- 1 Arka o kibicach na derbach. Marcjanik na dłużej (70 opinii)
- 2 Lechia nie może stracić tego piłkarza (38 opinii)
- 3 Siatkarze Trefla oddali się od 5. miejsca (10 opinii)
- 4 Co to za liga? Ponad połowa drużyn spadnie (2 opinie)
- 5 Dzieję się dużo. Liga koszykarzy na finiszu. (1 opinia)
- 6 Młoda sprinterka mierzy wysoko w IO (5 opinii)
Otwarcie deptaka na ul. Wajdeloty
Od czwartkowego poranka, aż do końca niedzieli, 14 czerwca, ul. Wajdeloty we Wrzeszczu jest deptakiem. Z tej okazji na jej gości czeka sporo atrakcji. Pomysł zakazu ruchu samochodów nie wszystkim się jednak podoba. Ulica została oplakatowana sprzeciwem części mieszkańców.
Dzięki temu restauratorzy zyskają więcej miejsca na ogródki gastronomiczne (na chodnikach i w zatokach postojowych), a co za tym idzie, będą mogli przyjąć więcej gości i choć trochę nadrobić straty spowodowane koronawirusem, gdy ich lokale przez długi czas musiały pozostać zamknięte.
Koronawirus - handel i gastronomia
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni informuje, że od 11 do 14 czerwca, w związku z otwarciem deptaka na 4 dni, obowiązują zmiany w ruchu.
Ul. Wajdeloty jest od czwartku zamknięta na odcinku od ronda im. Güntera Grassa do skrzyżowania z ul. Grażyny.
- Zmiany polegają też na odwróceniu ruchu jednokierunkowego na ul. Aldony. Obowiązuje tam kierunek od ronda im. Güntera Grassa do ul. Lelewela. Umożliwi to kierowcom dojazd do ulic Wallenroda oraz Grażyny. Na ul. Wallenroda zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy z możliwością dojazdu do bramy budynku przy ul. Wajdeloty 23 - informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ- Ruch na ul. Wajdeloty przywrócony zostanie rano w poniedziałek 15 czerwca.
"Otwieramy deptak na Wajdeloty"
W czwartek o godz. 12 głównie ze względu na pogodę Wajdeloty świeciła jeszcze pustkami. Jednak już godzinę później ogródki restauracyjne zaczęły wypełniać się pierwszymi gośćmi. Ten stan najprawdopodobniej będzie się poprawiał, gdyż późnym popołudniem pogoda ma się znacznie polepszyć. Widać, że mieszkańcy nie przyzwyczaili się jeszcze do zamkniętej dla ruchu samochodowego ul. Wajdeloty. Większość spaceruje chodnikami, a początkowo tylko niektórzy decydowali się poruszać tymczasowym deptakiem.
- To zupełna nowość w tym miejscu i kwestia przyzwyczajenia. Z godziny na godzinę ludzie zaczną chętniej korzystać z nowego deptaka. Wajdeloty od dłuższego czasu ubiegała się o miano takiego miejsca. Dziś widzę, że ta ulica żyje i cieszę się, że chociaż tymczasowo powstał taki deptak - mówi Kamil, którego spotkaliśmy na ul. Wajdeloty.
Wydarzenia na Wajdeloty:
- Czwartek, godz. 12-16, pchli targ
- Piątek i sobota, godz. 12-15, bezpłatne warsztaty plecenia kwietników z makramy (obowiązują zapisy wydarzenia@avocadovegan.pl)
- Sobota, godz. 12-18, zabawa w świecie modeli zdalnie sterowanych
- Niedziela, godz. 12-16, wymiana ciuchów, książek, roślin, godz. 12-18 zabawa w świecie modeli zdalnie sterowanych, godz. 13:30-15, pokaz splotów makramy
Przeciwnicy deptaka oplakatowali ulicę
Zapowiedź otwarcia deptaka na Wajdeloty wywołała sprzeciw części mieszkańców. W piśmie, pod którym zebrano już ponad 300 podpisów poparcia, mieszkańcy wskazują, że deptak oznaczać będzie dla nich szereg niedogodności. Podkreślają, m.in., że sprzeciwiają się wykorzystywaniu parkingów przez restauratorów, obawiają się, że samochody będą jeździć przez ich podwórka, zwiększy się poziom hałasu i pogłębi się problem bałaganu.
Restauracje w Trójmieście
"Uważamy, że zamknięcie naszej ulicy i podporządkowanie naszego życia interesom dwóch restauracji i dwóch pijalni piwa jest niedopuszczalne" - napisali w petycji przeciwnicy.
- Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego jasno wyrazili swoje zdanie na temat tego deptaka i liczymy na to, że nasz głos zostanie wysłuchany. Z okazji otwarcia deptaka wybraliśmy kulturalną, cichą formę protestu. Ulica została oplakatowana treścią sprzeciwu. Czekamy na reakcję. Cały czas zgłaszają się kolejne osoby, które popierają nasze postulaty przeciwko temu pomysłowi - mówi nam jedna z przeciwniczek deptaka (dane do wiadomości redakcji).
Będzie ankieta, po której zapadnie decyzja co dalej
Jak mówią urzędnicy, niewykluczone, że zmiany wprowadzone pilotażowo w długi czerwcowy weekend, będą obowiązywały na Wajdeloty także w sezonie letnim - do września lub października.
Czytaj też: Mało chętnych na dodatkowe punkty gastronomiczne w Gdyni
- Ale o tym ostatecznie zadecydują właśnie mieszkańcy, którzy będą mogli wyrazić swoje zdanie na temat deptaka w specjalnej ankiecie. Swoją opinię w tej kwestii wyrażą również radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny. Od początku informujemy, że to pewnego rodzaju eksperyment - zaznacza Magdalena Kiljan.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (558) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-11 21:09
Opinia wyróżniona
Deptak fajny dla turystów, ale nie mieszkańców (18)
Turyści pewnie zadowoleni, ale tutaj powinna się liczyć przede wszystkim decyzja mieszkańców. Na tej ulicy nie ma wyłącznie gastronomii.
- 200 59
-
2020-06-13 17:45
Widziałem to niezadowolenie w wykonaniu podpitych lokalsów drących się w swoim dialekcie i rzucających pełne zawiści spojrzenia, że ktoś może spędzić piątkowy wieczór inaczej niż oglądając ekstraklapę w przerwach od lania żony.
- 1 1
-
2020-06-12 08:19
(1)
Turystow nie obchodzi Wrzeszcz. Mieszkam tutaj od kilkunastu lat ale doskonale pamietam moje turystyczne wizyty w 3miescie. Licza sie centrum Gdanska (żuraw, neptun, sołdek), Skwer Kosciuszki w Gdyni (Blyskawica, Dar Pomorza, Oceanarium i muzeum wojskowe) i molo w Sopocie. To co wymienilem ledwo mozna ogarnac w jeden dzien a takich turystow jest wiekszosc. Nikt nie bedzie jezdzil na jakis deptak we Wrzeszczu bo ma taki sam u siebie w Poznaniu albo Wawie.
- 21 6
-
2020-06-12 08:53
To czego się boisz?
