• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Firmy lubią inwestować w sport. Nie tylko w ten popularny

Robert Kiewlicz
1 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem. Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem.

Według najnowszych danych opublikowanych w raporcie Sponsoring Insigth w 2018 r. wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce to 916 mln 100 tys. zł. Dlaczego firmy decydują się na inwestowanie, często ogromnych kwot, w sponsorowanie sportu? Czy warto przeznaczyć pieniądze tylko na popularne dyscypliny? Czy może chodzi nie tylko o pieniądze, a o miłość do sportu? O odpowiedzi na te pytania poprosiliśmy trójmiejskie firmy.


Czy lokalny biznes w wystarczającym stopniu wspiera lokalny sport?


Jak twierdzą eksperci, firmy chętnie inwestują w sponsoring sportowy, bo związane są z nimi silne emocje, a w dodatku takie działania, choć kosztowne, są wyjątkowo efektywne.

- Sponsoring sportowy jest jedną z bardziej efektywnych i społecznie akceptowanych form promocji i reklamy dla szeroko pojętego biznesu. Wynika to między innymi z faktu, że sport jako zjawisko kultury masowej pełni wiele istotnych funkcji społecznych: edukacyjną, rekreacyjną oraz socjalną. Emocje z nim związane to niesamowity magnes przyciągający kibiców z różnych środowisk, integrujący społeczeństwo i przedstawicieli biznesu. Dzięki temu sponsoring sportowy jest tak efektywną platformą marketingową, umożliwiającą realizację celów biznesowych, bez względu na branżę. Dotyczy to zarówno promocji marki, budowania relacji biznesowych, stymulacji sprzedaży, jak i działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu - mówi Michał Fijałkowski, prezes zarządu agencji marketingowo-doradczej Brand and Sport.


Popularna nie tylko piłka nożna, ale też ręczna i siatkówka



Jak wynika z raportu Sponsoring Insigth, piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w Europie i na świecie. Fenomenem w Polsce jest natomiast popularność siatkówki czy piłki ręcznej.
- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA.

- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA.

- Kiedy zdecydowałem się na stworzenie firmy Trefl SA, moją wizją było nie tylko stworzenie rodzinnego biznesu, mającego na celu dostarczanie radości dzieciom i całym rodzinom, ale również firmy zaangażowanej społecznie. Jako osoba od zawsze związana ze sportem wiedziałem, że to w tym właśnie obszarze najefektywniej można tę misję realizować. Nasza firma od prawie 25 lat angażuje swoje środki i zasoby nie tylko w sport zawodowy, ale przede wszystkim w sport młodzieżowy. Dzięki temu trójmiejscy kibice mogą być uczestnikami wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, a młodym ludziom dajemy szansę na realizację swojej pasji i spełnianie sportowych marzeń. Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - mówi Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA. - Pamiętam wyniki badań na temat zaangażowania firm prywatnych w sponsoring sportu, które jasno pokazywały, że jesteśmy w tej kwestii w absolutnej czołówce, przeznaczając na ten cel ponad 5 mln złotych rocznie.
Jak twierdzi Wierzbicki, dzięki takiemu zaangażowaniu sportowe sukcesy Trefla to nie tylko kilkanaście medali i pucharów w ligowych rozgrywkach seniorów, ale przede wszystkim jeszcze więcej sukcesów szkolonej przez Trefl młodzieży.

- Potwierdzeniem tego faktu niech będzie choćby liczba zawodników, którzy rozwijali swoje umiejętności w juniorskich grupach Trefla, grających dziś w koszykarskiej Energa Basket Lidze i siatkarskiej Plus Lidze, których jest obecnie ponad trzydziestu. Niewiele jest klubów, które mogą się pochwalić podobnymi osiągnięciami, bez względu na dyscyplinę - dodaje Wierzbicki.
- W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus. - W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.


Niedawno firma deweloperska Torus została sponsorem tytularnym piłkarzy ręcznych Wybrzeża. Zastąpiła w tej roli państwowy koncern Energa.

