• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marketing klubów z Trójmiasta w czasie koronawirusa. Konkursy, karty i wspominki

Damian Konwent, Rafał Sumowski
15 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Trójmiejski kluby prześcigają się w pomysłach jak zająć czas swoim kibicom, gdy sportowa rywalizacja została wstrzymana. Trójmiejski kluby prześcigają się w pomysłach jak zająć czas swoim kibicom, gdy sportowa rywalizacja została wstrzymana.

Spowodowany przez pandemię rozbrat ze sportem trwa już ponad miesiąc. Biura prasowe i działy marketingu klubów stanęły przed nie lada wyzwaniem. Jak dbać o interakcję z kibicami, gdy nie ma ani rozgrywek, ani spekulacji transferowych i to jeszcze w czasie, gdzie całe życie towarzyskie przeniosło się do sieci? Trójmiejskie kluby niemal każdego dnia dbają o to, aby ich kibice się nie nudzili.



Siatkarski Trefl Gdańsk wielokrotnie wykazywał się oryginalnymi pomysłami jeszcze w trakcie sezonu, by wspomnieć choćby: świąteczne skarpety na mecz z Jastrzębskim Węglem 22 grudnia w Ergo Arenie (z klubowego sklepiku niknęły jeszcze przed pierwszym gwizdkiem spotkania), głos trenera Michała Winiarskiego. zapraszający w tramwajach i autobusach na pierwszy mecz rozgrywek, czy "mecz kaszubski", który zgromadził rekordową w PlusLidze frekwencję, blisko 10 tys. kibiców.

- Marketing tworzy u nas mała grupa niesamowicie kreatywnych osób, w której jeden rzucony pomysł od razu pączkuje i przybiera pełnego kształtu, zostaje "ubrany" w większą koncepcję, tak by był chwytliwy i medialny. W nieszablonowości na pewno pomaga nam fakt, że każdy z nas nie tylko lubi siatkówkę, ale przede wszystkim interesuje się komunikacją i marketingiem sportowym i śledzi przykłady z innych klubów, lig, czy ogólnie branży rozrywkowej, bo często tam sięgamy po inspirację - mówi Justyna Gdowska, rzecznik prasowy i zarazem kierownik marketingu i komunikacji Trefla Gdańsk.


Siatkarze zakończyli rozgrywki przed czasem, ale Trefl Gdańsk cały czas sprawnie funkcjonuje w nowych mediach. Podczas pandemii zawodnicy żółto- czarnych m.in. grali z kibicami na Instagramie w grę Logo Trefla, gdzie pokazywali wybrakowane logotypy klubowych sponsorów i partnerów. Ponadto trenerzy i siatkarze przygotowali swoje playlisty na muzycznym serwisie Spotify, gdzie uruchomiony został klubowy profil, a przy pomocy grafik polecali także kibicom swoje ulubione seriale, filmy, książki oraz gry.

W social mediach Trefla pojawiły się też quizy wiedzy o klubowych sponsorach, a także uruchomiony został cykl pytań dla zawodników. Z kolei z graczami zagranicznymi przygotowane zostały zabawy obcojęzyczne - pojawiały się quizy po hiszpańsku, niemiecku i włosku, a zadaniem dla kibiców było odgadnięcie co mówią Pablo Crer, Ruben SchottRoberto Rotari.

- Nasze udane działania to także efekt zarządzania w klubie przez prezesa Dariusza Gadomskiego - pracujemy w świetnej atmosferze, w bardzo dobrze dobranym zespole i będąc częścią stworzonej w Gdańsku siatkarskiej rodziny. Tak jak na boisku widać chemię między zawodnikami, tak samo jest u nas w biurze - dodaje Gdowska.
  • Znajdź piłkę
  • Puzzle
  • Kolorowanka
  • Memosy
  • Znajdź różnice
  • Wybierz MVP sezonu


Podobną drogą podąża Trefl Sopot. W czasie, gdy dalsze losy koszykarskiego sezonu 2019/2020 były jeszcze niepewne, a Energa Basket Liga była zawieszona, klub przy współpracy z BM Slam Stalą Ostrów Wlkp. zorganizował internetowe starcie kapitanów obu zespołów. Paweł Leończyk zmierzył się z Jarosławem Mokrosem w popularną grę Basketball w aplikacji Messenger. "Mecz" zakończył się triumfem "Leona" 104:100.

Kibice mogą uczestniczyć w quizach wiedzy na temat swoich idoli, grać z nimi w interaktywne Kalambury, które polegały na odgadnięciu przez kibiców haseł wideo. Fani rozszyfrowywali je przy pomocy komentarzy w kanałach społecznościowych. Układali memy, szukali piłek i różnic na obrazkach, układali puzzel, a także wybierali najlepszego koszykarza sezonu.

