- 1 Kartkowe tornado Lechii z Polonią (29 opinii) LIVE!
- 2 Kompromisowa data derbów Lechia - Arka (218 opinii)
- 3 Skóra o Arce: Zasługujemy na ekstraklasę (27 opinii) LIVE!
- 4 Awans Lechii jeszcze w tym tygodniu? (125 opinii)
- 5 Gedania w pucharze. Wierzy w przełamanie (2 opinie)
- 6 VBW Arka postawi na nowe gwiazdy (13 opinii)
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022. Zaledwie 8 setnych sekundy od medalu
Piotr Michalski zajął 4. miejsce na 1000 metrów w łyżwiarstwie szybkim. Medal przegrał o 0.08 sekundy. Wcześniej na dystansie o połowę krótszym do podium zabrakło mu 0.03 sekundy! Kamila Stormowska była 24. na 1500 metrów w short tracku. To ostatni start łyżwiarki Stoczniowca Gdańsk w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Pekin 2022. Przypomnijmy, że najlepszy wynik uzyskała ona w sztafecie, w której startowała także jej koleżanka klubowa - Nikola Mazur. Polki uzyskały 6. pozycję, a do oznacza, że zdobyły prawo do otrzymania państwowych stypendiów, które wypłacane są za lokaty w czołowej "8". Taki wynik biało-czerwoni osiągnęli w tej imprezie 13 razy.
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 - harmonogram konkurencji i wszystkie wyniki
Aktualizacja, 18.02.2022, godz. 10:40
Doskonale zaprezentował się Piotr Michalski w biegu na 1000 metrów w łyżwiarstwie szybkim. Polak nie był brany pod uwagę w gronie kandydatów do medali, musiał startować już w 4. z 15 par, a mimo to uzyskał wyśmienity wynik 1:08.56.
Jak się później okazało zajął 4. miejsce, a medal przegrał zaledwie o 0.08 sekundy na rzecz Norwega Haavarda Holmefjorda Lorentzena. Triumfował Holender Thomas Krol (1:07.92) przed Kanadyjczykiem Laurentem Dubeuil (1:08.32).
Dla 27-letniego Michalskiego to najlepsze wyniki w karierze. Dla porównania 4 lata temu w Pjonchangu był 31. i 33. Jednak jest on też wielkim pechowcem. Na 500 metrów medal przegrał o 0.03 sekundy, co oznaczało różnicę 0,5 centymetra!
Przypomnijmy, że jego partnerką życiową jest Natalia Maliszewska, która nie mogła wystartować w swojej koronnej konkurencji w short tracku na 500 metrów, bo miała wtedy pozytywne wyniki badań na obecność koronawirusa.
Środa, 16 lutego była ostatnim dniem startów w short tracku na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Pekin 2022. Z dwóch łyżwiarek Stoczniowca Gdańsk, zgodnie z zapowiedziami, zaprezentowała się Kamila Stormowska. Tym samym niespełna 22-letnia zawodniczka była najbardziej zapracowaną polską reprezentantką w tej dyscyplinie. Wystartowała bowiem aż w pięciu konkurencjach.
Do rywalizacji na 1500 metrów zakwalifikowano 36 zawodniczek, które w ćwierćfinałach podzielono na 6 serii. Awans z każdej zdobywały po 3 najlepsze z każdego biegu oraz 4 z najlepszymi czasami spośród tych, które zajęły 4. miejsca.
Stormowska dzielnie walczyła o awans. Na 10. okrążeniu wysunęła się nawet na 2. miejsce, ale ostatecznie dojechały do mety czwarta w czasie 2:33.603. Szybsze były: Lang Kim (Korea Południowa, 2:32.879), dziesięciokrotna już medalistka olimpijska - Arianna Fontana (Włochy, 2:32.946) i Corinne Stoddard (USA, 2:33.329). Co gorsza dla zawodniczki Stoczniowca decyzją jury do półfinałów zakwalifikowana została także piąta na mecie Julie Letai, a to oznaczało, że nasza reprezentantka straciła też szansę na awans z czasem.
Terminy startów i wyniki wszystkich reprezentantów Polski w ZIO Pekin 2022
Ostatecznie Stormowska skończyła na 24. miejscu i był to jej najlepszy występ indywidualnie. 29. była Natalia Maliszewska (2:25.850), która w swojej serii przyjechała do mety jako piąta.
Przypomnij sobie jak Polki jechały po najlepszy w historii wynik olimpijski w short tracku
Jednak Stormowska, a także druga zawodniczka Stoczniowca - Nikola Mazur mogą opuszczać Pekin zadowolone. Były członkiniami sztafety, która zajęła 6. miejsce, a to oznacza, że zdobyły prawo do otrzymania państwowych stypendiów, które są wypłacane za lokaty w czołowej "8" igrzysk olimpijskich.
- Zdecydowanie najbardziej udany bieg tych igrzysk. Dzięki dziewoje! - tak Mazur m.in. skomentowała występ olimpijski na Istagramie.
A dziś na przykład sztuka awansu do "8" nie udała się sprinterkom w drużynie w narciarstwie klasycznym. Izabela Marcisz i Monika Skinder zajęły 9. miejsce.
Sylwetki łyżwiarek Stoczniowca Gdańsk i ile medali zdobyć miała Polska na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Pekin 2022. Wyniki ankiety sprzed rozpoczęcia imprezy
Sztafeta kobiet na 3000 metrów
6. miejsce m.in. w składzie Nikola Mazur i Karolina Stormowska
Sztafeta mieszana
11. miejsce m.in. w składzie Mazur i Stormowska
1500 metrów
24. Stormowska
1000 metrów
26. Stormowska
500 metrów
27. miejsce Mazur, 28. Stormowska
Przypomnij sobie, w jakich okolicznościach łyżwiarki Stoczniowca Gdańsk zdobyły kwalifikację olimpijską
Lokat w czołowej "8" w Pekinie polscy sportowcy zdobyli dotychczas 12.
Natomiast jedynym medalistą jest nadal Dawid Kubacki. Tym samym Polska jest w gronie 28 państw z 91 startujących, których przedstawiciel był na olimpijskim podium.
brązowy medal
Dawid Kubacki - indywidualnie skocznia normalna
4. miejsce
Piotr Michalski - łyżwiarstwo szybkie, 1000 metrów
Kamil Stoch - indywidualnie skocznia duża
5. miejsce
Piotr Michalski - łyżwiarstwo szybkie, 500 metrów
6. miejsce
Piotr Żyła, Paweł Wąsek, Dawid Kubacki, Kamil Stoch,
Nikola Mazur, Kamila Stormowska, Natalia Maliszewska, Patrycja Maliszewska - sztafeta na 3000 metrów kobiet w short tracku
Kamil Stoch - indywidualnie skocznia normalna
Dawid Kubacki, Kamil Stoch, Nicole Konderla, Kinga Rajda - drużyna mieszana w skokach narciarskich
7. miejsce
Oskar Kwiatkowski - slalom równoległy w snowboardzie
8. miejsce
Karolina Bosiek, Natalia Czerwonka, Magdalena Czyszczoń - bieg drużynowy na 3 km w łyżwiarstwie szybkim
Klaudia Domaradzka, Mateusz Sochowicz, Wojciech Chmielewski, Jakub Kowalewski - sztafeta w saneczkarstwie
Aleksandra Król - slalom równoległy w snowboardzie
Maryna Gąsienica-Daniel - slalom gigant w narciarstwie alpejskim
Kluby sportowe
Opinie (33) 2 zablokowane
-
2022-02-18 11:13
Opinia wyróżniona
Michalski rewelacja ale i pech nie tylko jego
generalnie ciekawa historia Maliszewska, jego kobieta - nie wystartowała przez covid w najlepszej swojej konkurencji, a Piotr dwa razy doskonale i taki pech
- 1 1
-
2022-02-16 18:12
Opinia wyróżniona
Igrzyska przestały być stricte wydarzeniem sportowym dla Polskich zawodników
a okazją do zaprezentowania indolencji zaowodniczej w szerszym zakresie. Co do wyników...zgadzam się że nie wszyscy mogą zajmować 3 pierwsze miejsca.... ale obligo jest ocieranie się o najlepsze wyniki w sezonie i rekordy własne. Niestety w większości przypadków minima kwalifikacyjne na imprezę były najlepszymi wynikami w sezonie. Oczywiście
a okazją do zaprezentowania indolencji zaowodniczej w szerszym zakresie. Co do wyników...zgadzam się że nie wszyscy mogą zajmować 3 pierwsze miejsca.... ale obligo jest ocieranie się o najlepsze wyniki w sezonie i rekordy własne. Niestety w większości przypadków minima kwalifikacyjne na imprezę były najlepszymi wynikami w sezonie. Oczywiście było kilka ...może kilkanascie osób które pokazały klasę i przy odrobinie szczęscia mogły liznąć pudło.... ale reszta zawiodła nie nas kibiców i nie trenerów i działaczy a tylko i wyłącznie samych siebie udawadniając sobie jaka jest przepaść wynikowa między nimi a resztą świata! . I proszę nie podpinać mojej wypowiedzi do poruszanego tu hejtu bo wypowiadam się merytorycznie na podstawie wyników z domieszką kibicowskich odczuć. I wiem jedno ...żeby być sportowcem trzeba wiedzieć że albo noszą Cie na rękach albo sprowadzają do parteru. Ja chce to zrobić z klasą oceniając tylko wynik. a wynik to 3 minus...... Szkoda Impreza zmarnowana choć zawsze człowiek się ludził że może coś będzie. Dziękujemy za walkę ale oczekujemy rechabilitacji za 4 lata bo zasługujemy na to. Zdrowia powodzenia i analiza co poszło nie tak!!
- 14 5
-
2022-02-16 16:32
Takiego padła jak na tych IO jeszcze chyba nie było (2)
Zewsząd wymówki i usprawiedliwienia a krzywy lód śnieg nie taki albo zimno w zimie a najlepsza była ta mistrzyni która w biegu przegrała z tajką nawet komentator nie mógł znaleźć na to słów
- 9 6
-
2022-02-16 18:09
Opinia wyróżniona
Na pierwszych 15 zimowch IO w latach 1924-1998 mieliśmy 4 medale. 1 medal na 4 IO można powiedzieć.
Dopiero XXI wiek i wybitni sportowcy jak Małysz, Kowalczyk, Stoch to zmienili.
Wczesniej byliśmy tłem i niestety zanosi się, że znów nim będziemy.
Wyniki 2002-2018 to wyniki ponad stan, zwłaszcza w Soczi.- 14 2
-
2022-02-16 18:10
Młody jesteś nie pamiętasz Calgary Albertville Lillehammer czy Nagano
Nie zawsze jest Vancouver czy Soczi
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2022-02-16 15:54
ten system trochę niesprawiedliwy (3)
8 już dobre 9 już nie nawet jak ktoś przegra 8 o centymetry?
plus taka alpejka do 8 miejsca by się przedrzeć musi tysiące rywalek pokonać a taka sztafeta w skokach z 4-5 państw wystarczy pokonać- 10 3
-
2022-02-16 17:17
Popol widać żeś małolat
kliknij w art który tutaj zamieszali o polskich medalach na igrzyskach
wtedy zobaczysz że przez 30 lata polska w ogóle nie miała medalu 1972-2002
były igrzyska gdy bylo jedno 8 miejsce najlepszym wynikiem
więc zanim coś powiesz możesz doczytaj ....- 1 1
-
2022-02-16 17:23
natomiast zgadzam się że z każdymi kolejnymi igrzyskami jest hejt którego jeszcze nie było (1)
bo nagle wszyscy znają się na łyżwach snkach biegach itp a nawet są specjalistami w halfpipe
w filmie też nie zdobywamy oskarów czy oznacza że mamy ich nie oglądać?
ilu polskich muzyków jest światowymi gwiazdami?
i jeszcze milion można dziedzin życia wymienić w których jako Polska nie jestesmy orłami
ale czy to oznacza że mamy hejtować tych co próbują?!- 8 5
-
2022-02-17 07:34
Ale zdobywamy Oscary!
- 0 0
-
2022-02-16 16:32
Takiego padła jak na tych IO jeszcze chyba nie było (2)
Zewsząd wymówki i usprawiedliwienia a krzywy lód śnieg nie taki albo zimno w zimie a najlepsza była ta mistrzyni która w biegu przegrała z tajką nawet komentator nie mógł znaleźć na to słów
- 9 6
-
2022-02-16 18:09
Opinia wyróżniona
Na pierwszych 15 zimowch IO w latach 1924-1998 mieliśmy 4 medale. 1 medal na 4 IO można powiedzieć.
Dopiero XXI wiek i wybitni sportowcy jak Małysz, Kowalczyk, Stoch to zmienili.
Wczesniej byliśmy tłem i niestety zanosi się, że znów nim będziemy.
Wyniki 2002-2018 to wyniki ponad stan, zwłaszcza w Soczi.- 14 2
-
2022-02-16 18:10
Młody jesteś nie pamiętasz Calgary Albertville Lillehammer czy Nagano
Nie zawsze jest Vancouver czy Soczi
- 4 4
-
2022-02-16 18:09
Krytą hale i tor im wybudowali do szybkiej jazdy na łyżwach he he- to nie, najlepszymp być w rzucaniu młotem
- 2 2
-
2022-02-16 18:12
Opinia wyróżniona
Igrzyska przestały być stricte wydarzeniem sportowym dla Polskich zawodników
a okazją do zaprezentowania indolencji zaowodniczej w szerszym zakresie. Co do wyników...zgadzam się że nie wszyscy mogą zajmować 3 pierwsze miejsca.... ale obligo jest ocieranie się o najlepsze wyniki w sezonie i rekordy własne. Niestety w większości przypadków minima kwalifikacyjne na imprezę były najlepszymi wynikami w sezonie. Oczywiście było kilka ...może kilkanascie osób które pokazały klasę i przy odrobinie szczęscia mogły liznąć pudło.... ale reszta zawiodła nie nas kibiców i nie trenerów i działaczy a tylko i wyłącznie samych siebie udawadniając sobie jaka jest przepaść wynikowa między nimi a resztą świata! . I proszę nie podpinać mojej wypowiedzi do poruszanego tu hejtu bo wypowiadam się merytorycznie na podstawie wyników z domieszką kibicowskich odczuć. I wiem jedno ...żeby być sportowcem trzeba wiedzieć że albo noszą Cie na rękach albo sprowadzają do parteru. Ja chce to zrobić z klasą oceniając tylko wynik. a wynik to 3 minus...... Szkoda Impreza zmarnowana choć zawsze człowiek się ludził że może coś będzie. Dziękujemy za walkę ale oczekujemy rechabilitacji za 4 lata bo zasługujemy na to. Zdrowia powodzenia i analiza co poszło nie tak!!
- 14 5
-
2022-02-16 18:16
Najgorsze igrzyska w historii. Co się stało że jest aż tak źle? (4)
Nikt się tego nie spodziewał
- 5 9
-
2022-02-16 18:25
Janusz się nie spodziewal
- 2 2
-
2022-02-17 07:51
Kasa...
- 0 2
-
2022-02-17 09:07
mlody jestes
wierz mi, kiedys bylo gorzej :)
- 2 1
-
2022-02-19 03:32
Najgorsze? Trzynaście razy zajęliśmy miejsca punktowane (w przedziale 1-8), czyli więcej niż np. na wszystkich igrzyskach z lat 1970. czy 1990. razem wziętych. No i kiedyś od 1972 r. trzeba było czekać trzydzieści lat na jakikolwiek medal.
- 0 0
-
2022-02-16 19:56
:)
Klapa.
- 2 2
-
2022-02-17 07:33
Igrzyska? To farsa, przez tego zasr*nego Covida.
- 6 2
-
2022-02-17 07:50
Kasa płynie
Powinien być zakaz używania nazwy: igrzyska olimpijskie.
To jest kpina z idei igrzysk.- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.