• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marketing klubów z Trójmiasta w czasie koronawirusa. Konkursy, karty i wspominki

Damian Konwent, Rafał Sumowski
15 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Trójmiejski kluby prześcigają się w pomysłach jak zająć czas swoim kibicom, gdy sportowa rywalizacja została wstrzymana. Trójmiejski kluby prześcigają się w pomysłach jak zająć czas swoim kibicom, gdy sportowa rywalizacja została wstrzymana.

Spowodowany przez pandemię rozbrat ze sportem trwa już ponad miesiąc. Biura prasowe i działy marketingu klubów stanęły przed nie lada wyzwaniem. Jak dbać o interakcję z kibicami, gdy nie ma ani rozgrywek, ani spekulacji transferowych i to jeszcze w czasie, gdzie całe życie towarzyskie przeniosło się do sieci? Trójmiejskie kluby niemal każdego dnia dbają o to, aby ich kibice się nie nudzili.



Siatkarski Trefl Gdańsk wielokrotnie wykazywał się oryginalnymi pomysłami jeszcze w trakcie sezonu, by wspomnieć choćby: świąteczne skarpety na mecz z Jastrzębskim Węglem 22 grudnia w Ergo Arenie (z klubowego sklepiku niknęły jeszcze przed pierwszym gwizdkiem spotkania), głos trenera Michała Winiarskiego. zapraszający w tramwajach i autobusach na pierwszy mecz rozgrywek, czy "mecz kaszubski", który zgromadził rekordową w PlusLidze frekwencję, blisko 10 tys. kibiców.

- Marketing tworzy u nas mała grupa niesamowicie kreatywnych osób, w której jeden rzucony pomysł od razu pączkuje i przybiera pełnego kształtu, zostaje "ubrany" w większą koncepcję, tak by był chwytliwy i medialny. W nieszablonowości na pewno pomaga nam fakt, że każdy z nas nie tylko lubi siatkówkę, ale przede wszystkim interesuje się komunikacją i marketingiem sportowym i śledzi przykłady z innych klubów, lig, czy ogólnie branży rozrywkowej, bo często tam sięgamy po inspirację - mówi Justyna Gdowska, rzecznik prasowy i zarazem kierownik marketingu i komunikacji Trefla Gdańsk.


Siatkarze zakończyli rozgrywki przed czasem, ale Trefl Gdańsk cały czas sprawnie funkcjonuje w nowych mediach. Podczas pandemii zawodnicy żółto- czarnych m.in. grali z kibicami na Instagramie w grę Logo Trefla, gdzie pokazywali wybrakowane logotypy klubowych sponsorów i partnerów. Ponadto trenerzy i siatkarze przygotowali swoje playlisty na muzycznym serwisie Spotify, gdzie uruchomiony został klubowy profil, a przy pomocy grafik polecali także kibicom swoje ulubione seriale, filmy, książki oraz gry.

W social mediach Trefla pojawiły się też quizy wiedzy o klubowych sponsorach, a także uruchomiony został cykl pytań dla zawodników. Z kolei z graczami zagranicznymi przygotowane zostały zabawy obcojęzyczne - pojawiały się quizy po hiszpańsku, niemiecku i włosku, a zadaniem dla kibiców było odgadnięcie co mówią Pablo Crer, Ruben SchottRoberto Rotari.

- Nasze udane działania to także efekt zarządzania w klubie przez prezesa Dariusza Gadomskiego - pracujemy w świetnej atmosferze, w bardzo dobrze dobranym zespole i będąc częścią stworzonej w Gdańsku siatkarskiej rodziny. Tak jak na boisku widać chemię między zawodnikami, tak samo jest u nas w biurze - dodaje Gdowska.
  • Znajdź piłkę
  • Puzzle
  • Kolorowanka
  • Memosy
  • Znajdź różnice
  • Wybierz MVP sezonu


Podobną drogą podąża Trefl Sopot. W czasie, gdy dalsze losy koszykarskiego sezonu 2019/2020 były jeszcze niepewne, a Energa Basket Liga była zawieszona, klub przy współpracy z BM Slam Stalą Ostrów Wlkp. zorganizował internetowe starcie kapitanów obu zespołów. Paweł Leończyk zmierzył się z Jarosławem Mokrosem w popularną grę Basketball w aplikacji Messenger. "Mecz" zakończył się triumfem "Leona" 104:100.

Kibice mogą uczestniczyć w quizach wiedzy na temat swoich idoli, grać z nimi w interaktywne Kalambury, które polegały na odgadnięciu przez kibiców haseł wideo. Fani rozszyfrowywali je przy pomocy komentarzy w kanałach społecznościowych. Układali memy, szukali piłek i różnic na obrazkach, układali puzzel, a także wybierali najlepszego koszykarza sezonu.

- Rozgrywki najpierw zostały wstrzymane, potem zakończone, ale my przez cały ten czas graliśmy dalej. W naszych kanałach społecznościowych oraz na stronie internetowej organizowaliśmy akcje, które imitowały grę, dostarczały wiedzy naszym kibicom na temat poszczególnych koszykarzy czy po prostu były formą zabawy. Głód koszykarskiej rywalizacji jest u kibiców ogromny, dlatego staramy się im choć w części zrekompensować jej brak - mówi Karol Żebrowski, rzecznik prasowy Trefla Sopot.

