Wiadomości

stat

Firmy lubią inwestować w sport. Nie tylko w ten popularny

Najnowszy artukuł na ten temat

Ile wynosi zadłużenie Arki Gdynia? Kto będzie podpisywać dokumenty?

Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem.
Badania pokazują, że wartość wydatków na sponsoring sportu rośnie z każdym rokiem. fot. Monika Goldszmidt-Czarniak/Trojmiasto.pl

Według najnowszych danych opublikowanych w raporcie Sponsoring Insigth w 2018 r. wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce to 916 mln 100 tys. zł. Dlaczego firmy decydują się na inwestowanie, często ogromnych kwot, w sponsorowanie sportu? Czy warto przeznaczyć pieniądze tylko na popularne dyscypliny? Czy może chodzi nie tylko o pieniądze, a o miłość do sportu? O odpowiedzi na te pytania poprosiliśmy trójmiejskie firmy.


Czy lokalny biznes w wystarczającym stopniu wspiera lokalny sport?

tak, widać zaangażowanie i to nie tylko dużych firm państwowych 14%
nie jest źle, jednak wsparcie zawsze mogłoby być większe 40%
nie, poziom zaangażowanie jest niższy niż w innych regionach Polski 46%
zakończona Łącznie głosów: 104

Jak twierdzą eksperci, firmy chętnie inwestują w sponsoring sportowy, bo związane są z nimi silne emocje, a w dodatku takie działania, choć kosztowne, są wyjątkowo efektywne.

- Sponsoring sportowy jest jedną z bardziej efektywnych i społecznie akceptowanych form promocji i reklamy dla szeroko pojętego biznesu. Wynika to między innymi z faktu, że sport jako zjawisko kultury masowej pełni wiele istotnych funkcji społecznych: edukacyjną, rekreacyjną oraz socjalną. Emocje z nim związane to niesamowity magnes przyciągający kibiców z różnych środowisk, integrujący społeczeństwo i przedstawicieli biznesu. Dzięki temu sponsoring sportowy jest tak efektywną platformą marketingową, umożliwiającą realizację celów biznesowych, bez względu na branżę. Dotyczy to zarówno promocji marki, budowania relacji biznesowych, stymulacji sprzedaży, jak i działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu - mówi Michał Fijałkowski, prezes zarządu agencji marketingowo-doradczej Brand and Sport.


Popularna nie tylko piłka nożna, ale też ręczna i siatkówka



Jak wynika z raportu Sponsoring Insigth, piłka nożna jest najpopularniejszą dyscypliną sportu w Europie i na świecie. Fenomenem w Polsce jest natomiast popularność siatkówki czy piłki ręcznej.
- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA.
- Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA. fot. Jerzy Bartkowski / KFP

- Kiedy zdecydowałem się na stworzenie firmy Trefl SA, moją wizją było nie tylko stworzenie rodzinnego biznesu, mającego na celu dostarczanie radości dzieciom i całym rodzinom, ale również firmy zaangażowanej społecznie. Jako osoba od zawsze związana ze sportem wiedziałem, że to w tym właśnie obszarze najefektywniej można tę misję realizować. Nasza firma od prawie 25 lat angażuje swoje środki i zasoby nie tylko w sport zawodowy, ale przede wszystkim w sport młodzieżowy. Dzięki temu trójmiejscy kibice mogą być uczestnikami wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, a młodym ludziom dajemy szansę na realizację swojej pasji i spełnianie sportowych marzeń. Sponsoring sportowy był i jest niezwykle ważnym obszarem funkcjonowania firmy Trefl SA, która - moim zdaniem - jako sponsor drużyn sportowych może być wzorem do naśladowania, z czego jestem bardzo dumny - mówi Kazimierz Wierzbicki, prezes Trefl SA. - Pamiętam wyniki badań na temat zaangażowania firm prywatnych w sponsoring sportu, które jasno pokazywały, że jesteśmy w tej kwestii w absolutnej czołówce, przeznaczając na ten cel ponad 5 mln złotych rocznie.
Jak twierdzi Wierzbicki, dzięki takiemu zaangażowaniu sportowe sukcesy Trefla to nie tylko kilkanaście medali i pucharów w ligowych rozgrywkach seniorów, ale przede wszystkim jeszcze więcej sukcesów szkolonej przez Trefl młodzieży.

- Potwierdzeniem tego faktu niech będzie choćby liczba zawodników, którzy rozwijali swoje umiejętności w juniorskich grupach Trefla, grających dziś w koszykarskiej Energa Basket Lidze i siatkarskiej Plus Lidze, których jest obecnie ponad trzydziestu. Niewiele jest klubów, które mogą się pochwalić podobnymi osiągnięciami, bez względu na dyscyplinę - dodaje Wierzbicki.
- W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.
- W myśl naszej strategii rozwoju nie tylko dostarczamy na rynek powierzchnię biurową, co stanowi core naszego biznesu, ale też angażujemy się w szereg inicjatyw realizowanych z myślą o człowieku i lokalnej społeczności - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus. mat.prasowe


Niedawno firma deweloperska Torus została sponsorem tytularnym piłkarzy ręcznych Wybrzeża. Zastąpiła w tej roli państwowy koncern Energa.

- Nasza "przygoda" ze sportem trwa już długo. Z zespołem Wybrzeża Gdańsk jesteśmy już od dwóch lat, choć od tego sezonu strategicznie i tytularnie. Ale byliśmy i jesteśmy też aktywni na wielu innych polach sportowych - wspierając indywidualnie triathlonistów (zarówno zawodowców, jak i amatorów), młodych szermierzy (Uczniowskiego Klubu Sportowego Atena) czy zespoły siatkarek plażowych (występujące pod szyldem Torus AZS UW BV Team). Sport i rekreacja są nam też bliskie w wymiarze inwestycyjnym. W ramach I etapu Alchemii wybudowaliśmy największe ogólnodostępne centrum rekreacyjno-sportowe w Gdańsku, z basenami, saunami, strefą fitness, halą sportową i strefą wspinaczki. Tam też od kilku lat organizujemy Torus Triathlon In Da House - jedyne tego typu zawody triathlonowe dla biznesu organizowane zimą, w całości pod dachem Alchemii - mówi Marek Paliświat, wiceprezes spółki Torus.

Państwowe spółki stawiają na patriotyzm



Duże pieniądze na sport przeznaczają spółki Skarbu Państwa.

- Dla Grupy Lotos bardzo ważny jest lokalny patriotyzm. Od lat inwestujemy w projekty lokalizowane w regionach, w których prowadzimy naszą działalność, tj. w województwie pomorskim oraz powiatach bielskim i jasielskim. Jako koncern naftowy jesteśmy firmą, która bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki wywieramy na otoczenie. Wspieranie lokalnego sportu przynosi korzyści, które czasami trudno wycenić. Natomiast doskonale wiemy, jak ważny jest sponsoring, który pozwala sportowcom rozwijać się lub utrzymywać na bardzo dobrym poziomie - twierdzi Jarosław Wittstock, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.
Między innymi dlatego Lotos został sponsorem gdańskich hokeistów.

- Zawarta pod koniec lipca 2019 r. umowa rozszerzyła współpracę, którą rozpoczęliśmy jeszcze w 2018 r. Od czterech lat wspieramy też Lotos Stadion Letni na plaży w Gdańsku-Brzeźnie. Jesteśmy obecni zarówno w dużym, jak i małym sporcie. Zależy nam na inwestowaniu w młodzież, bo to w przyszłości przynosi wszystkim wymierne korzyści. Prowadzimy wiele projektów dedykowanych rozwojowi sportowemu dzieci i młodzieży. Dobrym przykładem jest tutaj "Piłkarska przyszłość z Lotosem". Projekt stworzony i rozwijany pierwotnie w regionie pomorskim sprawdził się, więc teraz rozszerzamy jego zasięg na wybrane obszary Polski. Treningiem objętych jest ponad 3 tys. młodych piłkarzy - chłopców i dziewcząt. Nad formą tych młodych zawodników czuwa ponad 120 trenerów - dodaje Wittstock
- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim.
- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy - mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Grupy Lotos. Na zdjęciu z prezesem Pomorskiego Klubu Hokejowego 2014 Bartoszem Purzyńskim. mat.prasowe


