• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strażak-28 już na wodzie

VIK
1 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Strażak-28 poza funkcjonalnością statku pożarniczego będzie spełniać także funkcje holownicze, uzyska klasę lodową L2.
  • Jednostka powstała dzięki wsparciu z Unii Europejskiej.
  • Jednostka jesienią 2022 roku zasili flotę Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
  • Strażak-28 poza funkcjonalnością statku pożarniczego będzie spełniać także funkcje holownicze, uzyska klasę lodową L2.
  • Jednostka powstała dzięki wsparciu z Unii Europejskiej.

W stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się nietypowe wodowanie. Statek Strażak-28 został opuszczony do wody przy pomocy dźwigów. Jednostka powstaje dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.



- To nowoczesna jednostka o długości 29,2 m, szerokości 10,47 m, wyposażona w dwie potężne pompy FiFi o mocy 2700 m sześc./h każda, z uciągiem na palu 45 t. Te parametry wyróżniają nowo budowany statek pożarniczy spośród stacjonujących obecnie w Szczecinie i Świnoujściu: Strażak-24 i Strażak-26 - informuje Remontowa Shipbuilding w komunikacie.
Statek będzie przeznaczony m.in. do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu. Ponieważ poza funkcją zwalczania ognia, statek będzie spełniać także funkcje holownicze, uzyska on klasę lodową L2.

Obecnie we flocie ZMPSiŚ są dwa statki pożarnicze. W Świnoujściu bazuje Strażak-26, który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji ZMPSiŚ jest Strażak-24 mający bazę w Szczecinie.

Dofinansowanie z Unii
Projekt "Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna" otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.
VIK

Miejsca

Opinie (22)

Wszystkie opinie

  • Co to, kajak?

    • 5 5

  • Szkoda ... (8)

    Ostatnia jednostka wybudowana w RSB .....

    • 7 6

    • Spokojnie (4)

      Będą robić sekcje dla Polskiego promu.
      Tylko martwi raczej brak wykonawców, bo pracowników już tam za dużo nie ma.

      • 8 0

      • Większość

        Uciekła za granicę albo do innych firm,gdzie dostali lepszą stawkę niż tutaj mają po 20 latach pracy.

        • 1 0

      • forzaaa remontowa !!!! (2)

        Pan Piotr patrzy na nas z góry !!!!!!!!!!! Albowiem daliśmy rodzinie przyrzeczenie !!!!!!!!!!!! Prywatny lepszy jak państwowy !!!!!!!!! Psy szczekają, karawan(a_ jedzie dalej !!!! Państwo niech się nie wtrąca !!!!!!! :-) :-) :-) :-) :-) P.S. No właśnie niech się nie wtrąca. Szkoda naszej kasy, Żadnego promu nie wybudują bo za głupi są na to po prostu. 1 mln lat ewolucji do tyłu. Lepiej to zlecić do Chińczyków, bo następna chryja będzie. To nie jest stocznia. To masońska agencja finansowo-PRowa do "legalnego: wyprowadzania naszej kasy za granicę, Za ich robotę, jak powszechnie wiadomo, nikt nie chce płacić. Żeby dostać zlecenie oprócz darmowej harówy muszą dopłacić do materiału. Ale to w cale nie znaczy, że na takich gamoniach nasi starsi bracia w wierze w bankach, przełożeni Pana Piotra nie potrafią zarobić. Tu chodzi o to żeby stocznie zawsze do czegoś była zobowiązana opcję itp. A Państwo ma płacić z naszych przyszłych emerytur za badziewia typu kormoran 2 razy tyle co w stoczniach holenderskich, z wysokimi kosztami pracy i podwykonawców. Księgowość i rachunkowość można oszukać ale nie matematykę. To przyrodnicza nauka, To zawsze gdzieś wyjdzie. Aktualnie w Waszych ratach na 40 metrowe kwadraty i inflacji na wałówę. Później w emeryturach.

        • 1 1

        • Matko, ty tak na trzeźwo (1)

          czy coś brałeś / oglądałeś TVN24 czy inne TVP Info? Masoni, żydzi... Brakuje jeszcze tęczowych i cyklistów ;) Zapytaj twojego psychiatry, twoje objawy można jakoś leczyć - naprawdę warto!

          • 0 0

          • No naprawdę tak na trzeźwo :-)

            Jak się czyta te propagandę "sukcesu" to taki śmiech i humor człowieka ogarnia, że żadnego drina czy chłodnego browca już nie potrzebuje (choć gorąco jak cholera :-) ). Nie sposób się powstrzymać przed skomentowaniem tych głupot, a potem czytania podczas przerwy z drożdżówką odpowiedzi Fanbojów. Widać nadepnąłem na ogon :-). Co do Żydów, masonów, tęczowych, cyklistów, motorowodniaków, biegaczy przełajowych itd itp. to nie ważne kto kim jest, jakie mam hobby i co kto lubi. W każdej grupie są ludzie dobrzy (w dominującej części ) i źli (nie każdy musi też każdego lubić, bo by to było nudne) . Ale są też w tych grupach szkodnicy gospodarczy oraz biznesowi wielkich rozmiarów i tych trzeba tępić, bo wyrządzają szkody dobrym ludziom. Co do psychiatry ? Te wszystkie okrzyki i hasła propagandowe powyżej z !!!!! to nie jest mój wymysł i nie są mojego autorstwa. Przeczytałem w postach Fanbojów z Pjuterjugend albo usłyszałem w "przemówieniach" typu Łubudubu, Łubudubu ... (obejrzyj sobie film MIŚ Bareji i Rozmowy kontrolowane to może zrozumiesz o co chodzi ) piesków. Przerażające. Jakaś zbiorowa psychoza !!! Wręcz kult jednostki jak w Korei czy Kongo. :-) Pisanie fałszywej historii itp. :-) . Kto krytykuje nieomylnego Kima to psychol oczywiście ! standard ! Za dużo ludzi to "opętało" i nie wiem czy może zamknąć szlabany i "Oddział Zamknięty"' zrobić. Dlatego dla równowagi, bawiąc trzeba na to z zewnątrz spojrzeć i :-) . To jest firma "prywatna" choć kupiona kredytem bankowym z naszych pieniędzy, pod zastaw majątku państwowego, spłacana pracą pracowników wykwalifikowanych przez Państwo oraz kasą podwykonawców. Tyle z pensji zaoszczędził ? Nieuczciwi cykliści i motorowerzyści są tylko do zarabiania i zysków. ryzyko i straty ponoszą pozostali co tam zasuwają i z własnej kasy, przyszłej emerytury, raty na 40 m. kwadraty i innych musza to spłacać ! Trzeba być wyjątkowo naiwnym na poziomie 15 latka żeby nie wierzyć w zorganizowane grupy cyklistów. Chłopki pańszczyźniane !

