• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile może dorobić żużlowiec Zdunek Wybrzeża Gdańsk? Co i gdzie reklamuje?

Michał Rudnicki
2 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Energa Wybrzeże - żużel

Najnowszy artykuł o klubie Energa Wybrzeże - żużel Nicolai Klindt nagrodzony: Niezwykłe wyróżnienie. Motywacja na cały sezon
Tak wygląda podział powierzchni reklamowej na strojach żużlowców Zdunek Wybrzeża Gdańsk. Tak wygląda podział powierzchni reklamowej na strojach żużlowców Zdunek Wybrzeża Gdańsk.

Pierwszoligowy żużlowiec, poza pieniędzmi, które otrzymuje z tytułu podpisanych kontraktów z klubami w różnych krajach, dorabia sobie w ramach indywidualnych umów sponsorskich. To co reklamuje na stroju i motocyklu może dać mu średnio około 20-25 tysięcy złotych za sezon. Zdunek Wybrzeże Gdańsk i władze ligi precyzyjnie uregulowały te kwestie.



W rozgrywkach PGE Ekstraligi kluby i zawodnicy muszą stosować się do precyzyjnych wytycznych dotyczących ekspozycji sponsorów na strojach żużlowców oraz motocyklach. Dokładnie rozrysowane są zarówno dostępne miejsca na kevlarach, ale i osłonach motocykla, ocieplaczu silnika, kołpaku, siedzeniu czy kołnierzu ochronnym. Na zapleczu elity te przepisy nie są tak dokładne, ale zarząd Zdunek Wybrzeża określił je konkretnie.

- Główna Komisja Sportu Żużlowego cały czas stara się działać w kierunku ujednolicenia regulaminów w poszczególnych rozgrywkach, ale na razie jeszcze zasady podziału powierzchni reklamowej nie są w Nice 1. Lidze Żużlowej tak ściśle określone, jak w najwyższej klasie rozgrywkowej. Niezależnie od tego my mamy swoje sztywne zasady, których przestrzegania wymagamy od naszych zawodników, jednocześnie przyzwyczajając ich do tego, co może ich czekać w przypadku awansu do ekstraligi - wyjaśnia Tadeusz Zdunek, prezes zarządu GKŻ Wybrzeże.
Najcenniejsze, najlepiej eksponowane miejsca na stroju klub zachowuje dla siebie. Największym zainteresowaniem sponsorów cieszą się miejsca z prawej strony ciała żużlowca. Tę część kombinezonu widzą bowiem kibice, ta jest również częściej eksponowana w transmisji. W cenie są także "pagony", które są dobrze widoczne choćby przy telewizyjnych wywiadach. Każde z tych miejsc klub wycenił na kilkadziesiąt tysięcy złotych za sezon.

Z rozdysponowaniem kolejnych powierzchni sponsorskich musiał wstrzymać się do stycznia. Do tego czasu PZMot mógł zająć niektóre pozycje, gdyby znalazł dodatkowego sponsora dla całych rozgrywek Nice 1LŻ. Tak się jednak nie wydarzyło, zatem więcej powierzchni zostało dla żużlowców. Władze Zdunek Wybrzeża zostawiły każdemu zawodnikowi 20 miejsc na umieszczenie logotypów indywidualnych sponsorów.

Miejsca po prawej stronie kombinezonu i motocykla są zdecydowanie lepiej widoczne przez kibiców i wyraźniej eksponowane na zdjęciach czy w transmisji telewizyjnej. Na pierwszym planie Anders Thomsen. Miejsca po prawej stronie kombinezonu i motocykla są zdecydowanie lepiej widoczne przez kibiców i wyraźniej eksponowane na zdjęciach czy w transmisji telewizyjnej. Na pierwszym planie Anders Thomsen.
Żużlowcy mają tu dowolność, choć reklamy muszą być zgłaszane do klubu, a przy tym zgodne z ligowym i wewnętrznym regulaminem. Nie mogą też stanowić konkurencji dla sponsorów klubu i rozgrywek. Zawodników Zdunek Wybrzeża nie ogranicza za to liczba ani kolorystyka reklam na umieszczanych na motocyklu.

