- 1 Lechia - Śląsk 0:0. Bicie głową w mur (72 opinie) LIVE!
- 2 Arka zremisowała z GKS (46 opinii) LIVE!
- 3 Koszmar Trefla w czwartej kwarcie (15 opinii)
- 4 Żużlowy memoriał okazją do testów (63 opinie)
- 5 Bałtyk rozbity przez Zawiszę (52 opinie)
- 6 Zaskakująca porażka Gedanii z Sokołem (27 opinii)
Lechia Gdańsk - Śląsk Wrocław 0:0. Bicie głową w mur. Nowy trener, stare problemy LIVE!
1 kwietnia 2023
(72 opinie)Lechia Gdańsk. Wiceprezes ma plan na załagodzenie konfliktu i poprawę frekwencji
Lechia Gdańsk
Załagodzić medialny konflikt między większościowym a mniejszościowymi akcjonariuszami, poprawić frekwencję na stadionie, a także pozyskać lokalnych sponsorów - to główne założenia, które Arkadiusz Gerwel chce realizować w najbliższym czasie. To nowy wiceprezes Lechii Gdańsk, który odszedł ze stanowiska przewodniczącego Rady Nadzorczej. Na tym stanowisku na razie jego następca nie został wybrany.
Arkadiusz Gerwel, wiceprezes Lechii Gdańsk, który przed tygodniem przejął to stanowisko po Agnieszce Syczewskiej, spotkał się z dziennikarzami podczas konferencji prasowej. Przedstawił na niej swoje pomysły, które chce zrealizować w najbliższym czasie. Poniżej zapis najważniejszych wypowiedzi. Śródtytuły pochodzą od redakcji.

Załagodzić konflikt akcjonariuszy
Kwestia "okrągłego stołu" pojawiła się przy okazji Rady Nadzorczej. Takie próby były podejmowane, też z miastem. Z tego co wiem, na ten moment miasto nie wykazuje satysfakcjonującej gotowości do tego, aby uczestniczyć aktywnie w tych rozmowach. Nie zmienia to faktu, że takie rozmowy trzeba podjąć.
Jednym z moich postanowień jest wykorzystać zdobyte talenty negocjacyjne. Mam dużą wiedzę prawniczą i doświadczenie praktyczne w nakłanianiu ludzi do rozwiązywania sporów. Jednym z moich priorytetów będzie wyjście zza biurka do kibiców. Nie chciałbym, aby to było puste hasło, tylko żeby faktycznie oprzeć to na konkretach. Jestem daleki od tego, żeby te rozmowy były niekonkretne, ale też nie były w formule narzuconej przez jedną stronę - nazwijmy - tego konfliktu czy stronę krytykującą klub.

Chodzi też o to, aby uświadomić środowiskom kibiców, że trzeba ze wszystkimi usiąść i taką formułę przedyskutować. Jest za wcześnie, aby padły konkrety, jaka to formuła ma wyglądać. Jednak żeby do takich rozmów przystąpić, to trzeba zapewnić pewien elementarny poziom dialogu. Ten dialog ze względu na różnego rodzaju incydenty, nie wyglądał w mojej opinii tak, jak powinien między dwiema stronami sporu. Ja identyfikuje je jako: przedstawiciela klubu i właściciela, który do niedawna był formalnie zaangażowany w struktury klubu.
Poprawić frekwencję
Na ten moment nie mam celów, jeśli chodzi o średnią frekwencję. To jest wypadkowa wielu czynników. Wynik sportowy też nie jest tutaj bez znaczenia. Interesując się piłką nożną bardzo intensywnie i codziennie od wielu lat, zważając na potencjał Trójmiasta, dla mnie to jest rzecz zdumiewająca, że ta frekwencja jest tak niska.

