• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Firmy lubią inwestować w sport. Nie tylko w ten popularny

Robert Kiewlicz
1 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem. Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem.

Według najnowszych danych opublikowanych w raporcie Sponsoring Insigth w 2018 r. wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce to 916 mln 100 tys. zł. Dlaczego firmy decydują się na inwestowanie, często ogromnych kwot, w sponsorowanie sportu? Czy warto przeznaczyć pieniądze tylko na popularne dyscypliny? Czy może chodzi nie tylko o pieniądze, a o miłość do sportu? O odpowiedzi na te pytania poprosiliśmy trójmiejskie firmy.


Czy lokalny biznes w wystarczającym stopniu wspiera lokalny sport?


Jak twierdzą eksperci, firmy chętnie inwestują w sponsoring sportowy, bo związane są z nimi silne emocje, a w dodatku takie działania, choć kosztowne, są wyjątkowo efektywne.

- Sponsoring sportowy jest jedną z bardziej efektywnych i społecznie akceptowanych form promocji i reklamy dla szeroko pojętego biznesu. Wynika to między innymi z faktu, że sport jako zjawisko kultury masowej pełni wiele istotnych funkcji społecznych: edukacyjną, rekreacyjną oraz socjalną. Emocje z nim związane to niesamowity magnes przyciągający kibiców z różnych środowisk, integrujący społeczeństwo i przedstawicieli biznesu. Dzięki temu sponsoring sportowy jest tak efektywną platformą marketingową, umożliwiającą realizację celów biznesowych, bez względu na branżę. Dotyczy to zarówno promocji marki, budowania relacji biznesowych, stymulacji sprzedaży, jak i działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu - mówi Michał Fijałkowski, prezes zarządu agencji marketingowo-doradczej Brand and Sport.


Popularna nie tylko piłka nożna, ale też ręczna i siatkówka



Jak wynika z raportu Sponsoring Insigth, piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w Europie i na świecie. Fenomenem w Polsce jest natomiast popularność siatkówki czy piłki ręcznej.
- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA.

- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA.

- Kiedy zdecydowałem się na stworzenie firmy Trefl SA, moją wizją było nie tylko stworzenie rodzinnego biznesu, mającego na celu dostarczanie radości dzieciom i całym rodzinom, ale również firmy zaangażowanej społecznie. Jako osoba od zawsze związana ze sportem wiedziałem, że to w tym właśnie obszarze najefektywniej można tę misję realizować. Nasza firma od prawie 25 lat angażuje swoje środki i zasoby nie tylko w sport zawodowy, ale przede wszystkim w sport młodzieżowy. Dzięki temu trójmiejscy kibice mogą być uczestnikami wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, a młodym ludziom dajemy szansę na realizację swojej pasji i spełnianie sportowych marzeń. Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - mówi Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA. - Pamiętam wyniki badań na temat zaangażowania firm prywatnych w sponsoring sportu, które jasno pokazywały, że jesteśmy w tej kwestii w absolutnej czołówce, przeznaczając na ten cel ponad 5 mln złotych rocznie.
Jak twierdzi Wierzbicki, dzięki takiemu zaangażowaniu sportowe sukcesy Trefla to nie tylko kilkanaście medali i pucharów w ligowych rozgrywkach seniorów, ale przede wszystkim jeszcze więcej sukcesów szkolonej przez Trefl młodzieży.

- Potwierdzeniem tego faktu niech będzie choćby liczba zawodników, którzy rozwijali swoje umiejętności w juniorskich grupach Trefla, grających dziś w koszykarskiej Energa Basket Lidze i siatkarskiej Plus Lidze, których jest obecnie ponad trzydziestu. Niewiele jest klubów, które mogą się pochwalić podobnymi osiągnięciami, bez względu na dyscyplinę - dodaje Wierzbicki.
- W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus. - W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.


Niedawno firma deweloperska Torus została sponsorem tytularnym piłkarzy ręcznych Wybrzeża. Zastąpiła w tej roli państwowy koncern Energa.

- Nasza "przygoda" ze sportem trwa już długo. Z zespołem Wybrzeża Gdańsk jesteśmy już od dwóch lat, choć od tego sezonu strategicznie i tytularnie. Ale byliśmy i jesteśmy też aktywni na wielu innych polach sportowych - wspierając indywidualnie triathlonistów (zarówno zawodowców, jak i amatorów), młodych szermierzy (Uczniowskiego Klubu Sportowego Atena) czy zespoły siatkarek plażowych (występujące pod szyldem Torus AZS UW BV Team). Sport i rekreacja są nam też bliskie w wymiarze inwestycyjnym. W ramach I etapu Alchemii wybudowaliśmy największe ogólnodostępne centrum rekreacyjno-sportowe w Gdańsku, z basenami, saunami, strefą fitness, halą sportową i strefą wspinaczki. Tam też od kilku lat organizujemy Torus Triathlon In Da House - jedyne tego typu zawody triathlonowe dla biznesu organizowane zimą, w całości pod dachem Alchemii - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.

Państwowe spółki stawiają na patriotyzm



Duże pieniądze na sport przeznaczają spółki Skarbu Państwa.

- Dla Grupy Lotos bardzo ważny jest lokalny patriotyzm. Od lat inwestujemy w projekty lokalizowane w regionach, w których prowadzimy naszą działalność, tj. w województwie pomorskim oraz powiatach bielskim i jasielskim. Jako koncern naftowy jesteśmy firmą, która bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki wywieramy na otoczenie. Wspieranie lokalnego sportu przynosi korzyści, które czasami trudno wycenić. Natomiast doskonale wiemy, jak ważny jest sponsoring, który pozwala sportowcom rozwijać się lub utrzymywać na bardzo dobrym poziomie - twierdzi Jarosław Wittstock, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.
Między innymi dlatego Lotos został sponsorem gdańskich hokeistów.

- Zawarta pod koniec lipca 2019 r. umowa rozszerzyła współpracę, którą rozpoczęliśmy jeszcze w 2018 r. Od czterech lat wspieramy też Lotos Stadion Letni na plaży w Gdańsku-Brzeźnie. Jesteśmy obecni zarówno w dużym, jak i małym sporcie. Zależy nam na inwestowaniu w młodzież, bo to w przyszłości przynosi wszystkim wymierne korzyści. Prowadzimy wiele projektów dedykowanych rozwojowi sportowemu dzieci i młodzieży. Dobrym przykładem jest tutaj "Piłkarska przyszłość z Lotosem". Projekt stworzony i rozwijany pierwotnie w regionie pomorskim sprawdził się, więc teraz rozszerzamy jego zasięg na wybrane obszary Polski. Treningiem objętych jest ponad 3 tys. młodych piłkarzy - chłopców i dziewcząt. Nad formą tych młodych zawodników czuwa ponad 120 trenerów - dodaje Wittstock
- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim. - Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim.


Firmy interesują się nie tylko wielkim sportem



Sponsoring sportowy to nie tylko domena firm dużych i popularnych dyscyplin sportowych. Swoich oddanych sponsorów mają też mniejsze drużyny.

- Zawsze uważałem, że sport wpaja wartości, które są bardzo przydatne w życiu: ustalanie celów i dążenie do ich realizacji, umiejętność pracy w zespole czy systematyczność. Jesteśmy firmą działającą na terenie Europy, ale bardzo bliskie jest nam Pomorze, bowiem tutaj bije serce naszej firmy. Nie wyobrażam sobie, żeby nie angażować się w sponsoring lokalnego sportu - tłumaczy Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. - Dlatego też podjęliśmy decyzję o wsparciu Gdańskiego Klubu Sportowego Gedania, który nie tylko uczestniczy w rozgrywkach ligowych, ale przede wszystkim kształci przyszłych piłkarzy. Mieliśmy również przyjemność współorganizować dedykowany dzieciom grającym w piłkę nożną Pomorski Turniej Wrosystem Cup. Nasza firma zaangażowała się również w wydarzenie o randze międzynarodowej - Karate Grand Prix Arawaza Cup.
- W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922. - W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922.

W sponsoringu chodzi nie tylko o pieniądze



- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy. Sukcesy na międzynarodowych zawodach wzmacniają nasze poczucie dumy narodowej i jeśli Lotos może być elementem tej biało-czerwonej radości, to jest nasz wielki sukces. Dlatego, oprócz wsparcia inicjatyw lokalnych, angażujemy się w duże projekty. Koncern wspiera piłkarzy, skoczków narciarskich, tenisistów, sporty motorowe, coroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oraz Akademicki Związek Sportowy i Akademicką Reprezentację Polski - mówi Jarosław Wittstock.

- Angażowanie się w działania o charakterze sportowym czy też ogólnospołecznym to wpływ na kształtowanie otoczenia, w którym funkcjonujemy. Owszem, jest to również element polityki wizerunkowej firmy, ale ja zawsze patrzyłem na tego typu działania przez pryzmat tego, że warto pomagać. Sam jako młody człowiek otrzymałem wsparcie od innych osób i dzięki temu mogłem realizować swoje pasje i cele. Poza tym ważne jest, żeby angażować również pracowników i pobudzać ich świadomość, że warto pomagać. Efektem tego jest ugruntowanie wśród pracowników przekonania, że robimy coś razem jako zespół i to jest element, który jest wspaniałą wartością naszej firmy - dodaje Piotr Wróblewski.
- W celu realizacji naszej misji powołaliśmy do życia również takie podmioty, jak: Stowarzyszenie Trefl Pomorze i Fundacja Edukacji Trefl, które realizują cele, jakimi jest promocja zdrowego trybu życia, edukacja poprzez sport oraz szkolenie młodzieży. Ich działalność jest oparta w głównej mierze o wsparcie pomorskiego biznesu, któremu oferują one bardzo szeroki wachlarz działań, m.in. właśnie z obszaru sponsoringu sportowego. Możliwości te dotyczą meczów drużyn seniorów, grup młodzieżowych, specjalnych eventów, turniejów, campów i wielu innych aktywności. Serdecznie zachęcam pomorskie firmy do zaangażowania w te projekty i wspólne działanie na rzecz naszego społeczeństwa - apeluje Kazimierz Wierzbicki.

Inwestycja w sport wymaga wiedzy i strategii



Rozmawiając o istocie sponsoringu sportowego, warto wspomnieć o dwóch ważnych cechach tego typu współpracy: po pierwsze - jest to inwestycja długoterminowa, po drugie - wymaga ona zaangażowania dodatkowych środków na tzw. aktywację praw sponsoringowych.

- Wiele firm inwestuje swoje fundusze w zakup pakietu praw sponsorskich, oczekując natychmiastowych efektów i nie angażując się wystarczająco w efektywne wykorzystanie wynikającego z tego potencjału. Takie podejście niesie za sobą ryzyko błędnej oceny sytuacji, a w konsekwencji nawet rezygnacji z dalszych działań. Trzeba zdać sobie sprawę, że w celu osiągnięcia pożądanych efektów inwestycja w sponsoring sportowy wymaga wizji i stworzenia długofalowej strategii, dialogu i zaangażowania obu stron - wyjaśnia Fijałkowski. - Nie jest to łatwy proces, wymaga on wiedzy i czasu, ale odpowiednio zaplanowana inwestycja w sport może przynieść o wiele więcej korzyści niż równorzędna inwestycja w tradycyjną formę reklamy. Warunkiem koniecznym jest odpowiedni dobór narzędzi i partnerów. Aby dana firma osiągnęła pożądane efekty, ważny jest dobór odpowiedniego dla celów danej firmy pakietu praw sponsoringowych. To pozwoli jej na realizację celów w poszczególnych obszarach, takich jak np. budowa wizerunku i rozpoznawalności, sprzedaż produktów, programy motywacyjne dla pracowników i partnerów biznesowych, realizacja działań w ramach obszaru CSR i wiele innych.