Firmy interesują się nie tylko wielkim sportem



Sponsoring sportowy to nie tylko domena firm dużych i popularnych dyscyplin sportowych. Swoich oddanych sponsorów mają też mniejsze drużyny.

- Zawsze uważałem, że sport wpaja wartości, które są bardzo przydatne w życiu: ustalanie celów i dążenie do ich realizacji, umiejętność pracy w zespole czy systematyczność. Jesteśmy firmą działającą na terenie Europy, ale bardzo bliskie jest nam Pomorze, bowiem tutaj bije serce naszej firmy. Nie wyobrażam sobie, żeby nie angażować się w sponsoring lokalnego sportu - tłumaczy Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. - Dlatego też podjęliśmy decyzję o wsparciu Gdańskiego Klubu Sportowego Gedania, który nie tylko uczestniczy w rozgrywkach ligowych, ale przede wszystkim kształci przyszłych piłkarzy. Mieliśmy również przyjemność współorganizować dedykowany dzieciom grającym w piłkę nożną Pomorski Turniej Wrosystem Cup. Nasza firma zaangażowała się również w wydarzenie o randze międzynarodowej - Karate Grand Prix Arawaza Cup.
- W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922.
- W politykę Grupy Wrosystem wpisana jest społeczna odpowiedzialność biznesu, którą realizujemy m.in. poprzez angażowanie się w działania związane ze wsparciem młodych sportowców oraz promowanie inicjatyw o charakterze sportowym - twierdzi Piotr Wróblewski, założyciel i właściciel Grupy Wrosystem. Na zdjęciu z zawodnikami klubu Gedania 1922. mat.prasowe

W sponsoringu chodzi nie tylko o pieniądze



- Chcemy, by marka Lotos kojarzyła się ze wsparciem utalentowanych Polaków - a takimi są przecież sportowcy. Sukcesy na międzynarodowych zawodach wzmacniają nasze poczucie dumy narodowej i jeśli Lotos może być elementem tej biało-czerwonej radości, to jest nasz wielki sukces. Dlatego, oprócz wsparcia inicjatyw lokalnych, angażujemy się w duże projekty. Koncern wspiera piłkarzy, skoczków narciarskich, tenisistów, sporty motorowe, coroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oraz Akademicki Związek Sportowy i Akademicką Reprezentację Polski - mówi Jarosław Wittstock.

- Angażowanie się w działania o charakterze sportowym czy też ogólnospołecznym to wpływ na kształtowanie otoczenia, w którym funkcjonujemy. Owszem, jest to również element polityki wizerunkowej firmy, ale ja zawsze patrzyłem na tego typu działania przez pryzmat tego, że warto pomagać. Sam jako młody człowiek otrzymałem wsparcie od innych osób i dzięki temu mogłem realizować swoje pasje i cele. Poza tym ważne jest, żeby angażować również pracowników i pobudzać ich świadomość, że warto pomagać. Efektem tego jest ugruntowanie wśród pracowników przekonania, że robimy coś razem jako zespół i to jest element, który jest wspaniałą wartością naszej firmy - dodaje Piotr Wróblewski.
- W celu realizacji naszej misji powołaliśmy do życia również takie podmioty, jak: Stowarzyszenie Trefl Pomorze i Fundacja Edukacji Trefl, które realizują cele, jakimi jest promocja zdrowego trybu życia, edukacja poprzez sport oraz szkolenie młodzieży. Ich działalność jest oparta w głównej mierze o wsparcie pomorskiego biznesu, któremu oferują one bardzo szeroki wachlarz działań, m.in. właśnie z obszaru sponsoringu sportowego. Możliwości te dotyczą meczów drużyn seniorów, grup młodzieżowych, specjalnych eventów, turniejów, campów i wielu innych aktywności. Serdecznie zachęcam pomorskie firmy do zaangażowania w te projekty i wspólne działanie na rzecz naszego społeczeństwa - apeluje Kazimierz Wierzbicki.