            • 0 0

    • Szkoda że, (2)

      Wypowiadasz się nie mając wiedzy o kolejnych kontraktach. Głośno w mediach o Kormoranach, Mieczniku, Ro-paxach . Po tych informacjach nawet laik wie że RSB dalej będzie budować statki i okręty. Gratulacje dla stoczniowców .

      • 3 3

      • i niby kto tego ropaxa zbuduje

        chyba ze same blachy to dla ciebie juz statek. pojdz do grupy baltic na pare spotkan i potem odpowiedz sobie na pytanie, czy ci ludzie to rzeczywiscie profesjonalisci

        • 0 0

      • Zarabianie a nie budowanie

        Budować to sobie można domek na działce. To jest firma produkcyjna ma zarabiać na budowie statków na eksport i płacić od tego CIT. Na razie bez zleceń od podatników już dawno wiatr by hulał ! Budowali komuś za darmo statki, a podatnicy muszą za nie zapłacić. Takie geszerty to tylko w Polinie. Strata w wysokości 4 - 6 wartości rocznych pensji praowników. Po co budują ? Nie siedzą i piwko pija, Będzie taniej i sytuacja księgowa firmy drastycznie się poprawi.

        • 0 0

  • Czy ten okrent ma śrube? (2)

    • 2 6

    • Okrent ma slubke xD

      • 1 0

    • ma pędniki, nie widzisz?

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    dziwne armaty (2)

    czy umieszczenie armat wodnych między sterówką a kominami nie ogranicza istotnie ich zakresu działania? strażak będzie podpływał bokiem do potencjalnego pożaru, a wtedy armatka na drugiej burcie będzie bezużyteczna? czy tego rodzaju sprzęt nie powinien znajdować się na dziobie/rufie, by kąt jego działania był jak najszerszy?

    z góry dziękuję ekspertom z odp

    • 8 4

    • Są są...

      Na dziobie są, tylko jeszcze nie zamontowane.

      • 1 0

    • Sa 3

      Trzy armatki, dwie na rufie, jedna na dziobie. Sa tak zaprojektowane aby miec jak najmniejsza strefe martwego gaszenia.

      • 0 0

  • Nie typowe wodowanie ?

    To jest jeden ze sposobów wodowania.

    • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Gratulacje :)

    • 6 2

  • (1)

    A w Gdańsku i Gdyni typowe strażaki zlikwidowano całkowicie. Oszczędności przy rekordowych zarobkach portów.

    • 15 1

    • do piewszego wypadku. zobaczymy czy wuz sobie z tym poradzi

      • 1 0

  • brawo RSB! zakupowcy przeplacajacy 2x za towar

    ale widac smarowidło od niektorych jest zbyt kuszące.

    • 1 0

  • Rata

    A ja uważam że kiedyś Gdynia ze Szczecinem mogłyby spróbować wybudować prom. Był tam przynajmniej jakiś potencjał konstrukcyjny. Geszefciarze (nie mylić z prywatnymi), Kristy, Piotry i inne sprowadzili to jednak to poziomu pitekantropa. Wydmucha z rurami wyceniona za 1 kg , na przysłanym projekcie, to standard. Pływająca kładka białej floty to szczyt możliwości. Ale to już nasze koszerne. Jak mówi mądre powiedzenie "d**il nie wie że jest d**il, a mądry to wie". :-) :-) :-) .Jeżeli oni nie są d**ilami (czyli wiedzą że nie wybudują 4 tak dużych promów, jednocześnie z fregatami ) to co kombinują ? Starać się zerwać kontrakt i pozwać swoich wybawców podatników do sądu i domagać się odszkodowania ? Co kmini Wielki Farmazon geszeftu, co się zmył za długi na Hawaje ? Co rozkaże swoim pieskom ? Przecież masony z międzynarodowej finansjery od opcji muszą swoją ratę dostać. Z nimi nie ma żartów. Oni się nie pier...lą. Mogą nawet Putina napuścić. RSB musi trwać, a nie upadać. Upadłość by to uzależnienie i "legalne" szlaki transportowe do wyprowadzenia naszej kasy przecieła. A to ładne parę miliardów, a nie tam 200 milionów jakie miała Gdynia czy SSN. Napewno będzie żenada, siara medialna i podatnicy stracą kupę. Zarobią zagraniczne masony co przejmą stocznie za długi i będą miały roszczenie o miliardy do kasy podatników. I oczywiście wygrają no bo jak inaczej :-) . Oczywiście nikt siedzieć nie pójdzie. Najwyżej rata za 40 metrowe kwadraty dla Januszy wzrośnie o 100 Pln :-) .

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane