- 1 Większa przewaga Lechii nad wiceliderem (156 opinii) LIVE!
- 2 Koniec passy Arki bez porażki (202 opinie) LIVE!
- 3 Arka znika z nazwy klubu. Nowy herb (55 opinii)
- 4 Żużel: awizowane składy, treningi i starty (118 opinii)
- 5 Gedania awansowała do 1/2 finału PP (10 opinii)
- 6 Kolejne odejścia. Dłuższy sezon Wybrzeża
Stadion Gdańsk zaciska pasa. Rezygnuje z rzecznika, zdejmuje logo
Bez nazwy i sponsora, a teraz także bez rzecznika prasowego i strony internetowej pozostał Stadion Gdańsk w Letnicy na kilka miesięcy przed 10. urodzinami. Spółka zarządzająca obiektem zapewnia, że rozmowy z nowym sponsorem tytularnym trwają, ale o szczegółach mówić na razie nie może. W piątek z elewacji stadionu ma zniknąć logo Energi.
Choć od trzech miesięcy przejęty przez Orlen energetyczny koncern nie ma oficjalnie nic wspólnego z miejskim obiektem, to wciąż na elewacji stadionu widnieje logotyp Energi.
Przypomnijmy, że rocznie Energa za prawo do nazwy stadionu płaciła ok. 3 mln zł. Łatwo więc policzyć, że rynkowa wartość trzymiesięcznej ekspozycji nazwy państwowego koncernu na największym obiekcie sportowym Trójmiasta wynosi ok. 750 tys. zł.
- Rozmowy z nowym partnerem się toczą, ale na razie jest za wcześnie, by mówić o szczegółach. Niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów - mówi Łukasz Wysocki, prezes Areny Gdańsk Operator zarządzającej obiektem w Letnicy.
Jak dodaje, rebranding, a więc demontaż banerów i reklam dotychczasowego sponsora zakończył się wewnątrz obiektu. W piątek logotyp Energi zniknie też z elewacji (pierwotnie spółka informowała, że prace rozpoczną się w czwartek, ale termin przesunięto o jeden dzień ze względu na zapowiadane niekorzystne warunki atmosferyczne). Jak usłyszeliśmy, choć oficjalna nazwa obiektu od niedawna brzmi "Stadion Gdańsk" i część dotychczasowego logo mogłaby na nim pozostać, to z elewacji zniknie cała instalacja.
Stadion bez rzecznika
Stadion stracił nie tylko dotychczasową nazwę i sponsora, ale także agencję PR, która odpowiadała za kontakt z mediami. O tym, że stadion traci rzecznika prasowego, dowiedzieliśmy się w poniedziałek po południu. Umowa firmy zajmującej się obsługą medialną stadionu została zawieszona.
Jak usłyszeliśmy, powodem rezygnacji z profesjonalnej obsługi medialnej są kwestie finansowe. Trudności z płynnością finansową spowodowane wycofaniem dotychczasowego sponsora zbiegły się bowiem w czasie z pandemią i obostrzeniami, które pozbawiły obiekt wpływów z imprez masowych.
- Przyczyny naszego rozstania wynikają wyłącznie z sytuacji finansowej, w jakiej się znaleźliśmy. Chcę podkreślić, że byliśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z całym zespołem prasowym, ale zmusiła nas do tego sytuacja. Musimy optymalizować koszty. Jesteśmy na etapie reorganizacji i układania całej struktury na nowo - dodaje Wysocki.
Stadion zniknął też z internetu
Kibiców i mieszkańców może zastanawiać też brak obecności Stadionu Gdańsk w mediach społecznościowych. Oficjalne profile albo zmieniły nazwę, albo w ogóle zniknęły z Facebooka, Twittera czy Instagrama. Przestała działać też oficjalna strona internetowa, na której odwiedzający czytają komunikat, że strona znajduje się w przebudowie.
- To wynika z naszych zobowiązań z byłym sponsorem. Musieliśmy przebudować stronę i nasze kanały w mediach społecznościowych. Nie ukrywam, że to trochę nam utrudnia komunikację z naszymi gośćmi i mieszkańcami, bo nie możemy pochwalić się np. naszą aktywnością związaną z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ale spokojnie, wkrótce wrócimy! - zapowiada Wysocki.
Ścisła współpraca z Amber Expo
Jak już informowaliśmy, wobec kryzysu w całej branży rozrywkowo-eventowej władze obiektu podjęły już starania o szukanie nowego pomysłu na zagospodarowanie stadionu, który w tym roku będzie obchodzić 10. urodziny.
Wkrótce powstanie na nim przedszkole, a Arena Gdańsk Operator chce jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z sąsiadem, który także przechodzi trudne chwile, a więc z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi. Oba podmioty mają współpracować ze sobą w zakresie organizacji targów, konferencji, meczów i innych wydarzeń. Chodzi m.in. o efektywniejsze wykorzystanie zaplecza, logistyki i kwestii technicznych (pierwsze doświadczenia już zebrano, gdy na terenie Amber Expo powstawał szpital tymczasowy).
Finał Ligi Europy w trzech wariantach
Numerem jeden w tegorocznym kalendarzu na stadionie pozostaje jednak piłkarski finał Ligi Europy. Do meczu zaplanowanego na 26 maja pozostały równo cztery miesiące i jak zapewniają władze obiektu - termin nie jest zagrożony.
- Jesteśmy w stałym kontakcie z UEFA. Termin nie jest zagrożony i jesteśmy przygotowani na to, by mecz odbył się w trzech wariantach: z udziałem kibiców, bez publiczności i z ograniczoną liczbą zajętych krzesełek. Wszystko zależy oczywiście od sytuacji pandemicznej - dodaje Wysocki.
Czwartego wariantu, a więc ponownego odwołania meczu, nikt w Gdańsku do siebie nie dopuszcza.
Miejsca
Opinie (389) ponad 20 zablokowanych
-
2021-01-27 11:37
A może: "Stadion imienia Kubusia Puchatka"?
Taki jest ładny w kolorze miodu. Daję dyszkę i worek orzechów włoskich na ten cel. Kto jest za?
- 30 0
-
2021-01-27 11:40
wielkim znawcą tematu raczej nie jestem (5)
ale z tego co mi wiadomo stadiony buduje się na drużyn piłkarskich, które ściągają widzów a ci płacą za wstęp z czego znowu utrzymuje się taki stadion... chyba że się mylę... utrzymywanie się z samego "logo" czyli sponsora na ścianie to chyba recepta na przetrwanie ciężkich czasów, ale takich co trwają chwilę a nie recepta na biznes funkcjonowania takiego stadionu...
do tego można porównać to do restauracji - jeśli w środku dają marne żarcie to kwestia czasu kiedy knajpa się zamknie i nawet najlepszy plakat na drzwi takiej knajpy tego nie zmieni... ale mogę znowu się mylić...- 43 0
-
2021-01-27 14:19
W Gdańsku powinny być dwie drużyny występujące w Ekstraklasie to wtedy stadion byłby bardziej wykorzystywany.
- 1 0
-
2021-01-27 16:12
(3)
Tak. Zgadzam się. Ale to musi być jak w Niemczech na przykład. Na meczu minimum 30 tyś. ludzi, wtedy będzie się opłacać. A nie 11 tyś.!!!!!!!!!
- 0 0
-
2021-01-27 16:58
(2)
Na mecz z Legią Warszawa było 25 tysięcy widzów. Gdyby nie było ograniczenia to było by ponad 30 tysięcy kibiców.
- 1 1
-
2021-01-27 18:45
przestań (1)
jeden mecz z ległą na cały sezon, ewentualnie śledzie jak jeszcze grali w eklasie i wszystko... na każdym meczu powinno być minimum 30k
- 0 0
-
2021-01-27 19:59
Sam przestań. Gdańsk jest bogatym miastem i stać nas na stadion.
- 1 1
-
2021-01-27 11:40
Energa jest monopolem w Polsce
i nie musi się reklamować
- 24 3
-
2021-01-27 11:44
dacie mu imię P.L.Kaczyńskiego (1)
a pis będzie wykładał kasę co roku
- 13 30
-
2021-01-27 12:29
Długo eyślałeś nad tym hejtem?
- 6 2
-
2021-01-27 11:44
W ramach kreatywnej ksiegowosci wladz Gdanska proponuje by sponsorem tytularnym zostal Saur Neptun albo GAiT. I wszystko zostaje w rodzinie
- 43 1
-
2021-01-27 11:44
Niestety tak to jest jak urzędnicy wydają nieswoje pieniądze na nieswoje potrzeby. (2)
Kompletnie nietrafiony projekt, budowa kosztowała ok. 900 mln zł, rocznie koszty utrzymania to 13 mln zł - kula u nogi dla podatników finansujących tego misia. Tego propaganda przed EURO 2012 nie mówiła.
Marnotrawione środki można by przeznaczyć np. na remont sieci wodociągowej, która jest w niektórych dzielnicach w fatalnym stanie o czym świadczą liczne awarie.
Budowa tego obiektu oraz sprzedaż GPEC-u to chyba największe jednorazowe błędy popełnione w Gdańsku. O drobnych sprawach długo by pisać.- 49 7
-
2021-01-27 14:22
(1)
Głupoty piszesz. Bardzo dobra inwestycja . Piękny stadion. Znawco od siedmiu boleści zapamiętaj jedno . stadiony zawsze będą przynosić straty !!!!! Stadion NIGDY nie będzie dochodowy !!!!
- 1 14
-
2021-01-27 14:57
Jarmark Europa był
ten jak będzie się nazywał Giełda Pruszcz tez wyjdzie na plus.
- 3 2
-
2021-01-27 11:45
(2)
Na stadionie działają dwie spółki Arena gdańsk i arena gdańsk operator jak by nie mogło być jednego zarządcy tu by były oszczędności a nie inwetują za nasze pieniądze i sie nic nie dzieje bo stadion na siebie nie zarabia.
- 33 0
-
2021-01-27 11:47
(1)
Jesz jeszcze spolka BIEG2012. Euro bylo 9 lat temu, czy cos przeoczylem?
- 11 0
-
2021-01-27 11:59
Ten stołek menadżer śródmieścia to też dobra beka. Ale w Gdańsku nie takie cuda odchodzą.
- 13 0
-
2021-01-27 11:46
(1)
Czas zaorać i posadzić kapustę. Więcej korzyści przyniesie.
- 26 5
-
2021-01-27 12:18
taaa. a 1mld wywalone w stadion to tam idzie w zapomnienie...
- 0 1
-
2021-01-27 11:46
swoja strona
a czy stadion nie może mieć swojej strony niezależnej od sponsora? Wrocław, Poznań ma swoją stronę - niezależnie kto zarządza
- 15 0
-
2021-01-27 11:49
Wszedzie gdzie są Pełowskie samorzady tam wpedzaj w dlugie (1)
Natychmiast odwoloac Dulkiewicz.....pilnie
- 52 13
-
2021-01-27 12:05
Zarzad komisaryczny potrzebny
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.