- 1 Lechia w ekstraklasie już w sobotę? (69 opinii)
- 2 Jak bardzo Arka skomplikowała sobie życie? (89 opinii)
- 3 Dramatyczna sytuacja w juniorskiej piłce (9 opinii)
- 4 Trener siatkarzy w szczerym wywiadzie (8 opinii)
- 5 Większa przewaga Lechii nad wiceliderem (186 opinii) LIVE!
- 6 Żużel: awizowane składy, treningi i starty (149 opinii)
Użytkownicy o nowym Mevo: mniej elektryków i wyższe ceny
Rowery elektryczne ale i konwencjonalne, wyższe opłaty abonamentowe, powiązanie roweru z Szybką Koleją Miejską, zróżnicowany "darmoczas" w ramach abonamentu i decentralizacja serwisu i ładowania baterii - to najważniejsze wnioski po warsztatach zorganizowanych w ramach przygotowań do reaktywacji systemu Mevo. W dyskusji o tym, jak ma wyglądać nowe Mevo, wzięło udział kilkadziesiąt osób.
Spotkanie osób zainteresowanych jak najszybszych wznowieniem roweru potrwało ok. 2,5 godziny i przebiegło w spokojnej i merytorycznej atmosferze. Uczestnicy zostali podzieleni na cztery zespoły, które przez kwadrans wspólnie z czterema moderatorami dyskutowały w swoim gronie na zadany temat. Po 15 minutach następowała zmiana stolików, a po czterech rundach nastąpiło podsumowanie dyskusji.
Pomysłów na to, jak powinno wyglądać Mevo 2.0, było wiele. Część z nich wybrzmiała wyraźnie:
- Mevo powinno być systemem rowerów zarówno elektrycznych, jak i konwencjonalnych.
- Za cenę lepszej dostępności roweru i niezawodności wspomagania użytkownicy są w stanie płacić wyższe abonamenty (np. 40-50 zł miesięcznie albo 200 zł rocznie).
- Aby tę dostępność zapewnić, należy zdecentralizować serwis rowerów i punkt ładowania baterii oraz bardziej zaangażować w proces utrzymania rowerów, ich relokacji czy wymiany baterii samych użytkowników.
- Pojawiły się też pomysły na zróżnicowanie tzw. darmoczasu (pakietu bezpłatnych minut w ramach abonamentu), umożliwienie dokupienia dodatkowych abonamentów i taryf do jednego konta (np. dla gości) czy większą integrację Mevo z komunikacją miejską (szczególnie z SKM).
Nowe Mevo uzupełnieniem, a nie konkurencją dla komunikacji
Uczestnicy warsztatów wskazywali, że nowe Mevo nie może konkurować z transportem publicznym, ale być jego uzupełnieniem. Nie powinno też kosztować więcej niż bilety okresowe.
Reaktywowany system - o ile będzie składał się z dwóch rodzajów rowerów - ma być też systemem łączącym, a nie wykluczającym. Wypożyczenie roweru - niezależnie, czy ze wspomaganiem elektrycznym, czy bez, powinno kosztować tyle samo, tak aby nie tworzyć systemu wykluczającego "dla bogatszych i biedniejszych".
Rowery Mevo 2.0 powinny być też lżejsze od poprzedników, by dało się na nich jechać nawet po rozładowaniu baterii.
Na 40 osób, które wzięły udział w warsztatach, 10 z nich przyjechało rowerem. Ponad połowa zadeklarowała z kolei, że skorzystałaby z roweru Mevo, gdyby system nie został zawieszony z końcem października.
- To, czego zabrakło mi w dyskusji, to tego, czy chcemy wprowadzać od razu rozwiązanie docelowe, czy może lepiej zastosować rozwiązanie pomostowe, np. na dwa lata, by zorientować się i wypracować, jak rower elektryczny może funkcjonować technologicznie, użytkowo czy finansowo - mówił Kamil Gołębiowski, uczestnik warsztatów.
- Rower musi być częścią zrównoważonego transportu, który nie rywalizuje z komunikacją miejską, tylko ją uzupełnia. To element większej całości. Pod tym kątem trzeba myśleć o taryfach i całej ofercie, która dzięki rowerowi zostanie rozciągnięta na maksymalnie dużą powierzchnię aglomeracji i miejsca z ograniczoną dziś komunikacją: Matarnią czy Kokoszkami - dodawał Tomasz Larczyński, aktywista miejski.
Swoje uwagi dotyczące wznowienia Mevo nadal można zgłaszać na adres: mevo@metropoliagdansk.pl
Urzędnicy zapowiedzieli, że przed ogłoszeniem przetargu - co planowane jest w pierwszej połowie 2020 r. - odbędzie się jeszcze co najmniej jedno spotkanie z mieszkańcami. O szczegółach będziemy informować.
Miejsca
Opinie (293) 8 zablokowanych
-
2019-12-13 13:50
Opinia wyróżniona
cytat p. Pauliny Cyniak (26)
"Pracowaliśmy nad Mevo 2 lata. System był dobrze zaprojektowany, spełnił nasze założenia, cieszył się ogromną popularnością."
