- 1 Lechia. "To ten moment" dla Ferandeza (10 opinii)
- 2 Hiszpan może trafić do Arki. Jest jedno ale (21 opinii)
- 3 Arka współpracuje z SI. Chce budować (14 opinii)
- 4 Hokeiści potrzebują 6 mln na grę w THL (31 opinii)
- 5 Tydzień prawdy dla koszykarzy Arki (8 opinii)
- 6 Lider żużlowców: Przesunąć ligę (45 opinii)
Zgoda na połączenie Orlenu z Lotos SPV 5
Rada Ministrów wyraziła zgodę na połączenie Polskiego Koncernu Naftowego Orlen z Lotos SPV 5. Spółka PKN Orlen posiada 100 proc. udziałów spółki Lotos SPV 5, wobec czego zastosowana zostanie procedura uproszczonego połączenia. Lotos SPV 5 to część działalności detalicznej Lotos Paliwa nieobjęta środkami zaradczymi wyznaczonymi przez Komisję Europejską.
Lotos SPV 5 jest spółką, która przejęła majątek wydzielony ze spółki Lotos Paliwa - część działalności detalicznej Lotos Paliwa nieobjętą środkami zaradczymi, wyznaczonymi przez Komisję Europejską w warunkowej zgodzie na fuzję Orlenu i Lotosu.
Aktualne ceny paliw w Trójmieście
Orlen przejmuje pozostałości po Lotos Paliwa
Prezesem SPV 5 jest Monika Standziak-Koresh. W 2018 r. została zatrudniona w Orlenie jako dyrektor biura projektów handlowych. W 2019 r. została powołana do rad nadzorczych spółek Orlen Usługi Finansowe i Orlen Deutschland. W 2022 r. została powołana do Rady Nadzorczej dystrybutora prasowego Ruch.
Połączenie Orlenu i Lotos SPV 5
Teraz Polski Koncern Naftowy Orlen połączy się ze spółką Lotos SPV 5. Zarządy PKN Orlen i Lotos SPV 5 uzgodniły i podpisały plan połączenia spółek 7 lutego 2023 r. Operacja wynika z procesu połączenia Orlenu z Grupą Lotos.
Miejsca
Opinie (60) 5 zablokowanych
-
2023-03-22 08:55
Opinia wyróżniona
kiedyś to było... (17)
Kiedyś jechałem przez Polskę to były różnorodne stacje z różnorodną ofertą paliwowo-gastronomiczną. Teraz wjazd na A1 to Orlen, shell, Orlen, BP, Orlen, Orlen , Orlen...potem zjad na S8 to Shell, Orlen, Orlen, Orlen....
Przymus tankowania tylko na jednej słusznej stacji, kupno jedzenie, gazet, napojów. I nie intersuje mnie to, że to z tej samej rafinerii paliwo. Jak chcę hot-doga bez obajtka w środku- 76 33
-
2023-03-22 16:36
(1)
Oj ale troli zbieglo się. Zabolał kogoś post o prawdzie. Tak bylo, potwierdzam.
- 2 4
-
2023-03-22 17:23
Ale jakich trolli... :D
Dostałeś pozbawioną jakiegokolwiek zabarwienia politycznego, matematycznie precyzyjną informację o liczbie stacji Orlenu w Polsce w stosunku do konkurencji - czy rozumiesz, że czyjaś opowieść ma się nijak do rzeczywistości?
I że nadal możesz sobie zjeść hot doga na wielu innych stacjach, niekoniecznie na Orlenie? Co więcej, nie musi to być nawet hot dog :)- 4 2
-
2023-03-22 12:28
Na hot doga możesz zawsze zajechać do żabki :)
- 7 1
-
2023-03-22 12:23
Co ty za brednie wypisujesz? (1)
Kiedyś?
Kiedyś to tylko CPN-y były...- 10 0
-
2023-03-23 11:43
Tak toćna, tawariszcz!
Ale potem przyszedł PiS i nas od CPNów wyzwolił.
- 1 1
-
2023-03-22 10:18
tankowałeś pewnie tylko na ruskim Lukoilu (2)
- 9 7
-
2023-03-22 11:40
(1)
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Pisałem o ofercie gastro a nie paliwie pisowski trolu
- 8 9
-
2023-03-22 12:06
Hot-dogi oferuje każda z większych sieci.
Niektóre nawet zatrudniły Makłowicza do reklamowania nowych smaków.
Twój przymus jedzenia hot doga na stacjach Orlenu nie ma więc racjonalnego uzasadnienia, musi być to coś, co siedzi w Tobie głębiej...- 9 5
-
2023-03-22 09:41
(8)
Wystarczy zjechać z autostrady.
- 6 13
-
2023-03-22 10:55
Trochę liczb (7)
W Polsce działa 7 898 stacji benzynowych (dane na koniec 2022 r. wg Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego POPiHN).
Z tego Orlen ma 1 919 stacji, czyli mniej więcej 24%.
Pozostałych pięciu największych operatorów (BP, Shell, MOL, Moya, Circle K) dysponuje 2 329 stacjami, czyli ok. 29,5%.
A mamy jeszcze 3650 placówek, czyli 46,5% należacych do mniejszych firm.
Skończmy więc może to pie... o monopolu Orlenu.- 11 18
-
2023-03-22 16:53
(5)
...i wszyscy oni kupują paliwa u jednego dostawcy... P!#% o monopolu dopiero się zaczyna. Już zapomniałeś o orlenowskim cudzie na stacjach?