Trening z rollerem - prezentuje Tobiasz Grzybczak



Trefl Sopot wspólnie ze swoimi sponsorami i partnerami organizuje także "Dzień z...", w czasie którego kibice mogą poszerzyć swoją wiedzę na temat danej firmy czy podmiotu. Żółto-czarni dbają również o formę fizyczną kibiców, dlatego klubowy trener przygotowania motorycznego Tobiasz Grzybczak proponuje zestaw ćwiczeń w formie wideo.



Wirtualny mecz żużla rozegrał na początku kwietnia zespół Zdunek Wybrzeże Gdańsk. W zręcznościowej grze przez sieć rywalizował ze wsparciem kibiców Kacper Gomólski. Rywalem była prowadzona przez Daniela Kaczmarka Unia Tarnów, bo te dwie drużyny miały zmierzyć się na prawdziwym torze w pierwotnym terminie inauguracji rozgrywek I ligi.

Żużlowiec Zdunek Wybrzeża trenuje na komputerze



Wybrzeże wykorzystuje czas pandemii na to, aby przybliżyć kibicom przede wszystkim sylwetki byłych i zasłużonych dla historii gdańskiego żużla zawodników. Przygotowało talię kart, którą stopniowo odsłania w mediach społecznościowych. Poszczególne figury przypisane są do żużlowców wedle stażu i prezentowanej formy - jako "król" oznaczony został na przykład Marvyn Cox a jako "dama" Tony Rickardsson. Przypominane są także archiwalne nagrania z meczów.

- Nasi kibice mają okazję, aby powymieniać się wspomnieniami dotyczącymi zawodników i sezonów, w których ci startowali. Co więcej, dyskutują kto i dlaczego powinien być dla nich wyżej lub niżej w hierarchii - mówi Aleksandra Krasnodębska z działu marketingu gdańskiego klubu.


Wspomnień nie brakuje na serwisach piłkarskiej Arki Gdynia. Klub przybliża sylwetki swoich piłkarzy, a także historyczne dla niego momenty, takie jak zdobycie Pucharu czy Superpucharu Polski.

Lechia Gdańsk prezentuje natomiast nagrania z najpiękniejszymi golami swoich piłkarzy. Biało-zieloni zapraszają również kibiców do interakcji we wspólnych grach, np. "znajdź różnicę".

W czasie przerwy od meczów nie próżnują koszykarki Arki Gdynia. W celu podtrzymania formy, zapraszają do wspólnych ćwiczeń i tak na przykład można ćwiczyć razem z Barborą Balintovą w roli instruktorki na ekranie. Klub przygotował także konkursy z nagrodami, jak chociażby rozwiązywanie krzyżówek.

Kibice Asseco Arki Gdynia w tym poprzez głosowanie mogli wybierać najlepszego koszykarza sezonu, pograć w wykreślanki czy uczestniczyć w quizach wiedzy na temat swoich ulubieńców.

Torus Wybrzeże rzuciło wyzwanie całej Polsce. Pompkami w koronawirusa



Furorę zrobiło wyzwanie rzucone innym sportowcom oraz internautom przez piłkarzy ręcznych Torus Wybrzeże Gdańsk. Do akcji #Walkaz19 promującej pozostawanie w domu i dbanie o formę, polegającym na wykonaniu 19 pompek i przesłaniu nagrania z nominacją kolejnej osoby włączyli się m.in. Adam Małysz i mistrz świata na żużlu Bartosz Zmarzlik.

Ponadto klub włączył się w charytatywne akcje, przygotował dla fanów konkursy oraz plebiscyt dla kobiet, które mogły wybrać m.in. najlepiej ubranego czy najładniej uśmiechniętego zawodnika w drużynie. Nie zabrakło wyboru drużyny marzeń.

Przez dłuższy czas nie zobaczymy na boiskach rugbistów. Nie oznacza to jednak, że nie możemy oglądać ich zmagań. Ogniwo Sopot przez sześć dni walczyło z Pogonią Siedlce w statki, a spotkanie zakończyło się remisem 98:98. Ponadto fani mogą ćwiczyć wspólnie z rugbistami, a młodsi kolorować ich.

Swoją ścieżkę obrali również rugbiści Arki Gdynia. Z "Buldogami" można było zagrać w Koło Fortuny, popularne Państwa i Miasta, czy zgadywać, kto jest na rozpikselowanych grafikach.

Opinie (10) 2 zablokowane

  • Nie trzeba koronowirusa żeby marketing był rozłożony na łopatki:) (2)

    Przyglądając się poczynaniom działów marketingów w poszczególnych klubach mam nieodparte wrażenie że to poziom od przedszkola da późnej gimbazy.... i jesteśmy dobre 10 lat za klubami z zachodu gdzie takie działy generują większe budżety niż klubowe . Ale przecież w Polsce utrzymuje się stado amatorów na stołkach znających się tak na marketingu jak pies Szarki na gotowaniu w kuchni z gwiazdkami Michelin :) I wydaje mi się że zatrudnieni tam ludzie powinni pracować tylko i wyłącznie na zasadzie premii.... ile przyniesiesz zysku dla klubu tyle dostaniesz wypłaty.... a nie czy stoi czy się leży kasa rozkładająca klub się należy:)

    • 16 7

    • nie cwaniakuj tak (1)

      akurat Trefle czy Wybrzeża fajnie sobie radzą

      • 7 5

      • ok bumer

        • 0 3

  • Danziger (4)

    O prawdziwym marketingu można pomyśleć dopiero po wznowieniu rozgrywek. Teraz to farsa ( tak jak byt arczan w ekstraklasie ).

    • 4 8

    • (3)

      Mocno ci w głowie siedzą Arczanie, bez przerwy ich wspominasz. Jakieś kompleksy?

      • 3 3

      • To Arkowiec, który podszywa się pod Kibica Lechii. (2)

        Jemu chodzi tylko o ten temat niby po niemiecku. To ten sam koleś, który pisał setki razy tu w opiniach, że jako Lechista gdzieś tam uciekał.... To dzieciak i prymityw. Tyle w temacie.

        • 6 1

        • Ja vol (1)

          To johannes w krótkich skórzanych na szelkach spodenkach.

          • 0 1

          • Gdingen Gotenhafen

            my z nasza arka niespadniem z ekstra klasa w ten sezon. Napewno sie utrzymniem.

            • 0 2

  • (1)

    Lechia - znajdź różnicę.
    Padłem.
    To chyba Wojciech po 6 klasach podstawówki wymyślił

    • 7 3

    • Nudzi Wam się w tej Gdyni oj nudzi

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz

Śląsk Wrocław
94% TREFL Sopot
0% REMIS
6% Śląsk Wrocław

Tabela

Koszykówka - Orlen Basket Liga
Drużyny M Z P Bilans Pkt
1 Anwil Włocławek 28 22 6 2407:2146 50
2 Trefl Sopot 28 21 7 2399:2205 49
3 Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski 29 18 11 2515:2357 47
4 King Szczecin 28 18 10 2515:2350 46
5 PGE Spójnia Stargard 29 16 13 2386:2263 45
6 Legia Warszawa 28 17 11 2379:2294 45
7 Polski Cukier Start Lublin 29 16 13 2628:2595 45
8 Śląsk Wrocław 28 15 13 2213:2311 43
9 MKS Dąbrowa Górnicza 28 14 14 2670:2596 42
10 Dziki Warszawa 28 14 14 2211:2256 42
11 Icon Sea Czarni Słupsk 28 13 15 2180:2247 41
12 Arriva Polski Cukier Toruń 28 12 16 2266:2341 40
13 Enea Stelmet Zastal Zielona Góra 29 8 21 2408:2611 37
14 Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia 28 9 19 2284:2553 37
15 Tauron GTK Gliwice 28 8 20 2408:2548 36
16 Muszynianka Domelo Sokół Łańcut 28 5 23 2263:2459 33
Drużyny grają systemem każdy z każdym w dwóch rundach (mecz i rewanż). Następnie osiem najlepszych zespołów przystąpi do fazy play-off. Drużyny z miejsc 9-16 zakończą sezon z pozycjami z sezonu zasadniczego. Ostatni zespół zostanie zdegradowany. Jego miejsce zajmie mistrz Suzuki I Ligi.

1 października 2023 Suzuki Arka Gdynia zmieniła nazwę na Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia.

Wyniki 29 kolejki

  • MKS Dąbrowa Górnicza - KRAJOWA GRUPA SPOŻYWCZA ARKA GDYNIA (sobota, godz. 15:30)
  • TREFL SOPOT - Śląsk Wrocław (niedziela, godz. 17:30)
  • Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski - Polski Cukier Start Lublin 96:93 (27:27, 29:16, 24:22, 16:28)
  • PGE Spójnia Stargard - Enea Stelmet Zastal Zielona Góra 94:72 (27:15, 24:25, 21:13, 22:19)
  • sobota
  • Legia Warszawa - Anwil Włocławek
  • Icon Sea Czarni Słupsk - Dziki Warszawa
  • Muszynianka Domelo Sokół Łańcut - Tauron GTK Gliwice
  • niedziela
  • Arriva Polski Cukier Toruń - King Szczecin

Ostatnie wyniki

Tauron GTK Gliwice
13 kwietnia 2024, godz. 15:30
3% Tauron GTK Gliwice
0% REMIS
97% TREFL Sopot
MKS Dąbrowa Górnicza
4 kwietnia 2024, godz. 19:30
16% MKS Dąbrowa Górnicza
0% REMIS
84% TREFL Sopot

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Trefla

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Sufcia Jagularownia 30 59 70%
2 Rafał Marczyński 30 58 73.3%
3 Łukasz Gawlik 31 58 71%
4 Tadeusz Grota 29 55 72.4%
5 Mieczysław Makowski 29 54 69%

Relacje LIVE

Najczęściej czytane