Skoro tak, jak to się stało, że system upadł z hukiem, a podatnicy stracili na tym kilka milionów? Czy pani Paulina aby nie na wyrost cieszy się tak dobrym samopoczuciem, że nadal wychwala project, który okazał się kompletną klapa?- 177 3
-
2019-12-14 09:23
ludzie nie
do konca szanowali sprzet.Usuwanie go z roznych miejsc...naprawa itp. tez pochlaniala koszty.Prawda jest taka, ze wielu uzytkownikow nie szanowalo bo nie jego
- 1 1
-
2019-12-13 22:39
Ale Pani dowiozla projekt i spełniła cele (1)
Kasa miała przeplynac w odpowiednim kierunku i to się zadziało,
Nikt nie zakładał np maksymalnego wykorzystania rowerów lub poprawy komunikacji w kluczowych obszarach miasta- 8 1
-
2019-12-14 15:03
Gdzie ta kasa?? prośba o wyjaśnienie
Mógłbyś wyjaśnić zatem w jakim kierunku popłynęła ta kasa? Kto wycisnął kasę: wykonawca, gminy, prez.Dulkiewicz czy może ktoś trzeci?
Bo ja widzę to tak: OMGGS zapłaciło tylko za cześć usługi, tj. dostarczenie 1200 rowerów, system działał przez 7 miesięcy, po czym wykonawca padł i został z niespłaconymi kredytami bankowymi. Dług NB TricityMógłbyś wyjaśnić zatem w jakim kierunku popłynęła ta kasa? Kto wycisnął kasę: wykonawca, gminy, prez.Dulkiewicz czy może ktoś trzeci?
Bo ja widzę to tak: OMGGS zapłaciło tylko za cześć usługi, tj. dostarczenie 1200 rowerów, system działał przez 7 miesięcy, po czym wykonawca padł i został z niespłaconymi kredytami bankowymi. Dług NB Tricity zostanie jakoś spłacony przez spółkę matkę a jak nie to cały Nextbike PL padnie. W dodatku nie wiadomo ile wtopił na nieodebranych przez OMGGS rowerach (pytanie ile ich zdążyli naprodukować)- 3 1
-
2019-12-13 23:24
"a podatnicy stracili na tym kilka milionów" (3)
Otóż nie stracili. Tyle kosztowało samo utrzymanie systemu przez pół roku (proszę sobie przeliczyć całą kwotę przetargu na lata i miesiące), a OMGGS ma gratis 1,2 tys. rowerów, stojaki i aplikację.
- 4 10
-
2019-12-14 18:24
Przetarg był na rowery (35,5mln) i obsługę na 6,5 roku (4,7mln). Mevo działało pół roku... ale rowerów było tylko 1/3. Czyli podliczając działali 1/13 czasu na 1/3 ilości rowerów, czyli można uznać, ze wykonali 1/39 cześć umowy na obsługę - przeliczając na kwotę z przetargu to około 120 tys. zł. A teraz rowery, które już po 1/2 roku doprowadziły
Przetarg był na rowery (35,5mln) i obsługę na 6,5 roku (4,7mln). Mevo działało pół roku... ale rowerów było tylko 1/3. Czyli podliczając działali 1/13 czasu na 1/3 ilości rowerów, czyli można uznać, ze wykonali 1/39 cześć umowy na obsługę - przeliczając na kwotę z przetargu to około 120 tys. zł. A teraz rowery, które już po 1/2 roku doprowadziły firmę do upadku, przygotowane w systemie najdroższym z możliwych (wymiana baterii), których nikt nie będzie obsługiwał bo się nie opłaca. Dodatkowo, rowery bardzo zawodne poczynając od problemów z wspomaganiem na łamiących się ramach kończąc, nadają się na złom, bo nawet ich odsprzedaż na części (niestandardowe) wiązałaby się z dużą ilością kosztownej pracy. Teraz samo utrzymanie ponad tysiąca baterii przy "życiu" tez wymaga pracy i odpowiednich warunków magazynowania, a i tak wartość ich spada z dnia na dzień
- 3 1
-
2019-12-14 18:27
i teraz te tysiąc rowerów sobie w zimie zgnije pod gołym niebem
a w maju się zrobi co? protokół zniszczenia....- 5 0
-
2019-12-14 10:14
Nie psuj narracji, wybory za 2 lata...
- 2 1
-
2019-12-13 20:07
Co się stało że się zes.ało ?
- 6 1
-
2019-12-13 16:41
nie mów fałszywego świadectwa przeciw... (3)
System cieszył się ogromną popularnością: liczba wypożyczeń jednego roweru przeciętnie dziennie była najwyższa w Polsce. Podatnicy nie stracili, tylko zyskali wypozyczając rower bardzo często. Problemem była niewystarczająca podaż rowerów (dostawca się nie wywiązał ze swoich zobowiązań) i wielu posiadaczy abonamentu frustrowało się z powodu braku możliwości wypożyczenia rowerów, które były wypożyczone przez innych użytkowników lub miały rozładowane baterie.