- Gdański klub zachowuje się bardzo w porządku w stosunku do żużlowców. Trzeba rozumieć specyfikę tej dyscypliny. Tu zawodnik nie reprezentuje tylko jednej drużyny, jeździ w różnych rozgrywkach, startuje też indywidualnie i za te ostatnie występy zwykle nie otrzymuje osobnego wynagrodzenia. Za pieniądze pozyskane od sponsorów buduje za to wyposażenie na cały sezon. Kluby korzystają przecież na tym, że danego zawodnika stać na skompletowanie dobrego sprzętu, bo dzięki temu lepiej jeździ w ich barwach. Konieczna jest więc tutaj współpraca i zrozumienie - wyjaśnia Krystian Plech, menedżer reprezentujący m.in. Mikkela Becha, Kacpra Gomólskiego czy Patryka Dudka.
Jeśli chodzi o kevlary, to miejsca dla indywidualnych sponsorów zawodników zlokalizowane są głównie na nogach - poniżej obu kolan, z tyłu oraz z lewej strony na udzie i boku nogawki. Prócz tego żużlowcy mogą umieszczać swoich mecenasów na lewej stronie kołnierzyka czy z tyłu rękawów. Za te lokalizacje trzeba zapłacić od tysiąca do kilku tysięcy złotych.

Poza kevlarem najdrożej wyceniane miejsce na czapce. Te zawodnicy noszą w parku maszyn, przy telewizyjnych wywiadach czy konferencjach, a także w trakcie przedmeczowej prezentacji. Marka obecna na czapce jest więc silnie kojarzona z wizerunkiem zawodnika. Za reklamę w tym miejscu trzeba zapłacić od 10 tys. złotych za sezon.

Nie zawsze w grę wchodzą wyłącznie rozliczenia gotówkowe. Miejsce na stroju czy osłonach motocykla można zapewnić sobie również dzięki umowom barterowym. Żużlowcy umieszczają na swoich strojach logotypy firm, które zafundowały im silniki, wyposażenie warsztatu, a nawet kaski czy buty.

- To, jak dany zawodnik wycenia daną ekspozycję i ilu sponsorów chce umieścić na swoim stroju, jest jego indywidualną kwestią. Niektóre kevlary wyglądają wręcz pusto, ale nie oznacza to, że dany żużlowiec nie ma sponsorów. Mógł po prostu wyżej wycenić konkretne miejsca lub sprzedawać je w pakietach. Wiele zależy od wartości zawodnika - jego wyniki to jedno, ale medialność to drugie - informuje Plech.
Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, pierwszoligowy żużlowiec z tytułu indywidualnych umów sponsorskich może zarobić średnio 20-25 tysięcy złotych za sezon. W PGE Ekstralidze te stawki wzrastają ponad dwukrotnie, zaś uczestnicy cyklu Grand Prix w ciągu roku z tytułu przychodów sponsorskich wzbogacają się z reguły o sześciocyfrowe kwoty.

Typowanie wyników

Gdańsk, Długie Ogrody
2 pkt.
ZDUNEK WYBRZEŻE Gdańsk
Arge Speedway Wanda Kraków

Jak typowano

97% 409 typowań ZDUNEK WYBRZEŻE Gdańsk
1% 2 typowania REMIS
2% 9 typowań Arge Speedway Wanda Kraków

Twoje dane

Opinie (19) 3 zablokowane

  • (10)

    20.000 to ja mam w miesiącu siedząc w wygodnym firmowym fotelu, bez spiny, narażania życia, mając wolne weekendy....

    • 10 63

    • A ja dostałem 80 tys nagrody

      Bo mi sie poprostu należała ....

      • 0 0

    • marzenia nic nie kosztują

      • 0 0

    • a ja mam (5)

      40.000 w miesiącu siedząc w wygodnym firmowym fotelu, bez spiny, narażania życia, mając wolne weekendy....
      a mogę mieć:
      60.000 w miesiącu siedząc w wygodnym firmowym fotelu, bez spiny, narażania życia, mając wolne weekendy....
      ale nie chcę mi się iść i podpisać tej podwyżki, dlatego, tylko mam 40.000 w miesiącu

      • 21 5

      • co wy tam macie ! nic (2)

        ja mam 80 tyś i leżę na plaży w Nassau bo mam wolne cały tydzień a nie tylko weekendy

        • 16 6

        • (1)

          W Nassau nie ma plaży. ..

          • 8 2

          • jest

            • 0 0

      • (1)

        Tacy z Was bismesmeni jak z koziej d*py traba,zalosne d*pki zakompleksioer,leczycie kompleksy w necie ...zalosne.pl

        • 12 9

        • a to co za chamska odzywka ? kultury cię nie nauczyli ćwoku

          • 13 6

    • Jedni mają tyle dziennie i się nie chwalą

      • 0 0

    • chyba w biedrionce

      • 0 0

  • Jak to ile? 30% płatne po trech latach (3)

    • 5 18

    • (2)

      "trech" .... ? Won do szkoły gamoniu !

      • 7 3

      • (1)

        prawda zabolała?

        • 1 3

        • Raczej brednie.

          • 1 1

  • Biznesmen

    To jakis cieniutki masz ten"biznes",jezeli mozna go wogole nazwac biznesem.

    • 11 1

  • Kokosy to nie są.

    • 6 1

  • Nie siej farmazonów...Michelsen,Thomsen czy Fajfer bedą wozić te "gwiazdy" pokroju Nowaka czy Jabłońskiego na spokojnie.

    • 15 1

  • I tak nie załapią się do pierwszej czwórki po tym co pokazało dziś Gniezno, to unas byłby pogrom.

    • 2 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz

Arged Malesa Ostrów Wlkp.
21 kwietnia 2024, godz. 14:00
81% Arged Malesa Ostrów Wlkp.
2% REMIS
17% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Tabela

METALKAS 2. Ekstraliga
Drużyny M Z R P Bilans Pkt.
1 Texom Stal Rzeszów 1 1 0 0 54:36 2
2 Abramczyk Polonia Bydgoszcz 1 1 0 0 51:38 2
3 Innpro ROW Rybnik 1 1 0 0 48:42 2
4 Cellfast Wilki Krosno 1 1 0 0 47:43 2
5 Energa Wybrzeże Gdańsk 1 0 0 1 43:47 0
6 #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 1 0 0 1 42:48 0
7 Arged Malesa Ostrów Wlkp. 1 0 0 1 38:51 0
8 H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 1 0 0 1 36:54 0
W sezonie zasadniczym każdy pojedzie z każdym mecz i rewanż. Do play-off awansuje 6 drużyn. Następnie rozegrają ćwierćfinały (1 drużyna z 6., 2 z 5 i 3 z 4). Do półfinałów wejdą ich zwycięzcy oraz tzw. "lucky loser" - drużyna, która przegra swój ćwierćfinał najmniejszą różnicą (w przypadku równości, zdecyduje dorobek z rundy zasadniczej). Z finału awans do PGE Ekstraligi wywalczy zwycięstwa. Awansu nie otrzyma jednak drużyna zagraniczna.
Natomiast ostatni zespół sezonu zasadniczego zostanie zdegradowany do Krajowej Ligi Żużlowej.

Wyniki 1 kolejki

  • ENERGA WYBRZEŻE GDAŃSK - Cellfast Wilki Krosno 43:47
  • #OrzechowaOsada PSŻ Poznań - Innpro ROW Rybnik 42:48
  • Texom Stal Rzeszów - H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 54:36
  • Abramczyk Polonia Bydgoszcz - Arged Malesa Ostrów Wlkp. 51:38

Ostatnie wyniki

79% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk
1% REMIS
20% Cellfast Wilki Krosno
Enea Falubaz Zielona Góra
26 sierpnia 2023, godz. 16:30
96% Enea Falubaz Zielona Góra
0% REMIS
4% ZDUNEK WYBRZEŻE Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Aneta Starzyńska 1 4 100%
2 Andrzej Chrzanowski 1 4 100%
3 82iwdb 1 4 100%
4 Paweł Rosiewicz 1 4 100%
5 Bmifat 1 4 100%

Relacje LIVE

Najczęściej czytane