- 10 7
-
2020-06-11 23:00
z moich podatków oraz podatków innych mieszkańców wyremontowano tą ulicę. (5)
Utrudnianie/uniemożliwienie poruszania się po tej ulicy to nieliczenie się z mieszkańcami. Kto poparł tak głupi pomysł? Rada dzielnicy? Jeżeli występuje przeciwko tym, którzy zapłacili za remont i tym samym mają prawo do korzystania, to może trzeba by zmienić radę? Bo wprost wygarniając, to za nasze pieniądze rzucają nam kłody pod nogi. Jeżli gastronomi żle, to niech postarają się o lepszą reklamę, a nie blokowanie ulic. Polski głupkowaty od lat zwyczaj.
- 33 15
-
2020-06-12 09:56
zmiany na tej ulicy doprowadziły do ułatwienia poruszania się (3)
pieszych, rowerzystów i użytkowników urządzeń transportu osobistego (UTO) takich jak np. hulajnogi. Poziom jakości życia dla mieszkańców tej ulicy uległ poprawie.
- 7 9
-
2020-06-12 10:21
(1)
Jesteś reprezentantem tych wszystkich mieszkańców?
- 4 2
-
2020-06-12 10:30
Te NIMB-y są przedstawicielami wszystkich mieszkańców?
- 3 2
-
2020-06-12 10:16
Kłamiesz
Jechałem tam wczoraj rowerem i nie dało się przejechać. Na środku ulicy stali ludzie z piwem, dzieci biegały niepilnowane, jeden wielki ścisk i chaos.
- 10 3
-
2020-06-12 08:24
ulice to nie tylko samochody. (Prawie) każdy ma nogi. Na wózkach tez wygodniej....
- 11 10
-
2020-06-11 21:38
Mieszkańcy Gdańska (8)
Nie ograniczają się do małego podzbioru mieszkańców Wajdeloty.
- 14 40
-
2020-06-11 22:46
To poproś o deptak pod swoimi oknami. (3)
- 33 7
-
2020-06-12 01:13
Bardzo chętnie (2)
Pod oknami mam Grunwaldzką. Wolę darcie ryja parę godzin w tygodniu niż hałas kretynów sprawdzających szlifierki bez tłumika na prostej
- 16 13
-
2020-06-12 12:19
Parę godzin w tygodniu?
Nie wiesz o czym piszesz.
- 6 0
-
2020-06-12 08:27
Jak kupowałeś mieszkanie przy Grunwaldzkiej
to wiedziałeś na co się piszesz. Mieszkańcy Wajdeloty nie wiedzieli, że jakiemuś radnemu zamarzy się deptak. A jak widać, władze miasta mają dalej w czterech literach mieszkańców. Testament zobowiązuje. Tak samo, zostali "wygonieni" mieszkańcy ul. Piwnej.
- 17 10
-
2020-06-11 22:18
(3)
To zrobimy Ci deptak na obwodnicy.
- 35 8
-
2020-06-12 00:16
(2)
Nie zrobicie, bo komplet mocy sprawczych ogranicza się w tym przypadku do malkontenctwa w necie
- 9 12
-
2020-06-12 07:49
(1)
Nie każdy jest radnym dzielnicy, niestety.
- 13 2
-
2020-06-12 09:35
Albo radną Miasta
Też ma tam swój lokal
- 7 2
-
2020-06-11 19:58
Opinia wyróżniona
Super pomysł! (12)
Bardzo mi się spodobał pomysł i realizacja
- 97 155
-
2020-06-12 08:55
Świetnie, tylko za krótki odcinek wydzielono na deptak, powinien sięgać od ronda aż po Kużniczki.
- 5 4
-
2020-06-12 06:28
(1)
Mieszkasz tu?
- 5 5
-
2020-06-12 08:26
ja mieszkam. I co teraz?
- 4 3
-
2020-06-11 23:24
(1)
To propunuję zrobić deptak pod twoimi oknami, oczywiście jeśli mieszkasz w mieście... w co watpię:(
- 14 7
-
2020-06-11 23:26
Wy macie jakąś fobię z tymi deptakami?
Przesuń chodnik z prawej i lewej skrajni jezdni na środek i wywal samochody. Voila, deptak!
- 9 6
-
2020-06-11 21:55
(6)
Mieszkasz sobie spokojnie w swoim mieszkaniu wiele lat a nagle robią tam deptak i codziennie musisz słuchać darcia mordy cały dzień pod oknami.Każdy o tym marzy.
- 25 12
-
2020-06-11 22:38
Przykro nam ale mieszkasz w mieście (4)
- 13 28
-
2020-06-12 07:07
Wrzeszcz (3)
I to jeszcze w centralnym miejscu dzielni :) kiedyś mi tam buty lokalne chłopaki chciały zabrać hehehe. A na poważnie, drodzy mieszkańcy macie mieszkania w miejscu, gdzie nigdy nie było spokojnie. Moim zdaniem taki deptak spowoduje wzrost wartości waszych mieszkań bo miejsce o reputacji Nowego Portu będzie porządaną destynacją.
- 8 6
-
2020-06-12 13:24
Raczej stracą na wartości, kto kupi mieszkanie bez dojazdu
- 1 0
-
2020-06-12 11:06
Ale po co komu "wzrost wartości waszych mieszkań"? Ludzie tam chcą spokojnie mieszkać, a nie fascynować się skutkami ekonomii kafejkowej.
- 5 1
-
2020-06-12 09:42
Mieszkania na Wajdeloty są drogie. Ale potanieją.
Szczególnie te w pobliżu dwóch pijalni piwa. Nikt nie lubi hałasu i kłopotu z dojazdem do domu.
- 3 4
-
2020-06-11 23:44
To chyba ty bys mordę darł.
Stary pomyślcie o dzieciach jak macie, ze przynajmniej samochód pod domem nie potrąci. Wg statystyk najwiecej wypadków pod domem ;)
- 9 11
-
2020-06-11 18:37
Opinia wyróżniona
Plus i minus (7)
Z jednej strony super i może więcej lokali by się tam otworzyło. Życie towarzyskie wrzeszcza mogłoby się tam znajdować. Jednak gdybym był mieszkańcem też bym protestował. Nie jest to komfortowe. Dodatkowo no bałagan faktycznie mógłby się powiększyć. Trudno stwierdzić czy to dobre. Bo wrzeszcz potrzebowałby takiej ulicy. Tylko gdzie?
- 144 17
-
2020-06-15 15:29
Więcej lokali? Tam są same lokale i nikt przeciwko temu nie protestuje, bo każdy musi żyć, nikt również nie protestuje na temat ogródków wystawianych na chodnikach, ale żeby od razu deptak? Nie ma w pobliżu żadnego parkingu, gdzie ludzie mają parkować samochody? W tej dzielnicy mieszka dużo starszych, niepełnosprawnych ludzi... trzeba się trochę nad tym tematem pochylić .
- 1 0
-
2020-06-11 23:25
(4)
A kogo obchodzą te lokale? Poza ich właścicielami? Tam mieszkają ludzie i bez głupich tekstów, że mieszkasz w mieście to... bo jak ktoś pisze o Szadolkach to są głupie teksty... kupiłeś tanie mieszkanie na peryferiach to musisz się liczyć...