- Rozgrywki najpierw zostały wstrzymane, potem zakończone, ale my przez cały ten czas graliśmy dalej. W naszych kanałach społecznościowych oraz na stronie internetowej organizowaliśmy akcje, które imitowały grę, dostarczały wiedzy naszym kibicom na temat poszczególnych koszykarzy czy po prostu były formą zabawy. Głód koszykarskiej rywalizacji jest u kibiców ogromny, dlatego staramy się im choć w części zrekompensować jej brak - mówi Karol Żebrowski, rzecznik prasowy Trefla Sopot.

Trening z rollerem - prezentuje Tobiasz Grzybczak



Trefl Sopot wspólnie ze swoimi sponsorami i partnerami organizuje także "Dzień z...", w czasie którego kibice mogą poszerzyć swoją wiedzę na temat danej firmy czy podmiotu. Żółto-czarni dbają również o formę fizyczną kibiców, dlatego klubowy trener przygotowania motorycznego Tobiasz Grzybczak proponuje zestaw ćwiczeń w formie wideo.



Wirtualny mecz żużla rozegrał na początku kwietnia zespół Zdunek Wybrzeże Gdańsk. W zręcznościowej grze przez sieć rywalizował ze wsparciem kibiców Kacper Gomólski. Rywalem była prowadzona przez Daniela Kaczmarka Unia Tarnów, bo te dwie drużyny miały zmierzyć się na prawdziwym torze w pierwotnym terminie inauguracji rozgrywek I ligi.

Żużlowiec Zdunek Wybrzeża trenuje na komputerze



Wybrzeże wykorzystuje czas pandemii na to, aby przybliżyć kibicom przede wszystkim sylwetki byłych i zasłużonych dla historii gdańskiego żużla zawodników. Przygotowało talię kart, którą stopniowo odsłania w mediach społecznościowych. Poszczególne figury przypisane są do żużlowców wedle stażu i prezentowanej formy - jako "król" oznaczony został na przykład Marvyn Cox a jako "dama" Tony Rickardsson. Przypominane są także archiwalne nagrania z meczów.

- Nasi kibice mają okazję, aby powymieniać się wspomnieniami dotyczącymi zawodników i sezonów, w których ci startowali. Co więcej, dyskutują kto i dlaczego powinien być dla nich wyżej lub niżej w hierarchii - mówi Aleksandra Krasnodębska z działu marketingu gdańskiego klubu.


Wspomnień nie brakuje na serwisach piłkarskiej Arki Gdynia. Klub przybliża sylwetki swoich piłkarzy, a także historyczne dla niego momenty, takie jak zdobycie Pucharu czy Superpucharu Polski.

Lechia Gdańsk prezentuje natomiast nagrania z najpiękniejszymi golami swoich piłkarzy. Biało-zieloni zapraszają również kibiców do interakcji we wspólnych grach, np. "znajdź różnicę".

W czasie przerwy od meczów nie próżnują koszykarki Arki Gdynia. W celu podtrzymania formy, zapraszają do wspólnych ćwiczeń i tak na przykład można ćwiczyć razem z Barborą Balintovą w roli instruktorki na ekranie. Klub przygotował także konkursy z nagrodami, jak chociażby rozwiązywanie krzyżówek.

Kibice Asseco Arki Gdynia w tym poprzez głosowanie mogli wybierać najlepszego koszykarza sezonu, pograć w wykreślanki czy uczestniczyć w quizach wiedzy na temat swoich ulubieńców.

Torus Wybrzeże rzuciło wyzwanie całej Polsce. Pompkami w koronawirusa



Furorę zrobiło wyzwanie rzucone innym sportowcom oraz internautom przez piłkarzy ręcznych Torus Wybrzeże Gdańsk. Do akcji #Walkaz19 promującej pozostawanie w domu i dbanie o formę, polegającym na wykonaniu 19 pompek i przesłaniu nagrania z nominacją kolejnej osoby włączyli się m.in. Adam Małysz i mistrz świata na żużlu Bartosz Zmarzlik.

Ponadto klub włączył się w charytatywne akcje, przygotował dla fanów konkursy oraz plebiscyt dla kobiet, które mogły wybrać m.in. najlepiej ubranego czy najładniej uśmiechniętego zawodnika w drużynie. Nie zabrakło wyboru drużyny marzeń.

Przez dłuższy czas nie zobaczymy na boiskach rugbistów. Nie oznacza to jednak, że nie możemy oglądać ich zmagań. Ogniwo Sopot przez sześć dni walczyło z Pogonią Siedlce w statki, a spotkanie zakończyło się remisem 98:98. Ponadto fani mogą ćwiczyć wspólnie z rugbistami, a młodsi kolorować ich.

Swoją ścieżkę obrali również rugbiści Arki Gdynia. Z "Buldogami" można było zagrać w Koło Fortuny, popularne Państwa i Miasta, czy zgadywać, kto jest na rozpikselowanych grafikach.

Opinie (10) 2 zablokowane

  • Danziger (4)

    O prawdziwym marketingu można pomyśleć dopiero po wznowieniu rozgrywek. Teraz to farsa ( tak jak byt arczan w ekstraklasie ).