Trzeba zrobić wszystko, żeby ten potencjał wykorzystać. Będziemy każdego dnia podejmowali intensywne działania, żeby ją poprawić przy narzędziach marketingowych. Mamy takie plany, między innymi wykorzystując narzędzia informatyczne wspierające działania marketingu i sprzedaży. Chcemy wyjść jeszcze na wyższy poziom. Oczywiście wiąże się to z kosztami, ale są one warte poniesienia, aby uzyskać oczekiwany efekt.
Frekwencji nie buduje się od razu. Oczywiście można rzucić ogromne środki na tu i teraz, a następnie nie uzyskać zamierzonego efektu. Podejmiemy próby, ale nie mam złudzeń, że to praca rozłożona w czasie, krok po kroku. Stąd celu frekwencyjnego nie określę, bo to jest duża niewiadoma. Czasem jeden dobry mecz, dobra pogoda i pora, mogą zmienić nastroje czy ochotę, żeby się na niego wybrać. Na pewno konflikt medialny temu nie sprzyja.

Chciałbym zapewnić wszystkich, którzy chcieliby wybrać się na mecz, że po wydarzeniach z meczu pucharowego (zamieszki w spotkaniu z Akademiją Pandev przyp. red), śledzimy i monitorujemy wszystkie kwestie dotyczące bezpieczeństwa. Dokładamy maksymalnych staranności, aby je na stadionie zapewnić. Prowadzimy rozmowy z operatorem stadionu, naszym działem bezpieczeństwa, monitorujemy na bieżąco co jeszcze można poprawić.
Kibic jest najważniejszy
Mam świadomość, że klub bez kibiców nie może istnieć. Kibice to jest najważniejszy element każdego klubu piłkarskiego i tutaj w żaden sposób nie można zamykać się na komunikację. Trzeba zawsze rozmawiać. Nawet jeśli ta rozmowa nie przebiera takiej postaci, jaką byśmy sobie życzyli. Stąd moja pełna gotowość, żeby się otwierać i próbować rozmawiać.

Liczymy na kibiców. Bez wsparcia przezwyciężenie tej sytuacji w tabeli będzie trudniejsze. Mamy mocny skład. Uważam, że miejsce zajmowane w tabeli jest odległe od możliwości sportowych tego zespołu.
Rada Nadzorcza bez przewodniczącego
Nie jestem członkiem Rady Nadzorczej. Złożyłem rezygnację. Oczywiście istniała możliwość oddelegowania członka Rady Nadzorczej do wykonywania czynności członka zarządu, ale to taka forma wybrana. W kompetencje Rady Nadzorczej już nie wchodzę. Przeszedłem z nadzorującego do nadzorowanego. Nie mam już pojęcia co się w niej dzieje i nie mam wiedzy, jakie decyzje będą zapadać.

Z mojej wiedzy wynika, że na ostatnim posiedzeniu Rady Nadzorczej nowy przewodniczący nie został wybrany. Zapewne zostanie wybrany na kolejnym.
Pozyskać lokalnych sponsorów
Mam też pomysł, aby poszerzyć piramidę sponsorską o lokalny biznes, aby nie dbać tylko o tych największych sponsorów, ale też wyjść w miasto. Mam na myśli to, żeby nie chować się za biurkiem i mailem, tylko po prostu zagospodarować większy czas na bezpośrednie spotkania i przejąć rolę aktywnego sprzedawcy w zakresie oferowanych usług.
Typowanie wyników
Jak typowano
59% | 198 typowań | LECHIA Gdańsk | |
20% | 69 typowań | REMIS | |
21% | 69 typowań | Wisła Płock |
Notował:
Kluby sportowe
Wydarzenia
Opinie wybrane
-
2023-01-25 09:43
Wyrzućcie tych bandytów ze stadionów, a frekfencja normalnych ludzi się zwiększy (4)
Nikt normalny nie ma ochoty kupować biletów , żeby przyjść na mecz aby słuchać i oglądać tych wulgarnych typów, z hasłami o przemocy i wg nich tylko pojętej sile.
- 29 15
-
2023-01-25 10:05
(2)
Gdyby nie kibole to by frekwencja byla jesczcze nizsza kibol jaki jest taki
jest ale zawsze jest a ty raz przyjdziesz drugi raz juz nie- 8 4
-
2023-01-25 13:41
przez takie myślenie jest jak jest. (1)
Widać ile tych "wiernych kiboli" jest.
Niech będzie nawet że 5000, każdy na najtańszym bilecie. To ile klub zarobi?
A straty są wymierne
- Lechia sprzedaje najmniej oficjalnych gadżetów, bo kibol jak już kupi to kibolskie a nie oficjalne.
- Frekwencja na nie-kibolskich trybunach jest żałosna, bo mało kto normalny chceWidać ile tych "wiernych kiboli" jest.
Niech będzie nawet że 5000, każdy na najtańszym bilecie. To ile klub zarobi?
A straty są wymierne
- Lechia sprzedaje najmniej oficjalnych gadżetów, bo kibol jak już kupi to kibolskie a nie oficjalne.
- Frekwencja na nie-kibolskich trybunach jest żałosna, bo mało kto normalny chce słuchać bluzgów i porykiwania małpy przez głośnik.
- Bonusowo od czasu do czasu rozróba, pierwsze strony gazet i kary od UEFA i PZPN.
Grupy kibolskie nie dokładają nigdy do klubu, one na nim żerują. Dokłada kibic z żółtej albo czerwonej trybuny, który kupi oficjalną koszulkę za 250 zeta i przyjdzie z całą rodziną dając 200 za bilety i 150 za browary i kiełbasę, a na koniec jak to wszystko p****lnie to jeszcze cegiełkę wykupi jak na Wiśle ostatnio.- 2 1
-
2023-01-25 17:23
glosny doping tak, ale nie musi byc wulgarny
do tego wydzieranie sie do mikrofonu.
- 0 0
-
2023-01-25 11:34
Frekwencja...
Proszę.
- 0 0
-
2023-01-25 07:42
racja
W jednym Pan vice prezes ma racje. takie relacje z kibicami i lokalnym biznesem buduje się latami. mniej więcej tyle ile nasz zacny inwestor jest w klubie albo i dłużej. w naszym wypadku to zmarnowany czas a nawet krok do tyłu bo kiedyś byli lokalni sponsorzy a i frekwencja, która jest wypadkową poziomu sportowego i relacji oraz komunikacji z
W jednym Pan vice prezes ma racje. takie relacje z kibicami i lokalnym biznesem buduje się latami. mniej więcej tyle ile nasz zacny inwestor jest w klubie albo i dłużej. w naszym wypadku to zmarnowany czas a nawet krok do tyłu bo kiedyś byli lokalni sponsorzy a i frekwencja, która jest wypadkową poziomu sportowego i relacji oraz komunikacji z kibicami. i o to mam największy żal do naszego właściciela. sportowo może zdarzyć się potknięcie ale zatrzymywanie a w zasadzie cofanie klubu w rozwoju jest niewybaczalne i nie do odrobienia
- 37 0
-
2023-01-24 19:54
Będzie pięknie na boisku a kibice będą szczęśliwi. (3)
Dużo słów ale to tylko hasła propagandowe typu "pozyskać lokalnych sponsorów" albo "kibic jest najważniejszy", czy poszerzyć piramidę sponsorską, czy taka jest ?
Niestety te okrągłe słowa niczego dobrego nie zwiastują, od takich słów rywalom Lechii nie będzie trudniej strzelać nam bramek.- 61 2
-
2023-01-25 09:22
Mamy kolejnego wysłannika Adama M do opowiadania bajek dla naiwnych kibiców, takich nie ma już.
- 8 0
-
2023-01-25 09:27
Piramida sponsorską.
Ta piramida wygląda jak dziura po szkodzie górniczej.
- 5 0
-
2023-01-25 10:17
Trzeba ładnie mówić i duuuużo obiecać
Trzeba tylko ładnie mówić i dużo obiecywać. Dumny Polski Naród tak lubi jak obiecuje się jemu...Im więcej obiecasz tym jesteś lepszy bo Dumny Polski Naród widzi tylko na odległość własnych rąk a związki przyczynowo skutkowe to są spiskowe teorie i teoria względności.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.