- Nasza "przygoda" ze sportem trwa już długo. Z zespołem Wybrzeża Gdańsk jesteśmy już od dwóch lat, choć od tego sezonu strategicznie i tytularnie. Ale byliśmy i jesteśmy też aktywni na wielu innych polach sportowych - wspierając indywidualnie triathlonistów (zarówno zawodowców, jak i amatorów), młodych szermierzy (Uczniowskiego Klubu Sportowego Atena) czy zespoły siatkarek plażowych (występujące pod szyldem Torus AZS UW BV Team). Sport i rekreacja są nam też bliskie w wymiarze inwestycyjnym. W ramach I etapu Alchemii wybudowaliśmy największe ogólnodostępne centrum rekreacyjno-sportowe w Gdańsku, z basenami, saunami, strefą fitness, halą sportową i strefą wspinaczki. Tam też od kilku lat organizujemy Torus Triathlon In Da House - jedyne tego typu zawody triathlonowe dla biznesu organizowane zimą, w całości pod dachem Alchemii - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.

Państwowe spółki stawiają na patriotyzm



Duże pieniądze na sport przeznaczają spółki Skarbu Państwa.

- Dla Grupy Lotos bardzo ważny jest lokalny patriotyzm. Od lat inwestujemy w projekty lokalizowane w regionach, w których prowadzimy naszą działalność, tj. w województwie pomorskim oraz powiatach bielskim i jasielskim. Jako koncern naftowy jesteśmy firmą, która bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki wywieramy na otoczenie. Wspieranie lokalnego sportu przynosi korzyści, które czasami trudno wycenić. Natomiast doskonale wiemy, jak ważny jest sponsoring, który pozwala sportowcom rozwijać się lub utrzymywać na bardzo dobrym poziomie - twierdzi Jarosław Wittstock, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.
Między innymi dlatego Lotos został sponsorem gdańskich hokeistów.

- Zawarta pod koniec lipca 2019 r. umowa rozszerzyła współpracę, którą rozpoczęliśmy jeszcze w 2018 r. Od czterech lat wspieramy też Lotos Stadion Letni na plaży w Gdańsku-Brzeźnie. Jesteśmy obecni zarówno w dużym, jak i małym sporcie. Zależy nam na inwestowaniu w młodzież, bo to w przyszłości przynosi wszystkim wymierne korzyści. Prowadzimy wiele projektów dedykowanych rozwojowi sportowemu dzieci i młodzieży. Dobrym przykładem jest tutaj "Piłkarska przyszłość z Lotosem". Projekt stworzony i rozwijany pierwotnie w regionie pomorskim sprawdził się, więc teraz rozszerzamy jego zasięg na wybrane obszary Polski. Treningiem objętych jest ponad 3 tys. młodych piłkarzy - chłopców i dziewcząt. Nad formą tych młodych zawodników czuwa ponad 120 trenerów - dodaje Wittstock
- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim. - Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim.


Firmy interesują się nie tylko wielkim sportem



Sponsoring sportowy to nie tylko domena firm dużych i popularnych dyscyplin sportowych. Swoich oddanych sponsorów mają też mniejsze drużyny.

- Zawsze uważałem, że sport wpaja wartości, które są bardzo przydatne w życiu: ustalanie celów i dążenie do ich realizacji, umiejętność pracy w zespole czy systematyczność. Jesteśmy firmą działającą na terenie Europy, ale bardzo bliskie jest nam Pomorze, bowiem tutaj bije serce naszej firmy. Nie wyobrażam sobie, żeby nie angażować się w sponsoring lokalnego sportu - tłumaczy Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. - Dlatego też podjęliśmy decyzję o wsparciu Gdańskiego Klubu Sportowego Gedania, który nie tylko uczestniczy w rozgrywkach ligowych, ale przede wszystkim kształci przyszłych piłkarzy. Mieliśmy również przyjemność współorganizować dedykowany dzieciom grającym w piłkę nożną Pomorski Turniej Wrosystem Cup. Nasza firma zaangażowała się również w wydarzenie o randze międzynarodowej - Karate Grand Prix Arawaza Cup.
- W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922. - W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922.

W sponsoringu chodzi nie tylko o pieniądze



- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy. Sukcesy na międzynarodowych zawodach wzmacniają nasze poczucie dumy narodowej i jeśli Lotos może być elementem tej biało-czerwonej radości, to jest nasz wielki sukces. Dlatego, oprócz wsparcia inicjatyw lokalnych, angażujemy się w duże projekty. Koncern wspiera piłkarzy, skoczków narciarskich, tenisistów, sporty motorowe, coroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oraz Akademicki Związek Sportowy i Akademicką Reprezentację Polski - mówi Jarosław Wittstock.

- Angażowanie się w działania o charakterze sportowym czy też ogólnospołecznym to wpływ na kształtowanie otoczenia, w którym funkcjonujemy. Owszem, jest to również element polityki wizerunkowej firmy, ale ja zawsze patrzyłem na tego typu działania przez pryzmat tego, że warto pomagać. Sam jako młody człowiek otrzymałem wsparcie od innych osób i dzięki temu mogłem realizować swoje pasje i cele. Poza tym ważne jest, żeby angażować również pracowników i pobudzać ich świadomość, że warto pomagać. Efektem tego jest ugruntowanie wśród pracowników przekonania, że robimy coś razem jako zespół i to jest element, który jest wspaniałą wartością naszej firmy - dodaje Piotr Wróblewski.
- W celu realizacji naszej misji powołaliśmy do życia również takie podmioty, jak: Stowarzyszenie Trefl Pomorze i Fundacja Edukacji Trefl, które realizują cele, jakimi jest promocja zdrowego trybu życia, edukacja poprzez sport oraz szkolenie młodzieży. Ich działalność jest oparta w głównej mierze o wsparcie pomorskiego biznesu, któremu oferują one bardzo szeroki wachlarz działań, m.in. właśnie z obszaru sponsoringu sportowego. Możliwości te dotyczą meczów drużyn seniorów, grup młodzieżowych, specjalnych eventów, turniejów, campów i wielu innych aktywności. Serdecznie zachęcam pomorskie firmy do zaangażowania w te projekty i wspólne działanie na rzecz naszego społeczeństwa - apeluje Kazimierz Wierzbicki.

Inwestycja w sport wymaga wiedzy i strategii



Rozmawiając o istocie sponsoringu sportowego, warto wspomnieć o dwóch ważnych cechach tego typu współpracy: po pierwsze - jest to inwestycja długoterminowa, po drugie - wymaga ona zaangażowania dodatkowych środków na tzw. aktywację praw sponsoringowych.

- Wiele firm inwestuje swoje fundusze w zakup pakietu praw sponsorskich, oczekując natychmiastowych efektów i nie angażując się wystarczająco w efektywne wykorzystanie wynikającego z tego potencjału. Takie podejście niesie za sobą ryzyko błędnej oceny sytuacji, a w konsekwencji nawet rezygnacji z dalszych działań. Trzeba zdać sobie sprawę, że w celu osiągnięcia pożądanych efektów inwestycja w sponsoring sportowy wymaga wizji i stworzenia długofalowej strategii, dialogu i zaangażowania obu stron - wyjaśnia Fijałkowski. - Nie jest to łatwy proces, wymaga on wiedzy i czasu, ale odpowiednio zaplanowana inwestycja w sport może przynieść o wiele więcej korzyści niż równorzędna inwestycja w tradycyjną formę reklamy. Warunkiem koniecznym jest odpowiedni dobór narzędzi i partnerów. Aby dana firma osiągnęła pożądane efekty, ważny jest dobór odpowiedniego dla celów danej firmy pakietu praw sponsoringowych. To pozwoli jej na realizację celów w poszczególnych obszarach, takich jak np. budowa wizerunku i rozpoznawalności, sprzedaż produktów, programy motywacyjne dla pracowników i partnerów biznesowych, realizacja działań w ramach obszaru CSR i wiele innych.

