- 1 Adam Mandziara wrócił do władz Lechii (165 opinii)
- 2 Lechia w długach. Odwołana konferencja (157 opinii)
- 3 Turniej zaplecza kadry żużlowej za darmo (11 opinii)
- 4 2 tygodnie wolnego dla piłkarzy Arki (75 opinii)
- 5 Trefl potwierdził pierwszy transfer siatkarza (3 opinie)
- 6 Nowy trener i zagraniczni koszykarze Arki (15 opinii)
To już koniec DCT Gdańsk, teraz będzie Baltic Hub
Władze terminalu kontenerowego zdecydowały, że DCT Gdańsk po 15 latach działalności zmieni nazwę. Teraz będzie to Baltic Hub. Według operatora nowa nazwa "ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe".
Obecnie już nie DCT Gdańsk, tylko Baltic Hub dysponuje nabrzeżami o łącznej długości 1,3 tys. m, 14 suwnicami typu STS (ship-to-shore) oraz roczną przepustowością 2,7 mln TEU. Terminal stał się też bramą transportową dla Europy Środkowo-Wschodniej z usługami obejmującymi rynki śródlądowe, takimi jak: Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy.
- To efekt doskonałego położenia naszego hubu, z dobrym dostępem do morza i brakiem ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji w infrastrukturę - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.

W najbliższej przyszłości zdolność przeładunkowa z obecnych 750 tys. podniesie się do ponad miliona TEU, ponieważ wkrótce rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego znanego jako T3. Otwarcie działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 roku.
- Dzięki tej inwestycji stanie się jednym z największym kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi kontenerowców nowej generacji, przypływających na Bałtyk. Uruchomienie dodatkowego nabrzeża oznacza dalsze wspieranie gospodarki Polski, krajów Europy Środkowo-Wschodniej i bałtyckich, ich międzynarodowych rynków handlowych oraz znaczące wzbogacenie oferty usługowej, dostępnej dla klientów Baltic Hub i impuls do pozyskania nowych usług i sojuszy żeglugowych. W ramach budowy T3, która zostanie zakończona do 2025 roku, powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie, oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym - poinformowano w komunikacie.

Zmiana nazwy zbiegła się z 15-leciem powstania terminalu. W tym czasie obsłużył ponad 15 mln TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6 tys. pociągów i 600 tys. ciężarówek rocznie. W 2019 roku jako pierwszy terminal na Bałtyku obsłużył ponad 2 mln TEU w jednym roku, a w lipcu 2021 roku pobił swój rekord TEU obsłużonych w jednym zawinięciu statku - 20 207 TEU. W listopadzie tego samego roku BH pobił również swój rekord, obsługując 70 statków w ciągu miesiąca.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-28 10:49
xD jakie to ma znaczenie (2)
Przecież, nikt nigdy nie wybrał portu, ze względu na jego nazwę. Ale przynajmniej kasa na nowe wizytówki pójdzie.
- 58 18
-
2022-10-28 16:52
Dla kogo niby ta kasa pójdzie? :D (1)
Może historyjka z kolegą prezesa? :D
- 5 3
-
2022-10-29 08:29
Zawsze przy sobie takich zmianach pojawia się nowe stanowiska prezesa, dyrektora czy managera. A i dział promocji można zwiększyć dla swoich ludzi. A teraz pytanie jak w waszych firmach działają działy promocji? Jedna, dwie robotne osoby ogarniające wszystko i kilku nierobow poznajomości bez głowy na karku i dwoma lewymi rękoma?
- 4 1
-
2022-10-28 10:33
(8)
I bardzo dobrze, często był błędnie nazywany terminalem DCT (podobny błąd jak dioda LED), a w sumie i tak nikt nie wiedział co oznacza skrót DCT. Nowa nazwa trochę przaśna ale przynajmniej niesie ze sobą ambicje.
- 34 35
-
2022-10-28 11:51
Deepwater Container Terminal, mów za siebie. (1)
- 27 2
-
2022-10-28 21:16
No dokładnie, terminal deepwater containter terminal. Dlatego właśnie dlatego to głupio brzmi głupio.
- 2 2
-
2022-10-28 13:11
Jak to nikt nie wiedział (1)
Deep Container Terminal, to oznacza. Uważam że zmian jest ok. Teraz nie będzie się go myliło z bct, gct szczególnie w rozmowach telefonicznych, bo czasami są z tego tytułu nieporozumienia.
- 7 6
-
2022-10-28 15:59
to nie jest możliwe...żeby człowiek z branży tak angielski kaleczył!?
- 3 3
-
2022-10-28 13:58
To jak proponujesz mówić o np. BCT czy LED bez słów terminal, dioda itp.? (1)
- 3 0
-
2022-10-28 21:18
No tak się powinno mówić, wstawiłem LEDy a nie wstawiłem diody led, pojechałem na DCT a nie na terminal dct.
- 0 0
-
2022-10-28 16:00
Dla nie wiedzacych
Deepwater Container Terminal.
Gdańsk meine Stadt.- 3 5
-
2022-10-29 11:05
Baltic...
Dziwne masz ambicje
- 0 0
-
2022-10-28 22:29
Nowa nazwa - nowe umowy dla pracowników (7)
Ciekawe czy zmienią się zarobki? Byłem na rozmowie kwalifikacyjnej, i jak zaproponowano mi 3500 brutto za pracę w dzień i w nocy , święta kościelne i państwowe i w weekendy to niech sobie jeszcze Koreańczyków ale z tej północnej zatrudnią, bo to śmiech na sali, jak niby największy port nad Bałtykiem i taka kasa, to wolę do o wiele mniejszego portu w Norwegii, Danii , Szwecji pójść i 6 razy więcej zarobić. Jądro zarządzająca, czy Wam nie wstyd. Pozdrawiam z Bremefhaven.
- 49 5
-
2022-10-29 07:07
Czyli ok 2k Eur, szału nie ma
- 3 0
-
2022-10-29 10:06
3500 brutto
To byłeś na rozmowie najszybciej 3-4 lata temu ?
- 2 3
-
2022-10-29 19:36
A jakie masz doświadczenie? Ile masz lat?
- 1 2
-
2022-10-29 22:19
7 brutto
Mi zaproponowali 7000 brutto, ale odmówiłem.
- 2 0
-
2022-10-29 23:49
Tak
- 0 0
-
2022-10-30 10:14
zapomniałes napisac ze ceny w sklepie tez masz X razy wyzsze, (1)
I jak zapraszasz rodzine w odwiedziny to pozyczasz od kolegów żeby było Cie stać ich przyjąć. Tam zarabiac u nas wydawac to jestes Pan ale jak tam zarabiac i tam wydawac to sie robi problem..
- 0 3
-
2022-10-30 13:46
" tam zarabiac i tam wydawac to sie robi problem"
Dużo mniejszy niż sugerujesz...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.