- 13 3
-
2020-06-12 07:11
Mnie (3)
Mnie obchodzą. Poza tym nie tylko o lokale chodzi. Upłycasz temat. Restauratorom chodzi o lokale a ludziom o komfort. W mieście też muszą być miejsca gdzie nie musisz dziecka kurczowo trzymać za rękę, bo pan z rejestracją GKA bezrefleksyjnie spieszy się na robotę.
- 12 3
-
2020-06-16 09:50
Ale tam nie musisz, jest strefa 30 i szerokie chodniki.
Za to, dbajac o interes restauratorow, mozesz w okolicy tych dwoch czy trzech lokali chwycic dziecko za reke, zeby go jakis gosc "restauracji" nie rozdeptal.
- 1 0
-
2020-06-12 10:06
(1)
Budują od zera nowe osiedla i tam niech robią deptaki, kupując będziesz wiedział co masz pod oknem... a nie, po latach robią ci deptak
- 5 2
-
2020-06-12 10:34
Ale kim Ty jesteś
Że będziesz dyktował pozostałym 470 906 mieszkańcom Gdańska, co i gdzie mogą zrobić za swoje podatki na gruncie, który też do nich należy?
- 4 3
-
2020-06-11 21:37
Ano już ją ma.
- 6 12
Wszystkie opinie
-
2020-06-11 14:51
(55)
Jednorazowo spoko, ale na stałe to z perspektywy mieszkańca beznadziejny pomysł (no chyba że chodzi o właścicieli barów, u nich kaska się zgadza).
- 269 75
-
2020-06-11 15:01
(10)
Dokładnie, komfort mieszkańców powinien być na pierwszym miejscu!
- 59 23
-
2020-06-11 15:02
Sam sobie potwierdzasz opinie?
- 14 44
-
2020-06-11 16:04
(3)
Komfort tych mieszkancow to mozliwosc postawienia auta pod oknem
- 23 32
-
2020-06-12 07:57
I miejsce postojewe, których brakuje we Wrzeszczu, te pojazdy korkują inne przejazdu i inne podwórka, Tam żyją ludzie,
, dużo jest starszych osób,
Zobaczcie co zrobiło się na Starówce Gdańska, mieszkańcy znikają.- 3 3
-
2020-06-12 08:58
(1)
Jakoś wczoraj wszyscy zmieścili się na bocznych uliczkach, a jeszcze były wolne miejsca = widziałam.
- 3 2
-
2020-06-12 10:01
bo dużo wyjechało z miasta
- 1 1
-
2020-06-11 16:20
Ja pamietam jak na lechii mial wystapic david bowie. (2)
- 2 9
-
2020-06-11 22:21
A jakże KISS miał przyjechać ! I czekam już 35 lat
- 2 0
-
2020-06-12 08:31
!
Support to miał być No Doubt. Niestety za mało biletów się sprzedało. Podobno.
- 2 0
-
2020-06-11 18:36
To jest teren publiczny, nie prywatny
Więc trzeba brać pod uwagę interesy zarówno mieszkańców, lokalnego biznesu, jak i każdego innego mieszkańca, który w Gdańsku płaci podatki. M.in. na rewitalizację i utrzymanie całego tego terenu.
- 20 6
-
2020-06-11 22:20
Kiedyś mordownia
Teraz wielu policjantów tam mieszka , jest spokój
- 0 0
-
2020-06-11 15:07
(32)
Zadziwia mnie pragnienie smrodzących samochodów pod samym oknem. Niektórym wydaje się chyba, że wszystkie samochody są już elektryczne, a to co leci z rury wydechowej, to najwyżej para wodna...
- 35 46
-
2020-06-11 15:19
(30)
weźcie się już palnijcie w łeb z tą obsesją na punkcie samochodów. Komfort, bezpieczeństwo osobiste, szybkość dotarcia z punktu A do punktu B to atuty poruszania się autem, które w dzisiejszych czasach jest czymś niezbędnym, nie żadnym kaprysem. Jeśli chodzi o zanieczyszczenie środowiska zapraszam pod chińskie i amerykańskie fabryki, tam cię poinformują kto najbardziej zafajdał środowisko naturalne.
- 48 24
-
2020-06-11 15:22
Wrzeszcz jest tak skomunikowany, że posiadanie samochodu jest zbędne. (10)
- 34 39
-
2020-06-11 17:08
pisałem o ogólnym trendzie.
- 8 5
-
2020-06-11 17:24
(2)
Jesteście bardzo krótkowzroczni. Wiele osób pracuje w takich miejscach, że komunikacją jedzie się godzinę.
Ale oczywiście, każdy może przecież pracę zmienić, dzieci puścić do najbliższej szkoły, a żonę zamknąć w domu żeby nie wychodziła. A dostawę niech zrobi Avocado na rowerze.- 29 8
-
2020-06-11 18:03
Zawsze mnie bawiło
gdy ktoś, kto nawet nie zastanowił się nad potencjalnymi kłopotami logistycznymi i nie zadał sobie trudu prześledzenia trendów w innych krajach nazywa krótkowzrocznymi tych, co to zrobili. A później płacz, że daleko, że długo, że nie ma gdzie zaparkować, że do niego na wieś komunikacja miejska słabo jeździ...
- 9 12
-
2020-06-12 09:05
Jak masz do pracy daleko, to postaw samochód gdzieś na dużym parkingu i pofatyguj się do niego pieszo lub komunikacją miejską. Wyjdzie ci to na zdrowie, a dzielnice miasta nie będą zapchane. Chodniki są dla pieszych, a nie do zastawiania ich samochodami - bo musi być pod oknem.
- 2 1
-
2020-06-12 08:00
(2)
Jeśli ktoś żyje z 500+, i całe dnie siedzi przed TV, to Tak
- 2 1
-
2020-06-12 09:07
(1)
Za te 500+ coraz więcej leniuchów kupuje stare auta i udaje krezusów.
- 1 0
-
2020-06-12 10:08
krezusów udają ci, co kupują nowe na kredyt
- 0 0
-
2020-06-12 09:01
Oczywiście, to jest tylko fanaberia i szpan.
- 0 1
-
2020-06-12 10:06
(1)
jest tyle możliwości dowozu jedzenia do domu, więc wychodzenie jest zbędne
- 0 1
-
2020-06-12 10:36
W aśnie. Wychodzenie, nie wyjeżdżanie.
Czaem mam wrażenie, że niektórzy za możliwość pogłaskania swojego samochodzika przez okno byliby skłonni zabić. 50m dalej już jest taki biedny i samotny. Oj, do krajów rozwijających się, gdzie samochód jest prostym narzedziem, a nie symbolem czegokolwiek to nam jeszcze jak widać wiele brakuje...
- 0 0
-
2020-06-11 15:26
Ulica piekna. Warto zrobić deptak. (17)
Pomysł super. Tamtedy przechodziłem i przejeżdżałem i podobało mi sie. Ogólnie ta ulica ma szansę pociagnąć za soba inne bo potencjał w okolicy spory jest. W okresie kiedy ciepło uważam że warto robić deptaki a kiedy zimno i pada mozna to odwieszać. warto dostosowywać się do sytuacji.
- 25 31
-
2020-06-11 15:49
A jakie korzyści z tego mają mieć mieszkańcy? (14)
Dlaczego ludzie mający tam swoje domy mają być ofiarami "sporego potencjału" i ambicji restauratorów?
- 43 18
-
2020-06-11 15:52
(10)
Wystarczy zrobić drogę z pierwszenstwem ruchu pieszego.
- 6 13
-
2020-06-11 17:58
brak ruchu pojazdów (9)
bezpieczeństwo, spokój...
- 9 18
-
2020-06-11 18:10
A z minusów (2)
Hałas, gwar, brak możliwości odpoczynku we własnym domu, nocne burdy, zaśmiecenie
- 25 8
-
2020-06-11 18:37
Siedź w domu nie będzie awantur i zaśmiecania.
- 8 17
-
2020-06-12 09:16
No, już takiego zaśmiecenia jak przed rewitalizacją ulicy w całym Gdańsku nie było. Był tam taki "syf",że w głowie się nie mieści
i kto to robił = turyści, gastronomia czy sami mieszkańcy ? Teraz jest o wiele czyściej i spokojniej. A jeśli chodzi o nocne burdy i odpoczynek we własnym domu to spróbuj pomieszkać przy akademikach. Lokale przy deptaku są czynne do późnego wieczora, a wrzaski pijanych studentów trwają całe noce - i co musimy to znosić i nie narzekać.- 3 0
-
2020-06-11 19:25
(5)
Jak dokończą rewitalizację pozostałych ulic, to można by zamknąć cały kwartał.
- 6 5
-
2020-06-11 20:25
A potem zamknąć cały Wrzeszcz (3)
Nie lubimy obcych
- 9 4
-
2020-06-11 20:52
zamknąć dla czterokołowych pojazdów (2)
otworzyć dla ludzi
- 10 6
-
2020-06-12 08:37
Wiadomix
Samochodami nie jeżdżą ludzie tylko krwiożercze bestie z kosmosu.
- 5 1
-
2020-06-12 10:10
otworzyć dla ludzi na czterech nogach
- 1 0
-
2020-06-12 09:17
To byłaby słuszna decyzja!
- 0 0
-
2020-06-12 08:40
! (1)
W gruncie rzeczy to tam za wielkiego ruchu nie ma . Codziennie przejeżdżam rowerem. Ciasno dla samochodów, jeden kierunek. Nie wiem o co ten krzyk. Tzn. wydaje mi się, że wiem. Osobiście znam kilka osób dla których przyjechanie do pracy o szóstej rano motywuje jedynie możliwość zaparkowania auta pod oknem zakładu pracy. To tacy ludzie którzy wybiegają z domu jak miejsce pod oknem się zwolni, żeby przestawić. Tak samo wątpię żeby kilka knajp miało przełożenie na decyzję rady, oni tam niczego nie kumają - przecież to weganie.
- 2 2
-
2020-06-12 09:20
Oczywiście ruch jest nieduży, bo samochodziarze zrobili sobie z ulicy prywatny bezpłatny parking . Wprowadzić parkometry z prestiżową stawką i skończą się pretensje.
- 4 0
-
2020-06-12 09:09
Bo to rozwija gospodarkę, a gospodarka w dobrym stanie ma wpływ na dobrostan mieszkańców.
- 2 0
-
2020-06-11 21:43
Nie mam pojecia gdzie jest ta ulica i zapewne jej potencjal konczy sie na granicach Wrzeszcza. Na pewno nie pojade tam posiedziec w knajpie na tym deptaku bo Wrzeszcz to jedna wielka strefa platnego parkingu. Mieszkancom wspolczuje bo nic nie zyskali w zamian a stracili miejsca parkingowe i pewnie jak sie zrobi cieplej beda mieli pijaczkow pod oknami.
- 15 7
-
2020-06-11 23:54
Ale jak zimno to już d*pa...kto to będzie zmieniał? No i mieszkańcy mają mieć latem przerąbane..? puknij się
- 3 1
-
2020-06-11 23:30
A kogo obchodzą chińskie amerykańskie fabryki? Puknij się
- 2 4
-
2020-06-11 23:29
Twoja opinia jest nie na temat:( tematem jest deptak
- 1 1
-
2020-06-11 16:25
Bzdura! (9)
Przecież wszyscy tam przyjeżdżają samochodami. Właściciele też.
Co to za mafia nie lubi samochodów?- 18 11
-
2020-06-11 16:54
Chodzi tylko o zyski restauratorów. (5)
Wszyscy albo większość ludzi odczuła skutki koronawirusa, nie tylko właściciele tych pięciu lokali.
- 26 8
-
2020-06-11 18:06
Janusz, zgodnie z zapowiedzią byłem
Mimo, że zapowiedź wizyty na Wajdeloty najwyraźniej narusza regulamin portalu i została ocenzurowana. Fajna pogoda, całkiem przyjemnie. Uważajcie tylko, bo te tabliczki "Sprzeciw" podpadają pod ustawę krajobrazową. Oby tak dalej, w porównaniu do sytuacji sprzed kilku lat skokowa przemiana na lepsze!
- 9 16
-
2020-06-11 23:02
Na stronie UM popełnili tak stronniczy hiperoptymistyczny artykuł, że mieszkańcy mogą już (3)
zapomnieć o otwarciu ulicy i wszelkie ankiety to pic na wodę fotomontaż. .
- 11 2
-
2020-06-12 08:24
jeżeli urzędnik z Um Gdańsk ma do wyboru (2)
słuchać mieszkańców czy wytycznych z brukseli, to jak myślisz, co lepiej służy jego karierze?
- 3 3
-
2020-06-12 09:23
(1)
Tak, Bruksela nakazała zamknąć ulicę !!!! Oj, Ty Trollu !
- 4 0
-
2020-06-12 13:29
nie za bardzo zrozumiales o czym pisze
nie winie cie za to, to wina modelu edukacji
- 2 0
-
2020-06-11 20:53
znam wielu, którzy tam przyszli pieszo (2)
przyjechali SKM lub komunikacją miejską. Byli też tacy, którzy przyjechali rowerami lub na hulajnogach. Kierowcy i pasażerowie samochodów to mniejszość.
- 5 10
-
2020-06-11 21:31
nawet autokar zaparkował nieopodal z wycieczką spragnionych wejścia na deptak, (1)
to ludzie przybyli z najodleglejszych kaszubskich wsi i przysiółków...
- 13 3
-
2020-06-12 09:24
A co, zabronisz im ?
- 0 2
-
2020-06-12 10:03
Święto Wajdeloty (raz w roku), ewentuanie na letnie weekendy można zamykać. W tygodniu i poza sezonem letnim - bez sensu
- 1 0
-
2020-06-11 15:04
Świetny pomysł, to wielka szansa dla tej pięknej, acz odrobinę niedocenianej ulicy. (12)
Można z tego zrobić taką mniejszą wersję Piotrkowskiej lub Długiej, Reprezentacyjna ulica Wrzeszcza z knajpami i sklepami.
Wrzeszcz potrzebuje takich miejsc.
Są wszelkie predyspozycje do sukcesu, SKM i tramwaj są blisko, przedwojenna tkanka miejska. Przecież to idealne miejsce na wypicie kawy, wyskoczenie popołudniu na obiad ze znajomymi itp.- 182 193
-
2020-06-11 15:40
(4)
Fajnie sobie tak pisać, kiedy się tam nie mieszka co?
- 50 19
-
2020-06-11 19:12
Najzabawniejsze jest to (1)
Że gdyby nie te artykuły inspirowane małą grupką ludzi nie dopuszczających żadnej zmiany (bo opinia ta absolutnie nie odzwierciedla większości tam zamieszkałych), to mało kto by o deptaku wiedział. I pomysł umarłby śmiercią naturalną. Na plus jest to, że coraz więcej osób może skonfrontować swoje obawy z rzeczywistością i zaczyna zmianę odceniać. Tak jak było z zagospodarowaniem okolic Wyspy Spichrzów. Z jednokierunkowymi w Oliwie. Z Parkiem Centralnym w Gdyni. Świat idzie do przodu, czy tego chcemy, czy nie.
- 13 24
-
2020-06-11 20:40
Cała prawda
- 9 8
-
2020-06-11 20:05
A zdajesz sobie sprawe z tego, ze 99% ludzi, ktorzy wylozyli kase na rewitalizacje tam nie mieszka?
- 12 10
-
2020-06-12 09:25
To się wyprowadź !
- 2 4
-
2020-06-11 16:13
Też tak uważam. (1)
Wrzeszcz zasługuje na swój deptak
- 22 25
-
2020-06-11 16:23
ja pierdziele, jezdziesz tam w dwie osoby
- 9 8
-
2020-06-11 17:57
Hipserstrasse (2)
Będo poginać w rurkach i żłopać sojowe latte
- 26 8
-
2020-06-11 21:05
Już to robią, więc problem z głowy
- 4 3
-
2020-06-13 07:43
No i co? To coś złego?
- 0 1
-
2020-06-12 08:46
(1)
Taką ulicą handlową była niegdyś Grunwaldzka zanim doprowadzono tam do monopolu banków.
Podobnie ma się rzecz na Wajdeloty gdzie większość to gastronomia.
Równowaga w przyrodzie to podstawa.- 0 0
-
2020-06-12 09:28
I to jest prawidłowe, Na głównej ulicy są banki, a krok w bok gastronomia.
- 0 0
-
2020-06-11 15:05
(23)
Olaboga 200 m ulicy zamknęli i kilka miejsc parkingowych. W spokoju można tam przejść wreszcie. Zamiast jeczec kilka punktów mogłoby się przyłączyć. A nie jak Paradowscy protest? Może zaczniecie w niedzielę i święta sprzedawać świeże ciasta A nie wczorajsze.
- 174 164
-
2020-06-11 15:51
Dlaczego całą sprawę sprowadzacie do poziomu samochodu i ulicy? (16)
A spokój pod oknami? A brud? A hałasy?
- 36 21
-
2020-06-11 15:53
Rozumiem że ta ulica jeżdżą same hybrydy?
- 24 16
-
2020-06-11 16:16
Chyba słabe argumenty (13)
Bo brud i hałasy to właśnie z samochodów.
- 30 25
-
2020-06-11 16:24
to samo z samolotami
- 6 11
-
2020-06-11 16:25
Samochody nie tłuką butelek i szklanek, nie śmiecą (10)
Nie załatwiają swoich potrzeb po kątach
- 40 15
-
2020-06-11 17:29
(8)
Robi to miejscowa patologia. Proponuje zamykać najbliższe monopolowe o 18 albo zakazać sprzedaży alkoholu w sklepach jeśli mieszkańcy chcą mieć spokój
- 34 22
-
2020-06-11 18:15
No patrz (5)
Skoro to niby taka patologiczna okolica, to dlaczego te lokale tak bardzo chcą być na Wajdeloty i nie wyniosą się gdzie indziej?
- 27 10
-
2020-06-11 18:38
Bo mają do tego pełne prawo. Jeden permanentny troll nie ustala polityki Gdańska. (3)
- 16 21
-
2020-06-12 08:28
(2)
Nikt im tego prawa nie odbiera. Nich gospodaruja na przestrzeni, ktora do nich nalezy. Droga i chodnik sa publiczne wiec niech sie z nich wynosza.
- 6 3
-
2020-06-12 09:42
Ta publiczna droga należy do wszystkich mieszkańców, nie tylko do "wajdelociarzy" i nie masz prawa nikogo z niej wyrzucać.
To jawna dyskryminacja !!!- 4 1
-
2020-06-12 10:42
To bądź konsekwentny
I wyrzuć też siebie i swój samochód. W końcu przestrzeń do Ciebie nie należy.
- 1 2
-
2020-06-12 09:39
patologia nie wyklucza pięknej architektury /a właściwie wyklucza, bo pięknie odnowione elewacje już są pobazgrane/ i ducha starej przedwojennej uliczki.
- 0 0
-
2020-06-11 21:06
(1)
O, jak bardzo się mylisz. To właśnie hipsteriada, pseudo artyści, dziewczynki zrobione na bóstwo leją po kątach wracając ze spotkania.
- 8 10
-
2020-06-12 08:23
Leją I jedni i drudzy
Znałem uprzejmych meneli i chamskich profesorów
- 0 0
-
2020-06-12 09:34
Ale smrodzą niemiłosiernie i zastawiają ulicę, a swoje potrzeby po kątach załatwiają rodzimi pijaczkowie, klienci gastronomii mają toalety w lokalach.
- 3 1
-
2020-06-12 09:31
Racja, ledwie skończono remont, a już na ulicy pojawiły się ciemne plamy po paliwie.
Rozlaną kawę można zmyć, a plama po ropie zostanie.- 2 0
-
2020-06-12 09:29
Brud był wcześniej, teraz jest o wiele czyściej !
- 3 0
-
2020-06-11 16:10
Zamknęli dwa odcinki
40 i 60 metrów
- 12 6
-
2020-06-12 08:28
zabawne jak ci co protestowali (np. lodziarnia Słony Karmel czy Ósemka) ochoczo na tym korzystała
hipokryci
- 1 6
-
2020-06-12 12:01
Brawo (1)
Nieś zakupy 200m od auta do domu. Życzę powodzenia.
- 1 2
-
2020-06-13 17:53
200m? Biedactwo, powiedz to ludziom którzy podróżują zbiorkomem i targają zakupy pół miasta.
- 1 0
-
2020-06-13 00:58
Właścicielka mieszkania na Danusi
Bezpośrednio sąsiaduję z ul. Wajdeloty tj. z jej zamkniętym odcinkiem. Jestem "starą" mieszkanką. Mieszkam tu od lat i właśnie dlatego, pozwalam sobie na stwierdzenie faktu, że to, co tu zrealizoano, to majstersztyk! Teraz, to świete miejsce, jakiego brakowało nie tylko tu, ale w ogóle we Wrzeszczu. Wreszcie ucywilizowane, gdzie można się przejść z przyjemnością, wśród ludzi normalnych (ci upadli, gdzieś się wynieśli, bo tu, pewnie teraz, to nie ich klimaty). Z niemniejszą przyjemnoscią, zjeść coś dobrego w restauracji. W kawiarni napić się kawy. Szacunek i podziw za wspaniałą inicjatywę.
- 1 1
-
2020-06-15 15:31
Mieszkaniec Wallenroda? Nie wierzę, bo inaczej byś gadał
- 1 0
-
2020-06-11 15:07
(2)
Dzięki za info o pchlim targu. Już widzę jak na niego zdążę!