- 4 23
-
2019-12-14 21:07
Amber Gold i OLT też miało fanów
- 4 0
-
2019-12-13 18:36
Człowieku, jak można takie brednie powtarzać???? (1)
Przecież system miał 1400 rowerów i obsługiwał 17 gmin. W jaki sposób najwyższą wypożyczalność na rower jest sukcesem? Z twoim tokiem myślenia, to najlepiej jakby MEVO składało się z jednego roweru. Rekord wypożyczeń na ramę gwarantowany!
- 16 2
-
2019-12-14 21:12
czyli...
że rowerów było za mało? e?
- 0 1
-
2019-12-13 14:18
bo ta pani jak i cała ta ekipa od organizacji tego jest niekompetentna. Studenci na zarzadzaniu na 3 roku by to lepiej ogarneli (3)
- 23 1
-
2019-12-13 20:10
Większe zaufanie miałbym do studentów 3 roku elektryki. (2)
Jak można zarządzać rowerami z akku nie znając podstawowego prawa Ohma. Nieuki skompromitowały się już na początku przyjmując, tanie stojaki jako stacje. To pierwszy i technicznie decydujący przekręt wykonawcy. Jeżeli płatnik tego nie zrozumiał, nie powinien nigdy odpowiadać za więcej niż 5,- zł publicznych pieniędzy.
- 14 1
-
2019-12-14 14:51
tok rozumowania (1)
Możesz dokładniej wyjaśnić korelację między studentami elektryki, prawem Ohma, tanimi stojakami, technicznym przekrętem wykonawcy i zarządzaniem systemem roweru publicznego. Bo ja słabo łapie twój tok rozumowania.
- 1 5
-
2019-12-15 02:51
Przedmówcy chodzi zapewne o to, że żeby czymś zarządzać, wypada mieć choćby minimalne pojęcie jak to coś działa. W szczególności w przypadku tak innowacyjnego projektu, który nie polega na skopiowaniu istniejącego rozwiązania.
- 0 0
-
2019-12-13 14:06
NIech ona lepiej tak nie mówi
Bo jeszcze się okaże, że ta piękna katastrofa też była "zaprojektowana"
- 19 0
-
2019-12-13 13:57
NB (3)
Upadł z hukiem przez NB Tricity, które twierdziło, ze da radę a poległo.
- 11 0
-
2019-12-13 14:31
(2)
NB mówiło kiedyś też, że da rade w Sopocie (TRM)
to ich Drugi upadek w Trójmieście
oni nie powinni być dopuszczeni do powtórnego przetargu
a Veturilo i inni powinni im czujnie patrzeć na paluchy- 17 1
-
2019-12-13 14:35
(1)
Veturilo to Nextbike
- 4 0
-
2019-12-13 14:38
toć piszę (co z tobą?) że każdy kto ma do czynienia z Nextem
powinien uważać, bo firma okazała się niegodna zaufania- 10 0
-
2019-12-13 13:55
Może Pani nie poinformowano (4)
że mevo padło
- 39 1
-
2019-12-13 16:41
padła firma, która zarządzała systemem MEVO (3)
warto myśleć analitycznie
- 0 28
-
2019-12-14 08:23
(2)
Jak to jest firma padła a spółeczka miejska
przepraszam metropolitalna dalej jest i nikt nie poniósł konsekwencji? Bawimy się dalej hej ho niech wiruje cały świat. Premie świąteczne sobie wypłacie za ten dobrze zaprojektowany system. Po wypowiedzi tej Pani można wnioskować, że nie ma w ogóle pojęcia o tym o czym mówi. Oficer rowerowy nie zauważył w trakcie że to źle działa, kiedy właściwie dyskusja na forach trwała w najlepsze przez okres działania mevo?- 14 0
-
2019-12-14 10:12
Jaka dyskusja? (1)
Gdyby merytoryczne argumenty nie zginęły w zalewie trolli od Kacperka, może i by ktoś coś zauważył.
A tak: Były gwarancje bankowe, miasto wyjdzie na swoje. Czemu niby ktokolwiek ma za to tracić stołek?- 1 9
-
2019-12-14 12:33
Dyskusja o działaniu systemu, braku rowerów, zjeżdżaniu rowerów w jedną lokalizację OBC, wysokości abonamentów, jakości rowerów, dostępności, sposobu ich ładowana itd. A tłumaczenia były "będzie pan zadowolony". Miasto wyjdzie na swoje? W jaki sposób? System nie działa i nie wiadomo czy będzie a jeśli tak ile będzie kosztował? Zyskali tylko
Dyskusja o działaniu systemu, braku rowerów, zjeżdżaniu rowerów w jedną lokalizację OBC, wysokości abonamentów, jakości rowerów, dostępności, sposobu ich ładowana itd. A tłumaczenia były "będzie pan zadowolony". Miasto wyjdzie na swoje? W jaki sposób? System nie działa i nie wiadomo czy będzie a jeśli tak ile będzie kosztował? Zyskali tylko pracujący w OSSG, mieli pewnie niezłe pensje na projekcie UE. Niestety Efektów brak, a problemy się namnożyły. A co do zysku jeżdżących mevo,racja jeździli za niskie opłaty ale ktoś za to musiał zapłacić na końcu. To troche tak jak z OLT ekspres były tanie loty a na końcu wyszło kto był ich fundatorem, niestety. Pieniędzy w biznesie się nie dodrukowuje tylko zabiera z innej kieszeni.
