Wiadomości

stat

Firmy lubią inwestować w sport. Nie tylko w ten popularny

Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem.
Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem. fot. Monika Goldszmidt-Czarniak/Trojmiasto.pl

Według najnowszych danych opublikowanych w raporcie Sponsoring Insigth w 2018 r. wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce to 916 mln 100 tys. zł. Dlaczego firmy decydują się na inwestowanie, często ogromnych kwot, w sponsorowanie sportu? Czy warto przeznaczyć pieniądze tylko na popularne dyscypliny? Czy może chodzi nie tylko o pieniądze, a o miłość do sportu? O odpowiedzi na te pytania poprosiliśmy trójmiejskie firmy.


Czy lokalny biznes w wystarczającym stopniu wspiera lokalny sport?

tak, widać zaangażowanie i to nie tylko dużych firm państwowych 14%
nie jest źle, jednak wsparcie zawsze mogłoby być większe 40%
nie, poziom zaangażowanie jest niższy niż w innych regionach Polski 46%
zakończona Łącznie głosów: 104

Jak twierdzą eksperci, firmy chętnie inwestują w sponsoring sportowy, bo związane są z nimi silne emocje, a w dodatku takie działania, choć kosztowne, są wyjątkowo efektywne.

- Sponsoring sportowy jest jedną z bardziej efektywnych i społecznie akceptowanych form promocji i reklamy dla szeroko pojętego biznesu. Wynika to między innymi z faktu, że sport jako zjawisko kultury masowej pełni wiele istotnych funkcji społecznych: edukacyjną, rekreacyjną oraz socjalną. Emocje z nim związane to niesamowity magnes przyciągający kibiców z różnych środowisk, integrujący społeczeństwo i przedstawicieli biznesu. Dzięki temu sponsoring sportowy jest tak efektywną platformą marketingową, umożliwiającą realizację celów biznesowych, bez względu na branżę. Dotyczy to zarówno promocji marki, budowania relacji biznesowych, stymulacji sprzedaży, jak i działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu - mówi Michał Fijałkowski, prezes zarządu agencji marketingowo-doradczej Brand and Sport.


Popularna nie tylko piłka nożna, ale też ręczna i siatkówka



Jak wynika z raportu Sponsoring Insigth, piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w Europie i na świecie. Fenomenem w Polsce jest natomiast popularność siatkówki czy piłki ręcznej.
- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA.
- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA. fot. Jerzy Bartkowski / KFP

- Kiedy zdecydowałem się na stworzenie firmy Trefl SA, moją wizją było nie tylko stworzenie rodzinnego biznesu, mającego na celu dostarczanie radości dzieciom i całym rodzinom, ale również firmy zaangażowanej społecznie. Jako osoba od zawsze związana ze sportem wiedziałem, że to w tym właśnie obszarze najefektywniej można tę misję realizować. Nasza firma od prawie 25 lat angażuje swoje środki i zasoby nie tylko w sport zawodowy, ale przede wszystkim w sport młodzieżowy. Dzięki temu trójmiejscy kibice mogą być uczestnikami wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, a młodym ludziom dajemy szansę na realizację swojej pasji i spełnianie sportowych marzeń. Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - mówi Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA. - Pamiętam wyniki badań na temat zaangażowania firm prywatnych w sponsoring sportu, które jasno pokazywały, że jesteśmy w tej kwestii w absolutnej czołówce, przeznaczając na ten cel ponad 5 mln złotych rocznie.
Jak twierdzi Wierzbicki, dzięki takiemu zaangażowaniu sportowe sukcesy Trefla to nie tylko kilkanaście medali i pucharów w ligowych rozgrywkach seniorów, ale przede wszystkim jeszcze więcej sukcesów szkolonej przez Trefl młodzieży.

- Potwierdzeniem tego faktu niech będzie choćby liczba zawodników, którzy rozwijali swoje umiejętności w juniorskich grupach Trefla, grających dziś w koszykarskiej Energa Basket Lidze i siatkarskiej Plus Lidze, których jest obecnie ponad trzydziestu. Niewiele jest klubów, które mogą się pochwalić podobnymi osiągnięciami, bez względu na dyscyplinę - dodaje Wierzbicki.
- W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.
- W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus. mat.prasowe


Niedawno firma deweloperska Torus została sponsorem tytularnym piłkarzy ręcznych Wybrzeża. Zastąpiła w tej roli państwowy koncern Energa.

- Nasza "przygoda" ze sportem trwa już długo. Z zespołem Wybrzeża Gdańsk jesteśmy już od dwóch lat, choć od tego sezonu strategicznie i tytularnie. Ale byliśmy i jesteśmy też aktywni na wielu innych polach sportowych - wspierając indywidualnie triathlonistów (zarówno zawodowców, jak i amatorów), młodych szermierzy (Uczniowskiego Klubu Sportowego Atena) czy zespoły siatkarek plażowych (występujące pod szyldem Torus AZS UW BV Team). Sport i rekreacja są nam też bliskie w wymiarze inwestycyjnym. W ramach I etapu Alchemii wybudowaliśmy największe ogólnodostępne centrum rekreacyjno-sportowe w Gdańsku, z basenami, saunami, strefą fitness, halą sportową i strefą wspinaczki. Tam też od kilku lat organizujemy Torus Triathlon In Da House - jedyne tego typu zawody triathlonowe dla biznesu organizowane zimą, w całości pod dachem Alchemii - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.

Państwowe spółki stawiają na patriotyzm



Duże pieniądze na sport przeznaczają spółki Skarbu Państwa.

- Dla Grupy Lotos bardzo ważny jest lokalny patriotyzm. Od lat inwestujemy w projekty lokalizowane w regionach, w których prowadzimy naszą działalność, tj. w województwie pomorskim oraz powiatach bielskim i jasielskim. Jako koncern naftowy jesteśmy firmą, która bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki wywieramy na otoczenie. Wspieranie lokalnego sportu przynosi korzyści, które czasami trudno wycenić. Natomiast doskonale wiemy, jak ważny jest sponsoring, który pozwala sportowcom rozwijać się lub utrzymywać na bardzo dobrym poziomie - twierdzi Jarosław Wittstock, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.
Między innymi dlatego Lotos został sponsorem gdańskich hokeistów.

- Zawarta pod koniec lipca 2019 r. umowa rozszerzyła współpracę, którą rozpoczęliśmy jeszcze w 2018 r. Od czterech lat wspieramy też Lotos Stadion Letni na plaży w Gdańsku-Brzeźnie. Jesteśmy obecni zarówno w dużym, jak i małym sporcie. Zależy nam na inwestowaniu w młodzież, bo to w przyszłości przynosi wszystkim wymierne korzyści. Prowadzimy wiele projektów dedykowanych rozwojowi sportowemu dzieci i młodzieży. Dobrym przykładem jest tutaj "Piłkarska przyszłość z Lotosem". Projekt stworzony i rozwijany pierwotnie w regionie pomorskim sprawdził się, więc teraz rozszerzamy jego zasięg na wybrane obszary Polski. Treningiem objętych jest ponad 3 tys. młodych piłkarzy - chłopców i dziewcząt. Nad formą tych młodych zawodników czuwa ponad 120 trenerów - dodaje Wittstock
- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim.
- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim. mat.prasowe


Firmy interesują się nie tylko wielkim sportem



Sponsoring sportowy to nie tylko domena firm dużych i popularnych dyscyplin sportowych. Swoich oddanych sponsorów mają też mniejsze drużyny.

- Zawsze uważałem, że sport wpaja wartości, które są bardzo przydatne w życiu: ustalanie celów i dążenie do ich realizacji, umiejętność pracy w zespole czy systematyczność. Jesteśmy firmą działającą na terenie Europy, ale bardzo bliskie jest nam Pomorze, bowiem tutaj bije serce naszej firmy. Nie wyobrażam sobie, żeby nie angażować się w sponsoring lokalnego sportu - tłumaczy Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. - Dlatego też podjęliśmy decyzję o wsparciu Gdańskiego Klubu Sportowego Gedania, który nie tylko uczestniczy w rozgrywkach ligowych, ale przede wszystkim kształci przyszłych piłkarzy. Mieliśmy również przyjemność współorganizować dedykowany dzieciom grającym w piłkę nożną Pomorski Turniej Wrosystem Cup. Nasza firma zaangażowała się również w wydarzenie o randze międzynarodowej - Karate Grand Prix Arawaza Cup.
- W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922.
- W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922. mat.prasowe

W sponsoringu chodzi nie tylko o pieniądze



- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy. Sukcesy na międzynarodowych zawodach wzmacniają nasze poczucie dumy narodowej i jeśli Lotos może być elementem tej biało-czerwonej radości, to jest nasz wielki sukces. Dlatego, oprócz wsparcia inicjatyw lokalnych, angażujemy się w duże projekty. Koncern wspiera piłkarzy, skoczków narciarskich, tenisistów, sporty motorowe, coroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oraz Akademicki Związek Sportowy i Akademicką Reprezentację Polski - mówi Jarosław Wittstock.

- Angażowanie się w działania o charakterze sportowym czy też ogólnospołecznym to wpływ na kształtowanie otoczenia, w którym funkcjonujemy. Owszem, jest to również element polityki wizerunkowej firmy, ale ja zawsze patrzyłem na tego typu działania przez pryzmat tego, że warto pomagać. Sam jako młody człowiek otrzymałem wsparcie od innych osób i dzięki temu mogłem realizować swoje pasje i cele. Poza tym ważne jest, żeby angażować również pracowników i pobudzać ich świadomość, że warto pomagać. Efektem tego jest ugruntowanie wśród pracowników przekonania, że robimy coś razem jako zespół i to jest element, który jest wspaniałą wartością naszej firmy - dodaje Piotr Wróblewski.
- W celu realizacji naszej misji powołaliśmy do życia również takie podmioty, jak: Stowarzyszenie Trefl Pomorze i Fundacja Edukacji Trefl, które realizują cele, jakimi jest promocja zdrowego trybu życia, edukacja poprzez sport oraz szkolenie młodzieży. Ich działalność jest oparta w głównej mierze o wsparcie pomorskiego biznesu, któremu oferują one bardzo szeroki wachlarz działań, m.in. właśnie z obszaru sponsoringu sportowego. Możliwości te dotyczą meczów drużyn seniorów, grup młodzieżowych, specjalnych eventów, turniejów, campów i wielu innych aktywności. Serdecznie zachęcam pomorskie firmy do zaangażowania w te projekty i wspólne działanie na rzecz naszego społeczeństwa - apeluje Kazimierz Wierzbicki.

Inwestycja w sport wymaga wiedzy i strategii



Rozmawiając o istocie sponsoringu sportowego, warto wspomnieć o dwóch ważnych cechach tego typu współpracy: po pierwsze - jest to inwestycja długoterminowa, po drugie - wymaga ona zaangażowania dodatkowych środków na tzw. aktywację praw sponsoringowych.

- Wiele firm inwestuje swoje fundusze w zakup pakietu praw sponsorskich, oczekując natychmiastowych efektów i nie angażując się wystarczająco w efektywne wykorzystanie wynikającego z tego potencjału. Takie podejście niesie za sobą ryzyko błędnej oceny sytuacji, a w konsekwencji nawet rezygnacji z dalszych działań. Trzeba zdać sobie sprawę, że w celu osiągnięcia pożądanych efektów inwestycja w sponsoring sportowy wymaga wizji i stworzenia długofalowej strategii, dialogu i zaangażowania obu stron - wyjaśnia Fijałkowski. - Nie jest to łatwy proces, wymaga on wiedzy i czasu, ale odpowiednio zaplanowana inwestycja w sport może przynieść o wiele więcej korzyści niż równorzędna inwestycja w tradycyjną formę reklamy. Warunkiem koniecznym jest odpowiedni dobór narzędzi i partnerów. Aby dana firma osiągnęła pożądane efekty, ważny jest dobór odpowiedniego dla celów danej firmy pakietu praw sponsoringowych. To pozwoli jej na realizację celów w poszczególnych obszarach, takich jak np. budowa wizerunku i rozpoznawalności, sprzedaż produktów, programy motywacyjne dla pracowników i partnerów biznesowych, realizacja działań w ramach obszaru CSR i wiele innych.

Opinie (26) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższe spotkanie Lotosu

początek meczu: 22.10.2019 godz. 18:00

Re-Plast Unia Oświęcim
:
LOTOS PKH Gdańsk
mecz ligowy

Jak typują inni

1

87%

165 typowań

x

6%

11 typowań

2

7%

14 typowań

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Lotosu

Najlepiej typujący wyniki Lotosu

imię i nazwisko typowań pkt. skuteczność
1. Filippo Xyz 11 20 72.7%
2. Zygmunt Bębenek 12 17 58.3%
3. Radosław Kalkowski 12 17 58.3%
4. Damian Łupiński 12 17 58.3%
5. Piotr Klein 12 17 58.3%

Aktualna tabela

Polska Hokej Liga
Drużyny M Z Rz Rp P Bramki Pkt.
1 JKH GKS Jastrzębie 10 7 2 0 1 42:19 25
2 GKS Tychy 10 8 0 0 2 57:20 24
3 Unia Oświęcim 12 6 2 2 2 44:21 24
4 GKS Katowice 10 7 1 1 1 37:14 24
5 Zagłębie Sosnowiec 12 5 2 1 4 34:35 20
6 LOTOS PKH GDAŃSK 12 4 2 2 4 44:25 18
7 Podhale Nowy Targ 10 3 2 1 4 36:28 14
8 Energa Toruń 10 3 2 1 4 34:31 14
9 Comarch Cracovia 12 3 0 5 4 35:42 14
10 Kadra PZHL 11 1 0 0 10 21:80 3
11 Naprzód Janów 11 0 0 0 11 10:79 0

Drużyny Polskiej Hokej Ligi rozgrywają w sezonie zasadniczym cztery rundy systemem
„każdy z każdym”, piątą rundę systemem rozstawienia według tabeli Bergera, przy czym
rozstawienie drużyn odbędzie się na podstawie miejsc uzyskanych po czterech rundach
oraz dwa mecze z Kadrą PZHL (łącznie 47 spotkań). Najlepszych 8 drużyn awansuje do play-off.

Terminarz

22.10 (wt) godz.18:00 Re-Plast Unia Oświęcim typuj LOTOS PKH Gdańsk
25.10 (pt) godz.18:30 LOTOS PKH Gdańsk typuj Zagłębie Sosnowiec LIVE!
27.10 (nd) godz.19:00 Naprzód Janów typuj LOTOS PKH Gdańsk
18.10 (pt) godz.18:30 LOTOS PKH Gdańsk 2:2 k. 0:2 Energa Toruń LIVE!
15.10 (wt) godz.18:30 LOTOS PKH Gdańsk 1:2 po dogrywce Re-Plast Unia Oświęcim LIVE!

Najbliższe spotkanie Wybrzeża

początek meczu: 02.11.2019 godz. 17:00

mecz ligowy

Jak typują inni

1

90%

36 typowań

x

0%

0 typowań

2

10%

4 typowania

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Wybrzeża

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

imię i nazwisko typowań pkt. skuteczność
1. Marek Lamczyk 8 22 100%
2. Jacek Urbanek 8 22 100%
3. Radosław Dymkowski 8 22 100%
4. Marcin Dymkowski 8 22 100%
5. Izabela Dymkowska 8 22 100%

Aktualna tabela

Piłka ręczna - PGNiG Superliga mężczyzn
Drużyny M Z Rz Rp P Bramki Pkt.
1 Orlen Wisła Płock 8 8 0 0 0 230:178 24
2 PGE Vive Kielce 8 7 0 0 1 280:180 21
3 Azoty-Puławy 8 6 0 0 2 223:199 18
4 NMC Górnik Zabrze 8 6 0 0 2 224:201 18
5 Gwardia Opole 8 5 0 0 3 224:216 15
6 Zagłębie Lubin 8 4 0 0 4 219:224 12
7 Chrobry Głogów 8 3 0 1 4 205:210 10
8 Sandra Spa Pogoń Szczecin 8 3 0 0 5 203:220 9
9 MMTS Kwidzyn 8 3 0 0 5 195:212 9
10 Energa MKS Kalisz 8 3 0 0 5 203:231 9
11 TORUS WYBRZEŻE GDAŃSK 8 3 0 0 5 207:239 9
12 Piotrkowianin Piotrków Tryb. 8 2 0 0 6 215:223 6
13 Grupa Azoty Tarnów 8 1 1 0 6 197:249 5
14 Stal Mielec 8 1 0 0 7 193:236 3

Terminarz

02.11 (sob) godz.17:00 TORUS WYBRZEŻE Gdańsk typuj Energa MKS Kalisz
05.11 (wt) Orlen Wisła Płock TORUS WYBRZEŻE Gdańsk
16.11 (sob) TORUS WYBRZEŻE Gdańsk Grupa Azoty Tarnów
15.10 (wt) godz.18:30 PGE Vive Kielce 38:24 TORUS WYBRZEŻE Gdańsk
12.10 (sob) godz.19:15 TORUS WYBRZEŻE Gdańsk 26:34 Gwardia Opole

