- 1 Arka o kibicach na derbach. Marcjanik na dłużej (70 opinii)
- 2 Lechia nie może stracić tego piłkarza (38 opinii)
- 3 Siatkarze Trefla oddali się od 5. miejsca (10 opinii)
- 4 Co to za liga? Ponad połowa drużyn spadnie (2 opinie)
- 5 Dzieję się dużo. Liga koszykarzy na finiszu. (1 opinia)
- 6 Młoda sprinterka mierzy wysoko w IO (5 opinii)
Pracodawca Przyjazny Rowerzystom. Co daje taki tytuł?
Pracodawca Przyjazny Rowerzystom to certyfikat przyznawany firmom promującym jazdę rowerem do pracy i wdrażającym trwałe udogodnienia dla pracowników-rowerzystów. Certyfikacja została wprowadzona przez Europejską Federację Cyklistów, a uzyskanie takiego tytułu jest możliwe również dla firm z Trójmiasta.
W procesie certyfikacji do siedziby pracodawcy przychodzi zespół audytorów, który weryfikuje informacje podane przez firmy wypełniające formularz autooceny na stronie certyfikatu. Ocenia się m.in. infrastrukturę dla rowerzystów, działania informacyjne i promocyjne.
Co jest oceniane?
Informacja, Komunikacja i Motywacja - ocena skupia się m.in. na udziale w kampanii Rowerem do Pracy wewnętrznym marketingu rowerowym, organizacji wydarzeń promujących jazdę na
rowerze, szkoleń dla pracowników w dziedzinie jazdy rowerem, nagradzania rowerzystów czy opracowaniu mapy najbliższej okolicy firmy.
Koordynacja i Organizacja - to m.in. powołanie koordynatora ds. mobilności/polityki rowerowej w firmie, opracowanie strategii mobilności, finansowanie inicjatyw promujących rower jako środek transportu, wykorzystanie rowerów, rowerów cargo czy przyczepek do realizacji dostaw lub wewnętrznej logistyki oraz współpraca z innymi firmami.
Usługi - obejmują m.in. stworzenie warunków do serwisowania rowerów, zakup rowerów służbowych, rabaty dla pracowników w sklepach rowerowych, serwis rowerów przed sezonem dla pracowników, zabezpieczenie przed kradzieżą, regularne kontrole zdrowia pracowników.
Infrastruktura - dotyczy głównie parkingów rowerowych, czy są zadaszone, oświetlone, łatwo dostępne dla każdego, liczebności i jakości stojaków rowerowych, ale również miejsc dla pracowników, tj. szatnie, szafki na ubrania i sprzęt, suszarnie, pralki czy prysznice.
Zarządzanie polityką parkingową - porusza tematykę m.in. ograniczenia parkowania samochodów, przekształcania miejsc parkingowych na parkingi rowerowe lub tereny zielone, zmniejszenia floty samochodów służbowych czy rezygnację z benefitów dla pracowników dojeżdżających samochodem do pracy.
Zarządzanie mobilnością klientów - koncentruje się na zapewnieniu parkingu rowerowego dla klientów w pobliżu wejścia do firmy czy samoobsługowej stacji naprawy rowerów, motywowaniu klientów do jazdy na rowerze, jak również dostarczaniu im informacji o dostępnych mapach rowerowych, bezpieczeństwie, aktualnościach rowerowych, np. w zakresie aplikacji mobilnych lub udzielania praktycznych wskazówek.
Przebudowa Pomorskiej dla rowerów opóźniona. Początek prac na kolejnym odcinku
Krok pierwszy: samoocena
Zanim jednak do siedziby firmy przyjdą audytorzy, firma dokonuje samooceny poprzez wypełnienie formularza na stronie. Formularz zawiera szczegółowe pytania dotyczące każdego z sześciu wymienionych wyżej obszarów. Koordynator zaznacza te pola, które uważa za dopełnione zgodnie z metodologią certyfikacji - złotym, srebrnym lub brązowym. System zlicza zgromadzone punkty i podaje informację o możliwym poziomie certyfikatu. Gdy koordynator zatwierdzi ostateczną wersję, formularz jest przesyłany do koordynatora krajowego certyfikacji - Polskiej Unii Mobilności Aktywnej.