Inwestycja w sport wymaga wiedzy i strategii



Rozmawiając o istocie sponsoringu sportowego, warto wspomnieć o dwóch ważnych cechach tego typu współpracy: po pierwsze - jest to inwestycja długoterminowa, po drugie - wymaga ona zaangażowania dodatkowych środków na tzw. aktywację praw sponsoringowych.

- Wiele firm inwestuje swoje fundusze w zakup pakietu praw sponsorskich, oczekując natychmiastowych efektów i nie angażując się wystarczająco w efektywne wykorzystanie wynikającego z tego potencjału. Takie podejście niesie za sobą ryzyko błędnej oceny sytuacji, a w konsekwencji nawet rezygnacji z dalszych działań. Trzeba zdać sobie sprawę, że w celu osiągnięcia pożądanych efektów inwestycja w sponsoring sportowy wymaga wizji i stworzenia długofalowej strategii, dialogu i zaangażowania obu stron - wyjaśnia Fijałkowski. - Nie jest to łatwy proces, wymaga on wiedzy i czasu, ale odpowiednio zaplanowana inwestycja w sport może przynieść o wiele więcej korzyści niż równorzędna inwestycja w tradycyjną formę reklamy. Warunkiem koniecznym jest odpowiedni dobór narzędzi i partnerów. Aby dana firma osiągnęła pożądane efekty, ważny jest dobór odpowiedniego dla celów danej firmy pakietu praw sponsoringowych. To pozwoli jej na realizację celów w poszczególnych obszarach, takich jak np. budowa wizerunku i rozpoznawalności, sprzedaż produktów, programy motywacyjne dla pracowników i partnerów biznesowych, realizacja działań w ramach obszaru CSR i wiele innych.

Plebiscyt na Ligowca Roku 2019

Najbliższe spotkanie Lotosu

początek meczu: 31.01.2020 godz. 18:00

GKS Tychy
:
LOTOS PKH Gdańsk
mecz ligowy

Jak typują inni

1

90%

173 typowania

x

4%

7 typowań

2

6%

12 typowań

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Lotosu

Najlepiej typujący wyniki Lotosu

imię i nazwisko typowań pkt. skuteczność
1. Marcin Dymkowski 43 63 55.8%
2. Adam Markuszewski 43 62 55.8%
3. Piotr Ł. 43 61 53.5%
4. Radosław Dymkowski 43 60 55.8%
5. Adrian Pobłocki 42 58 57.1%

Aktualna tabela

Polska Hokej Liga
Drużyny M Z Rz Rp P Bramki Pkt.
1 GKS Tychy 43 29 1 3 10 186:81 92
2 Re-Plast Unia Oświęcim 43 25 3 3 12 155:92 84
3 JKH GKS Jastrzębie 42 23 5 1 13 176:94 80
4 GKS Katowice 43 24 2 3 14 135:78 79
5 Podhale Nowy Targ 43 21 5 5 12 162:99 78
6 Comarch Cracovia 43 20 3 10 10 143:109 76
7 LOTOS PKH GDAŃSK 43 18 8 4 13 139:91 74
8 Energa Toruń 42 13 6 3 20 135:136 54
9 Zagłębie Sosnowiec 43 14 2 3 24 118:161 49
10 Kadra PZHL 20 1 0 0 19 31:151 3
11 Naprzód Janów 43 1 0 0 42 47:335 3

Drużyny Polskiej Hokej Ligi rozgrywają w sezonie zasadniczym pięć rund systemem każdym, z tym że ostatnia będzie według tabeli Bergera, do której wyjściem będzie kolejność po czterech rundach. W dwóch pierwszych rundach uczestniczyć będzie Kadra PZHL U-23.
Najlepszych 8 drużyn po sezonie zasadniczym awansuje do play-off.

