- 1 Kuciak odszedł z Lechii do Rakowa (19 opinii)
- 2 Arka o kibicach na derbach. Marcjanik na dłużej (92 opinie)
- 3 ZZ potrzebne żużlowcom już w 2. kolejce? (47 opinii)
- 4 Lechia nie może stracić tego piłkarza (41 opinii)
- 5 Derby mają być 19.05 z udziałem gości (13 opinii)
- 6 Siatkarze Trefla dalej od 5. miejsca (21 opinii)
Ile jest warta promocja miasta przez piłkarzy Lechii. Gdańskie szacunki
Lechia Gdańsk
Gdańsk z tytułu promocji miasta w 2019 roku zamierza wypłacić Lechii Gdańsk około 7 milionów złotych. "Dotychczasowe działania przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady" - czytamy w uzasadnieniu ogłoszenia. Dokładna wartość zamówienia zostanie określona w umowie, która obowiązywać będzie od dnia podpisania do 16 grudnia. Jednak już w ostatnich dniach sytuacja finansowa klubu się poprawiła.
Sprawdź, ile płacił Gdańsk za promocję Lechii w latach 2010-18
Na razie w usłudze pod tytułem (treść oryginalna): "Przeprowadzenie działań promocyjnych Miasta Gdańska w związku z udziałem zespołu Lechia Gdańsk SA w rozgrywkach Ekstraklasy piłki nożnej mężczyzn w okresie od zawarcia umowy do 16.12.2019 roku" widnieje kwota (bez VAT) dokładnie: 7 195 121.95 złotych.
Przypomnijmy, że Gdańsk regularnie zasila klub środkami z tego tytułu. W ubiegłym roku była to rekordowa wartość blisko 9 mln zł brutto. Wówczas jednak pieniądze przyznawane były w dwóch półrocznych transzach.
Przeczytaj o pomysłach Lechii Gdańsk na pozyskanie kapitału na grę w europejskich pucharach
Jak czytamy w wyjaśnieniu ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości ex ante miasto bardzo sobie chwali współpracę z Lechią. Tzw. ekwiwalent medialny około ośmiokrotnie przewyższył w ubiegłym roku wydatkowane pieniądze.
"Lechia Gdańsk jest obecnie jednym z najlepszych zespołów piłkarskich w Polsce. Sezon zimowy Ekstraklasy zakończyła jako lider rozgrywek. Mecze rozgrywane na stadionie w Letnicy przyciągają od kilku do ponad 20 000 kibiców mieszkańców Gdańska i Pomorza. Transmisje tych meczów cieszą się też dużą popularnością w telewizji. Dotychczasowe działania promocyjne jakie klub świadczył dla Miasta Gdańska przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady. Według analizy efektywności promocji medialnej Miasta Gdańska przez kluby sportowe występujące w sezonie 2017/2018 w najwyższych klasach rozgrywkowych przygotowanej przez firmę Startit Corporate Finance Sp. z o.o. ekwiwalent medialny wygenerowany przez Lechię Gdańsk SA dla Miasta Gdańska osiągnął wartość ponad 63 000 000 PLN netto" - czytamy w wyjaśnieniu (treść oryginalna).
Co łączy Lechię Gdańsk, Atletico Madryt i reprezentację Francji? Wyjaśnia Patryk Lipski
Miasto zagwarantowało sobie następujące działania promocyjne na jego rzecz: branding strojów zawodników, wewnętrzny branding na Stadionie Energa Gdańsk oraz emisje spotów reklamowych reklamowych na telebimach i w telewizji stadionowej podczas meczów Ekstraklasy, ekspozycje logotypu Miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych, ekspozycje logotypu Miasta Gdańska lub nazwy Gdańsk podczas transmisji telewizyjnych.
M.in. pieniądze uzyskane od miasta pozwolą Lechii dobrze przygotować wniosek licencyjny do gry w rozgrywkach krajowych i międzynarodowych w sezonie 2019/20. Przypomnijmy, że na dzień 31 marca klub nie może mieć zaległości finansowych m.in. względem piłkarzy lub też przedstawić zgodę dłużnika na późniejsze otrzymanie zaległości.
Jednak już w ostatnich dnia sytuacja finansowa w klubie poprawiła się. Obecnie nie została drużynie wypłacona jedynie pensja za styczeń, a termin zwłoki biegnie dopiero od 11 lutego. Ponadto klub spłacił zobowiązania wobec Zagłębia Lubin, które miał z tytułu letniego transferu Jarosława Kubickiego.