- 9 1
-
2019-12-13 13:45
Opinia wyróżniona
Rowerów powinno być po prostu... wiecej. to raz (14)
dwa. cennik powinien faworyzowac krótkie przejazdy. trzy. polowa rowerow powinna byc bez wspomagania
- 61 12
-
2019-12-13 14:17
(1)
ok, sam wolał bym bez wspomagania, ale jeśli by wypożyczenie "bez" i "z" kosztowało tyle samo
to tylko głupek brał by "bez"
robienie konfliktu na dzieńdobry, polskie piekło
urawniłowka miała sens, zdumiewa mnie, jak wielu tego nie widzi!
może to jest jakaś epidemia niskiego IQ? dodają wam coś do wody wodociągowej?- 3 6
-
2019-12-14 19:47
głupek albo ktoś kto jedzie np z Jelitkowa do Wrzeszcza po płaskim terenie i woli lżejszy rower niż cięższy ze wspomaganiem które może się rozładować w trasie..
p.s. nie wiem co mi dodają do wody wodociągowej.- 1 0
-
2019-12-13 13:57
Pytam po raz kolejny. (11)
Po co komu wypożyczyć rower bez wspomagania. Przecież taki to można sobie kupić z OLX czy supermarketu w promocji za 100-200zł i śmigać bezpłatnie. Wychodzi i taniej i nie trzeba się martwic o dostępność. Chyba, ze masz na mysli rowery dla turystów?
- 7 15
-
2019-12-13 14:56
(4)
taki rower z OLXu będzie czekał na mnie na każdym rogu? sam wróci do domu? no właśnie.
prywatny jest dobry jak jedziesz z punktu a do punktu b w całości rowerem.
jak chcesz sobie tylko kawałek podjechać np. do skm to już prywatny się nie nadaje.
poza tym prywatny to strach gdzieś zostawić bez opieki. no i trzeba mieć miejsce gdzie go trzymać. miejski jest znacznie praktyczniejszy. bierzesz kiedy chcesz oddajesz gdzie chcesz i się o niego nie martwisz.- 10 3
-
2019-12-13 15:12
I jeszcze jedno. (1)
Jak masz rower za 300zł, któego nikt Ci nie ukradnie, bo nikomu się takiego roweru kraść nie opłaca, to możesz go sobie przypiąć przy stacji SKM, nie przejmowac się niczym i w drodze powrotnej go sobie zabrać. Sprawdzone.
- 1 8
-
2019-12-13 15:48
to bym musiał mieć jeszcze kilka rowerów na innych stacjach skm ;)
- 9 0
-
2019-12-13 15:08
Nie slyszałem, zeby zlodziej ukradl komus rower za 300zł (1)
A byłem świadkiem, że stal taki bez przypięcia obok rowerów za 1000zl+, ktore byly przypięte. Zgadnij które zostały ukradzione? Do SKM wiele razy wchodziłem z rowerem. Ja się bardziej przejmuję, gdy mam wziąć mevo, bo w przeciwieństwie do tego co piszesz nie biorę go kiedy chcę, ale kiedy jest dostępny. I braku tej pewności nie zmnieni nawet większa ilość rowerów, bo naturalnym będzie to, że będą miejsca gdzie atkualnie ich nie będzie.
- 1 9
-
2019-12-13 15:47
kradną kradną nawet gruchoty warte połowę tego.
co do dostępności mevo to było tak ze względu na małą ilość rowerów.
Jeżeli ich ilość byłaby odpowiednia problem byłby znikomy.- 4 1
-
2019-12-13 14:40
(5)
choćby po to, by pojechać w jedną stroną. zostawiasz, wracasz np. taksówką. rower miejski jest potrzebny. a z rowerem z supermarketu za 200zl byłabym ostrożna. może się złamać na byle krawężniku.
- 12 3
-
2019-12-13 14:54
Rzeczywiscie jest dużo osób, ktore jadą rowerem gdzies i wracają taxówka..... nie spotkałem przypadku. (4)
ja jeżdze takim od kilku lat i nigdy mi sie nie rozwalił, a z mevo, z tego co wiem to bywa różnie. widocznie nigdy nie miałas roweru za 200zł.
- 6 7
-
2019-12-14 06:19
Ja tak korzystałem w Londynie (2)
Przejazd do centrum, jedno muzeum, od muzeum do muzeum bez konieczności martwienia się o rower, potem do parku, spacer po parku, powrót autobusem. I 10 wariantów tego. £2 na cały dzień, bez abonamentu.
W Gdańsku raz pojechałem do pracy PKM i stamtąd chciałem do lekarza (20 min piechotą), ale najbliższy rower był 50 m od celu. Potem chciałemPrzejazd do centrum, jedno muzeum, od muzeum do muzeum bez konieczności martwienia się o rower, potem do parku, spacer po parku, powrót autobusem. I 10 wariantów tego. £2 na cały dzień, bez abonamentu.
W Gdańsku raz pojechałem do pracy PKM i stamtąd chciałem do lekarza (20 min piechotą), ale najbliższy rower był 50 m od celu. Potem chciałem wrócić na stację, ale roweru nie było. Zainwestowałem 20 zł i na mevo nie usiadłem ani razu. Sporadyczne dojazdy do pracy koleją (bo idę po pracy z kolegami na piwo) chciałbym wspomagać rowerem (2km z domu do stacji i tyle samo od stacji do pracy) w cenie niższej niż 2 bilety komunikacji.
Na co dzień jeżdżę samochodem, a w sezonie marzec-październik swoim rowerem. Na pocztę mam osobny rower, którego nawet nie przypinam. Mnie rower miejski przydałby się sporadycznie, ale wymagam stałego dostępu, żeby mieć pewność. Wyobraźcie sobie, że chcecie jechać tramwajem, który jeździ co 10 minut. Wstajecie rano, idziecie na przystanek, a tam, bez żadnego powiadomienia, tramwaju nie ma bo zabrakło składów. Ja się z czymś takim ostatnio spotkałem w stanie wojennym.
Turysta często bierze rower, bo akurat się na niego natknął, ale też dobrze gdy widzi stacje postojowe zapełnione, a nie opróżnione, albo z jednym rowerem mrugającym czerwoną lampką.- 6 0
-
2019-12-14 14:34
piękna wizja (1)
też tak bym chciał - pytanie ile powinno to kosztować. Bo na pewno za 10 zł nikt systemu nie utrzyma, nawet przy tych 40 mln od gmin.
- 1 0
-
2019-12-14 19:43
w innych miastach opłaca się pierwsze 20 minut gratis, a u nas nie opłaca się za abonament 10 zł /miesiąc? Kiedy zaproponowano cenę 10 zł to wiele osób pisało że to najdroższy system rowerów miejskich..
- 0 0
-
2019-12-13 15:04
Ja tak na zakupy jeździłem. Rowerem do sklepu. Powrót z tobołami uberem
- 2 1
Wszystkie opinie
-
2019-12-13 13:30
(9)
Sam jestem ciekaw czy to wypali...pomysł był dobry,ale co do wykonania to już się niestety pogubili(szczególnie jakość tych rowerów pozostawiała wiele do życzenia).Ja co prawda nie skorzystam bo me nieśmiertelne Wigry 3 są nie do zajechania,ale na pewno wiele osób byłoby zainteresowanych wypożyczeniem po rozsadnej cenie.
- 21 19
-
2019-12-13 14:29
Nie prawda!!! (2)
Wigry 3 zajechałem kilka razy.. to był PRLowski badziew
- 0 3
-
2019-12-13 14:45
a ja mam kolekcję
Sokół, Pelikan, Wigry 1, Wigry 3, Jubilat
(niektóre to tzw. Uniwersale)
oraz kilka innych, od nowych Krossa na szosę i Geanta do lasu, do stareńkiego Urala, który powinien być w muzeum, ale jeżdżę nim po mieście
każdy z nich jeździ. rower to nieśmiertelna maszyna.
ale niektórzy nie umieją i psują. tzw. "niska kultura techniczna".
nawet pękniety zawias Wigier da się naprawiać, nie trzeba go zaspawać na sztywno.
tyle ze w PRL te rowery obsługiwano młotem i mizlem, a nie kluczami.- 2 3
-
2019-12-13 22:06
Ja też zajechałam 3 sztuki, jednego grata mam jeszcze w piwnicy - rozleciały się pedały.
Może ktoś chce na części?- 0 0
-
2019-12-13 14:30
wigry nie do zajechania?
te stare romety to w wiekszosci straszna padaka,
- 0 4
-
2019-12-13 15:00
nie korzystałam ale skomentuję że zła jakość (1)
brawo
- 0 3
-
2019-12-13 15:18
To tak samo jak
"nie czytałem ale oceniam, że kiepskie"
- 3 0
-
2019-12-13 17:50
rower do przemieszczania sie po miescie taki zwykly i kiczowaty jak ten mevo (2)
kosztuje kilkaset zlotych - az dziwne ze nie kupicie sobie wlasnego
- 0 3
-
2019-12-13 18:33
bym potrzebował takich sto, a nie jeden. żeby spełniał funkcje publicznego
- 1 1
-
2019-12-13 22:08
Nie mam gdzie trzymać.