Wyniki 45 kolejki:

  • LOTOS PKH GDAŃSK - Zagłębie Sosnowiec 4:1 (2:0, 1:0, 1:1)
  • Podhale Nowy Targ - Re-Plast Unia Oświęcim 5:2 (0:1, 4:1, 1:0)
  • JKH GKS Jastrzębie - Naprzód Janów 5:3 (0:1, 1:0, 4:2)
  • Comarch Cracovia - Energa Toruń 5:1 (2:0, 1:0, 2:1)
  • GKS Katowice - GKS Tychy 5:3 (2:0, 3:2, 0:1)

Terminarz

31.01 (pt) godz.18:00 GKS Tychy typuj LOTOS PKH Gdańsk
02.02 (nd) godz.17:00 LOTOS PKH Gdańsk typuj Re-Plast Unia Oświęcim
14.02 (pt) godz.18:00 JKH GKS Jastrzębie typuj LOTOS PKH Gdańsk
28.01 (wt) godz.18:30 LOTOS PKH Gdańsk 4:1 Zagłębie Sosnowiec LIVE!
26.01 (nd) godz.17:00 Energa Toruń 2:3 po dogrywce LOTOS PKH Gdańsk LIVE!

Najbliższe spotkanie Wybrzeża

początek meczu: 29.01.2020 godz. 18:30

Sandra Spa Pogoń Szczecin
:
TORUS WYBRZEŻE Gdańsk
mecz ligowy

Jak typują inni

1

89%

229 typowań

x

3%

6 typowań

2

8%

21 typowań

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Wybrzeża

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

imię i nazwisko typowań pkt. skuteczność
1. Radosław Dymkowski 18 40 83.3%
2. Barbara Werner 18 40 83.3%
3. Malwina Łaszkiewicz-żurawska 17 37 82.4%
4. Artur Boberski 18 37 77.8%
5. Edi Tomi 18 37 77.8%

Aktualna tabela

Piłka ręczna - PGNiG Superliga mężczyzn
Drużyny M Z Rz Rp P Bramki Pkt.
1 Orlen Wisła Płock 17 17 0 0 0 513:365 51
2 PGE Vive Kielce 17 16 0 0 1 619:415 48
3 Górnik Zabrze 17 14 0 0 3 485:422 42
4 Azoty Puławy 17 10 0 1 6 494:453 31
5 Energa MKS Kalisz 17 9 0 0 8 439:457 27
6 Gwardia Opole 17 8 1 0 8 460:475 26
7 Zagłębie Lubin 17 8 1 0 8 452:476 26
8 Sandra Spa Pogoń Szczecin 17 8 0 0 9 445:479 24
9 Chrobry Głogów 17 5 0 3 9 450:483 18
10 TORUS WYBRZEŻE GDAŃSK 17 5 1 0 11 419:479 17
11 MMTS Kwidzyn 17 5 0 0 12 418:473 15
12 Piotrkowianin Piotrków Trybunalski 17 4 0 0 13 461:498 12
13 Grupa Azoty Tarnów 17 3 1 0 13 418:512 11
14 SPR Stal Mielec 17 3 0 0 14 410:496 9

Wyniki 17 kolejki:

  • TORUS WYBRZEŻE GDAŃSK - Stal Mielec 19:24 (8:12)
  • Orlen Wisła Płock - Sandra Spa Pogoń Szczecin 26:25 (13:13)
  • PGE VIVE Kielce - Gwardia Opole 38:21 (21:12)
  • Energa Kalisz - Górnik Zabrze 17:28 (7:16)
  • Chrobry Głogów - Grupy Azoty Tarnów 34:27 (19:12)
  • Zagłębie Lubin - Azoty-Puławy 28:26 (13:16)
  • MMTS Kwidzyn - Piotrkowianin 28:26 (12:9)

Terminarz

29.01 (śr) godz.18:30 Sandra Spa Pogoń Szczecin typuj TORUS WYBRZEŻE Gdańsk
01.02 (sob) godz.17:00 TORUS WYBRZEŻE Gdańsk typuj Górnik Zabrze
05.02 (śr) godz.19:00 Gwardia Opole typuj TORUS WYBRZEŻE Gdańsk
24.01 (pt) godz.18:30 Energa MKS Kalisz 25:23 TORUS WYBRZEŻE Gdańsk
14.12 (sob) godz.17:00 TORUS WYBRZEŻE Gdańsk 19:24 Stal Mielec

Najbliższe spotkanie Trefla

początek meczu: 31.01.2020 godz. 17:30

Indykpol AZS Olsztyn
:
TREFL Gdańsk
mecz ligowy

Jak typują inni

1

57%

119 typowań

2

43%

90 typowań

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Trefla

Najlepiej typujący wyniki Trefla

imię i nazwisko typowań pkt. skuteczność
1. Piotr Matusiak 16 30 75%
2. Hubert Kowalik 16 30 68.8%
3. Grzegorz Szlachcikowski 16 29 68.8%
4. Witold Stasiewski 15 27 73.3%
5. Grzegorz Wantoch-rekowski 16 27 68.8%

Aktualna tabela

Siatkówka - PlusLiga mężczyzn
Drużyny M Z P Bilans Pkt.
1 Verva Warszawa Orlen Paliwa 16 15 1 46:13 42
2 Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle 16 13 3 44:16 40
3 PGE Skra Bełchatów 16 13 3 43:16 40
4 Jastrzębski Węgiel 16 12 4 36:22 32
5 TREFL GDAŃSK 15 7 8 31:30 22
6 GKS Katowice 16 7 9 35:39 22
7 Aluron Virtu CMC Zawiercie 17 7 10 27:36 21
8 Indykpol AZS Olsztyn 16 7 9 31:36 20
9 Ślepsk Malow Suwałki 16 7 9 27:37 19
10 Cerrad Enea Czarni Radom 16 6 10 29:37 19
11 Asseco Resovia Rzeszów 16 6 10 26:36 19
12 Cuprum Lubin 17 6 11 25:38 18
13 MKS Będzin 16 6 10 26:38 16
14 Visła Bydgoszcz 17 1 16 18:50 9

Po sezonie zasadniczym (każdy z każdym mecz i rewanż) 8 najlepszych drużyn w play-off zagra o miejsca 1-8. Natomiast najsłabszy zespół zostanie zdegradowany z PlusLigi.

Wyniki 16 kolejki:

  • TREFL GDAŃSK - Ślepsk Malow Suwałki, przełożone na 4 marca 2020
  • Aluron Virtu CMC Zawiercie - Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle 0:3 (20:25, 20:25, 20:25)
  • PGE Skra Bełchatów - Visłą Bydgoszcz 3:0 (25:23, 25:16, 25:23)
  • GKS Katowice - Indykpol AZS Olsztyn 3:2 (22:25, 28:26, 25:17, 23:25, 15:11)
  • Verva Warszawa Orlen Paliwa - Jastrzębski Węgiel 3:0 (25:21, 26:24, 25:22)
  • Asseco Resovia Rzeszów - Cuprum Lubin 0:3 (20:25, 20:25, 14:25)
  • MKS Będzin - Cerrad Enea Czarni Radom 3:1 (26:24, 25:15, 19:25, 25:21)

Terminarz

31.01 (pt) godz.17:30 Indykpol AZS Olsztyn typuj TREFL Gdańsk
04.02 (wt) godz.20:30 PGE Skra Bełchatów typuj TREFL Gdańsk
14.02 (pt) godz.17:30 TREFL Gdańsk typuj Cuprum Lubin
22.01 (śr) godz.18:30 TREFL Gdańsk 2:3 GKS Katowice LIVE!
19.01 (nd) godz.14:45 Cerrad Enea Czarni Radom 3:2 TREFL Gdańsk

Najbliższe spotkanie Trefla

początek meczu: 31.01.2020 godz. 17:45

PGE Spójnia Stargard
:
TREFL Sopot
mecz ligowy

Jak typują inni

1

57%

100 typowań

x

1%

1 typowanie

2

42%

73 typowania

TYPUJ!

