Wiadomości

stat

Marketing klubów z Trójmiasta w czasie koronawirusa. Konkursy, karty i wspominki

Najnowszy artukuł na ten temat

Kibice wrócą na stadiony 19 czerwca. 25 procent pojemności trybun

Trójmiejski kluby prześcigają się w pomysłach jak zająć czas swoim kibicom, gdy sportowa rywalizacja została wstrzymana.
Trójmiejski kluby prześcigają się w pomysłach jak zająć czas swoim kibicom, gdy sportowa rywalizacja została wstrzymana.

Spowodowany przez pandemię rozbrat ze sportem trwa już ponad miesiąc. Biura prasowe i działy marketingu klubów stanęły przed nie lada wyzwaniem. Jak dbać o interakcję z kibicami, gdy nie ma ani rozgrywek, ani spekulacji transferowych i to jeszcze w czasie, gdzie całe życie towarzyskie przeniosło się do sieci? Trójmiejskie kluby niemal każdego dnia dbają o to, aby ich kibice się nie nudzili.



Siatkarski Trefl Gdańsk wielokrotnie wykazywał się oryginalnymi pomysłami jeszcze w trakcie sezonu, by wspomnieć choćby: świąteczne skarpety na mecz z Jastrzębskim Węglem 22 grudnia w Ergo Arenie (z klubowego sklepiku niknęły jeszcze przed pierwszym gwizdkiem spotkania), głos trenera Michała Winiarskiego. zapraszający w tramwajach i autobusach na pierwszy mecz rozgrywek, czy "mecz kaszubski", który zgromadził rekordową w PlusLidze frekwencję, blisko 10 tys. kibiców.

- Marketing tworzy u nas mała grupa niesamowicie kreatywnych osób, w której jeden rzucony pomysł od razu pączkuje i przybiera pełnego kształtu, zostaje "ubrany" w większą koncepcję, tak by był chwytliwy i medialny. W nieszablonowości na pewno pomaga nam fakt, że każdy z nas nie tylko lubi siatkówkę, ale przede wszystkim interesuje się komunikacją i marketingiem sportowym i śledzi przykłady z innych klubów, lig, czy ogólnie branży rozrywkowej, bo często tam sięgamy po inspirację - mówi Justyna Gdowska, rzecznik prasowy i zarazem kierownik marketingu i komunikacji Trefla Gdańsk.


Siatkarze zakończyli rozgrywki przed czasem, ale Trefl Gdańsk cały czas sprawnie funkcjonuje w nowych mediach. Podczas pandemii zawodnicy żółto- czarnych m.in. grali z kibicami na Instagramie w grę Logo Trefla, gdzie pokazywali wybrakowane logotypy klubowych sponsorów i partnerów. Ponadto trenerzy i siatkarze przygotowali swoje playlisty na muzycznym serwisie Spotify, gdzie uruchomiony został klubowy profil, a przy pomocy grafik polecali także kibicom swoje ulubione seriale, filmy, książki oraz gry.

W social mediach Trefla pojawiły się też quizy wiedzy o klubowych sponsorach, a także uruchomiony został cykl pytań dla zawodników. Z kolei z graczami zagranicznymi przygotowane zostały zabawy obcojęzyczne - pojawiały się quizy po hiszpańsku, niemiecku i włosku, a zadaniem dla kibiców było odgadnięcie co mówią Pablo Crer, Ruben SchottRoberto Rotari.

- Nasze udane działania to także efekt zarządzania w klubie przez prezesa Dariusza Gadomskiego - pracujemy w świetnej atmosferze, w bardzo dobrze dobranym zespole i będąc częścią stworzonej w Gdańsku siatkarskiej rodziny. Tak jak na boisku widać chemię między zawodnikami, tak samo jest u nas w biurze - dodaje Gdowska.


