- 1 Czy spadek Lechii to szansa na naprawę? (24 opinie)
- 2 Żużlowcy nie zachwycili w memoriale (32 opinie)
- 3 W Arce takie błędy nie wypadają (59 opinii)
- 4 Dziś mecz legend na NSR w Gdyni (4 opinie)
- 5 Pełna hala, ale Trefl przegrał (23 opinie) LIVE!
- 6 Siatkarze do play-off z 6. miejsca (3 opinie) LIVE!
Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone
W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.
- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.
Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).
Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-09 13:19
Ten Szczecin to jakieś zagłębie rowerowe? (21)
Najpierw Gdańsk wysyła tam stare rowery MEVO, potem jedna firma kupuje 700 sztuk za 5% ceny, a teraz docierają ze Szczecina nowe rowery dla nowego MEVO.
- 354 5
-
2023-02-09 13:33
Odpicowali i sprzedają (1)
2 razy drożej
- 77 7
-
2023-02-10 07:24
Żeby tylko dwa razy
Gdańsk kupił rowery po 12 tysięcy, a sprzedał po 400zł.
- 22 1
-
2023-02-09 13:45
Prawda
Jak by ci ktoś powiedział prawdę czemu w tym Szczecinie logistycznie opłaca się ściągać rowery po kontraktach i puszczać dalej to byś się zaplul na śmierć ze śmiechu
- 37 2
-
2023-02-09 13:48
Krzysiu Jarzyna jest ze Szczecina.
Szef wszystkich szefów.
Pewnie osobiście nadzoruje przepływ dotacji. To gwarantuje powodzenie całej operacji. Dla niego.- 75 2
-
2023-02-09 13:59
po prostu mają duże magazyny :) (11)
a firma może i kupuje rowery z dużym rabatem (20% ceny, nie 5%) ale za to bez silnika i bez baterii. Czyli w zasadzie ciężka rama z kołami i hamulcami.
- 7 8
-
2023-02-09 16:33
(9)
motur
czemu wszyscy uparli się nazywać motocykle elektryczne rowerami?- 8 10
-
2023-02-09 17:58
to się fachowo nazywa - moped (7)
a nie motocykl elektryczny
- 5 1
-
2023-02-09 19:23
Mopedem to co sobotę moja żona zasuwa po mieszkaniu. (2)
tylko bez baterii
- 12 3
-
2023-02-09 21:27
i jej pozwalasz?!
zgroza
- 2 0
-
2023-02-10 09:12
na baterie pewnie ma co innego
- 5 0
-
2023-02-09 21:33
(2)
metazbiór jednoślad, zawiera
zbiór motur, liczne podzbiory ścigacze, czopery, kruzery, mopedy, skutery, motorynki, itd
zbiór rower, liczne podzbiory, szosa, atb, mtb, gravel, bmx, polobike, bicykl, tallbike, mieszczuch, składak, itd
zbiór hulajnoga (tu zmyłka, bo po angielsku to push scooter, albo kick scooter)
wiem, że pewni durnie uparli się na mieszanie rodzajow pojazdów, tak jak mieszanie rodzajow płci, ale co dobrego z tego wynika?- 5 0
-
2023-02-09 22:11
(1)
Zapomniałeś o popularnej ostatnio hulajnodze elektrycznej.
Śmieszne to tłumaczenie na scooter ale funkcjonuje.
Ja póki co wolę popularne perpedes- 0 0
-
2023-02-10 21:52
nie zapomniałem, tylko nie dokończyłem pisać. portal trup pl przerwał moją grafomanię, lucky U.
rodzajow hulajnóg jest oczywiście wiele, a hulajnogi z napędem, tj. elektryczne i
spalinowe nie są abominacją, ale skrajnością. jak walce drogowe, jak rowery trialowe,
te bez siodełek. jak wózki i rowery zaprzęgowe Igoranie zapomniałem, tylko nie dokończyłem pisać. portal trup pl przerwał moją grafomanię, lucky U.
rodzajow hulajnóg jest oczywiście wiele, a hulajnogi z napędem, tj. elektryczne i
spalinowe nie są abominacją, ale skrajnością. jak walce drogowe, jak rowery trialowe,
te bez siodełek. jak wózki i rowery zaprzęgowe Igora Tracza
a per pedes (apostolorum) jest wieloznaczne, jak podejrzewam dobrze wiesz, zgaduję po stylu
wracając: dodanie silnika do roweru czyni go małym moturem. to właśnie zrobił rowerzysta postatomowej japonii Soicziro Honda, a wcześniej wyczynowi rowerzyści (bicyklici torowi!) Hendee i Hedstrom, tylko oni działali dawno, na przełomie XIX i XXw i szybko poszli w bolszewizm.
Moim osobistym skromniutkim zdaniem, eurokombinowanie, by uzasadnić u moturów elektrycznych brak potrzeby tablicy rejestracyjnej, prawka, kasku itd przypomina eroprostowanie bananów, albo eurourybianie ślimaków.
to nienaturalne, zboczone, nic dobrego z tego wyniknąć nie ma pra wa- 0 0
-
2023-02-10 09:53
moped to motorower, a motorower to nie to samo co motocykl w świetle naszego prawa.
- 0 0
-
2023-02-10 09:58
Motorower
z pedałami o ironio...
- 0 1
-
2023-02-09 17:16
I takie właśnie dotarły do gdańska
- 2 0
-
2023-02-09 14:57
W Szczecinie
Żeby Niemcy płakali i zazdrościli dobrobytu
- 17 2
-
2023-02-09 16:55
Pewnie za transport na granicę płaci dostawca (czyli do Szczecina, bo tu największe magazyny), a potem resztę kasy na transportu do Gdańska przepala to całe śmieszne stowarzyszenie aglomeracyjne od Mevo.
- 5 2
-
2023-02-09 18:36
Pewnie z reichu jumane!!
- 3 1
-
2023-02-10 05:53
ktoś apartament przytulił
- 2 0
-
2023-02-11 12:49
A to nie są te same? Przemalowane i sprzedane od nowa za 100% ceny?
- 0 0
-
2023-02-10 09:57
(4)
Poroniony pomysł w społeczeństwie, które nie jest od dziecka nauczone szanować wspólną własność. Zapewne kwestia kilku miesięcy i tak jak poprzednie rowery, większosć będzie zdemolowana, zniszczona, uszkodzona itd. Jedyne co dobre to także rowery z napędem mięśniowym, być może które bedą bardziej niezawodne od elektryków.
- 44 15
-
2023-02-10 10:37
aha, skoro nie nauczone, to już nigdy nie powinno się dać okazji nauczyć? (2)
żeby tak zostało do końca świata?
- 5 1
-
2023-02-10 20:28
(1)
nie widzicie postępu?
kiedyś kradliśmy koła maluchom,
wydłubywalośmy im reflektory, akumulatory,
a rower, nawet przypięty, ginął w centrum w kwadrans
a dziś kradniemy benzynę, wycinamy katalizatory,
a rower może stać całe godziny, jak nie z karbonu
i bez silnika- 0 0
-
2023-02-10 21:30
Kolejny element psychologicznego wychowania do Sharing Economy by WEF i Klaus Schwab
- 2 0
-
2023-02-11 07:59
Może nie
Może nie będzie tak źle :) w Poznaniu czy Wrocławiu również są rowery miejskie i działa to całkiem dobrze
- 0 0
-
2023-02-09 17:46
czyli falalala i mewa to już razem prawie 300mln, które mogłyby pójść na darmową komunikację miejską (12)
a jak by się w utrzymaniu dróg spłaciło i mniej aut to również lepsza jakość przejazdów komunikacji miejskiej
- 277 27
-
2023-02-09 19:00
racja ale tu chodzi by koszty mnozyc i pakowac do kieszeni prywatnych i własnych
- 59 8
-
2023-02-09 20:07
To prawda, ale ilu cwaniakow nie mialoby fajnej pracy, za przyjemne pieniadze. Zapewne prowizje od kontraktu tez by przepadly, takze sorry Winetou...
- 35 7
-
2023-02-09 21:25
nie o to chodzi by złapać króliczka
ale by gonić go!
- 20 4
-
2023-02-09 22:17
Renoma byłaby stratna.
Utrzymywanie karków żeby sprawdzali bilety.
Pewnie połowa złapanych za jazdę bez nigdy nie zapłaciła i nie zapłaci mandatu.
Darmowa komunikacja jest tańsza i bardziej ekologiczna niż się wydaje.- 18 3
-
2023-02-09 22:27
Witamy kolejnego misia władz miasta. (4)
1 miś Fala
2 miś Mevo
To wszystko za jedyne kilkaset milionów złotych przy oficjalnym zadłużeniu miasta 700 milionów. Nieoficjalnie to pewnie dwa, trzy razy więcej.
Tak oszczędza się w Gdańsku.- 32 4
-
2023-02-09 23:14
(1)
Jak to jest miś na miarę naszych możliwości to strach pomyśleć co wymyślą dalej.
Robaki źródłem białka!
Lubudubu!!!- 16 1
-
2023-02-10 19:44
rrobale są ok
ciesz się że nie spirulina, to też nas może czekać. lemna albo wolffia przy tym to luksus i przysmak.- 1 0
-
2023-02-10 09:12
I tak to jest (1)
Przypominam tylko kasę na tvp!! Za te pieniądze wszędzie była by darmowa komunikacja :)
- 5 3
-
2023-02-10 21:28
TVP miało jednak bardzo ważne zadanie prowadzić narrację Covidową, z czego wywiązało się na tyle by wynagrodzić trudy jej prezesowi.
- 1 0
-
2023-02-09 22:43
No tak. Uszczęśliwiania ciąg dalszy.
Teraz wiemy dlaczego podwyżka biletów. Co nam po fali i rowerach. Czy oni oczadzieli do reszty?
To jakieś totalne odrealnienie. Najpierw zapewnienie potrzeb, czyli tania komunikacja, a później bajery. Brak słów.- 16 2
-
2023-02-10 00:58
Ale ile z tych 300 baniek po drodze zniknie (1)
To jest pytanie
- 13 1
-
2023-02-10 12:59
To nie respiratory czy maseczki albo Wille+.
Chociaż co do Willi+, to nawet gdyby zniknęło wszystko to pikuś przy tym złodziejstwie z willami dla swoich.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.