Najwyżej ocenieni zawodnicy Trefla

Najlepiej typujący wyniki Trefla

imię i nazwisko typowań pkt. skuteczność
1. Jakub Gucwa 17 40 76.5%
2. Krzysztof Ogonowski 18 40 72.2%
3. Baltyk Gdynia 18 39 72.2%
4. Zygmunt Bębenek 18 37 72.2%
5. Karol Zubel 18 37 72.2%

Aktualna tabela

Koszykówka - Energa Basket Liga
Drużyny M Z P Bilans Pkt.
1 Stelmet Enea BC Zielona Góra 17 15 2 1615:1377 32
2 Anwil Włocławek 18 14 4 1758:1526 32
3 Start Lublin 18 13 5 1533:1425 31
4 ASSECO ARKA GDYNIA 18 12 6 1460:1363 30
5 Polski Cukier Toruń 16 12 4 1409:1272 28
6 TREFL SOPOT 18 10 8 1468:1490 28
7 Śląsk Wrocław 18 9 9 1586:1541 27
8 King Szczecin 18 9 9 1510:1495 27
9 PGE Spójnia Stargard 18 8 10 1424:1456 26
10 HydroTruck Radom 18 8 10 1421:1476 26
11 BM Slam Stal Ostrów Wlkp. 18 7 11 1443:1466 25
12 Enea Astoria Bydgoszcz 17 7 10 1490:1526 24
13 GTK Gliwice 18 6 12 1514:1601 24
14 Legia Warszawa 18 4 14 1429:1606 22
15 Polpharma Starogard Gdański 18 4 14 1448:1626 22
16 MKS Dąbrowa Górnicza 18 4 14 1417:1679 22

Wyniki 18 kolejki:

  • Polpharma Starogard Gd. - TREFL SOPOT 92:82 (22:20, 21:14, 21:29, 28:19)
  • GTK Gliwice - ASSECO ARKA GDYNIA 74:82 (15:25, 13:18, 28:18, 18:21)
  • Enea Astoria Bydgoszcz - Legia Warszawa 96:87 (24:15, 19:23, 28:20, 25:29)
  • Anwil Włocławek - PGE Spójnia Stargard 110:84 (28:24, 26:15, 20:29, 36:16)
  • King Szczecin - Śląsk Wrocław 77:92 (21:23, 20:16, 19:17 17:36)
  • MKS Dąbrowa Górnicza - Start Lublin 66:74 (16:17, 16:15, 18:22, 16:20)
  • BM Slam Stal Ostrów Wlkp. - HydroTruck Radom 59:51 (20:9, 14:12, 9:24, 16:6)
  • Stelmet Enea BC Zielona Góra - Polski Cukier Toruń, przełożony na 16 marca 2020

Terminarz

31.01 (pt) godz.17:45 PGE Spójnia Stargard typuj TREFL Sopot
09.02 (nd) godz.17:30 TREFL Sopot typuj Anwil Włocławek
14.02 (pt) godz.18:00 Stelmet Enea BC Zielona Góra typuj TREFL Sopot
23.01 (czw) godz.19:00 Polpharma Starogard Gdański 92:82 TREFL Sopot
19.01 (nd) godz.17:30 TREFL Sopot 79:86 ASSECO ARKA Gdynia LIVE!

Relacje LIVE

zobacz wszystkie relacje »

Najczęściej czytane