Certyfikacja jako nagroda
Wystąpienie o certyfikat jest jedną z nagród dla firm, które stają na podium w grze rowerowej Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska organizowanej przez miasto Gdańsk. Audyty odbyły się już w firmach, takich jak: Gdańska Stocznia Remontowa, Multiconsult Polska sp. z o.o., Omega Pilzno - oddział w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych oraz Urząd Marszałkowski woj. pomorskiego w Gdańsku. Wręczenie zdobytych certyfikatów odbędzie się w dniach 27-28 września 2022 r. podczas uroczystej gali poświęconej Certyfikacji Pracodawców Przyjaznych Rowerzystom w trakcie XI Kongresu Mobilności Aktywnej.
Do tej pory siedem gdańskich firm otrzymało certyfikację jako nagrodę za zajęcie miejsc na podium w ramach kampanii. Są to: Axes System sp. z o. o. (cert. złoty), Urząd Miejski w Gdańsku (cert. srebrny), Jeppesen Poland sp. z o.o. (srebrny), Deltamarin Sp. z o.o. (srebrny), Satel Sp. z o.o. (certyfikat brązowy), InvestGda - Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego (brązowy) oraz Romeko Marine Sp. z o.o. (poziom nieokreślony - mała firma).
Po co pracodawcy certyfikacja?
- Korzyści płynących z certyfikacji jest wiele - wskazuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po pierwsze, pracownicy są bardziej produktywni i zdrowsi. Liczba dni, podczas których pracownicy przebywają na zwolnieniu chorobowym, jest o 1/3 niższa niż przypadku pracowników dojeżdżających do pracy samochodem. Mniejsza liczba dni chorobowych oznacza wymierne oszczędności dla pracodawców. Pracownicy dojeżdżający na rowerze do pracy mają niższe wartości BMI i uzyskują zauważalnie wyższy wynik w kryterium dobrego samopoczucia. Szczęśliwi i odstresowani pracownicy pracują wydajniej i efektywniej.
- Po drugie: niższe koszty dla pracodawcy! - kontynuuje Sieliwończyk. - Parkowanie rowerów wymaga mniej miejsca niż parkowanie samochodów: na miejscu parkingowym dla jednego samochodu (12 m kw.) można zaparkować 7 rowerów. Więcej pracowników wykorzystujących rower w dojazdach do pracy obniża koszty paliwa dla siebie lub firmy. Podobny mechanizm zachodzi w przypadku wykorzystania rowerów do odbywania krótszych podróży służbowych.
- Co więcej, pracownicy wykorzystujący rowery zyskują lepszą dostępność do miejsca pracy, mogą szybciej znaleźć miejsce parkingowe i rzadziej się spóźniają - wskazuje. - Ponadto firma może pochwalić się wkładem w ochronę klimatu. Promowanie aktywnej mobilności wśród pracowników doskonale wpisuje się w koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu. W efekcie firma cieszy się wizerunkiem nowoczesnego i dbającego o personel pracodawcy.
Miejsca
Opinie (101) 4 zablokowane
-
2022-08-17 07:34
Opinia wyróżniona
Jazda rowerem jest przyjemna o ile to świadomy wybór podyktowany różnymi względami. (2)
Jeżeli jednak wszedze są robione kampanie na siłę utrudniające zycie ludziom nie jadącym rowerem itp to z automatu czuje opór i odrzuca mnie to od tego by sie z tym identyfikowac. Chodzi o to, ze pomyslodawcy lub decydenci czesto nie maja kompletnke autorytetu. W miastach to moze byc prezydent ktory duzo gada a ledwo dopina marynarke i jezdzi po
Jeżeli jednak wszedze są robione kampanie na siłę utrudniające zycie ludziom nie jadącym rowerem itp to z automatu czuje opór i odrzuca mnie to od tego by sie z tym identyfikowac. Chodzi o to, ze pomyslodawcy lub decydenci czesto nie maja kompletnke autorytetu. W miastach to moze byc prezydent ktory duzo gada a ledwo dopina marynarke i jezdzi po buspasie elektrycznym autem sluzbowym do pracy. A w firmie jakis etatowy idealista co ma czas i ciagle gada o rowerach podczas gdy codziennosc weryfikuje funkcjonalnosc tego srodka. Słowem-te kampanie powoduja ze sie odechciewa..
- 27 5
-
2022-08-19 14:38
typowy wpis cyklofoba nie chcącego przyznać się do tej przypadłości zawierający tezę, że jakaś pro - rowerowa kampania
to robienie czegoś "na siłę". W tej kampanii nie ma niczego "na siłę": tak jak w każdej kampanii prowadzącej do zmiany zachowań komunikacyjnych liczy się jakość przekazu i siła argumentów. Warto wiedzieć, że wzrost skali ruchu rowerowego w godzinach szczytu jest korzystny dla wszystkich osób chcących nie tracić czasu w korkach wynikających głównie z nadmiaru samochodów, a nie z niedorozwoju sieci ulicznej, jak się wielu "czytelnikom pseudopremium" wydaje.
- 1 0
-
2022-08-19 12:16
widać że szukasz pretekstu do lenistwa
jeśli czyjś gruby brzuch albo czyjeś gadanie zniechęca do jazdy rowerem, mnie nikt zachęcać nie musi, wygrywa rower bo tak jest najszybciej, w ogóle na większości tras w Gdańsku do 5 km w godzinach szczytu czasowo wygra rower ale na szczęście nie wiedzą o tym wszyscy stojący w korkach, jakby oni się o tym dowiedzieli byłoby za dużo rowerzystów i korki przeniosły by się na drogi rowerowe
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2022-08-17 06:20
(6)
"- Korzyści płynących z certyfikacji jest wiele - wskazuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po pierwsze, pracownicy są bardziej produktywni i zdrowsi."
To bardzo ciekawe, że nie mogą tacy być bez certyfikacji- 83 7
-
2022-08-17 08:47
(3)
UM chyba sobie sam ten certyfikat przyznał, brak szatni, brak prysznicy.
- 9 3
-
2022-08-17 09:01
(2)
Dokładnie!
- 6 1
-
2022-08-17 09:24
(1)
Ocena jest łączna, obejmuje wiele aspektów.
Pracowałem w firmach z różnymi certyfikatami, specyficznymi dla branży, np. produkcja urządzeń medycznych, i ogólnymi. Moim zdaniem certyfikaty "ogólne" to po prostu biznes "certyfikatorów".- 9 1
-
2022-08-18 14:09
dobrostan wprowadzony certyfikatem
potem urzędnicy do certyfikacji potrzebni. Komuno wróć.
- 1 4
-
2022-08-19 14:43
certyfikacja jest formą poprawy warunków korzystania z rowerów (1)
pracownicy dzięki korzystaniu z rowerów są zdrowsi i bardziej produktywni. Jeśli nie potrafisz skojarzyć tych dwóch faktów, mogę tylko współczuć.
- 1 1
-
2022-08-23 14:02
Wspolczuje.
- 0 0
-
2022-08-17 06:21
(2)
A gdzie odpowiedź na pytanie, po co komu ta certyfikacja, jakie są korzyści? Wymienione w artykule korzyści można odnieść i bez certyfikatu. Po co więc certyfikat?
- 41 2
-
2022-08-17 07:30
(1)
Proste - uzyskanie certyfikatu kosztuje. Korzyści więc są, ale nie dla pracodawcy.
- 10 1
-
2022-08-17 08:11
Dla przykładu: dla firmy 10-50 pracowników koszt certyfikatu to ~5000zł, dla średniej (50-250 pracowników) już ponad 10000zł, całość ważna 3 lata. Jaka firma pozwoli sobie teraz na takie koszty, gdy nie wiadomo, jak źle będzie z opłatami za ogrzewanie itp. tej zimy? Niewiele firm w Trójmieście o niego wystąpiło, wśród nich są urzędy miejskie i marszałkowskie - w końcu nie muszą się martwić kosztami na promocję.
A te wszystkie wymienione korzyści wymienione przez Pana Jędrzeja S., płynące z certyfikacji... Szkoda nawet komentować tą wypowiedź.- 10 2
-
2022-08-17 06:35
Te korzyści to śmiech na sali. (4)
Jak oni obliczyli to, że cykliści chorują 30% mniej? I przyczynie się do bycia eko dla klimatu buhahahhaha tak samo niemcy jak otwierają kopalnie węglowe i odchodzą od atomu... Obłuda po całości.
- 29 14
-
2022-08-17 06:47
Nawet jeśli cykliści by chorowali mniej, to firma zyskałaby po zachęceniu ludzi do jeżdżenia rowerami, a nie po uzyskaniu certyfikatu. Według opisu w artykule certyfikat nie zależy od liczby osób dojeżdżających do pracy rowerem. Nigdzie nie jest wspomniana skuteczność działań promocyjnych, nie w sześciu kryteriach oceny. Certyfikat nic więc nie daje, nie gwarantuje korzyści dla firmy.