Miejsca

  • Torus Gdańsk, al. Grunwaldzka 413
  • Trefl SA Gdynia, Kontenerowa 25
  • Wro-System Pruszcz Gdański, ul. Feliksa Nowowiejskiego 31

Opinie (26) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • wiele razy już pisałem, żeby (4)

    inwestować w polską siatkówkę, piłkę ręczną czy koszykówkę ponieważ mamy niewykorzystany potencjał oraz po drugie potrzeba relatywnie mniejszych środków niż sponsorowanie piłki nożnej. Polska piłka nożna w każdym wydaniu jest w permanentnym kryzysie, nie widać światełka w tunelu, przepływają tam za duże pieniądze, piłkarze zarabiają zdecydowanie za dużo w stosunku do poziomu jaki prezentują, a władze poszczególnych klubów robią zbyt dużo przewałków. Nie wiem jak to wygląda ze sportem kobiecym czy np. z hokejem, ale z tego, co usłyszałem kobiety są bardzo marudne w sportach zespołowych- też bym w nie raczej nie inwestował

    • 22 8

    • Inwestuj. Śmiało.

      • 4 1

    • pisz dalej, to nic nie kosztuje :))

      • 5 0

    • Gdyby wartość budżetu przeznaczonego na marketing sportowy(916mln PLN) w Polsce,
      przeznaczyć na te dyscypliny, które "dziś"(siatkówka) i w przeszłości(siatkówka i ręczna), przynoszą i przynosiły emocje!! w innych proporcjach, czyli np. w 30% A! działacze
      nie przespali!!! czasu sukcesów(ręczna), to mielibyśmy cały czas podwójne emocje, siatkarsko - ręczne. Żeby tylko działacze siatkarscy nie osiadli na laurach, jak to się niestety, stało przy Puławskiej 300 w Warszawie(siedziba zprp.pl), ale wszytko jest do naprawienia, tylko stara gwardia działaczy musi sobie odpuścić, bo np. forma zwolnienia Piotra Przybeckiego(były trener szczypiornistów), ze stanowiska trenera, był jest i będzie
      żenująca - tak samo, jak tłumaczenie się działaczy po tym fakcie z Andrzejem Kraśnickim
      na czele.. Jeśli będzie syf i niejasności lub się pojawią i będą trwały, w jakiejkolwiek
      formie, w jakiekolwiek dyscyplinie, a sponsorzy czyli ich zaangażowanie $ nagle wycofa,
      to może wówczas kilku/wielu pójdzie po rozum do głowy....
      I oczywiście! nie dotyczy to jednej dyscypliny czy jednego zawodnika!
      To szerszy problem.......

      • 2 0

    • Spółki skarbu państwa

      powinny inwestować tylko w sport dzieci i młodzieży a w Polsce jest tak że tak naprawdę tylko te spółki inwestują w w sport zawodowy i to jest chore

      • 2 0

  • dlaczego nikt nie chce sponsorować naszej Arki? (3)

    największym sponsorem jest urząd miasta...

    • 8 8

    • wasza arka, wasza korupcja

      nikt nie chce być łączony z patologią, nie tylko sportową

      • 16 1

    • Bo zszargaliście sobie reputacje po aferze korupcyjnej

      Na zawsze.

      • 8 1

    • Śledztwo ws. afery korupcyjnej w polskim futbolu powoli się kończy. Czas więc na kolejny statystyczny tekst. Tym razem o tym kto, według ustaleń prokuratury ustawił lub próbował ustawić najwięcej meczów w polskich ligach. Na razie na liście znajduje się 67 klubów:

      Arka Gdynia 40
      Górnik Polkowice 38
      Kujawiak Włocławek 38
      Pogoń Szczecin 38
      Motor Lublin 34
      GKS Bełchatów 33
      Podbeskidzie Bielsko-Biała 31
      Zagłębie Sosnowiec 30
      Kmita Zabierzów 27
      Górnik Łęczna 26
      KSZO Ostrowiec Św. 25
      Korona Kielce 23
      Odra Opole 22
      Unia Janikowo 22
      Cracovia 19
      Piast Gliwice 19
      Jagiellonia 16
      Widzew Łódź 14
      Lech Poznań 13
      RKS Radomsko 13
      Świt NDM 12
      Aluminium Konin 10
      Ceramika Opoczno 10
      GKS Katowice 10
      Heko Czermno 10
      MKS Mława 8
      Szczakowianka Jaworzno 8
      Zagłębie Lubin 8
      Radomiak Radom8
      Stasiak Opoczno 7
      Śląsk Wrocław 7
      MZKS Kozienice 6
      Drwęca 6
      Miedź Legnica 6
      Zawisza Bydgoszcz 6
      Ceramika Paradyż 5
      Kotwica Kołobrzeg 5
      ŁKS Łódź 5
      Stal Rzeszów 5
      Lewart Lubartów 4
      Polonia Warszawa 4
      Groclin Grodzisk Wlkp. 3
      Kolejarz Stróże 3
      Sandecja Nowy Sącz 3
      Tłoki Gorzyce 3
      Wierna Małogoszcz 3
      Wisła Płock 3

      • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    Niestety w większości są to firmy państwowe, a nie prywatne. (1)

    Bez udziału tych firm i miast sportu by po prostu nie było. Swoją drogą kto zainwestuje w niskich lotów piłkę kopaną w Polsce? Już niedługo powstanie kolejny twór UEFA Conference League (2 liga Europy) właśnie dla takich drużyn jak te slabiutkie z polski ale i tutaj prawdopodobnie będą wielkie problemy zeby zagrać wiecej jak jedno spotkanie.

    • 14 2

    • Może najpierw zapoznaj się z regulaminem uczestnictwa w Conference League, zanim nazwiesz je rozgrywkami dla slabiutkich. Tak naprawdę, te rozgrywki będą niewiele słabiej obsadzone od obecnej LE. Poza tym, wracamy do do trzech europejskich pucharów, jak to było kiedyś.

      • 1 1

  • promocja przez piłkę nożną... (2)

    czyli wulgaryzmy. wystrzały pirotechniczne, żenujący poziom rozgrywek. nikt w to nie chce wchodzić.

    • 15 6

    • niestety w to właśnie pakowane są pieniądze gdańskie i firm, które w tych odbiorcach "widzą potencjał". Dla mnie to kasa w błoto...

      • 5 0

    • Fakt, szkoda pieniędzy na patologię!

      • 5 0

  • Inwestować w polską piłkę nożną to tak jak inwestować w kryptowaluty..

    Wszystko wygląda ładnie ślicznie Amerykańsko a jak przyjdzie okres zjazdu to na stadionach będą wystawy piesków rasowych i koncerty techno. Jedyna piłka nożna która pozostanie to ta w E-sporcie oczywiście jest to żenada i parodia. Ale takie mamy czasy.

    • 11 4

  • aby w Polsce było super

    trzeba Jarka kopnąć w kuper. Wycofanie państwowych gigantów z pomorskich klubów - celowe osłabianie władz samorządowych i tyle w tym temacie.
    W Polsce nie ma systemu szkoleń - ani opartych na klubie ani na szkole - więc rodzice płacą

    • 6 6

  • rugby to jest potencjał

    rugby to jest potencjał, zobaczcie jak na zachodzie to działa i jaka to popularna dyscyplina. pozdrawiam

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Sponsoring

    Więcej pomorskich firm powinno angażować się w sport, nie tylko ten profesjonalny ale również młodzieżowy czy ten amatorski.wielkie brawa dla firm które już się angażują w nasz pomorski sport...!

    • 8 0

  • O sponsoringu, bedziemy rozmawiali

    Gdy znajdzie odbicie w odpisach podatkowych. Na dzisiaj, pełna lipa!

    • 3 0

  • (2)

    dlaczego nikt nie chce sponsorowac naszego zuzla

    • 1 4

    • No bo pewnie nikogo to nie interesuje!!

      • 2 4

    • Bo ze Zdunkiem sie biznesow nie robi

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz Wybrzeża

20 marca 2024, godz. 20:00
91% Azoty Puławy
1% REMIS
8% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojteks 23 26 49 76.9%
2 Marek Lamczyk 25 49 76%
3 Grzegorz Wantoch -rekowski 26 48 73.1%
4 Renata Koczyńska 26 47 76.9%
5 Waldemar Niklas 26 47 69.2%

Tabela

Piłka ręczna - Orlen Superliga mężczyzn
Drużyny M Z Rz Rp P Bramki Pkt
1 Orlen Wisła Płock 23 23 0 0 0 783:500 69
2 Industria Kielce 23 22 0 0 1 892:605 66
3 Górnik Zabrze 23 14 3 0 6 677:617 48
4 KGHM Chrobry Głogów 23 15 0 0 8 663:665 45
5 Azoty-Puławy 23 13 0 1 9 726:687 40
6 Energa Kalisz 23 10 1 1 11 589:641 33
7 Arged Rebud Ostrovia 23 10 1 1 11 643:694 33
8 Corotop Gwardia Opole 23 7 3 1 12 616:668 28
9 MMTS Kwidzyn 23 7 1 3 12 631:691 26
10 Piotrkowianin 23 8 1 0 14 623:732 26
11 Grupa Azoty Unia Tarnów 23 7 1 1 14 600:689 24
12 Zagłębie Lubin 23 5 1 1 16 600:695 18
13 Energa Wybrzeże Gdańsk 23 4 0 2 17 652:712 14
14 Zepter Legionowo 23 4 0 1 18 630:729 13
Drużyny grają systemem każdy z każdym w dwóch rundach (mecz i rewanż). Następnie osiem najlepszych zespołów przystąpi do fazy play-off. Zespoły z miejsc 9-14 zagrają o utrzymanie. Te ekipy przystąpią do gry z dorobkiem punktowym z fazy zasadniczej. Każdy z nich zagra po pięć meczów. Ostatnia drużyna w stawce spadnie do Ligi Centralnej, a przedostatnia zagra w barażu o utrzymanie.

Wyniki 23 kolejki

  • ENERGA WYBRZEŻE GDAŃSK - Piotrkowianin 35:20 (19:11)
  • Górnik Zabrze - Orlen Wisła Płock 22:24 (15:13)
  • Industria Kielce - MMTS Kwidzyn 35:24 (14:11)
  • Zepter Legionowo - Corotop Gwardia Opole 33:33 (15:14, karne: 2:4)
  • Energa Kalisz - Grupa Azoty Unia Tarnów 28:22 (12:8)
  • KGHM Chrobry Głogów - Azoty Puławy 26:31 (18:14)
  • Zagłębie Lubin - Arged Rebud Ostrovia 29:32 (14:17)

Ostatnie wyniki Wybrzeża

Grupa Azoty Unia Tarnów
81% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk
2% REMIS
17% Grupa Azoty Unia Tarnów
88% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk
0% REMIS
12% Piotrkowianin

Najbliższy mecz Trefla

PSG Stal Nysa
98% TREFL Gdańsk
2% PSG Stal Nysa

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Trefla

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojteks 23 27 50 66.7%
2 Janusz Ciopciński 24 50 70.8%
3 Miś Beżuś 27 49 74.1%
4 Piotr Fritza 27 49 66.7%
5 Renata Koczyńska 26 48 65.4%

Tabela

Siatkówka - PlusLiga mężczyzn
Drużyny M Z P Sety Pkt.
1 Jastrzębski Węgiel 26 22 4 70:21 67
2 Aluron CMC Warta Zawiercie 26 21 5 69:29 61
3 Projekt Warszawa 25 20 5 63:24 59
4 Asseco Resovia Rzeszów 26 19 7 64:37 52
5 Trefl Gdańsk 26 15 11 57:42 48
6 Bogdanka LUK Lublin 26 16 10 58:45 47
7 Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 26 13 13 47:46 38
8 Indykpol AZS Olsztyn 25 11 14 48:48 38
9 PSG Stal Nysa 26 12 14 50:53 37
10 PGE GiEK Skra Bełchatów 25 13 12 47:50 36
11 Barkom Każany Lwów 25 11 14 41:54 30
12 Ślepsk Malow Suwałki 26 8 18 33:61 23
13 Exact Systems Hemarpol Częstochowa 25 7 18 32:62 23
14 GKS Katowice 26 7 19 36:64 22
15 KGHM Cuprum Lubin 25 5 20 31:63 19
16 Enea Czarni Radom 26 5 21 21:68 15
W sezonie zasadniczym każdy zagra z każdym mecz i rewanż. Osiem najlepszych drużyn awansuje do play-off. Szesnasta, ostatnia ekipa fazy zasadniczej spadnie do 1. Ligi.

Wyniki 26 kolejki

  • Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - TREFL GDAŃSK 1:3 (25:16, 20:25, 21:25, 17:25)
  • PSG Stal Nysa - Bogdanka LUK Lublin 1:3 (21:25, 25:21, 25:27, 23:25)
  • PGE GiEK Skra Bełchatów - GKS Katowice 3:1 (25:18, 25:19, 25:27, 25:18)
  • Asseco Resovia - Enea Czarni Radom 3:0 (25:18, 25:15, 25:19)
  • Jastrzębski Węgiel - Projekt Warszawa 3:0 (25:23, 25:23, 25:23)
  • Aluron CMC Warta Zawiercie - Ślepsk Malow Suwałki 3:2 (24:26, 24:26, 25:22, 25:20, 15:10)
  • poniedziałek
  • Indykpol AZS Olsztyn - KGHM Cuprum Lubin
  • wtorek
  • Exact Systems Hemarpol Częstochowa - Barkom Każany Lwów

Ostatnie wyniki Trefla

Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle
17 marca 2024, godz. 18:00
HIT
85% Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle
15% TREFL GDAŃSK
Jastrzębski Węgiel
11% TREFL Gdańsk
89% Jastrzębski Węgiel

Najbliższy mecz Trefla

95% TREFL Sopot
0% REMIS
5% KRAJOWA GRUPA SPOŻYWCZA ARKA Gdynia

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Trefla

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Sufcia Jagularownia 26 49 65.4%
2 Rafał Marczyński 26 46 69.2%
3 Łukasz Gawlik 27 46 66.7%
4 Tadeusz Grota 25 46 68%
5 Barbara Werner 27 45 66.7%

Tabela

Koszykówka - Orlen Basket Liga
Drużyny M Z P Bilans Pkt
1 Anwil Włocławek 23 18 5 1984:1784 41
2 Trefl Sopot 24 17 7 2046:1877 41
3 King Szczecin 24 16 8 2157:2002 40
4 Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski 24 15 9 2055:1898 39
5 PGE Spójnia Stargard 24 13 11 1924:1843 37
6 Legia Warszawa 24 13 11 1999:1956 37
7 Polski Cukier Start Lublin 24 13 11 2134:2130 37
8 Dziki Warszawa 24 13 11 1905:1907 37
9 MKS Dąbrowa Górnicza 24 12 12 2294:2228 36
10 Arriva Polski Cukier Toruń 24 12 12 1955:1989 36
11 Śląsk Wrocław 23 13 10 1815:1861 36
12 Icon Sea Czarni Słupsk 24 12 12 1880:1928 36
13 Tauron GTK Gliwice 24 7 17 2056:2193 31
14 Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia 24 7 17 1991:2227 31
15 Enea Stelmet Zastal Zielona Góra 24 6 18 2009:2195 30
16 Muszynianka Domelo Sokół Łańcut 24 4 20 1927:2113 28
Drużyny grają systemem każdy z każdym w dwóch rundach (mecz i rewanż). Następnie osiem najlepszych zespołów przystąpi do fazy play-off. Drużyny z miejsc 9-16 zakończą sezon z pozycjami z sezonu zasadniczego. Ostatni zespół zostanie zdegradowany. Jego miejsce zajmie mistrz Suzuki I Ligi.

1 października 2023 Suzuki Arka Gdynia zmieniła nazwę na Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia.

Wyniki 24 kolejki

  • TREFL SOPOT - Arriva Polski Cukier Toruń 78:80 (27:17, 24:22, 18:16, 9:25)
  • KRAJOWA GRUPA SPOŻYWCZA ARKA GDYNIA - Polski Cukier Start Lublin 90:82 (23:15, 26:17, 24:24, 17:26)
  • Śląsk Wrocław - Icon Sea Czarni Słupsk 67:65 (14:15, 13:14, 19:14, 21:22)
  • King Szczecin - Dziki Warszawa 90:72 (24:17, 19:16, 25:19, 22:20)
  • PGE Spójnia Stargard - Tauron GTK Gliwice 86:76 (27:19, 25:16, 16:23, 18:18)
  • MKS Dąbrowa Górnicza - Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski 85:89 (22:25, 27:29, 20:13, 16:22)
  • Anwil Włocławek - Enea Stelmet Zastal Zielona Góra 75:93 (17:24, 21:12, 18:31, 19:26)
  • Muszynianka Domelo Sokół Łańcut - Legia Warszawa 71:82 (20:27, 19:23, 16:17, 16:15)
  • Mecz zaległy z 17. kolejki:
  • Polski Cukier Start - TREFL SOPOT 84:85 (26:16, 19:27, 23:25, 16:17)

Ostatnie wyniki Trefla

Polski Cukier Start Lublin
18 marca 2024, godz. 20:30
48% Polski Cukier Start Lublin
1% REMIS
51% TREFL Sopot
Arriva Polski Cukier Toruń
97% TREFL Sopot
0% REMIS
3% Arriva Polski Cukier Toruń

Najbliższy mecz Gedanii

96% GEDANIA 1922 Gdańsk
2% REMIS
2% Wikęd Luzino

Tabela

Piłka nożna - III liga
Drużyny M Z R P Bramki Pkt.
1 Świt Skolwin 21 16 4 1 43:10 52
2 Elana Toruń 21 12 5 4 34:16 41
3 Zawisza Bydgoszcz 21 11 4 6 45:22 37
4 Vineta Wolin 20 11 3 6 30:31 36
5 Pogoń II Szczecin 21 11 2 8 51:37 35
6 Unia Swarzędz 21 10 4 7 38:33 34
7 Polonia Środa Wielkopolska 21 10 4 7 36:34 34
8 Cartusia Kartuzy 21 9 6 6 44:26 33
9 Pogoń Nowe Skalmierzyce 21 9 5 7 35:30 32
10 Sokół Kleczew 21 9 4 8 38:37 31
11 Gedania Gdańsk 21 10 1 10 38:38 31
12 Błękitni Stargard 21 9 3 9 38:39 30
13 Noteć Czarnków 20 9 2 9 45:39 29
14 Flota Świnoujście 21 7 2 12 25:39 23
15 Stolem Gniewino 20 5 4 11 20:39 19
16 Wikęd Luzino 21 4 1 16 28:56 13
17 KP Starogard Gdański 21 2 5 14 27:60 11
18 Unia Solec Kujawski 20 3 1 16 27:56 10
Rozegrane zostaną 34. kolejki, w których każdy zagra z każdym mecz i rewanż. Najlepsza drużyna awansuje do II ligi. Trzy ostatnie drużyny zostaną zdegradowane do IV ligi. Liczba spadkowiczów może zostać powiększona o tyle drużyn z województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego, ile spadnie z II ligi.

Wyniki 21 kolejki

  • Noteć Czarnków - GEDANIA 1922 GDAŃSK 1:2 (0:0)
  • Cartusia Kartuzy - Stolem Gniewino 1:0 (1:0)
  • Unia Swarzędz - Błękitni Stargard 3:0 (1:0)
  • Flota Świnoujście - Zawisza Bydgoszcz 0:3 (0:2)
  • Unia Solec Kujawski - Vineta Wolin 0:1 (0:0)
  • Elana Toruń - Polonia Środa Wielkopolska
  • Wikęd Luzino - Świt Skolwin 0:1 (0:0)
  • KP Starogard Gdański - Sokół Kleczew 0:3 (0:0)
  • Pogoń II Szczecin - Pogoń Nowe Skalmierzyce 2:0 (1:0)

Ostatnie wyniki Gedanii

16 marca 2024, godz. 14:00
38% Noteć Czarnków
27% REMIS
35% GEDANIA 1922 Gdańsk
9 marca 2024, godz. 14:00
38% Sokół Kleczew
13% REMIS
49% GEDANIA 1922 Gdańsk

Relacje LIVE

Najczęściej czytane