• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Marsze na Orientacje - Harce Prezesa

  • piątek - sobota, 19 - 20 grudnia 2014
  • Lokalizacja
    Gdańsk Oliwa, Trójmiejski Park Krajobrazowy

Impreza odbędzie się w ramach obchodów 35-lecia Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego

1. Nazwa imprezy: XX Marsze na Orientację pt. Harce Prezesa

2. Termin i miejsce imprezy:

Impreza odbędzie się wieczorową porą oraz w nocy z dnia 19 / 20 grudnia 2014 (piątek/sobota)
na terenach Gdańska Oliwy i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.

3. Cele imprezy:

- ukazanie piękna i ciekawych miejsc Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego po zmroku,
- rozwijanie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych zamiłowania do uprawiania turystyki kwalifikowanej, rekreacji i sportu,
- podnoszenie ogólnej sprawności, tężyzny i zdrowotności uczestników Imprezy,
- popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku dla wszystkich,
- wymiana doświadczeń oraz integracja środowiska sympatyków imprez na orientację,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- kontynuacja Marszów na Orientację pt. Harce Prezesa organizowanych dotychczas przez Klub Imprez na Orientację Neptun.

4. 35-lecie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego:

Impreza organizowana jest w ramach obchodów 35-lecia istnienia Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Uczestnicy będą poruszać się na trasach w obrębie i otulinie Parku. Naszym celem jest między innymi przybliżenie roli, rangi oraz potrzeby istnienia Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, jest jedną z form ochrony przyrody.

Hasłem przewodnim Imprezy jest:
Harce Prezesa z okazji 35-lecia Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego

5. Organizator:

Pomorski Klub Orientacji Harpagan
ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk,
tel. +48 694-426-040,
e-mail: info@harpagan.pl
WWW: Harpagan/Harce
Facebook: Harce Prezesa

6. Współpraca:

- Zarząd Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego
- Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku Oliwie
- Oddział Regionalny PTTK z siedzibą w Gdańsku
- Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni

7. Zespół organizacyjny:

Impreza organizowana jest przez grono klubowiczek, klubowiczów oraz sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji Harpagan.
Kierownik Imprezy: Dominika Bąkowska - Organizator InO PTTK, uprawnienia nr 8/132/2013
Sędzia Główny: Michał Sadowski - Przodownik InO PTTK, uprawnienia nr 598
Harcujący Prezes: Karol Kalsztein - Honorowy Przodownik InO PTTK, nr leg. 047

8. Baza imprezy:

Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17,
Gdańsk Oliwa, ul. Wąsowicza 30,
Namiar GPS: N54° 24' 15,0" E18° 34' 02,0"

Baza będzie czynna od godz. 16.00 w piątek 19 grudnia do godz. 11.00 w sobotę 20 grudnia 2014r.
W bazie istnieje możliwość noclegu w warunkach turystycznych (własna karimata, śpiwór) oraz korzystania z węzłów sanitarnych.

9. Uczestnictwo i wyposażenie:

Prawo w uczestnictwie w Imprezie mają osoby:
- które ukończyły 18 lat,
- osoby niepełnoletnie w wieku od 11 do 18 lat mogą uczestniczyć w Imprezie tylko w zespołach minimum dwuosobowych za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego,
- osoby niepełnoletnie w wieku od 0 do 11 lat mogą uczestniczyć w Imprezie tylko pod opieką osoby pełnoletniej oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
- formularz "Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej" można pobrać ze strony Imprezy z działu "Pliki do pobrania",
- Jeden opiekun na trasie może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi.
- Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Imprezie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, które nie posiadają przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Imprezie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
- W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Imprezie potwierdza na formularzu "Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej" własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Imprezy w przypadku tras "Od zmierzchu do świtu".
- każdy zespół powinien posiadać: kompas, długopis (niebieski wkład), odpowiednie ubranie do lasu, odpowiednie oświetlenie, elementy odblaskowe oraz działający telefon komórkowy.

10. Formuła / Mapy / Trasy startowe:

Impreza odbywa się w formule pieszej, to znaczy uczestnicy mogą poruszać się na trasach tylko za pomocą własnych nóg (pieszo, marszobieg, bieg).

Na wszystkich trasach mapy kolorowe, zabezpieczone w foliowym worku strunowym.

I. Trasy "Wieczorową porą" (długość tras od 3 do 5 km):

Trasy, które odbywają się wieczorową porą już po zmroku, aczkolwiek jeszcze przed ciszą nocną.

1. Piesza dla Dzieci (TD)
- dla osób urodzonych w roku 2001 i później (zespoły 2 - 5 osobowe), uczestnicy mają do dyspozycji mapę z pełną treścią topograficzną,

2. Piesza dla Młodzieży (TM)
- dla osób urodzonych w 2000 - 1998 (zespoły 2 - 5 osobowe), uczestnicy mają do dyspozycji mapę z prawie pełną treścią topograficzną (niewielkie przekształcenia mapy),

3. Piesza dla Początkujących (TP)
- bez względu na wiek (zespoły 1 - 11 osobowe), trasa łatwa, dla osób, które chcą pójść w teren na spacer mając do dyspozycji mapę z pełną treścią topograficzną,

4. Piesza Otwarta (TO)
- bez względu na wiek (zespoły 1 - 5 osobowe), trasa dość trudna, dla osób, które mają doświadczenie w poruszaniu się po terenie za pomocą przekształconych map z niepełną treścią topograficzną,

II. Trasy "Od zmierzchu do świtu":

Trasy, które odbywają się od zmierzchu do świtu, gdzie znaczną część pokonujemy już w trakcie ciszy nocnej.

1. Piesza 10 km pt. "Fajrant Prezesa"
-bez względu na wiek (zespoły 1 - 11 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:15 000 (pełna treść topograficzna),

2. Piesza 20 km pt. "Obchód Prezesa"
-bez względu na wiek (zespoły 1 - 5 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:15 000 (pełna treść topograficzna),

3. Piesza 30 km pt. "Nadgodziny Prezesa"
-bez względu na wiek (zespoły 1 - 5 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:20 000 (pełna treść topograficzna),

4. Piesza 40 km pt. "Harce Prezesa"
-bez względu na wiek (zespoły 1 - 5 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:20 000 (pełna treść topograficzna),

11. Punktacja i sędziowanie:

Punktacja prowadzona będzie według zasad Punktacji i Współzawodnictwa w Turystycznych Marszach na Orientację KInO ZG PTTK

12. Ramowy program:

Piątek, 19 grudnia 2014:

-od godz. 16.00 - przyjmowanie uczestników w bazie imprezy,
17.30 - uroczyste rozpoczęcie imprezy,
18.00 - godzina "0" dla wszystkich tras ,
18.00 - 19.30 start tras TD, TM, TP, TO,
19.00 - 22.00 meta tras TD, TM, TP, TO,
20.00 - 22.00 start tras 10km, 20km, 30km, 40km ,
22.00 - 24.00 meta tras 10km, 20km, 30km, 40km,

Sobota, 20 grudnia 2014:

0.00 - 12.00 meta tras 10km, 20km, 30km, 40km,
12.00 - uroczyste zakończenie imprezy dla wszystkich kategorii,
do godz. 13.00 - opuszczenie bazy imprezy przez uczestników.

13. Praca biura:

Piątek, 19 grudnia 2014:

16.30 - 19.00 - zgłoszenia uczestników tras TD, TM, TP, TO,
19.00 - 22.00 - zgłoszenia uczestników tras 10km, 20km, 30km, 40km,
22.00 - 24.00 - obsługa bieżąca uczestników,

Sobota, 20 grudnia 2014:

6.00 - 12.00 - obsługa bieżąca uczestników.

14. Zgłoszenia:

Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i wysłania formularza zgłoszeniowego poprzez Internet lub w ostatnim terminie w Biurze w bazie Imprezy:

do poniedziałku, 15 grudnia 2014: - obowiązuje promocyjna opłata startowa - zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając formularz i przesyłając go w formie elektronicznej na email info@harpagan.pl

od 16 grudnia 2014: - obowiązuje wyższa opłata startowa - można zgłaszać się tylko bezpośrednio przed startem, w Biurze (wszelkie opłaty tylko gotówką).

-Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.W Biurze, osoby zgłoszone będące na liście startowej wypełniają formularz dotyczący akceptacji regulaminu i zasad współzawodnictwa Imprezy.
-Osoby nie zgłoszone wypełniają cały formularz zgłoszeniowy wraz z częścią dotyczącą akceptacji regulaminu i zasad współzawodnictwa Imprezy.
-Uczestnicy niepełnoletni składają w Biurze podpisany formularz "Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej".
-Odpowiednie formularze będą dostępne w Biurze.

15. Opłata startowa:

Opłata startowa za każdą osobę w zespole:



Zniżki w opłacie startowej:

- 50% osoby, które będą zwycięzcami w konkursach wiedzy o TPK,
publikowanych na Facebooku
- opiekun co najmniej 10 osobowej (szkoły, drużyny harcerskie itp. itd.) startującej grupy dzieci i młodzieży, własny start opłaca w wysokości 1zł,

Przelewy:

- Opłatę startową należy przesłać przelewem bankowym na konto:
Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN,
ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk.
BZ WBK I/O Gdańsk 62 1090 1098 0000 0001 0362 6857
- Tytuł przelewu należy wypełnić według następującego schematu:
"(wybrana) Trasa + Imię / Imiona i Nazwisko / Nazwiska"
- Opłatę startową za kilka osób można uiszczać jednym przelewem.

UWAGA!!!

- W przypadku stwierdzenia braku obecności na listach startowych przed imprezą pomimo opłacenia opłaty startowej, należy w Biurze okazać dowód uiszczenia opłaty startowej.
- Czas weryfikacji zgłoszenia od momentu jego dotarcia do organizatorów może potrwać kilka dni (weryfikacja dokonywana jest manualnie)

16. Rezygnacja z udziału w imprezie:

- Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w imprezie i zgłosi tą rezygnację e-mailem na adres info@harpagan.pl do dnia 15 grudnia 2014 roku ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty startowej pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości 10 zł.
- Rezygnacja z udziału wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie imprezy (podczas pracy Biura) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro.