Najbliższe spotkanie Trefla

początek meczu: 27.10.2019 godz. 17:30 LIVE!

mecz ligowy

Jak typują inni

1

7%

10 typowań

2

93%

127 typowań

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Trefla

Aktualna tabela

Siatkówka - PlusLiga mężczyzn
Drużyny M Z P Bilans Pkt.
1 Aluron Virtu CMC Zawiercie 0 0 0 0:0 0
2 Asseco Resovia Rzeszów 0 0 0 0:0 0
3 BKS Visła Bydgoszcz 0 0 0 0:0 0
4 Cerrad Enea Czarni Radom 0 0 0 0:0 0
5 Cuprum Lubin 0 0 0 0:0 0
6 GKS Katowice 0 0 0 0:0 0
7 Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 0 0 0 0:0 0
8 Indykpol AZS Olsztyn 0 0 0 0:0 0
9 Jastrzębski Węgiel 0 0 0 0:0 0
10 MKS Będzin 0 0 0 0:0 0
11 MKS Ślepsk Malow Suwałki 0 0 0 0:0 0
12 ONICO Warszawa 0 0 0 0:0 0
13 PGE Skra Bełchatów 0 0 0 0:0 0
14 TREFL GDAŃSK 0 0 0 0:0 0

Terminarz

27.10 (nd) godz.17:30 TREFL Gdańsk typuj PGE Skra Bełchatów LIVE!
05.04 (pt) godz.17:30 TREFL Gdańsk 3:0 Indykpol AZS Olsztyn
30.03 (sob) godz.17:30 Indykpol AZS Olsztyn 0:3 TREFL Gdańsk
23.03 (sob) godz.17:30 TREFL Gdańsk 2:3 MKS Będzin
19.03 (wt) godz.17:00 Zenit Kazań 2:3 złoty set 15:12 TREFL Gdańsk LIVE!

Najbliższe spotkanie Trefla

początek meczu: 26.10.2019 godz. 12:30

Anwil Włocałwek
:
TREFL Sopot
mecz ligowy

Jak typują inni

1

98%

50 typowań

x

0%

0 typowań

2

2%

1 typowanie

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Trefla

Najlepiej typujący wyniki Trefla

imię i nazwisko typowań pkt. skuteczność
1. Rafał Żuk 3 9 100%
2. Sławek P 3 9 100%
3. Jolanta Ellwart 3 9 100%
4. Grzegorz Wantoch-rekowski 3 9 100%
5. Edward Grot 3 9 100%

Aktualna tabela

Koszykówka - Energa Basket Liga
Drużyny M Z P Bilans Pkt.
1 Polski Cukier Toruń 4 4 0 354:285 8
2 Anwil Włocławek 4 4 0 405:344 8
3 ASSECO ARKA GDYNIA 4 3 1 326:301 7
4 Start Lublin 4 3 1 333:315 7
5 King Szczecin 4 3 1 331:323 7
6 MKS Dąbrowa Górnicza 4 3 1 371:369 7
7 TREFL SOPOT 4 3 1 319:319 7
8 Stelmet Enea BC Zielona Góra 4 2 2 342:312 6
9 GTK Gliwice 4 2 2 357:334 6
10 Enea Astoria Bydgoszcz 4 2 2 348:360 6
11 WKS Śląsk Wrocław 4 1 3 361:361 5
12 PGE Spójnia Stargard 4 1 3 291:314 5
13 HydroTruck Radom 4 1 3 294:348 5
14 BM Slam Stal Ostrów Wlkp. 4 0 4 316:340 4
15 Legia Warszawa 4 0 4 290:347 4
16 Polpharma Starogard Gdański 4 0 4 308:374 4

Terminarz

26.10 (sob) godz.12:30 Anwil Włocałwek typuj TREFL Sopot
02.11 (sob) TREFL Sopot GTK Gliwice
07.11 (czw) Śląsk Wrocław TREFL Sopot
18.10 (pt) godz.19:00 TREFL Sopot 68:64 PGE Spójnia Stargard
12.10 (sob) godz.17:00 TREFL Sopot 81:81 95:91 po dogrywce Polpharma Starogard Gdański

Relacje LIVE

zobacz wszystkie relacje »

Najczęściej czytane