• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stare Mevo na sprzedaż. Rozruch systemu w kwietniu

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (308)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo 2.0 to oprócz nowych rowerów także odświeżony wygląd totemów i stacji rowerowych. Dotychczas odnowiono 130 stacji oraz zamontowano 150 totemów. Mevo 2.0 to oprócz nowych rowerów także odświeżony wygląd totemów i stacji rowerowych. Dotychczas odnowiono 130 stacji oraz zamontowano 150 totemów.

Na trzy miesiące przed rozruchem Mevo 2.0 dość niespodziewanie zapadła decyzja o sprzedaży rowerów z pierwszej edycji roweru metropolitalnego. Pierwotnie miały one przejść przegląd, naprawę i dołączyć do nowego systemu. Obszar OMGGS postanowił je jednak wystawić na sprzedaż, a nowy operator w ich miejsce dostarczy 1 tys. zupełnie nowych rowerów. Na przełomie stycznia i lutego do Trójmiasta ma dojechać pierwsza transza ok. 1 tys. nowych jednośladów.



Czy będziesz korzystał z rowerów Mevo?

Inauguracja rowerów Mevo 2.0 zbliża się coraz większymi krokami. Do rozruchu systemu, który zaplanowano na początek kwietnia, pozostały już tylko trzy miesiące.

Według pierwotnych założeń 1,2 tys. rowerów elektrycznych, które są własnością Obszaru Metropolitalnego i ostatnią pozostałością po pierwszej, nieudanej edycji Mevo, miało przejść przegląd techniczny, a następnie po demontażu silników i baterii zostać dołączone do nowej puli 3 tys. rowerów elektrycznych.

Cała flota będzie nowa



Dość niespodziewanie, na ostatniej prostej przed powrotem rowerów na ulice Trójmiasta i całej aglomeracji, zapadła jednak decyzja, by 800 rowerów z puli Mevo 1.0 wystawić na sprzedaż.

- Propozycja hiszpańskiej spółki City Bike Global, która szykuje się do uruchomienia systemu rowerowego w ciągu najbliższego roku, podyktowana jest głównie troską o wizerunek systemu najwyższej jakości. Nowe rowery City Bike Global dostarczone zostaną w ramach obowiązującej umowy - bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez samorządy - informuje Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego Obszaru Metropolitalnego.
Jak dodaje, według założeń projektu w ciągu 6 lat obowiązywania umowy z hiszpańskim operatorem, rowery i tak byłyby stopniowo wymieniane na nowe. Biorąc pod uwagę zarówno względy ekonomiczne, serwisowe, jak i wizerunkowe, firma z Barcelony zdecydowała się na zmianę pierwotnych założeń. Jako że zmiana ta będzie korzystna dla użytkowników, OMGGS wyraził na nią zgodę.

Z baterii Mevo powstanie samochód elektryczny?



Wystawione na sprzedaż rowery zostały wyprodukowane w 2017 roku, a zakupione przez Obszar Metropolitalny dwa lata później. Średnio każdy z rowerów był eksploatowany przez ok. 4 tys. godzin w okresie od marca do października 2019 roku.

Każdy z nich waży ok. 32 kg. Co istotne - rowery zostały wystawione na sprzedaż bez baterii litowo-jonowych. Obszar wystawił na sprzedaż 800 spośród 1200 jednośladów. Pozostałe będą służyć urzędnikom do poruszania się po mieście, a baterie trafią do studentów z Politechniki Gdańskiej.

- Młodzi naukowcy, pracujący nad uruchomieniem nowoczesnego samochodu elektrycznego, zbadają możliwości ich zastosowania w projektowanym pojeździe - dodaje Kołodziejska.
Zgodnie z wyceną rzeczoznawcy minimalna cena za rower Mevo wynosi 430,50 zł brutto.

  • Dane techniczne wystawionych na sprzedaż rowerów.
  • Dane techniczne wystawionych na sprzedaż rowerów.

Konieczna wizja lokalna w... Szczecinie



Co istotne, aby wziąć udział w postępowaniu, osoba lub podmiot zainteresowany kupnem roweru lub rowerów musi wcześniej odbyć wizję lokalną, by zapoznać się z ofertą i stanem technicznym rowerów.

I o ile samo spełnienie tego warunku nie powinno być większą przeszkodą, to miejsce do tego wyznaczone już tak. Wizja ma się bowiem odbyć w... Szczecinie.

Dlaczego akurat tam? Rowery znajdują się w stolicy zachodnio-pomorskiego w specjalnym magazynie (ul. Władysława IV 1, budynek nr 8), po tym jak przed rokiem wyjechały z Trójmiasta na przegląd i naprawę, by mogły stać się częścią Mevo 2.0 (już jako rowery konwencjonalne - bez silnika elektrycznego i baterii).

Wizję lokalną zaplanowano na poniedziałek 23 stycznia w godz. 12-14.

- Wymagana wizja lokalna odbędzie się w obecności przedstawiciela Stowarzyszenia, który sporządzi dla uczestników listę obecności. Dodatkowo wraz z ofertą wymagane będzie złożenie przez oferenta oświadczenia o przeprowadzeniu wizji lokalnej i zapoznaniu ze stanem sprzętu. Niewzięcie udziału w opisanej wyżej wizji lokalnej bądź niezłożenie ww. oświadczenia wraz z ofertą skutkować będzie dyskwalifikacją podmiotu zainteresowanego nabyciem rowerów i odrzuceniem oferty - informuje Obszar Metropolitalny.

Wcześniej nieudana sprzedaż baterii i silników



To kolejne podejście Obszaru metropolitalnego do zbycia części systemu pierwszej edycji Mevo. Wcześniej na sprzedaż wystawiono zdemontowane z rowerów baterie i silniki. Zainteresowanie używanym napędem i bateriami, których nie dało się ładować (były sprzedawane bez ładowarek) było jednak znikome. W sumie dwie osoby kupiły dwa silniki i trzy baterie.

Trwają prace nad aplikacją, siedziba Mevo na Młyniskach



Nowe rowery produkowane są obecnie u włoskiego producenta rowerów Vaimoo, produkującego oprócz rowerów (wykorzystywanych np. w Kopenhadze, Rotterdamie i Sztokholmie) specjalistyczne pociągi techniczne, części do satelit kosmicznych oraz systemy łączności.

Poza produkcją i składaniem rowerów prowadzone są prace nad aplikacją oraz pozostałymi elementami systemu IT, systemami obsługi klienta i serwisu.

Na zaawansowanym etapie jest uzgadnianie lokalizacji ponad 50 stacji ładowania baterii. Kompletowany jest zespół zarządzający systemem, który zaczął pracę w nowej siedzibie w industrialnej części gdańskiej dzielnicy Młyniska.

  • Rozruch systemu zaplanowano na początku kwietnia. Do początku lipca system ma już działać w pełnym wymiarze.
  • Rozruch systemu zaplanowano na początku kwietnia. Do początku lipca system ma już działać w pełnym wymiarze.
  • Rozruch systemu zaplanowano na początku kwietnia. Do początku lipca system ma już działać w pełnym wymiarze.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji.

Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 20 gr, na tradycyjnym - 10 gr.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (308) ponad 20 zablokowanych

  • Hahaha, nie chciał kupić tych baterii na studenci teraz mają z nich zbudować elektryczne auto (2)

    Czy to jest jakiś żart ?

    • 76 3

    • Spirala sukcesu gdańskich władz jak zwykle kończy się żałosnymi próbami ratowania wizerunku, które mają ukryć, że znowu upadło

      się d na twarde.

      • 8 0

    • będą sprawdzać po sztuce pojemność, jeśli jeszcze jakąś to ma?

      • 2 0

  • Zwykłych rowerów powinno być 10000

    a nie 1000, niecałe 6 rowerów na stację to żart, szczególnie jeżeli będzie można je zostawiać poza stacjami

    • 63 9

  • (1)

    400 rowerów dla urzędników?? Przecież kilkanaście lat temu już zmarnowano takie rowery na Nowych Ogrodach, była specjalna wiata i otwarcie z tzw pompą. I teraz niby kto tym będzie jeździł?? Za chwilę śpisze się jak zwykle protokół zniszczenia albo pani prezydent zrobi "dar dla Ukrainy".

    • 58 4

    • Dzieci urzędników się cieszą.

      • 2 0

  • rowery dla turystów za pieniądze podatników

    • 50 2

  • (1)

    Rower miejski to super inicjatywa, ale bez tych wszystkich przekrętów i znajomków.

    • 28 4

    • Bez sensu są hulajnogi na które podatnicy nie wydali nawet złotówki.

      Miasto nie ma pieniędzy na utrzymanie komunikacji a funduje rowery. Zwykły przekręt i niegospodarność.

      • 3 0

  • Nowe stacje (1)

    Ciekawe czy zaplanowano nowe stacje np w okolicy pętli tramwajowej Ujeścisko, podczas funkcjonowania mevo 1.0 pętla ta jeszcze nie istniała. Nowe stacje również przydały by się ogólnie w rozubudowywanej części Jasienia gdzie poprzednim mevo nie było żadnej stacji.

    • 17 3

    • W poprzednim nie było w ogóle możliwości oddawania rowerów w rejonach jabłoniowej.

      • 1 0

  • myślenie urzędnika

    zwęzimy grunwaldzką, zrobimy przejścia co 100 m i mevo a dla urzędu powiększymy parking, przecież w tym klimacie nie będziemy jeździć do urzędu rowerem jak jacyś zwykli ludzie...

    • 81 6

  • (2)

    Czyli nowy rower kosztował 12 tysięcy, sprzedawany bez baterii wartej 2 tysiące za 430 zł. To jest dopiero interes trójmiejski. A do odzysku silnik Bafanga o ile trafi się sprawny i ewentualnie koła na Nexusach.

    • 70 3

    • Po 50 groszy za kg

      Ul. Litewska.

      • 10 0

    • Gdańszczanie i Gdańszczanki no tak wyszło :)

      • 3 0

  • (1)

    Czy Wszystko dla Gdańska zmieni nazwę na Wszystko dla Władzy?

    • 49 2

    • Jak pis zmieni nazwę na komuniści i złodzieje

      Zgodnie z prawdą

      • 5 9

  • Przekręt dekady (5)

    Za Mevo 1.0 urzędnicy powinni odpowiadać własnym majątkiem, niewiarygodne, że ta sprawa przeszła bez konsekwencji. Dla przeciętnego przedstawiciela rasy homo sapiens ten projekt byl od początku zły i nie miał szansy na powodzenie. Za wszystko płacimy my, obywatele traktowani jak naiwne stado baranków.

    • 95 2

    • Które to stado baranów wybrało sobie pasterza (pardą, pasterkę) (1)

      • 15 3

      • To nie pasterz to pasterzanka :) Bez mowy nienawiści :)

        Gdańsk to miasto równości. Tylko urzędnicy ich rodziny i znajomi mają lepsze żołądki od mieszkańców.

        • 1 0

    • (2)

      akurat spieprzenie mevo to sprawka firmy nextbike (przepraszam NB tricity z kapitałem 5000), która zaproponowała nierealne warunki, a potem sobie upadła.

      takie prawo o zamówieniach publicznych załatwili nam (p)osły na sejm.

      • 7 8

      • Hehehehehehehehehehehehehe. Ta, jasne.

        Ale się na ten Gdańsk się uwzieli. To pewnie za obronę wolnych sądów. d**ilny wybór urzędników (same elektryki w niewiarygodnej cenie) nie miał nic do rzeczy.

        • 10 1

      • A umowa z władzami to się sama podpisała. W tej ustawie jest mechanizm obowiązku wyjaśnienia, czy oferta nie jest nierealna. Tu zamiast weryfikacji urzędnicy ramię w ramię z nextbike'm i dziennikarzami wciskali mieszkańcom kit o najlepszym systemie pod słońcem. Choć w tym mieli rację. Jest to wyjątkowy przypadek.

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane