Oszacują, ile kosztować będzie modernizacja stadionu żużlowego w Gdańsku?
Grupa Lotos SA podpisała umowę z GKŻ Wybrzeżem Gdańsk odnośnie sponsoringu Młodzieżowej Szkoły Żużla przez najbliższy rok. Choć koncern wycofuje się ostatnia z finansowania różnych projektów, akurat ta wieloletnie współpraca będzie kontynuowana. Według nieoficjalnych informacji, w ramach nowej umowy Grupa Lotos przekaże na ten cel ok. 200 tys. zł.
GRUPA LOTOS KOŃCZY WSPÓŁPRACĘ Z ROBERTEM KUBICĄ
Przypomnijmy, że Grupa Lotos jeszcze w 2012 roku była tytularnym sponsorem ligowego zespołu gdańskich żużlowców. Po tamtym sezonie zakończonym spadkiem z ekstraligi koncern wycofał się z partnerstwa na tej płaszczyźnie. Cały czas wspierał jednak najmłodszych adeptów "czarnego sportu" kształconych na gdańskim minitorze. Tutejszy ośrodek należy dzięki temu do ścisłej krajowej czołówki.
W minionym sezonie gdańszczanie w kategorii 80 ccm zdobyli Drużynowe Mistrzostwo Polski, sięgnęli po Puchar Polski Par Klubowych. Ponadto Karol Żupiński zdobył brązowy medal indywidualnych mistrzostw Polski, a Paweł Tyburski zajął 4. miejsce. Obaj wspomnieni ścigają się już na motocyklach o pojemności 125 ccm, a Żupiński wywalczył ostatnio w Toruniu brązowy medal mistrzostw świata.
KAROL ŻUPIŃSKI BRĄZOWYM MEDALISTĄ MŚ 125 CCM
Łącznie w Młodzieżowej Szkole Żużla trenuje obecnie około 20 adeptów. System szkolenia prowadzi od klas 80-125 ccm przez 250 ccm aż do 500 ccm, czyli klasy, w której ścigają się "prawdziwi" żużlowcy.
WYBRZEŻE ZAPRASZA DO SZKÓŁKI ŻUŻLOWEJ. NIEZBĘDNY SPRZĘT ZA DARMO
Szkolenie w takim wymiarze nie byłoby możliwe bez wsparcia Grupy Lotos. Choć koncern w ostatnim czasie wycofuje się ostatnia z finansowania różnych projektów i tnie wydatki na sport, a przynajmniej ten lokalny, nie zrezygnował ze wsparcia młodych żużlowców. Według nieoficjalnych informacji, podpisana właśnie z Wybrzeżem umowa opiewa na ok. 200 tys. zł.
LOTOS CHCE MIŁOŚCI WSZYSTKICH POLAKÓW
- Jestem zadowolony ze współpracy. Zawsze solidnie rozliczamy się z Grupą Lotos. Szkolenie jest dla nas ważne, choć bardzo drogie. Pochłania rokrocznie ponad 400 tysięcy złotych, więc współpraca z takim partnerem jest niezbędna, by odpowiednio przygotować motocykle i aby była ciągłość w procesie szkoleniowym - wyjaśnia prezes gdańskiego klubu Tadeusz Zdunek.
Czy dobrze układająca się współpraca z gdańskim klubem doprowadzi do ponownego wejścia Grupy Lotos w sponsoring ligowego zespołu? Na razie taki scenariusz nie jest rozważany, gdyż koncern koncentruje się na ogólnopolskich projektach. Dlatego też w gdańskim klubie budują budżet w oparciu o mniejszych darczyńców, ale nikt nie ukrywa, że wymarzony scenariusz to powrót Lotosu. Na innego tak możnego sponsora nie ma bowiem co liczyć.