- 11 1
-
2022-08-17 07:29
Dokladnie (2)
Jazda rowerem rekreacyjnie to co innego niz codzienny znój,rower też może doprowadzić do kontuzji.niszczyć stawy.wiemy jakie problemy mają kolarze.co innego osoba pracujaca w biurze której przyda się trochę ruchu a osoby pracujace fizycznie które i tak są eksploatowane w pracy na max i jeszcze na koniec rower pare kilometrów.nie dziękuję.
- 10 6
-
2022-08-17 07:50
wracaj na kanapę do pączka (1)
- 6 13
-
2022-08-17 08:05
Młodyś i jeszcze nie rozumiesz, że świat nie jest czarno-biały. Każdy nienaturalne długotrwałe działanie kończy się problemami. Nawet siedzenie przed komputerem 8 godzin - ubytek chrząstki w kolanach na skutek braku ruchu. Chrząstka jest żywa, ale nie jest ukrwiona, potrzebuje ruchu co jakiś czas. Większość sportowców "zawodowych" w sportach siłowych czy kondycyjnych to młode kaleki. Pytanie tylko, kiedy to się objawi. Stawy, kręgosłup, przerośnięte serce, tłuszcz międzykomórkowy.
- 10 3
-
2022-08-17 07:23
Powolanie koordynatora dobpolityki rowerowej w firmie (1)
Takie etaciki to w urzędach mozna robic.. a jak sie popatrzy na efektybprac takich gosci w miastach to wnioski same przychodza czy sa potrzebne
- 11 2
-
2022-08-20 17:45
Kto powiedział, że to ma być osobny etat?
Po prostu nadaje się komuś taki tytuł i dodaje obowiązków.
- 0 0
-
2022-08-17 07:24
(11)
Co to za bajki z tym chorowaniem. Rowerzyści są częściej chorzy, wiecznie katary. A po kolizjach nie ma ich po 3-4 tygodnie w pracy. To obserwacje u mnie w pracy.
- 21 48
-
2022-08-17 07:56
(5)
Bo codziennie w mieście są kolizje row...a nie sorry samochodów
- 14 10
-
2022-08-17 08:16
(3)
Większość kolizji samochodów kończy się bez obrażeń u kierowców i pasażerów. Większość kolizji z udziałem roweru kończy się kontuzją u rowerzysty, pytanie tylko, na ile poważną.
- 10 8
-
2022-08-17 09:29
Czemu bardzo ładnie przeczą wszystkie statystyki :) (2)
Proszę sprawdzić na policja gov pl
- 5 6
-
2022-08-17 10:41
(1)
Wskaż je, skoro się na nie powołujesz.
Mam wrażenie, że piszesz o ogólnej liczbie zdarzeń, a nie o procentowym.
Trudno mi sobie wyobrazić, by kontakt rowerzysty z czymkolwiek w czasie jazy nie skończył się choćby zadrapaniem lub stłuczeniem. W przypadku samochodów jest na odwrót. Większość zdarzeń kończy się bez wzywania policji, gotówką lub zgłoszeniem szkody do ubezpieczyciela. Tego oczywiście nie będzie w statystykach policji, więc to też podważa sens ich sprawdzania w tym kontekście.- 4 4
-
2022-08-17 16:48
ty chyba mieszkasz w samochodzie
a rowerek widziałeś u sąsiada, pychowy,
a tobie tatuś nie kupił, stąd żal ci został na całe życie
tak oderwane od rzeczywistości banialuki wypisujesz
i nauc się parować, może jakiś kurs, skoro wciąż masz otarciea i wgnioty- 2 4
-
2022-08-17 09:18
Napisalam jak to wygląda u mnie w pracy. W tym roku dwie osoby były na tygodniowych zwolnieniach z powodu kolizji.
- 0 3
-
2022-08-17 08:37
(1)
Nie znam rowerzysty często chorującego. Za to tych noszących czapkę 10 miesięcy w roku kilku.
- 13 2
-
2022-08-17 21:52
Przeciez czapki nosza hipsterzy, a nie chorowici.
Broda, czapka, tatuaz to nieodłączny element hipstera z duzego miasta.
- 1 2
-
2022-08-17 09:33
eee no chyba nie wszyscy wieczny katar XD
Co Ty wygadujesz? Swoją drga niezłym jesteś "kolega" z pracy, skoro piecze ciebie ze ktoś ma 'wakacje' bo go auto potrąciło :O- 6 3
-
2022-08-17 16:20
(1)
To ruski propaliwowy trol
Nie karmić trola
Więcej petrorubli otrzyma- 2 3
-
2022-08-23 14:06
Czy te ruskie trole sa teraz z nami w pokoju?
- 0 0
-
2022-08-17 07:32
Bzdura z tym chorowaniem (5)
Jazda na rowerze nie wpływała na zdrowie. Miałem za to dużo częściej bóle nóg i skurcze.
- 10 21
-
2022-08-17 07:48
owszem, raz na miesiąc nic nie daje oprócz bólu i skórczy
od 5 lat jeżdze codziennie i miewam tylko lekkie przeziębienia
- 9 5
-
2022-08-17 09:38
jak miewasz skurcze to kup leki (nie suple) z magnezem, jedz banany (z potasem) i mina.
Bóle nóg to norma, jak się nie jeździ a raz pyknie się pare km. Chwila i mija. Żaden problem.- 7 2
-
2022-08-17 11:49
Buraki z blachosmrodów chyba tylko poto pisza takie brednie bo im to poprawia humor (2)
- 3 4
-
2022-08-17 12:48
(1)
I kolejny przykład agresji i chamstwa rowerzystów.
- 3 4
-
2022-08-19 14:48
wku*w drogowy to wynik realnego stosowania agresywnych zachowań przez kierowców
występuje w realu dużo częściej niż tutaj na portalu. Tutaj raczej dominują wykwity emocji cyklofobów a nie rowerzystów.
- 0 0
-
2022-08-17 07:34
Opinia wyróżniona
Jazda rowerem jest przyjemna o ile to świadomy wybór podyktowany różnymi względami. (2)
Jeżeli jednak wszedze są robione kampanie na siłę utrudniające zycie ludziom nie jadącym rowerem itp to z automatu czuje opór i odrzuca mnie to od tego by sie z tym identyfikowac. Chodzi o to, ze pomyslodawcy lub decydenci czesto nie maja kompletnke autorytetu. W miastach to moze byc prezydent ktory duzo gada a ledwo dopina marynarke i jezdzi po buspasie elektrycznym autem sluzbowym do pracy. A w firmie jakis etatowy idealista co ma czas i ciagle gada o rowerach podczas gdy codziennosc weryfikuje funkcjonalnosc tego srodka. Słowem-te kampanie powoduja ze sie odechciewa..
- 27 5
-
2022-08-19 12:16
widać że szukasz pretekstu do lenistwa
jeśli czyjś gruby brzuch albo czyjeś gadanie zniechęca do jazdy rowerem, mnie nikt zachęcać nie musi, wygrywa rower bo tak jest najszybciej, w ogóle na większości tras w Gdańsku do 5 km w godzinach szczytu czasowo wygra rower ale na szczęście nie wiedzą o tym wszyscy stojący w korkach, jakby oni się o tym dowiedzieli byłoby za dużo rowerzystów i korki przeniosły by się na drogi rowerowe
- 3 1
-
2022-08-19 14:38
typowy wpis cyklofoba nie chcącego przyznać się do tej przypadłości zawierający tezę, że jakaś pro - rowerowa kampania
to robienie czegoś "na siłę". W tej kampanii nie ma niczego "na siłę": tak jak w każdej kampanii prowadzącej do zmiany zachowań komunikacyjnych liczy się jakość przekazu i siła argumentów. Warto wiedzieć, że wzrost skali ruchu rowerowego w godzinach szczytu jest korzystny dla wszystkich osób chcących nie tracić czasu w korkach wynikających głównie z nadmiaru samochodów, a nie z niedorozwoju sieci ulicznej, jak się wielu "czytelnikom pseudopremium" wydaje.
- 1 0
-
2022-08-17 07:38
Stopniowe oswajanie z bidą.
O tym jak urządzić wynajęte, 14 metrowe mieszkanie już było. Okazje motoryzacyjne do 3,5 tysiąca też były. Na marginesie taki "certyfikat" komunikuje, że pracodawca cienko płaci. Pod płaszczykiem ekologii, zdrowotności w świadomości pracownika ogranicza oczekiwania.
- 17 12
-
2022-08-17 07:41
Błąd w artykule, (1)
firma to Multiconsult Polska sp. z o.o., a napisane jest "Mikroconsult"
- 1 0
-
2022-08-17 09:22
Poprawione
- 1 0
-
2022-08-17 08:00
Rowerzyści
W ramach certyfikacji proponuje jeszcze indywidualne certyfikaty dla rowerzysty tak jak każda krówka w UE musi mieć :-)
- 10 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.