Podobną drogą podąża Trefl Sopot. W czasie, gdy dalsze losy koszykarskiego sezonu 2019/2020 były jeszcze niepewne, a Energa Basket Liga była zawieszona, klub przy współpracy z BM Slam Stalą Ostrów Wlkp. zorganizował internetowe starcie kapitanów obu zespołów. Paweł Leończyk zmierzył się z Jarosławem Mokrosem w popularną grę Basketball w aplikacji Messenger. "Mecz" zakończył się triumfem "Leona" 104:100.

Kibice mogą uczestniczyć w quizach wiedzy na temat swoich idoli, grać z nimi w interaktywne Kalambury, które polegały na odgadnięciu przez kibiców haseł wideo. Fani rozszyfrowywali je przy pomocy komentarzy w kanałach społecznościowych. Układali memy, szukali piłek i różnic na obrazkach, układali puzzel, a także wybierali najlepszego koszykarza sezonu.

- Rozgrywki najpierw zostały wstrzymane, potem zakończone, ale my przez cały ten czas graliśmy dalej. W naszych kanałach społecznościowych oraz na stronie internetowej organizowaliśmy akcje, które imitowały grę, dostarczały wiedzy naszym kibicom na temat poszczególnych koszykarzy czy po prostu były formą zabawy. Głód koszykarskiej rywalizacji jest u kibiców ogromny, dlatego staramy się im choć w części zrekompensować jej brak - mówi Karol Żebrowski, rzecznik prasowy Trefla Sopot.

Trening z rollerem - prezentuje Tobiasz Grzybczak



Trefl Sopot wspólnie ze swoimi sponsorami i partnerami organizuje także "Dzień z...", w czasie którego kibice mogą poszerzyć swoją wiedzę na temat danej firmy czy podmiotu. Żółto-czarni dbają również o formę fizyczną kibiców, dlatego klubowy trener przygotowania motorycznego Tobiasz Grzybczak proponuje zestaw ćwiczeń w formie wideo.



Wirtualny mecz żużla rozegrał na początku kwietnia zespół Zdunek Wybrzeże Gdańsk. W zręcznościowej grze przez sieć rywalizował ze wsparciem kibiców Kacper Gomólski. Rywalem była prowadzona przez Daniela Kaczmarka Unia Tarnów, bo te dwie drużyny miały zmierzyć się na prawdziwym torze w pierwotnym terminie inauguracji rozgrywek I ligi.

Żużlowiec Zdunek Wybrzeża trenuje na komputerze



Wybrzeże wykorzystuje czas pandemii na to, aby przybliżyć kibicom przede wszystkim sylwetki byłych i zasłużonych dla historii gdańskiego żużla zawodników. Przygotowało talię kart, którą stopniowo odsłania w mediach społecznościowych. Poszczególne figury przypisane są do żużlowców wedle stażu i prezentowanej formy - jako "król" oznaczony został na przykład Marvyn Cox a jako "dama" Tony Rickardsson. Przypominane są także archiwalne nagrania z meczów.

- Nasi kibice mają okazję, aby powymieniać się wspomnieniami dotyczącymi zawodników i sezonów, w których ci startowali. Co więcej, dyskutują kto i dlaczego powinien być dla nich wyżej lub niżej w hierarchii - mówi Aleksandra Krasnodębska z działu marketingu gdańskiego klubu.


Wspomnień nie brakuje na serwisach piłkarskiej Arki Gdynia. Klub przybliża sylwetki swoich piłkarzy, a także historyczne dla niego momenty, takie jak zdobycie Pucharu czy Superpucharu Polski.

Lechia Gdańsk prezentuje natomiast nagrania z najpiękniejszymi golami swoich piłkarzy. Biało-zieloni zapraszają również kibiców do interakcji we wspólnych grach, np. "znajdź różnicę".

W czasie przerwy od meczów nie próżnują koszykarki Arki Gdynia. W celu podtrzymania formy, zapraszają do wspólnych ćwiczeń i tak na przykład można ćwiczyć razem z Barborą Balintovą w roli instruktorki na ekranie. Klub przygotował także konkursy z nagrodami, jak chociażby rozwiązywanie krzyżówek.

Kibice Asseco Arki Gdynia w tym poprzez głosowanie mogli wybierać najlepszego koszykarza sezonu, pograć w wykreślanki czy uczestniczyć w quizach wiedzy na temat swoich ulubieńców.

Torus Wybrzeże rzuciło wyzwanie całej Polsce. Pompkami w koronawirusa



Furorę zrobiło wyzwanie rzucone innym sportowcom oraz internautom przez piłkarzy ręcznych Torus Wybrzeże Gdańsk. Do akcji #Walkaz19 promującej pozostawanie w domu i dbanie o formę, polegającym na wykonaniu 19 pompek i przesłaniu nagrania z nominacją kolejnej osoby włączyli się m.in. Adam Małysz i mistrz świata na żużlu Bartosz Zmarzlik.

Ponadto klub włączył się w charytatywne akcje, przygotował dla fanów konkursy oraz plebiscyt dla kobiet, które mogły wybrać m.in. najlepiej ubranego czy najładniej uśmiechniętego zawodnika w drużynie. Nie zabrakło wyboru drużyny marzeń.

Przez dłuższy czas nie zobaczymy na boiskach rugbistów. Nie oznacza to jednak, że nie możemy oglądać ich zmagań. Ogniwo Sopot przez sześć dni walczyło z Pogonią Siedlce w statki, a spotkanie zakończyło się remisem 98:98. Ponadto fani mogą ćwiczyć wspólnie z rugbistami, a młodsi kolorować ich.

Swoją ścieżkę obrali również rugbiści Arki Gdynia. Z "Buldogami" można było zagrać w Koło Fortuny, popularne Państwa i Miasta, czy zgadywać, kto jest na rozpikselowanych grafikach.

Opinie (10) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Bałtyk Gdynia

Data powstania:
1930

Pełna nazwa:
Stowarzyszenie Klub Sportowy Bałtyk Gdynia

Barwy:
biało-niebieskie

Największe osiągnięcia:
7 sezonów w Ekstraklasie (1980-86, 1987/88), 6. miejsce w Ekstraklasie (1981), półfinał Pucharu Polski (1985)

Debiut w I lidze (ekstraklasa)
1980

Siedziba:
ul. Olimpijska 5/9, 81-538 Gdynia
tel.: 622-00-99

Stadion:
ul. Górskiego 10,
pojemność 3000 miejsc
oświetlenie: 1200 lx
podgrzewana murawa sztuczna

Prezes:
Jacek Paszulewicz

Wiceprezes:
Michał Listkiewicz

Członek zarządu:
Andrzej Adamczyk

Archiwum drużyny

wyniki w sezonie:
statystyki w sezonie:

Tabela końcowa

Piłka nożna - III liga
M Z R P Bramki Pkt.
1 KKS 1925 Kalisz
2 Radunia Stężyca
3 Świt Skolwin
4 Kotwica Kołobrzeg
5 Mieszko Gniezno
6 Unia Janikowo
7 Sokół Kleczew
8 KP Starogard Gdański
9 Polonia Środa Wielkopolska
10 Pogoń II Szczecin
11 Chemik Police
12 Gwardia Koszalin
13 Bałtyk Koszalin
14 Nielba Wągrowiec
15 Jarota Jarocin
16 Górnik Konin
17 Grom Nowy Staw
18 BAŁTYK
  • Sezon przerwano po 18. kolejce ze względu na pandemię koronawirusa. Decyzją Wielkopolskiego Związku Piłki Nożnej, awans do II ligi uzyskał KKS 1925 Kalisz, żaden z zespołów nie został zdegradowany.

Relacje LIVE

zobacz wszystkie relacje »

Najczęściej czytane