- 27 18
-
2020-06-11 18:18
Jakiś wybrakowany ten artykuł. (1)
Ogólnie, nie wiem dlaczego ale ani nie napisano, ani nie zaznaczono na czerwono, że dwóch z pięciu właścicieli lokali chcących deptaka, to radni miejscy/dzielnicowi,
- 16 4
-
2020-06-12 08:28
Andrzej, idź spać
- 1 5
-
2020-06-11 15:09
Z perspektywy gdańszczanina, albo turysty super pomysł. Z perspektywy mieszkańca ul. Wajdeloty tragedia. (23)
- 218 43
-
2020-06-11 15:12
Dlaczego? We wszystkich Europejskich miastach (i to nie zachodzie, a w Czechach lub w Rumunii) (14)
... takie uliczki przerabiane są na deptaki i wszyscy są zadowoleni. Przecież to raptem kilkaset metrów, do wszystkich nieruchomości jest zachowany dostęp przez podwórze.
- 31 27
-
2020-06-11 15:15
Chodzi bardziej o przysłowiowe "pijackie darcie ryja o 3 nad ranem" na deptaku. (13)
- 39 17
-
2020-06-11 15:17
(2)
Szczególnie że zamykają się dużo wcześniej. To chyba mieszkańcy na ławkach z piwskiem z Żabki
- 23 22
-
2020-06-11 19:43
Nie udawaj mieszkańca. (1)
Żabka zamyka się o 23:00. A dwie pijalnie piwa otwarte są do 1:00 i 2:00
- 10 6
-
2020-06-11 20:28
do trzymania i wywiania pała trzeba miec pare
- 2 5
-
2020-06-11 15:19
Pijackie "darcie ryja" to było tam domeną części lokalnych mieszkańców przez ostatnie kilkadziesiąt lat. (8)
Przyjezdny gdy chciał tam drzeć ryja po pijaku to szybko tracił zęby i portfel. Często nawet nie musiał nawet być pijany i po prostu tamtędy przechodzić.
- 35 18
-
2020-06-11 15:38
Przekonałeś mnie. Jestem na tak! (6)
Może faktycznie głosy mieszkańców tej ulicy są grubo przesadzone.
- 19 11
-
2020-06-11 15:52
Kto się zamyka dużo wcześniej? (4)
AleBrowar jest otwarty do pierwszej w nocy, Żabka do 23.
- 16 10
-
2020-06-11 16:01
(1)
AleBrowar tylko dwa dni w tygodniu jest do 1. I akurat bardzo pilnują chalasujacych.
- 10 17
-
2020-06-11 20:28
Nie pilnują " chalasujacych"
Podobno mieszkasz na ul. Wallenroda. No to to nie słyszysz.
- 5 5
-
2020-06-11 16:08
Nie kłam. (1)
Zamykają się najczęściej o 22:00
- 9 11
-
2020-06-11 16:26
Najczęściej.
W weekendy, gdzie się pije najwięcej, i są największe utargi mają otwarte do 1 w nocy.
- 14 6
-
2020-06-11 20:24
Piszesz post a potem odpowiadasz. Brawo.
- 2 5
-
2020-06-11 20:23
Na Wajdeloty mieszkam od 1972 roku.
Tu zawsze było spokojnie. Ty anonimie piszesz bzdury i sam sobie odpowiadasz.
- 4 5
-
2020-06-11 18:38
a możesz zacytować to przysłowie?
- 5 1
-
2020-06-11 15:13
(2)
Zamkneli pół Wrzeszcza że taka tragedia? Dyskotekę tam zrobili czy co?
- 25 18
-
2020-06-11 16:56
Dyskoteki tam nie zrobili, ale wystawili stoliki i sprzedają alkohol. W weekendy do późnej nocy. (1)
Klientela załatwi resztę atrakcji.
- 17 13
-
2020-06-12 08:31
Andrzej - oddaj wyrwane ławeczki i śmietniki...!
- 2 4
-
2020-06-11 15:16
(3)
"Tragedia" to jest to słowo, które wypowiada lekarz oglądając Twoje płuca, po 50 latach wdychania spalin z samochodów. Ten brak świadomości jest przerażający...
- 22 20
-
2020-06-11 15:53
Tak. (2)
Najlepsza jest ta świadomość, że kilku restauratorów (wśród nich miejska radna i radny dzielnicy) anektuje ulicę, bo spadły im zyski.
- 32 9
-
2020-06-12 08:31
Najlepszy jest warzywniak (1)
- 0 1
-
2020-06-12 08:35
Przynajmniej się przydaje
- 3 0
-
2020-06-12 08:30
Z mojej perspektywy gdanszczanina z Zabianki to nie wiem gdzie to jest. A z perspektywy turysty to tam nic nie ma. Turysta ma taki deptak u siebie.
- 4 0
-
2020-06-11 15:09
Wajdeloty (15)
W końcu Wajdeloty nie odstrasza :) I ma potencjał turystyczny. Może jakiś kompromis z mieszkańcami np w tygodniu jezdnia a w weekendy i święta dla knajpowiczów.
- 103 93
-
2020-06-11 15:44
Bo w weekendy są największe utargi? :) (5)
Widziały gały, gdzie biznes otwierały.
- 23 13
-
2020-06-12 07:15
Mieszkania (4)
Widziały gały gdzie mieszkanie kupowały
- 1 4
-
2020-06-12 08:46
Nikt z mieszkańców nie kupował przy deptaku.
- 7 0
-
2020-06-12 08:51
Mieszkam tam od 30 lat więc widziały.
- 5 0
-
2020-06-12 12:26
Tak, masz rację. Była normalna ulica i nie było w planach jej zamknięcia. (1)
Przejdź się wieczorem ul .Piwną poza sezonem. Prawie we wszystkich oknach ciemno. Kiedy aktywiści, a zwłaszcza władze, zrozumieją, że miasto ma być dla mieszkańców, a nie turystów i imprezowiczów. Jak można pozwolić na otwarcie pijalni ludziom pod oknami? Chyba, że jest to planowe działanie, mające na celu "pogonienie" stałych mieszkańców i zrobienie z ulicy mieszkań na wynajem.
- 3 1
-
2020-06-12 15:58
Jak można pozwolić na otwarcie pijalni pod oknami? To gdzie te knajpy mają być? W barakach przy obwodnicy?
- 0 2
-
2020-06-11 16:25
Bzdura. został z nadania Jankowskiego w 1998 r. (1)
- 4 6
-
2020-06-11 20:31
dokładnie / genau
- 2 0
-
2020-06-11 16:29
Właśnie dlatego małe knajpy nie mają szans! (3)
Po co ludzie mają się poświęcać i na siłę zapełniać te knajpki na Wajdeloty?
Całą rodziną jadą do galerii handlowych i wszyscy są zadowoleni!
Czym wy chcecie zapełnić stoliki? Zakazami?
Powodzenia.
Studenci też kiedyś dorosną i pojadą tam, gdzie w jednym miejscu mogą w krótkim czasie odchaczyć wszystko zaplanowane na dany dzień.- 18 13
-
2020-06-11 17:23
Dobrze mówisz. (2)
Koło Wajdeloty jest Metropolia. Całe piętro to gastronomia.
- 20 6
-
2020-06-11 20:32
Tam trzeba zachowywać się kulturalnie.
Nad kulturą czuwają panowie z firmy ochroniarskiej
- 7 0
-
2020-06-11 20:35
Puste piętro.
Ludzie chcą siedzieć na świeżym powietrzu
- 5 7
-
2020-06-11 17:42
No w końcu! (2)
Będę mógł się napić browara i podrzeć ryja o 2.45 w nocy z kumplami - jest wreszcie gdzie :)
- 13 13
-
2020-06-11 18:40
Nie stresuj J.Ch. (1)
Jemu i tak się przeplatają koszmary wokół tematów AleBrowar, Gdynia, Deptak
- 7 11
-
2020-06-12 12:30
Nie lubię jego komentarzy,
ale w tym przypadku go rozumiem. Sam przez to przechodziłem. Nie życzę nikomu tego typu knajp pod oknami. Hałas i szczyny pod drzwiami każdego dnia. A często zdarza się i dwójka na klatce schodowej.
- 3 0
-
2020-06-11 15:12
(7)
W każdą niedzielę tak powinno być! Nie trzeba się pchać na Stare Miasto. Jeszcze Bistro Kuźnia powinno się mocniej rozstawać. Stoliki pod Metropolia i food hall. Wreszcie Wrzeszcz ożyje!
- 86 83
-
2020-06-11 15:49
(4)
Przypuszczam że pomysł był właścicieli barów... którzy mają wtyczki w UM. I nikt tu nie będzie słuchał co się mieszkańcom nie podoba czy podoba. Obywatel ma płacić podatki a nie wyrażać swoje opinie ! Tak żyje się w Polsce .
- 25 15
-
2020-06-11 15:54
(3)
Sprawdź ile tam jest lokali komunalnych. Czyli miejskich!
- 9 12
-
2020-06-11 16:28
Chyba chodziło o to (1)
Że właścicielką naleśnikarni jest miejska radna a właścicielem jednego z barów - radny dzielnicy.
- 22 7
-
2020-06-11 16:52
A właścicielem 8mki największy cwaniak który protestuje ale zostawił chodnik stolikami.
- 7 14
-
2020-06-12 08:53
Większość własnościowa
- 6 0
-
2020-06-11 17:24
Ty tylko podszywasz się pod mieszkańca.
- 11 5
-
2020-06-12 12:35
Życie dzielnicy to nie knajpy i mieszkania na wynajem,
ale mieszkańcy. Takie "ożywianie" prowadzi do wyprowadzki stałych mieszkańców. Wystarczy popatrzeć co się dzieje w Śródmieściu. W Krakowie jest to samo, ale oni już zrozumieli swój błąd. Władze Gdańska nie uczą się na błędach innych. Wolą słuchać tzw. aktywistów niż mieszkańców.
- 1 0
-
2020-06-11 15:14
Ciekawe ilu z protestujących mieszkańców faktycznie kupiło tam mieszkanie na wolnym rynku... (15)
Większość mieszka tam daltego, że ich przodkowie otrzymali tam przydział za PRL-u. Coś za coś.
Nie można miejskiej ulicy przerabiać na sypialnię. Sypialnią są blokowiska i osiedla domków na uboczu. Ulica Wajdeloty w oryginale, przed wojną pełniła zupełnie inną funkcję, To była ulica handlowo-spacerowa a nie cicha uliczka na uboczu.
Komunizm się skończył 30-lat temu, to już nie czasy że człowiek ma funkcjonować na modłę fabryka, dom, ćwiarta wódki przed snem, sen, fabryka.- 112 168
-
2020-06-11 15:20
(3)
Nie mierz wszystkich swoją miarą.
- 39 21
-
2020-06-11 15:21
Faktycznie, zapomniałem, że są tam też lokale komunalne. (2)
- 28 19
-
2020-06-11 18:24
nawet jeśli jest parę lok.kom.to co miasto może robić im siarę? właściciel najemcy? (1)
ci z komunalnych mieszkań płacą duże pieniądze do miasta za lokal komunalny , od dawna !
- 20 11
-
2020-06-11 18:41
Pewnie sumarycznie na 3-4 metry mieszkania na wolnym rynku by już starczyło
Darmowe udostępnienie lokalu nie starczy? Może willa? Baldachimy?
- 16 9
-
2020-06-11 16:21
Prawda boli (5)
Użytkownik napisał prawdę. Często niepiśmienne chłopstwo zza Buga przywieziono do miasta, gdzie za darmo otrzymali lokum, wykształcili się na uczelniach a dzisiaj najbardziej plują na system który umożliwił im skok cywilizacyjny i z wiejskiej lub podmiejskiej biedoty bez perspektyw awansowali do miejskiej klasy średniej i mogą zajmować się problemami typu deptak w miejsce ulicy a nie jak wyżywić rodzinę. Ale czepiam się, zaraz się okaże że wszyscy mieszkańcy Gdańska to potomkowie rodów szlacheckich z wielowiekowymi tradycjami i majątkami które splądrowali podli komuniści. Trochę pokory hipokryci.
- 31 41
-
2020-06-11 16:30
Dlaczego tak gardzisz innymi? (3)
Czy osoba która nie jest tutejsza, albo nawet przyjechała ze Wschodu (najczęściej nie miała wyboru) jest gorsza? A czy nawet niepiśmiennemu albo komuś bez wyższego wykształcenia odmawiasz spokoju w jego czterech ścianach?
- 44 18
-
2020-06-11 16:38
(1)
Nie gardzę. Sam jestem potomkiem bezzębnych, niepiśmiennych chłopów z Wileńszczyzny. Tylko ja to wiem i nie udaję że było inaczej dorabiając niestworzone historie, wiem też że w wolnorynkowych warunkach moi potomkowie nie mieli by szans na dojście do poziomu na którym żyjemy dzisiaj. Nikomu niczego nie odmawiam, punktuję hipokryzję. I nie, nikt do partii ani żadnych służb nie należał.
- 28 20
-
2020-06-11 21:00
mam wrażenie, że nie rozumiesz pojęcia "wolnorynkowych warunków"
wolny rynek i sensowne prawo dają większe możliwości awansu niż realny socjalizm
- 10 4
-
2020-06-12 06:59
On jest dumnym, zakompleksionym gdańszczaninem, nie przepraszam - nowoczesnym, kulturalnym, tolerancyjnym europejczykiem...
- 7 1
-
2020-06-11 16:48
co za bzdury
- 15 5
-
2020-06-11 16:25
najlepiej do obozu, co?
- 15 5
-
2020-06-11 17:49
Też uważam, że powinni cierpieć
Za to, że żyli w Parku. Jak śmieli!
- 9 4
-
2020-06-12 08:23
To paru mieszkańców nie może mieć zdania i można to olac ale jak lgbt coś chce to nagle wszyscy muszą się zgadzać i klaskać...
- 5 2
-
2020-06-12 09:56
Bezczelność.
Znakomita większość mieszkańców powojennego Gdańska przybyła tu, bo nasi zachodni sąsiedzi szukając lebensraumu narobili takiego ordnungu a nie innego. Znakomita większość uchodziła z utraconych kresów, gdzie zostawiła swoje domy, w których oni I ich rodziny mogłoby mieszkać do dziś. Wypominanie więc, że coś dostali za darmo jest lekko nie na miejscu, i jeżeli chcesz jakiejś kasy, poproś Angelę.