    • 4 8

    • (3)

      Mocno ci w głowie siedzą Arczanie, bez przerwy ich wspominasz. Jakieś kompleksy?

      • 3 3

      • To Arkowiec, który podszywa się pod Kibica Lechii. (2)

        Jemu chodzi tylko o ten temat niby po niemiecku. To ten sam koleś, który pisał setki razy tu w opiniach, że jako Lechista gdzieś tam uciekał.... To dzieciak i prymityw. Tyle w temacie.

        • 6 1

        • Ja vol (1)

          To johannes w krótkich skórzanych na szelkach spodenkach.

          • 0 1

          • Gdingen Gotenhafen

            my z nasza arka niespadniem z ekstra klasa w ten sezon. Napewno sie utrzymniem.

            • 0 2

  • (1)

    Lechia - znajdź różnicę.
    Padłem.
    To chyba Wojciech po 6 klasach podstawówki wymyślił

    • 7 3

    • Nudzi Wam się w tej Gdyni oj nudzi

      • 4 1

  • Nie trzeba koronowirusa żeby marketing był rozłożony na łopatki:) (2)

    Przyglądając się poczynaniom działów marketingów w poszczególnych klubach mam nieodparte wrażenie że to poziom od przedszkola da późnej gimbazy.... i jesteśmy dobre 10 lat za klubami z zachodu gdzie takie działy generują większe budżety niż klubowe . Ale przecież w Polsce utrzymuje się stado amatorów na stołkach znających się tak na marketingu jak pies Szarki na gotowaniu w kuchni z gwiazdkami Michelin :) I wydaje mi się że zatrudnieni tam ludzie powinni pracować tylko i wyłącznie na zasadzie premii.... ile przyniesiesz zysku dla klubu tyle dostaniesz wypłaty.... a nie czy stoi czy się leży kasa rozkładająca klub się należy:)

    • 16 7

    • nie cwaniakuj tak (1)

      akurat Trefle czy Wybrzeża fajnie sobie radzą

      • 7 5

      • ok bumer

        • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz

Grupa Azoty Unia Tarnów
20 kwietnia 2024, godz. 18:00
54% Grupa Azoty Unia Tarnów
3% REMIS
43% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Tabela

Piłka ręczna - Orlen Superliga mężczyzn
Drużyny M Z Rz Rp P Bramki Pkt
9 Grupa Azoty Unia Tarnów 28 10 1 1 16 732:828 33
10 Corotop Gwardia Opole 28 8 3 2 15 755:802 32
11 Energa Wybrzeże Gdańsk 28 8 0 2 18 817:862 26
11 Piotrkowianin 28 8 1 0 19 744:873 26
12 Zagłębie Lubin 28 6 3 1 17 734:855 25
14 Zepter Legionowo 28 4 0 2 21 746:884 14
Po sezonie zasadniczym według systemu każdy z każdym mecz i rewanż osiem najlepszych drużyn awansowało do play-off, by systemem pucharowych wyłonić medalistów.
Zespoły z miejsc 9-14 w drugiej fazie sezonu grają każdy z każdym, bez rewanżów, o utrzymanie, z zachowaniem dorobku punktowego z fazy zasadniczej. Na koniec rozgrywek Ostatnia drużyna w stawce spadnie do Ligi Centralnej, a przedostatnia zagra w barażu o utrzymanie.

Wyniki 28 kolejki

  • grupa spadkowa
  • ENERGA WYBRZEŻE GDAŃSK - Corotop Gwardia Opole 31:29 (18:13)
  • Grupa Azoty Unia Tarnów - Piotrkowianin 29:21 (16:9)
  • Zagłębie Lubin - Zepter Legionowo 37:36 (14:13, karne: 4:3)
  • play-off
  • Industria Kielce - MMTS Kwidzyn 40:25 (22:8)
  • KGHM Chrobry Głogów - Azoty Puławy 34:33 (19:19)
  • Orlen Wisła Płock - Arged Rebud Ostrovia 21:20 (8:11)
  • poniedziałek
  • Górnik Zabrze - Energa Kalisz

Playoff

Ćwierćfinały

Industria Kielce 2
MMTS Kwidzyn 0
KGHM Chrobry Głogów 0
Azoty Puławy 2
Orlen Wisła Płock 2
Arged Rebud Ostrovia 0
Górnik Zabrze 1
Energa Kalisz 0

Półfinały

Industria Kielce
Azoty Puławy
Orlen Wisła Płock

Finał

Ostatnie wyniki

95% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk
0% REMIS
5% Corotop Gwardia Opole
6 kwietnia 2024, godz. 18:00
11% Piotrkowianin
1% REMIS
88% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojteks 23 31 65 80.6%
2 Renata Koczyńska 31 63 80.6%
3 Wojciech Koczyński 31 62 77.4%
4 PIOTR MATYSIAK 29 61 82.8%
5 Katarzyna Ziembicka 31 61 77.4%

Relacje LIVE

Najczęściej czytane