Miejsca

  • Torus Gdańsk, al. Grunwaldzka 413
  • Trefl SA Gdynia, Kontenerowa 25
  • Wro-System Pruszcz Gdański, ul. Feliksa Nowowiejskiego 31

Opinie (26) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • wiele razy już pisałem, żeby (4)

    inwestować w polską siatkówkę, piłkę ręczną czy koszykówkę ponieważ mamy niewykorzystany potencjał oraz po drugie potrzeba relatywnie mniejszych środków niż sponsorowanie piłki nożnej. Polska piłka nożna w każdym wydaniu jest w permanentnym kryzysie, nie widać światełka w tunelu, przepływają tam za duże pieniądze, piłkarze zarabiają zdecydowanie za dużo w stosunku do poziomu jaki prezentują, a władze poszczególnych klubów robią zbyt dużo przewałków. Nie wiem jak to wygląda ze sportem kobiecym czy np. z hokejem, ale z tego, co usłyszałem kobiety są bardzo marudne w sportach zespołowych- też bym w nie raczej nie inwestował

    • 22 8

    • Inwestuj. Śmiało.

      • 4 1

    • pisz dalej, to nic nie kosztuje :))

      • 5 0

    • Gdyby wartość budżetu przeznaczonego na marketing sportowy(916mln PLN) w Polsce,
      przeznaczyć na te dyscypliny, które "dziś"(siatkówka) i w przeszłości(siatkówka i ręczna), przynoszą i przynosiły emocje!! w innych proporcjach, czyli np. w 30% A! działacze
      nie przespali!!! czasu sukcesów(ręczna), to mielibyśmy cały czas podwójne emocje, siatkarsko - ręczne. Żeby tylko działacze siatkarscy nie osiadli na laurach, jak to się niestety, stało przy Puławskiej 300 w Warszawie(siedziba zprp.pl), ale wszytko jest do naprawienia, tylko stara gwardia działaczy musi sobie odpuścić, bo np. forma zwolnienia Piotra Przybeckiego(były trener szczypiornistów), ze stanowiska trenera, był jest i będzie
      żenująca - tak samo, jak tłumaczenie się działaczy po tym fakcie z Andrzejem Kraśnickim
      na czele.. Jeśli będzie syf i niejasności lub się pojawią i będą trwały, w jakiejkolwiek
      formie, w jakiekolwiek dyscyplinie, a sponsorzy czyli ich zaangażowanie $ nagle wycofa,
      to może wówczas kilku/wielu pójdzie po rozum do głowy....
      I oczywiście! nie dotyczy to jednej dyscypliny czy jednego zawodnika!
      To szerszy problem.......

      • 2 0

    • Spółki skarbu państwa

      powinny inwestować tylko w sport dzieci i młodzieży a w Polsce jest tak że tak naprawdę tylko te spółki inwestują w w sport zawodowy i to jest chore

      • 2 0

  • dlaczego nikt nie chce sponsorować naszej Arki? (3)

    największym sponsorem jest urząd miasta...

    • 8 8

    • wasza arka, wasza korupcja

      nikt nie chce być łączony z patologią, nie tylko sportową

      • 16 1

    • Bo zszargaliście sobie reputacje po aferze korupcyjnej

      Na zawsze.

      • 8 1

    • Śledztwo ws. afery korupcyjnej w polskim futbolu powoli się kończy. Czas więc na kolejny statystyczny tekst. Tym razem o tym kto, według ustaleń prokuratury ustawił lub próbował ustawić najwięcej meczów w polskich ligach. Na razie na liście znajduje się 67 klubów:

      Arka Gdynia 40
      Górnik Polkowice 38
      Kujawiak Włocławek 38
      Pogoń Szczecin 38
      Motor Lublin 34
      GKS Bełchatów 33
      Podbeskidzie Bielsko-Biała 31
      Zagłębie Sosnowiec 30
      Kmita Zabierzów 27
      Górnik Łęczna 26
      KSZO Ostrowiec Św. 25
      Korona Kielce 23
      Odra Opole 22
      Unia Janikowo 22
      Cracovia 19
      Piast Gliwice 19
      Jagiellonia 16
      Widzew Łódź 14
      Lech Poznań 13
      RKS Radomsko 13
      Świt NDM 12
      Aluminium Konin 10
      Ceramika Opoczno 10
      GKS Katowice 10
      Heko Czermno 10
      MKS Mława 8
      Szczakowianka Jaworzno 8
      Zagłębie Lubin 8
      Radomiak Radom8
      Stasiak Opoczno 7
      Śląsk Wrocław 7
      MZKS Kozienice 6
      Drwęca 6
      Miedź Legnica 6
      Zawisza Bydgoszcz 6
      Ceramika Paradyż 5
      Kotwica Kołobrzeg 5
      ŁKS Łódź 5
      Stal Rzeszów 5
      Lewart Lubartów 4
      Polonia Warszawa 4
      Groclin Grodzisk Wlkp. 3
      Kolejarz Stróże 3
      Sandecja Nowy Sącz 3
      Tłoki Gorzyce 3
      Wierna Małogoszcz 3
      Wisła Płock 3

      • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    Niestety w większości są to firmy państwowe, a nie prywatne. (1)

    Bez udziału tych firm i miast sportu by po prostu nie było. Swoją drogą kto zainwestuje w niskich lotów piłkę kopaną w Polsce? Już niedługo powstanie kolejny twór UEFA Conference League (2 liga Europy) właśnie dla takich drużyn jak te slabiutkie z polski ale i tutaj prawdopodobnie będą wielkie problemy zeby zagrać wiecej jak jedno spotkanie.

    • 14 2

    • Może najpierw zapoznaj się z regulaminem uczestnictwa w Conference League, zanim nazwiesz je rozgrywkami dla slabiutkich. Tak naprawdę, te rozgrywki będą niewiele słabiej obsadzone od obecnej LE. Poza tym, wracamy do do trzech europejskich pucharów, jak to było kiedyś.

      • 1 1

  • promocja przez piłkę nożną... (2)

    czyli wulgaryzmy. wystrzały pirotechniczne, żenujący poziom rozgrywek. nikt w to nie chce wchodzić.

    • 15 6

    • niestety w to właśnie pakowane są pieniądze gdańskie i firm, które w tych odbiorcach "widzą potencjał". Dla mnie to kasa w błoto...

      • 5 0

    • Fakt, szkoda pieniędzy na patologię!

      • 5 0

  • Inwestować w polską piłkę nożną to tak jak inwestować w kryptowaluty..

    Wszystko wygląda ładnie ślicznie Amerykańsko a jak przyjdzie okres zjazdu to na stadionach będą wystawy piesków rasowych i koncerty techno. Jedyna piłka nożna która pozostanie to ta w E-sporcie oczywiście jest to żenada i parodia. Ale takie mamy czasy.

    • 11 4

  • aby w Polsce było super

    trzeba Jarka kopnąć w kuper. Wycofanie państwowych gigantów z pomorskich klubów - celowe osłabianie władz samorządowych i tyle w tym temacie.
    W Polsce nie ma systemu szkoleń - ani opartych na klubie ani na szkole - więc rodzice płacą

    • 6 6

  • rugby to jest potencjał

    rugby to jest potencjał, zobaczcie jak na zachodzie to działa i jaka to popularna dyscyplina. pozdrawiam

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Sponsoring

    Więcej pomorskich firm powinno angażować się w sport, nie tylko ten profesjonalny ale również młodzieżowy czy ten amatorski.wielkie brawa dla firm które już się angażują w nasz pomorski sport...!

    • 8 0

  • O sponsoringu, bedziemy rozmawiali

    Gdy znajdzie odbicie w odpisach podatkowych. Na dzisiaj, pełna lipa!

    • 3 0

  • (2)

    dlaczego nikt nie chce sponsorowac naszego zuzla

    • 1 4

    • No bo pewnie nikogo to nie interesuje!!

      • 2 4

    • Bo ze Zdunkiem sie biznesow nie robi

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz Wybrzeża

Corotop Gwardia Opole
30 marca 2024, godz. 18:00
39% Corotop Gwardia Opole
2% REMIS
59% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojteks 23 28 56 78.6%
2 Renata Koczyńska 28 54 78.6%
3 RYSZARD KIWATROWSKI 26 54 80.8%
4 Wojciech Koczyński 28 53 75%
5 Waldemar Niklas 28 53 71.4%

Tabela

Piłka ręczna - Orlen Superliga mężczyzn
Drużyny M Z Rz Rp P Bramki Pkt
1 Industria Kielce 25 24 0 0 1 957:657 72
2 Orlen Wisła Płock 25 24 0 0 1 847:560 72
3 Górnik Zabrze 25 16 3 0 6 740:663 54
4 KGHM Chrobry Głogów 25 17 0 0 8 716:716 51
5 Azoty-Puławy 25 14 0 2 9 790:748 44
6 Energa MKS Kalisz 25 11 2 1 11 644:690 38
7 Agred Rebud Ostrovia 25 10 1 1 13 697:757 33
8 MMTS Kwidzyn 25 8 1 3 13 691:746 29
9 Corotop Gwardia Opole 25 7 3 2 13 667:720 29
10 Piotrkowianin 25 8 1 0 16 668:784 26
11 Grupa Azoty Unia Tarnów 25 7 1 1 16 647:761 24
12 Zagłębie Lubin 25 6 2 1 16 655:746 23
13 Energa Wybrzeże Gdańsk 25 5 0 2 18 720:775 17
14 Zepter Legionowo 25 4 0 1 20 679:795 13
Drużyny grają systemem każdy z każdym w dwóch rundach (mecz i rewanż). Następnie osiem najlepszych zespołów przystąpi do fazy play-off. Zespoły z miejsc 9-14 zagrają o utrzymanie. Te ekipy przystąpią do gry z dorobkiem punktowym z fazy zasadniczej. Każdy z nich zagra po pięć meczów. Ostatnia drużyna w stawce spadnie do Ligi Centralnej, a przedostatnia zagra w barażu o utrzymanie.

Wyniki 25 kolejki

  • ENERGA WYBRZEŻE GDAŃSK - Arged Rebud Ostrovia 36:28 (21:15)
  • Zepter Legionowo - Industria Kielce 23:31 (11:15)
  • Grupa Azoty Unia Tarnów - Orlen Wisła Płock 26:35 (12:16)
  • KGHM Chrobry Głogów - Corotop Gwardia Opole 26:25 (15:14)
  • Górnik Zabrze - Piotrkowianin 26:25 (18:16)
  • Energa Kalisz - Azoty Puławy 29:29 (13:18) - karne 4:2
  • Zagłębie Lubin - MMTS Kwidzyn 29:25 (18:13)

Ostatnie wyniki Wybrzeża

82% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk
1% REMIS
17% Arged Rebud Ostrovia
20 marca 2024, godz. 20:00
91% Azoty Puławy
0% REMIS
9% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Najbliższy mecz Trefla

Indykpol AZS Olsztyn
30 marca 2024, godz. 17:30
18% Indykpol AZS Olsztyn
82% TREFL Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Trefla

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojteks 23 28 50 64.3%
2 Miś Beżuś 28 49 71.4%
3 Piotr Fritza 28 49 64.3%
4 Renata Koczyńska 27 48 63%
5 Mateo Wycz 28 47 64.3%

Tabela

Siatkówka - PlusLiga mężczyzn
Drużyny M Z P Sety Pkt.
1 Jastrzębski Węgiel 27 23 4 73:23 69
2 Projekt Warszawa 27 22 5 69:26 64
3 Aluron CMC Warta Zawiercie 27 22 5 72:30 64
4 Asseco Resovia Rzeszów 28 20 8 68:40 55
5 Bogdanka LUK Lublin 27 17 10 61:47 49
6 Trefl Gdańsk 27 15 12 58:45 48
7 PSG Stal Nysa 27 13 14 53:54 40
8 Indykpol AZS Olsztyn 27 11 16 52:54 40
9 Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle 27 13 14 49:49 39
10 Barkom Każany Lwów 28 13 15 49:58 37
11 PGE GiEK Skra Bełchatów 27 13 14 48:56 36
12 GKS Katowice 28 8 20 39:69 24
13 Ślepsk Malow Suwałki 27 8 19 35:64 24
14 Exact Systems Hemarpol Częstochowa 27 7 20 34:68 24
15 KGHM Cuprum Lubin 28 7 21 37:70 23
16 Enea Czarni Radom 27 6 21 24:68 18
W sezonie zasadniczym każdy zagra z każdym mecz i rewanż. Osiem najlepszych drużyn awansuje do play-off. Szesnasta, ostatnia ekipa fazy zasadniczej spadnie do 1. Ligi.

Wyniki 28 kolejki

  • Indykpol AZS Olsztyn - TREFL GDAŃSK (sobota, godz. 17:30)
  • Asseco Resovia - KGHM Cuprum Lubin 3:0 (25:23, 25:17, 25:22)
  • GKS Katowice - Barkom Każany Lwów 3:2 (20:25, 25:19, 26:28, 25:18, 15:13)
  • piątek
  • PSG Stal Nysa - Projekt Warszawa
  • Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - Ślepsk Malow Suwałki
  • sobota
  • PGE GiEK Skra Bełchatów - Enea Czarni Radom
  • Jastrzębski Węgiel - Aluron CMC Warta Zawiercie
  • Exact Systems Hemarpol Częstochowa - Bogdanka LUK Lublin

Ostatnie wyniki Trefla

96% TREFL Gdańsk
4% PSG Stal Nysa
Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle
17 marca 2024, godz. 18:00
HIT
85% Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle
15% TREFL GDAŃSK

Najbliższy mecz Trefla

Muszynianka Domelo Sokół Łańcut
30 marca 2024, godz. 15:30
2% Muszynianka Domelo Sokół Łańcut
0% REMIS
98% TREFL Sopot

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Trefla

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Sufcia Jagularownia 27 52 66.7%
2 Rafał Marczyński 27 49 70.4%
3 Łukasz Gawlik 28 49 67.9%
4 Tadeusz Grota 26 48 69.2%
5 Barbara Werner 28 47 67.9%

Tabela

Koszykówka - Orlen Basket Liga
Drużyny M Z P Bilans Pkt
1 Anwil Włocławek 25 20 5 2175:1933 45
2 Trefl Sopot 25 18 7 2131:1946 43
3 King Szczecin 25 17 8 2235:2076 42
4 Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski 25 16 9 2149:1979 41
5 PGE Spójnia Stargard 25 14 11 2017:1910 39
6 Legia Warszawa 25 14 11 2092:2042 39
7 Polski Cukier Start Lublin 25 14 11 2237:2221 39
8 Dziki Warszawa 25 13 12 1972:2002 38
9 Śląsk Wrocław 25 13 12 1964:2050 38
10 MKS Dąbrowa Górnicza 25 12 13 2380:2321 37
11 Arriva Polski Cukier Toruń 25 12 13 2042:2082 37
12 Icon Sea Czarni Słupsk 25 12 13 1954:2006 37
13 Tauron GTK Gliwice 25 7 18 2137:2287 32
14 Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia 25 7 18 2060:2312 32
15 Enea Stelmet Zastal Zielona Góra 25 6 19 2100:2298 31
16 Muszynianka Domelo Sokół Łańcut 25 5 20 2020:2200 30
Drużyny grają systemem każdy z każdym w dwóch rundach (mecz i rewanż). Następnie osiem najlepszych zespołów przystąpi do fazy play-off. Drużyny z miejsc 9-16 zakończą sezon z pozycjami z sezonu zasadniczego. Ostatni zespół zostanie zdegradowany. Jego miejsce zajmie mistrz Suzuki I Ligi.

1 października 2023 Suzuki Arka Gdynia zmieniła nazwę na Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia.

Wyniki 26 kolejki

  • Muszynianka Domelo Sokół Łańcut - TREFL SOPOT (sobota, godz. 15:30)
  • Enea Stelmet Zastal Zielona Góra - KRAJOWA GRUPA SPOŻYWCZA ARKA GDYNIA (poniedziałek, godz. 15:30)
  • piątek
  • Arriva Polski Cukier Toruń - MKS Dąbrowa Górnicza
  • Tauron GTK Gliwice - Legia Warszawa
  • sobota
  • Polski Cukier Start Lublin - Dziki Warszawa
  • niedziela
  • Anwil Włocławek - Icon Sea Czarni Słupsk
  • poniedziałek
  • King Szczecin - PGE Spójnia Stargard
  • Śląsk Wrocław - Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski
  • Mecz zaległy z 20. kolejki:
  • Śląsk - Anwil 82:96 (15:17, 23:22, 19:20, 19:17, d: 6:20)

Ostatnie wyniki Trefla

95% TREFL Sopot
0% REMIS
5% KRAJOWA GRUPA SPOŻYWCZA ARKA Gdynia
Polski Cukier Start Lublin
18 marca 2024, godz. 20:30
48% Polski Cukier Start Lublin
1% REMIS
51% TREFL Sopot

Najbliższy mecz Gedanii

30 marca 2024, godz. 15:00
86% Elana Toruń
7% REMIS
7% GEDANIA 1922 Gdańsk

Tabela

Piłka nożna - III liga
Drużyny M Z R P Bramki Pkt.
1 Świt Skolwin 22 17 4 1 44:10 55
2 Elana Toruń 22 12 5 5 34:17 41
3 Vineta Wolin 22 12 3 7 32:33 39
4 Zawisza Bydgoszcz 22 11 5 6 46:23 38
5 Pogoń II Szczecin 22 12 2 8 54:37 38
6 Polonia Środa Wielkopolska 22 11 4 7 39:35 37
7 Pogoń Nowe Skalmierzyce 22 10 5 7 37:31 35
8 Unia Swarzędz 22 10 5 7 39:34 35
9 Cartusia Kartuzy 22 9 6 7 46:30 33
10 Noteć Czarnków 22 10 3 9 49:42 33
11 Błękitni Stargard 22 10 3 9 42:41 33
12 Sokół Kleczew 22 9 5 8 40:39 32
13 Gedania Gdańsk 22 10 2 10 39:39 32
14 Flota Świnoujście 22 7 2 13 25:40 23
15 Stolem Gniewino 22 5 5 12 20:42 20
16 Wikęd Luzino 22 4 2 16 29:57 14
17 Unia Solec Kujawski 22 3 2 17 28:59 11
18 KP Starogard Gdański 22 2 5 15 28:62 11
Rozegrane zostaną 34. kolejki, w których każdy zagra z każdym mecz i rewanż. Najlepsza drużyna awansuje do II ligi. Trzy ostatnie drużyny zostaną zdegradowane do IV ligi. Liczba spadkowiczów może zostać powiększona o tyle drużyn z województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego, ile spadnie z II ligi.

Wyniki 23 kolejki

  • Elana Toruń - GEDANIA 1922 GDAŃSK (sobota, godz. 15)
  • Unia Swarzędz - Vineta Wolin 4:0 (3:0)
  • piątek
  • Unia Solec Kujawski - Świt Skolwin
  • Wikęd Luzino - Noteć Czarnków
  • Pogoń II Szczecin - Błękitni Stargard
  • sobota
  • Pogoń Nowe Skalmierzyce - Sokół Kleczew
  • KP Starogard Gdański - Stolem Gniewino
  • Cartusia Kartuzy - Zawisza Bydgoszcz
  • Flota Świnoujście - Polonia Środa Wielkopolska

Ostatnie wyniki Gedanii

96% GEDANIA 1922 Gdańsk
2% REMIS
2% Wikęd Luzino
16 marca 2024, godz. 14:00
38% Noteć Czarnków
27% REMIS
35% GEDANIA 1922 Gdańsk

Relacje LIVE

Najczęściej czytane