- 3 0
-
2020-06-15 15:32
A co to za różnica czy mieszkanie kupione na wolnym rynku czy o przodkach? Zazdrość ludzka nie zna granic...
- 2 0
-
2020-06-11 15:17
Wajdelota (13)
Pomysł ten może spowodować duży rozwój tej okolicy...nie tylko restauracje bylyby beneficjentami ale niemal wszyscy. Gwarantowany byłby wzrost wartości nieruchomości oraz dużo większe możliwości wypromowania tej zabytkowej części Wrzeszcza. Dodatkowo decyzja ta spowoduje że znajdą się środki na rewitalizację całej okolicy, która ma ogromny potencjał...Niektorzy mieszkancy powinni spojrzeć trochę szerzej.
- 99 99
-
2020-06-11 15:46
Co mieszkaniec kamienicy przy ul. Wajdeloty ma mieć (7)
z "dużo większej możliwości wypromowania tej zabytkowej części Wrzeszcza"?
Więcej hałasu i więcej obcych pod oknami?- 37 21
-
2020-06-11 16:12
Mniej hałasu i spalin. (6)
Zdrowie fizyczne i psychiczne
- 17 24
-
2020-06-11 16:31
Za to więcej porozbijanych butelek (3)
Mniej hałasu i spalin w dzień zmieni się w krzyki po nocy i fekalia w zakamarkach.
- 26 15
-
2020-06-11 17:33
Bo teraz jest pięknie i czysto,a przyjdą hipstery na wegeburgera i walną kupkę na środku Wajdeloty i miejscowa Grażyna nie będzie mogła swoim SUVem zaparkować pod oknem
- 18 19
-
2020-06-12 08:47
Ciekawe czy parkujący protestujący
Sprzątają plamy z oleju po swoich blachosmrodach?
- 0 4
-
2020-06-12 16:01
Chcesz powiedzieć, że goście lokali, w których są dostępne toalety, wolą jednak pójść za potrzebą w podwórko?
- 0 1
-
2020-06-11 17:28
Gastronomia wywołuje hałas. (1)
Najbardziej pijalnia piwa "Ale Browar", w weekendy otwarta do 1:00.
- 24 11
-
2020-06-11 18:15
I ona już jest na miejscu
Wbrew jakiejś próbie ustalenia pokrętnej narracji, zamiana ulicy w deptak nic w tej materii nie zmieni
- 14 9
-
2020-06-11 18:23
(2)
Nie rozumiem co ma tam wpłynąć na wzrost cen mieszkań, hałas czy brak dojazdu?. A co ja mam zrobić sprzedać mieszkanie, iść do kartonu pod most i patrzeć na kasę. Ja w tym mieszkaniu żyje, to nie jest inwestycja na wynajem.
- 22 7
-
2020-06-12 08:39
Tak. Masz się wyprowadzić. (1)
Taka jest polityka władz miasta. Mieszkańcy za obwodnicę, a w centrum turyści. Masz płacić tu podatki, głosowań na nich i siedzieć cicho.
- 5 1
-
2020-06-12 12:07
Jesli juz sie bede wyprowadzal to na gdzies na linie Wawa - Lodz. Tutaj sie przeprowadzilem za praca i srodowiskiem, bo do morza mam 15 min z buta, wszystko potrzebne do zycia na pieszo, nawet do pracy na piechote chodzilem przed covidem bo blisko. Teraz pracuje zdalnie i gdyby nie morze z jednej strony i las z drugiej to byloby to miasto jak kazde inne, wiec wyprowadzka za obwodnice nie ma sensu. Jesli mialbym sie wyprowadzic to tylko tam gdzie jest wiecej, lepiej platnej pracy.
- 0 0
-
2020-06-11 18:28
nie chrzań o wielkich planach
bo wiadomo jak one się zawsze kończą...z ręką w nocniku
- 3 13
-
2020-06-12 12:02
Wzrost wartosci nieruchomosci dla wiekszosci ludzi nie jest korzystny. Przydaje sie jedynie kiedy chce sie ja sprzedac. A jesli kiedys wprowadza podatek od wartosci nieruchomosci to bedzie sie wrecz dazylo do jej obnizenia.
- 2 0
-
2020-06-11 15:24
Sporo górników przyjechało. (9)
- 63 3
-
2020-06-11 15:45
Ryli
- 7 1
-
2020-06-11 21:04
Koronawirus (COVID-19) !! (6)
Wychodzę z psem patrze a ulica Wajdeloty zamknięta chwileczkę pamiętam był kiedyś taki temat żeby zrobić tutaj deptak gdy robiono rewitalizacje Wajdeloty ale miały być także wtedy zrobione kamery a kamer niema więc temat dawno upadł skoro jest jeszcze ukryty Koronawirus (COVID-19) bo statystyki sa zdecydowanie większe więc gromadzenie się??!!w tych czasach !! ktoś tutaj zaszalał my mieszkańcy zdecydowanie się na to nie zgadzamy mona pomyśleć po tym jak minie pandemia a nie robimy ogniska Koronawirus (COVID-19) !! i Kamery tak jak miało być !!! i wtedy można myśleć bo kilka restauracyjek można pochwalić zachowuje się dobrze maja darmowe posiłki dla biednych ale reszta ?? piwo przecież to podkręca agresje i jak mieszkańcy maja tutaj mieszkać gdy nie ma kamer !!!Zanim ktoś coś tutaj robi niej najpierw pomyśli w jakim czasie to robi i niech dotrzymuje słowa (kamery)
a skoro nie mieliśmy na kamery kiedyś bo były obiecane w inwestycji to nie robimy deptaka
ps. przepraszam za moją pisownie ale nigdy nie byłem dobrym w pisaniu
Mieszkańcy a co wy o tym myślicie ?
Wajdeloty,Aldony,Wallenroda,Grażyny ,Biała itp- 5 6
-
2020-06-11 21:04
A po polsku? (4)
- 6 3
-
2020-06-11 21:22
(1)
Z dużej litery Polsku :P ktoś zabłysnął
- 1 10
-
2020-06-11 21:28
Polecam słownik języka (jakiego?) polskiego
Polska. Polak. Ale po polsku. Do tego nie ma czegoś takiego jak "z dużej litery", tylko "wielką literą". "Z dużej/wielkiej" to rusycyzm, niezgodny z zasadami j. polskiego.
- 7 0
-
2020-06-12 08:42
Przecież przeprosił za pisownię.
Chyba, że umiesz czytać, a nie rozumiesz co czytasz. Analfabetyzm wtórny?
- 1 0
-
2020-06-12 08:49
Kolega przeprosił w poście za pisownię przecież
Już się tak nie czepiaj
- 1 0
-
2020-06-11 21:21
oooo
Widzę personel z knajpek minusy już daje czuwacie zamiast pracować To jest do mieszkańców a nie do was no chyba że u was na osiedlach zrobimy deptak i knajpki z piwem
- 8 5
-
2020-06-12 08:36
Spokojnie, do Wrzeszcza nie przyjechali. Taki Wrzeszcz to maja tez u siebie. Dla nich atrakcyjne sa plaze, centrum Gdanska, Skwer Kosciuszki w Gdyni i molo w Sopocie.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.