Sprawdź, dlaczego Flavio Paixao bywa ratownikiem w Lechii Gdańsk
Typowanie wyników
Jak typowano
15% | 70 typowań | Korona Kielce | |
27% | 123 typowania | REMIS | |
58% | 265 typowań | LECHIA Gdańsk |
Tabela po 21 kolejkach
Drużyny | M | Z | R | P | Bramki | Pkt. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lechia Gdańsk | 21 | 13 | 6 | 2 | 36:18 | 45 |
2 | Legia Warszawa | 21 | 12 | 6 | 3 | 35:20 | 42 |
3 | Jagiellonia Białystok | 21 | 10 | 6 | 5 | 37:29 | 36 |
4 | Korona Kielce | 21 | 9 | 7 | 5 | 27:24 | 34 |
5 | Lech Poznań | 21 | 10 | 3 | 8 | 33:25 | 33 |
6 | Piast Gliwice | 21 | 8 | 7 | 6 | 28:25 | 31 |
7 | Pogoń Szczecin | 21 | 9 | 4 | 8 | 29:26 | 31 |
8 | Cracovia | 21 | 8 | 6 | 7 | 22:22 | 30 |
9 | Wisła Kraków | 21 | 8 | 5 | 8 | 33:31 | 29 |
10 | Zagłębie Lubin | 21 | 8 | 3 | 10 | 33:33 | 27 |
11 | Arka Gdynia | 21 | 6 | 7 | 8 | 31:30 | 25 |
12 | Śląsk Wrocław | 21 | 5 | 6 | 10 | 29:30 | 21 |
13 | Miedź Legnica | 21 | 5 | 6 | 10 | 21:38 | 21 |
14 | Górnik Zabrze | 21 | 4 | 8 | 9 | 25:37 | 20 |
15 | Wisła Płock | 21 | 4 | 8 | 9 | 30:38 | 20 |
16 | Zagłębie Sosnowiec | 21 | 2 | 6 | 13 | 24:47 | 12 |
Wyniki 21 kolejki
- LECHIA GDAŃSK - Pogoń Szczecin 2:1 (1:0)
- ARKA GDYNIA - Korona Kielce 1:2 (0:2)
- Lech Poznań - Zagłębie Lubin 1:2 (0:0)
- Miedź Legnica - Jagiellonia Białystok 0:3 (0:2)
- Cracovia - Piast Gliwice 2:1 (1:1)
- Śląsk Wrocław - Zagłębie Sosnowiec 2:0 (1:0)
- Wisła Płock - Legia Warszawa 0:1 (0:0)
- Górnik Zabrze - Wisła Kraków 2:0 (2:0)
Kluby sportowe
Opinie (96) 4 zablokowane
-
2019-02-14 18:29
Więcej takich artykułów
Tłuszcza się raduje i plaska pletwami.
A i jest okazja wypić .
I nie żal race na meczu odpalić, biedy nie ma.- 4 9
-
2019-02-14 18:31
Proponuje też dać na hokeistów z 1 milion. Chłopaki serce i zdrowie na lodzie zostawiają. I reklamują Gdańsk.
- 34 2
-
2019-02-14 18:45
Należy dawać,
ale sprawdzać finanse klubu.
- 19 2
-
2019-02-14 18:48
Trener Piotr Stokowiec
to najwieksze szczescie ktore Lechie spotkalo od wielu wielu lat, bardzo dobry trener ale rowniez czlowiek ktory wie i widzi co jest najlepsze dla klubu, widac rowniez ze do poziomu Pana Piotra dostosowal sie Pan Prezes Mandziara i chwala mu za to, w Lechii wszystko idzie na lepsze. Panie Piotrze prosze zostac w Lechii jak najdluzej.
Z wyrazami szacunku dla obu Panow
Wasz kibic 1971- 30 2
-
2019-02-14 19:08
Promocja miasta poprzez piłkę jest warta sporo kasy.
Lepiej tu niż na zafałszowywanie historii w ecs.
- 14 12
-
2019-02-14 19:09
Szczerze mnie to wali (4)
Czy Gdańsk da 5 czy 7 mln. Zł
Ja czekam na gościa w turbanie ( albo innej czapce), który wyłoży 500 mln. euro i zrobi tu LM. Vide Leicester- 23 7
-
2019-02-14 21:50
To będzie bardzo długie oczekiwanie.
- 1 0
-
2019-02-14 22:39
(2)
To oczywiście niemożliwe, ale byłoby fajnie gdyby ktoś zrobił w Gdańsku odpowiednik BATE Borysów. Lechia w sezonie 2016/17 wydała na działalność 65 milionów (dane ze sprawozdania finansowego). BATE Borysów 5 lat temu miało budżet o połowę mniejszy (podaję za Przeglądem Sportowym a nie znalazłem informacji jaki mają teraz budżet) i właśnie wygrali z Arsenalem w Lidze Europy.
W sytuacji BATE można też realnie mówić o promocji miasta, bo gdyby nie klub piłkarski to bym nie słyszał o mieście Borysów ani o BATE - fabryce oprzyrządowania dla traktorów, która jest sponsorem tytularnym klubu.- 0 0
-
2019-02-15 00:26
(1)
A tak uslyszales i co dalej? zadnego zysku dla Borysowa z tego faktu nie ma bo przeciez tam nie pojedziesz aby pozwiedzac i zostawic jakas kase,podobnie jest z ta promocja miast przez np.kluby ekstraklasy,jak w miescie nic nie ma do zobaczenia to i tak turystow nie bedzie bo i po co mieliby jechac a klub nawet gdyby lokalny klub co roku gral w LE czy kwalifikacjach do LM.
- 0 1
-
2019-02-15 07:09
Nie chodzi, żeby jechać na Białoruś
Chodzi o to, że za połowę mniejsze pieniądze, można zbudować klasową drużynę.
- 0 0
-
2019-02-14 20:36
arka jest meksykanskia (1)
Biało zielone trojmiasto. My tworzymy historie. W Gdansku sie dzieje.
- 9 6
-
2019-02-15 13:50
Do szkoły
Gamoniu
- 2 0
-
2019-02-14 20:54
(2)
Ile jest warta promocja miasta przez piłkarzy Lechii ?
Moja odpowiedź:
Nic.
Argumenty:
-Brak transparentności w rozliczeniach kwot nazywanych "promocja Gdańska" oraz korzyści jakie wynikają z tej inwestycji, czyli ile zainwestowanych złotówek wróciło do publicznej kasy miasta Gdańsk
-Dotowanie publicznymi pieniędzmi prywatnego biznesu, co jest co najmniej nieetyczne.
-Wulgaryzmami, chuligaństwo i bandytyzm na stadionach gdzie rozgrywa mecze Lechia i w mieście Gdańsku.
Reasumując.
Jeżeli władzom Gdańska zależy by miasto kojarzyło się z przestępstwami stadionowymi, burdami, wulgaryzmem. To jest to świetny pomysł by dotując prywatne przedsięwzięcie biznesowe publicznymi pieniędzmi, promować miasto Gdańsk.- 15 19
-
2019-02-14 22:07
Niestety to prawda. Miasto daje 7 baniek profesjonalnemu klubowi piłkarskiemu a prawie wszystkie szkolne boiska są zamknięte i dzieci po lekcjach mogą sobie co najwyżej w FIFĘ na kompie pograć. Miasto powinno wspierać sport dzieci i młodzieży. Przede wszystkim piłkę nożną, bo jest najbardziej popularna. Natomiast uczestnictwo w rywalizacji seniorów nie powinno już być finansowane ze środków publicznych.
Biorąc pod uwagę liczbę publikacji medialnych największą promocją miasta o ostatnim dziesięcioleciu był Amber Gold.- 4 1
-
2019-02-15 00:28
dokladnie,Gdansk nie jest znany na swiecie czy w europie bo gra tu jakas Lechia tylko dlatego bo jest miastem z tysiacletnia historia i ta promocja jest mu potrzebna jak dz...e majtki.
- 1 0
-
2019-02-14 23:03
Pozostałe sporty
A jakie pieniądze na dyscypliny olimpijskie, zawodników którzy są przynajmniej reprezentantami naszego kraju i miasta? Na całe dotacje dla wszystkich klubów i imprezy rekreacyjne jest 2 miliony ale medale olimpijskie oczywiście pożadane i jak są to wszyscy wypinają pierś po ordery
- 5 1
-
2019-02-15 01:20
Pan Stokowiec
Zostało bardzo duzo kolejek do końca sezonu mam nadzieje ze chlopaki wytrzymają tempo związane z pucharem polski i gra o top 3 ! puki co kubeł zimnej wody jest lider ale mała przewaga,trzba walczyc o puchar super sprawa dac radosc kibicom wyjazd na finał , marzy sie on od lat , mistrza polski tez marzenia utrzec nosa warszawie wkoncu ! Panie Stokowiec rob pan swoja robote na maksa i ostro z chlopakami bez litosci ! bardzo dobrze czystka skladu i mozna grac w pilke na miare polskiej ligi !
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.