- 1 0
-
2019-12-13 13:32
Tego trupa nikt nie wskrzesi (3)
Chyba ze znowu ktoś będzie chciał zawinąć parę baniek
- 101 42
-
2019-12-13 13:37
zawinie jestem tego pewien
- 11 3
-
2019-12-13 13:56
stawiam na nextbike tylko tym razem nie sp.z o.o. tylko gmbh.
- 3 3
-
2019-12-13 14:33
Sami myśliciele
Się zebrali. Wystarczyło podnieść ceny i by działało.
- 1 4
-
2019-12-13 13:32
(15)
Było 10 złotych za miesiąc teraz 40-50 złotych. Haha no ładnie, za takie rowery co się ramy same łamią. :DD
- 178 13
-
2019-12-13 14:35
popieram
- 5 3
-
2019-12-13 14:49
Z cenami to polecieli (4)
wydaje mi się, że nie powinno być droższe niż 20 zł za miesiąc. Mnie to osobiście zniechęci
- 24 8
-
2019-12-13 16:01
(3)
20zł za miesiąc to praktycznie za darmo. To musi zarabiać.
- 5 26
-
2019-12-14 17:11
(2)
bo?
- 1 0
-
2019-12-14 18:31
(1)
jak pokonacie komunikacją miejską najmniejszej odległości ma kosztować prawie 4 zł jednorazowo, to 30-40zł za miesieczny abonament to nie duzo
- 0 0
-
2019-12-15 07:31
Przecież miesięczny kosztuje 45zł.
I jeszcze mam 50zł za rower dawać ? No chyba że te rowery będą w ramach biletów miesięcznych.
- 1 1
-
2019-12-13 14:58
Jak będzie 50 zł plus bilet 230 w moim wypadku to ja podziękuję.
- 19 3
-
2019-12-13 15:19
i same wrzucają się do zbiorników wodnych
- 4 1
-
2019-12-13 16:12
za 40 dychy
może połowa byłych użytkowników będzie chciała zapłacić
- 3 6
-
2019-12-13 16:14
Abonament roczny na rower 200 PLN (1)
A w takim Jaworznie roczny abonament na komunikację autobusową (no limit) kosztuje 180 (ulgowy 90)!!!
- 8 0
-
2019-12-13 16:46
W takim jaworznie psy okrągłymi ustami szczekają..
..więc nie porównuj ....
- 7 8
-
2019-12-13 16:50
Wypad z tym syfem
- 1 1
-
2019-12-13 18:36
w ogóle nie powinno być żadnych abonamentów. to bezsens. (2)
pierwsze 15min za darmo i potem opłata która rośnie wraz czasem użytkowania.
rower miejski ma być uzupełnieniem komunikacji publicznej, a nie jej konkurentem- 11 1
-
2019-12-14 17:01
moze byc i tak, i tak, czyli i uzupełnienie, i konkurencja
jesli by to była swobodna i uczciwa konkurencja
tymczasem pubcom jest dofinansowany w ~50% z podatkow lokalnych
a mevo było w >50% dofinansowane z podatkow unii europejskiej oraz lokalnych
prawie tak samo, ale nie tak samo, konkurencja i tak zostala zaburzona
przez monopol- 0 0
-
2019-12-14 18:36
To wystarczy urealnić ceny za bilety miesięczne. W nowym cenniku za bilet jednorazowy będą chcieli więcej niż za cała dobę jazdy na miesięcznym. Jak miesięczne bilety będą kosztowały 300-500zł to 30-50 zł na rower będzie rozsądne.
- 0 0
-
2019-12-13 13:33
A ja (10)
Nadal czekam na pieniądze ok 150 zł
- 76 4
-
2019-12-13 14:10
i sie nie doczekasz. bo najpierw banki dostana swoje a dalej kolejni ktorym ta firma krzak wisi kasę
- 11 1
-
2019-12-13 14:25
ale jak 150? (6)
jak największy roczny abonament to było 100?
- 4 3
-
2019-12-13 14:38
(2)
Roczny Plus był za 150
- 9 1
-
2019-12-13 19:54
(1)
I oczywiscie zapłaciłeś za roczny abonament dzień przed bankructwem?
- 1 1
-
2019-12-14 18:29
Jeszcze były środki na koncie... którzy dostali tyko nieliczni
- 1 0
-
2019-12-13 14:46
Pewnie 75 rowerów oddał spoza stacji.
- 6 0
-
2019-12-13 14:49
bo on tylko brzydko pachnącą furą, mevo widział tylko w czasie taranowania
- 1 3
-
2019-12-13 23:04
A ja dostałem
zwrot 23.40 zł ale monitowałem o to 3 razy
- 2 1
-
2019-12-13 19:17
Zwrot
Ja dostałam zwrot, ale tylko wolnych zaksięgowanych środków. Miałem miesięczny więc ok, ale jesli ktoś miał roczny no to słabo.
- 4 0
-
2019-12-14 17:18
Wyluzuj poślady, raz nie pójdziesz w piątek imprezować na mieście i się zwróci.
- 2 2
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-12-13 13:34
Użytkownicy- wyższa cena (10)
Takie rzeczy to tylko w Gdańsku ;D
- 109 16
-
2019-12-13 13:39
kto bogatemu zabroni?