17. Zmiana trasy:

- Uczestnik, który zdecydował się zmienić trasę i zgłosi tą zmianę e-mailem na adres info@harpagan.pl do dnia 15 grudnia 2014 roku ma prawo do takowej zmiany trasy.
- W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest wyższa, będzie należało dopłacić różnicę w cenie tras do kwoty normalnej opłaty startowej według stawki płatnej.
- W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest niższa, nie będzie przysługiwał zwrot wykonanej nadpłaty za trasę wcześniej opłaconą.
- Informacja o zmianie trasy wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie imprezy (podczas pracy Biura) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro.

18. Zmiana uczestnictwa:

- Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w imprezie i ma możliwość scedowania swojego zgłoszenia wraz z opłatą startową na innego uczestnika i zgłosi tę zamianę uczestnictwa e-mailem na adres info@harpagan.pl do dnia 15 grudnia 2014 roku ma prawo do zamiany uczestnictwa bez poniesienia żadnych opłat manipulacyjnych.

Zamiana uczestnictwa wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie imprezy (podczas pracy Biura) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro.

19. Nagrody:

- Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I - III na poszczególnych trasach otrzymają upominki,
- Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I - VI na poszczególnych trasach otrzymają dyplomy,
- Wśród osób obecnych na zakończeniu imprezy zostaną rozlosowane liczne upominki i nagrody,
- Organizatorzy szykują także niespodzianki, o których nie czas jeszcze pisać.

20. Świadczenia startowe:

- możliwość uczestnictwa w imprezie,
- świeże powietrze (nawet całkiem sporo) i dobra zabawa w terenie i bazie imprezy,
- kolorowa mapa (w foliowym worku strunowym),
- opracowane i przygotowane trasy imprezy,
- weryfikację wyników przez Zespół Sędziowski,
- materiały startowe w tym materiały krajoznawcze,
- komunikat techniczny,
- karta startowa na zespół,
- okolicznościowy numer startowy,
- samoprzylepna naklejka,
- odciski okolicznościowych pieczęci,
- możliwość udziału w konkursach w Bazie Imprezy,
- opieka medyczna w Bazie Imprezy,
- jeden nocleg w Bazie Imprezy w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór, karimatę oraz czyste obuwie na zmianę),
- przechowalnie bagaży, toalety, prysznice w Bazie Imprezy,
- na trasach "Od zmierzchu do świtu" ognisko, na którym będzie dla każdego uczestnika czekała kiełbaska do własnoręcznego upieczenia,
- coś na ząb po przybyciu do bazy imprezy po pokonaniu trasy (wszystkie trasy) oraz herbata,
- wrzątek do celów spożywczych,
- potwierdzenie i weryfikacja OInO (wszystkie trasy 2 pkt), OTP,
- protokół z imprezy (w formie elektronicznej),
- inne materiały w miarę napływu świadczeń.

21. Konkursy:

W ramach organizacji imprezy przygotowaliśmy szereg konkursów z atrakcyjnymi nagrodami.
Na profilu Facebook Harców Prezesa w każdy piątek (14, 21, 28 listopada oraz 5, 12 i 19 grudnia) zostanie podane pytanie dotyczące Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, na które będzie trzeba odpowiedzieć do poniedziałku włącznie na nasz email konkurs@harpagan.pl

W bazie imprezy m.in. będzie można wziąć udział w quizie wiedzy o Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, gdzie każda prawidłowa odpowiedź będzie nagradzana upominkiem.

22. Sklepik Harpaganowy:

W bazie imprezy będzie czynny Sklepik Harpaganowy w którym można zakupić mapniki rowerowe, mapy turystyczne, koszulki oraz buffy Harpaganowe, zegary startowe i wiele innych gadżetów.

23. Wyżywienie:

Organizatorzy zapewniają dla wszystkich uczestników coś na ząb w bazie imprezy, po przybyciu na metę oraz dla uczestników tras "Od zmierzchu do świtu" kiełbaski do upieczenia na Pit Stop. Uczestnicy mają do dyspozycji w bazie imprezy miejsce, w którym będzie można otrzymać wrzątek do własnych naczyń.

PEŁEN REGULAMIN IMPREZY

Przeczytaj także

Opinie

19.04 g.18.00
Grupa Azoty Unia Tarnów
20.04 g.12.00
Unia Swarzędz
20.04 g.15.30
MKS Dąbrowa Górnicza
20.04 g.17.00
Budowlani Commercecon Łódź
20.04 g.17.30
Górnik Łęczna
18.04 g.20.30
Bogdanka LUK Lublin
14.04 g.17.30
Asseco Resovia Rzeszów
14.04 g.14.00
Cellfast Wilki Krosno
14.04 g.12.40
Bruk-Bet Termalica Nieciecza
13.04 g.16.00
Corotop Gwardia Opole