- 1 Derby mają być 19.05 z kibicami gości (139 opinii)
- 2 Kuciak z trybun Lechii do bramki Rakowa (50 opinii)
- 3 ZZ potrzebne żużlowcom już w 2. kolejce? (66 opinii)
- 4 Piąte zwycięstwo z rzędu piłkarzy ręcznych (6 opinii)
- 5 Co to za liga? Ponad połowa drużyn spadnie (2 opinie)
- 6 Pierwsze wiosenne derby Trójmiasta rugby
Stadion Gdańsk zaciska pasa. Rezygnuje z rzecznika, zdejmuje logo
Bez nazwy i sponsora, a teraz także bez rzecznika prasowego i strony internetowej pozostał Stadion Gdańsk w Letnicy na kilka miesięcy przed 10. urodzinami. Spółka zarządzająca obiektem zapewnia, że rozmowy z nowym sponsorem tytularnym trwają, ale o szczegółach mówić na razie nie może. W piątek z elewacji stadionu ma zniknąć logo Energi.
Choć od trzech miesięcy przejęty przez Orlen energetyczny koncern nie ma oficjalnie nic wspólnego z miejskim obiektem, to wciąż na elewacji stadionu widnieje logotyp Energi.
Przypomnijmy, że rocznie Energa za prawo do nazwy stadionu płaciła ok. 3 mln zł. Łatwo więc policzyć, że rynkowa wartość trzymiesięcznej ekspozycji nazwy państwowego koncernu na największym obiekcie sportowym Trójmiasta wynosi ok. 750 tys. zł.
- Rozmowy z nowym partnerem się toczą, ale na razie jest za wcześnie, by mówić o szczegółach. Niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów - mówi Łukasz Wysocki, prezes Areny Gdańsk Operator zarządzającej obiektem w Letnicy.
Jak dodaje, rebranding, a więc demontaż banerów i reklam dotychczasowego sponsora zakończył się wewnątrz obiektu. W piątek logotyp Energi zniknie też z elewacji (pierwotnie spółka informowała, że prace rozpoczną się w czwartek, ale termin przesunięto o jeden dzień ze względu na zapowiadane niekorzystne warunki atmosferyczne). Jak usłyszeliśmy, choć oficjalna nazwa obiektu od niedawna brzmi "Stadion Gdańsk" i część dotychczasowego logo mogłaby na nim pozostać, to z elewacji zniknie cała instalacja.
Stadion bez rzecznika
Stadion stracił nie tylko dotychczasową nazwę i sponsora, ale także agencję PR, która odpowiadała za kontakt z mediami. O tym, że stadion traci rzecznika prasowego, dowiedzieliśmy się w poniedziałek po południu. Umowa firmy zajmującej się obsługą medialną stadionu została zawieszona.
Jak usłyszeliśmy, powodem rezygnacji z profesjonalnej obsługi medialnej są kwestie finansowe. Trudności z płynnością finansową spowodowane wycofaniem dotychczasowego sponsora zbiegły się bowiem w czasie z pandemią i obostrzeniami, które pozbawiły obiekt wpływów z imprez masowych.
- Przyczyny naszego rozstania wynikają wyłącznie z sytuacji finansowej, w jakiej się znaleźliśmy. Chcę podkreślić, że byliśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z całym zespołem prasowym, ale zmusiła nas do tego sytuacja. Musimy optymalizować koszty. Jesteśmy na etapie reorganizacji i układania całej struktury na nowo - dodaje Wysocki.
Stadion zniknął też z internetu
Kibiców i mieszkańców może zastanawiać też brak obecności Stadionu Gdańsk w mediach społecznościowych. Oficjalne profile albo zmieniły nazwę, albo w ogóle zniknęły z Facebooka, Twittera czy Instagrama. Przestała działać też oficjalna strona internetowa, na której odwiedzający czytają komunikat, że strona znajduje się w przebudowie.
- To wynika z naszych zobowiązań z byłym sponsorem. Musieliśmy przebudować stronę i nasze kanały w mediach społecznościowych. Nie ukrywam, że to trochę nam utrudnia komunikację z naszymi gośćmi i mieszkańcami, bo nie możemy pochwalić się np. naszą aktywnością związaną z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ale spokojnie, wkrótce wrócimy! - zapowiada Wysocki.
Ścisła współpraca z Amber Expo
Jak już informowaliśmy, wobec kryzysu w całej branży rozrywkowo-eventowej władze obiektu podjęły już starania o szukanie nowego pomysłu na zagospodarowanie stadionu, który w tym roku będzie obchodzić 10. urodziny.
Wkrótce powstanie na nim przedszkole, a Arena Gdańsk Operator chce jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z sąsiadem, który także przechodzi trudne chwile, a więc z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi. Oba podmioty mają współpracować ze sobą w zakresie organizacji targów, konferencji, meczów i innych wydarzeń. Chodzi m.in. o efektywniejsze wykorzystanie zaplecza, logistyki i kwestii technicznych (pierwsze doświadczenia już zebrano, gdy na terenie Amber Expo powstawał szpital tymczasowy).
Finał Ligi Europy w trzech wariantach
Numerem jeden w tegorocznym kalendarzu na stadionie pozostaje jednak piłkarski finał Ligi Europy. Do meczu zaplanowanego na 26 maja pozostały równo cztery miesiące i jak zapewniają władze obiektu - termin nie jest zagrożony.
- Jesteśmy w stałym kontakcie z UEFA. Termin nie jest zagrożony i jesteśmy przygotowani na to, by mecz odbył się w trzech wariantach: z udziałem kibiców, bez publiczności i z ograniczoną liczbą zajętych krzesełek. Wszystko zależy oczywiście od sytuacji pandemicznej - dodaje Wysocki.
Czwartego wariantu, a więc ponownego odwołania meczu, nikt w Gdańsku do siebie nie dopuszcza.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-27 12:25
Za te pieniądze które poszły na stadion można było wyremontować wszystkie drogi mieście (1)
Teraz dochodzą dodatkowe koszty z utrzymaniem niepotrzebnego obiektu. A drogi jak w Bangladeszu. Ciekawe kto na tym wszystkim zarobił?
- 25 5
-
2021-01-27 12:29
to się spytaj adamowicza o to...
- 1 1
-
2021-01-27 22:48
Nie było pandemii i też nic nie było! To jest miejsce na imprezy masowe niechby były nawet co tydzień niech te wszystkie Kozidrak i, cugowskie i inne przyjeżdżają i grają ale za rozsądną cenę. W przypadku takiej liczby miejsc bilety powinny być tanie a nie horrendalne ceny i garstka widzow
- 5 0
-
2021-01-27 14:16
(1)
Niestety ale to jest żaba której nie da się zjeść, za parę lat go rozbiorą bo nie jest nam potrzebny tak wielki obiekt. W gruncie rzeczy nawet dobrze by się stało - spełnił on swoją rolę na Euro, wyciągnął dzielnicę z niebytu i spowodował jej rozwój. Więc ogólnie inwestycja na +, kwestia czasu aż powstanie tam coś innego.
- 4 7
-
2021-01-27 17:09
Hahahaha. Ale ty śmieszny jesteś.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.