- 7 3
-
2019-12-13 14:09
bo korposzczurki z własnej kasy nie placą tylko im opłacają
- 7 5
-
2019-12-13 14:15
(1)
tak! to powiedzieli użytkownicy bo akurat przypadkiem tamtędy przechodzili z tragarzami!
- 12 1
-
2019-12-13 18:16
Pewnie na rydwanie
- 7 0
-
2019-12-13 14:41
też bym tak wolał (4)
wolisz zapłacić 10zł i szukać wolnego roweru po całym mieście, czy zapłacić więcej i faktycznie korzystać?
- 11 20
-
2019-12-13 14:51
Jeżeli uważasz, ze płacenie 50zl miesiecznie jest bardziej opłacalne niż zakup wlasnego roweru to gratuluję (1)
- 22 8
-
2019-12-13 16:04
Przecież jest mowa o 200 zl na rok? Jezeli ktos czesto korzysta to taki kupi na nie bedzie miesiecznie placil. Czytanie ze zrozumieniem.
- 5 6
-
2019-12-13 15:01
To powinno w takim razie być tych rowerów więcej, żeby starczyło dla wszystkich (1)
na tym to polega żeby ludzie rezygnowali z samochodów lub tradycyjnej komunikacji publicznej, na rzecz roweru. odpychanie ich ceną nie ma sensu, przeczy idei tego rozwiązania.
- 8 1
-
2019-12-13 18:14
zgadza sie dostepnosc jest z tego powodu ze było zamało rowerów ,ale ciemnota juz tego nierozumie
- 1 1
-
2019-12-14 22:00
A co, wszystko chciałbyś za darmo? Jak widzisz te ceny były poniżej kosztów
- 1 0
-
2019-12-13 13:34
Dogadają się
Dla dobra mieszkańców oczywiście.
:ddddddd- 35 4
-
2019-12-13 13:35
(5)
40zł za rower, który nie masz pewności, że będzie dostępny. No to niezłe warsztaty
- 139 6
-
2019-12-13 13:42
System Argentyński :)
Hahahaha
- 15 3
-
2019-12-13 14:16
(1)
40zl a za ile kupie jakikolwiek rower w markecie? 250? i jest moj na zawsze
- 5 3
-
2019-12-13 18:39
ale tylko jeden, a nie kilka tys rozlokowanych po całym mieście.
- 1 5
-
2019-12-13 15:01
kup se rower to będziesz miał zawsze dostępny
- 3 4
-
2019-12-14 10:16
Jak d**ile tam przychodza, którzy nie znają tematu, to takie efekty. Sorry, ale jak byle co było po 10zl, to za 50 zł będzie lepsze? Nie kumam tego, że tym ludziom nie zależy, żeby to było tanie i dostępne tylko chcą być dymani i płacić operatorowi
- 6 2
-
2019-12-13 13:37
Dobrze że podnoszą ceny, bo było zdecydowanie za tanio, ludzie nie szanowali rowerków, niszczyli je. (24)
Teraz dzięki wyższym opłatom, może będzie lepsza dostępność rowerów, bo ciągle ich brakowało. Niektórzy (takie doniosłem wrażenie) brali rowery tylko po to, aby sobie pojeździć.
- 30 111
-
2019-12-13 13:46
(2)
A po co innego mieli brać rower? Żeby sobie nie pojeździć? Niektórzy jezdzili rekreacyjnie, inni do pracy czy żeby przemieścić się z pkt A do B, do tego właśnie używany jest rower.
- 62 2
-
2019-12-13 13:48
Bez przesady (1)
- 2 12
-
2019-12-13 14:15
rower jak wiadomo służy do tego,
żeby kierowcy mieli na co marudzić
bo ile można narzekać na policję?- 13 1
-
2019-12-13 13:51
Skandal
"Ludzie brali rower tylko, aby sobie pojeździć." Bezsensu. Jak bedzie dożej to wreszcie przestaną.
- 32 3
-
2019-12-13 13:53
"niektórzy brali sobie rower żeby sobie pojaździć" (1)
A ty brałeś po to, żeby go prowadzić, czy żeby sobie z nim zdjęcie zrobić?
- 39 5
-
2019-12-13 13:56
Żeby go ukochać.
- 21 0
-
2019-12-13 13:54
(1)
Śmieszniej już chyba nie będzie: "brali rowery tylko po to, aby sobie pojeździć".
A to łobuzy :D- 48 4
-
2019-12-13 14:07
Bardzo śmieszne, naprawdę :-(
- 3 14
-
2019-12-13 14:10
brawo leming to moze podniesc ceny biletów na 10 złZTM a benzyny po 20 za litr ? :)
- 11 3
-
2019-12-13 14:13
Brodacz jak zawsze musiał sie głupotą pochwalić.!
