować logistykę i zapotrzebowanie na poszczególne materiały oraz zapewnią jednorodność i poprawność stopnia zagęszczenia podtorza.
Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory
Nabyta przez PPMT uniwersalna podbijarka toru UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic jest przeznaczona do pracy na rozjazdach i torach. Kluczowym parametrem maszyny jest dokładność podnoszenia i nasuwania toru w rozjazdach i torach, szczególnie w przypadku linii kolejowych przeznaczonych do jazdy pociągów z prędkościami 160 km/h i większymi. Zakupiona przez PPMT maszyna będzie najnowocześniejszą tego typu podbijarką na polskim rynku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-07 11:13
kto bogatemu zabroni (3)
Lini kolejowych dla predkosci powyzej 160 km/ h jest znikomy procent. Kolejne megalomanskie wydatki ćwoków za nasze podatki. A 27 -ro dzieci z sma nie dostanie leku. wiwat prawi i sprawiedliwi.
- 7 49
-
2022-10-07 11:21
Ale ma być ich znaczenie więcej w najbliższych latach i właśnie do tego potrzebne są takie maszyny. (2)
Jak nie masz pojęcia o danym temacie to się po prostu nie wypowiadaj. Zajmij się lepiej uprawą pietruszki, to lepiej ci wychodzi.
- 15 2
-
2022-10-08 14:58
Nie wiem czy z pietruszką by sobie poradził
- 2 2
-
2022-10-07 13:27
on ma za to pojecie o procesie decyzyjnym nominatow i wybrancow
Co wydaja nie swoje pieniadze i nie ponosza konsekwencji swoich decyzji.
Najwyzej protokol zniszczenia i brak jakiejkolwiek odpowiedzialnosci.- 2 13
-
2022-10-07 09:39
Super maszyny za olbrzymie pieniądze.
Dobra wiadomość! Sprawny transport kolejowy to konieczność w tych niepełnosprawnych czasach.
- 30 2
-
2022-10-07 09:10
(6)
Super. Skoro będzie sprzęt to mogą zabierać się za rewitalizację nieczynnych linii kolejowych numer 229 i 230.
- 9 5
-
2022-10-07 09:21
no ważne że się wypowiedziałeś (5)
szkoda tylko że ten sprzęt to zupełnie do takich rewitalizacji jest nieprzydatny, nie mówiąc już o tym że jest za drogi na robienie czegokolwiek na liniach lokalnych o gorszych parametrach
- 3 3
-
2022-10-07 13:46
Niekoniecznie
Unimat może się nadać.
- 2 1
-
2022-10-07 13:23
202 (3)
Czeka na drugi tor...
I predkosc 250.
Sukcesy maja wielu rodzicow, kleska jest sierota...
Kleska Pomorskiego jest implozja wewnetrznej sieci kolejowej. Samorzad nie ma zamiaru tym sie zajmowac.- 10 4
-
2022-10-09 13:45
A Gdańsk Południe czeka na PKM
- 1 0
-
2022-10-08 11:26
(1)
Nie będzie 250 na LK202, bo nikt nigdy nie brał w ogóle pod uwagę takiej prędkości. Poza tym zasadniczo zarządcą infrastruktury kolejowej (z wyłączeniem linii 248, 250 i 253) jest pkp plk i to tam należy kierować swoje żale, a nie do samorządu wojewódzkiego.
- 2 3
-
2022-10-10 08:19
jak to milo...
Taki ten samorzad nieklopotliwy, taki malo operatywny i niezaradny... Dla przypomnienia, samorzad jest organizatorem komunikacji zbiorowej na "swoim" terenie. Nie ma na czym organizowac?! No popatrz, jaki pech... Samorzad oswiadczyl, ze nie bedzie lozyl na linie do Nowego Portu. Do jaki jest sens jej istnienia? Aby kolej miala szanse wykazac sie altruizmem...
A moze tak do poludniowych wojewodztw, na korepetycje?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.