- 5 3
-
2019-12-13 14:14
(1)
Nie może być tak, ze ktoś bierze rower aby sobie pojeździć, rower nie do tego służy! Poza tym abonament powinien wynosić >500 zł miesięcznie, wówczas, zawsze będzie ich więcej niż chętnych. A o ile więcej? To zależy. Jeśli np. będzie wówczas łącznie 2000 rowerów, to o 2000:D
- 15 5
-
2019-12-13 14:33
tak właśnie kojńbinowali przy sopockim Trójmiejskim Rowerze Miejskim
czy ktoś tę klapę jeszcze pamięta, czy tu same noworodki ?- 6 0
-
2019-12-13 14:17
no skandal! brali zeby pojezdzic
o pomste do nieba to woła
- 20 1
-
2019-12-13 14:30
Edzio, po co ty masz głowę, do myślenia chyba nie sluzyci
- 7 1
-
2019-12-13 14:42
Niech ci co chca podwyzek publicznie sie podpiszą!Wiec idac ich tropem "rozumowania"Podniesmy ceny na pkp.ztm
Mamy korki na ulicach co zrobić wprowadzić opłaty za jazde autem po mieście 500zł i ulice będą puste. Mamy tłok w tramwajach i autobusach ludzie ich nie szanują i niszczą, podnieść ceny biletów na 10 zł za jednorazowy i problem z głowy.
Ale jak ma się brode bo jest obecnie modna i sieczkę wełbie zamiast rozumu to można chwalić się głupotą.- 12 5
-
2019-12-13 16:12
Oczywiście że rower miejski nie jest do tego aby "sobie pojezdzić" (3)
zrozumcie "mędrcy" co to jest tzw. idea ostatniego kilometra. Taki rower ma być dla użytkownika sposobem na przedostanie się do najbliższego środka komunikacji i tam przesiąść się na tramwaj/autobus/trolejbus/SKM.
Tak samo w drugą stronę. Pokonujesz ostatni odcinek rowerem do domu.- 5 13
-
2019-12-13 18:18
Nie broda ty bez mózgu rower jest po ty z niego korzystac jak najczesciej.
- 9 0
-
2019-12-13 20:21
Ostatni kilometr
Tańszy będzie własny, nawet pełnoletni, samochód.
- 4 1
-
2019-12-14 08:59
No właśnie o to mi chodziło
Ostatni kilometr to jedno, ale też taki rower powinien służyć np. jako 100% środek lokomocji, np. do biblioteki albo na uczelnię. Takie było założenie. Kto chce sobie pojeździć, powinien kupić własny rower.
- 0 7
-
2019-12-13 17:13
wreszcie mądry komentarz ale już pełno minusów (2)
Łapki w dół właśnie ci dają co nie ogarniają po co jest mevo. Problemem było właśnie to że sobie ludzie jak już rower znaleźli to jeździli za dużo na tych rowerach, np z Osowy do Wrzeszcza lub z Sopotu do Gdyni a tak być nie powinno. Logicznym jest kiedy użytkownik rowerem kilkanaście minut podjeżdża do najbliższej stacji kolejowej, przesiada się na szybszy od roweru pociąg a po przyjeździe znów wsiada na inny rower i tylko kilka minut podjeżdża do celu. Generalnie nie popieram podwyżki aż do 50 zł ale uważam że tańsze abonamenty nie powinny umożliwiać podróży powyżej 20 minut. To nie ma być sposób na robienie sobie wycieczek po mieście. Na krótkie jazdy tani abonament, na dłuższe wyraźnie droższy - tak to widzę.
- 3 19
-
2019-12-13 18:20
To nic nowego ze głupi popiera głupiego i wydaje sie mu ze jest mądry :)
Tak właśnie ma być maja ludzie jak najwięcej i jak najdłużej z roweru korzystac
- 16 0
-
2019-12-14 09:01
Brawo!!! Wreszcie ktoś Edzia zrozumiał.
- 0 0
-
2019-12-14 09:46
....
Wydaje mi się, że ludzie nadal nie będą szanować pomimo zwiększenia ceny.
- 1 0
-
2019-12-14 16:36
Co złego, że ludzie chcieli pojeździć??. Przecież po to jest rower.
- 3 0
-
2019-12-13 13:38
(3)
Od razu powinno to być tak zorganizowane (rozmowy, konsultacje itp.) no ale widać za 1 razem robili projekt Ci co wszystko wiedzą najlepiej i tak się to potem kończy
- 45 3
-
2019-12-13 13:41
Żadnych konsekwencji nie ponieśli, więc po co mają się starać
- 12 1
-
2019-12-13 15:02
to nie prawda
Był dialog techniczny, dlaczego komentujesz skoro nie wiesz.
Swoją droga ciekawa teza wypływa z Twojej wypowiedzi, że specjaliści jak zdecydują to źle ale jak się mieszkańców zaprosi to na pewno wypracują super model :)- 3 6
-
2019-12-13 15:07
Niestety Ci co uczestniczyli w projekcie za 1 razem to Ci sami co teraz - np. pelnomocnik prezydenta ds komunikacji rowerowej czy inni pracownicy referatu mobilnosci.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.