- 7 3
-
2023-03-22 17:17
(4)
Nie, wszyscy nie kupują u jednego dostawcy - skąd to przekonanie?
- 2 6
-
2023-03-22 18:02
I znowu odrobinę liczb (3)
za raportem "Konsumpcja paliw płynnych po 3 kwartałach 2022 r." - dane Ministerstwo Finansów i POPiHN:
- import benzyn silnikowych zaspokajał 23% konsumpcji
- import oleju napędowego: 30% konsumpcji
- import gazu płynnego LPG: 89% konsumpcji
Razem import tych trzech paliw płynnych zaspokoił 37% popytu na naszym rynku.
Jeśli dorzucić do tego paliwo JET, lekki i ciężki olej opałowy to udział importu wyniósł 35%.- 3 0
-
2023-03-23 12:07
(1)
Przytaczasz liczby bez jakiegoś przemyślenia. Kto dyktuje cenę na rynku? 30% rozdrobnionego importu czy wytwórca mający 70% udziału w rynku? Hurtownia importuje paliwo nie po to żeby zmniejszyć cenę w hurcie tylko aby zwiększyć swój zysk dostosowując cenę do rynkowej. Mamy w Polsce ogromnego monopolistę na rynku paliw płynnych ale też na rynku gazu ziemnego i wkrótce również energii elektrycznej. Odczujemy to w naszych portfelach.
- 0 1
-
2023-03-23 21:10
Mamy monopolistę?
Ciekawe, bo to oznacza, że Komisja Europejska nas oszukała: przecież te wszystkie środki zaradcze przy fuzji Orlenu z Lotosem miały zapobiec monopolowi. A może to Obajtek okazał się sprytniejszy?
Sam już nie wiem, co o tym myśleć...- 1 0
-
2023-03-22 18:04
A za największego niezależnego importera paliw uważa się Unimot
który niedawno przejął Lotos Terminale.
- 3 0
-
2023-03-22 13:57
Parę osób nie lubi matematyki :)
- 5 1
Wszystkie opinie
-
2023-03-22 08:51
[*]
- 14 10
-
2023-03-22 08:52
Wiem jedno, że jak wyje prorosyjska i proniemiecka opozycja (5)
to dzieje się coś dobrego. Oni udowodnili, że dla nich interes Polski się nie liczy.
- 14 48
-
2023-03-22 09:02
(1)
kłamiesz
- 14 9
-
2023-03-23 14:32
Kłamie to chyba Ryży słup z Berlina?
- 0 2
-
2023-03-22 09:09
Czy polska opozycja jest prorosyjska to nie wiem, ale na pewno rząd polski stosuje metody rosyjskie
- 23 10
-
2023-03-22 10:50
a ja wiem jedno
ze jak wychodzi taki artykuł to dostajesz maila z prosba o odpowiedni komentarz.
- 9 4
-
2023-03-23 14:32
Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże wróciło
- 0 2
-
2023-03-22 08:55
Opinia wyróżniona
kiedyś to było... (17)
Kiedyś jechałem przez Polskę to były różnorodne stacje z różnorodną ofertą paliwowo-gastronomiczną. Teraz wjazd na A1 to Orlen, shell, Orlen, BP, Orlen, Orlen , Orlen...potem zjad na S8 to Shell, Orlen, Orlen, Orlen....
Przymus tankowania tylko na jednej słusznej stacji, kupno jedzenie, gazet, napojów. I nie intersuje mnie to, że to z tej samej rafinerii paliwo. Jak chcę hot-doga bez obajtka w środku- 76 33
-
2023-03-22 09:41
(8)
Wystarczy zjechać z autostrady.
- 6 13
-
2023-03-22 10:55
Trochę liczb (7)
W Polsce działa 7 898 stacji benzynowych (dane na koniec 2022 r. wg Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego POPiHN).
Z tego Orlen ma 1 919 stacji, czyli mniej więcej 24%.
Pozostałych pięciu największych operatorów (BP, Shell, MOL, Moya, Circle K) dysponuje 2 329 stacjami, czyli ok. 29,5%.
A mamy jeszcze 3650 placówek, czyli 46,5% należacych do mniejszych firm.
Skończmy więc może to pie... o monopolu Orlenu.- 11 18
-
2023-03-22 13:57
Parę osób nie lubi matematyki :)
- 5 1
-
2023-03-22 16:53
(5)
...i wszyscy oni kupują paliwa u jednego dostawcy... P!#% o monopolu dopiero się zaczyna. Już zapomniałeś o orlenowskim cudzie na stacjach?
- 7 3
-
2023-03-22 17:17
(4)
Nie, wszyscy nie kupują u jednego dostawcy - skąd to przekonanie?
- 2 6
-
2023-03-22 18:02
I znowu odrobinę liczb (3)
za raportem "Konsumpcja paliw płynnych po 3 kwartałach 2022 r." - dane Ministerstwo Finansów i POPiHN:
- import benzyn silnikowych zaspokajał 23% konsumpcji
- import oleju napędowego: 30% konsumpcji
- import gazu płynnego LPG: 89% konsumpcji
Razem import tych trzech paliw płynnych zaspokoił 37% popytu na naszym rynku.
Jeśli dorzucić do tego paliwo JET, lekki i ciężki olej opałowy to udział importu wyniósł 35%.- 3 0
-
2023-03-22 18:04
A za największego niezależnego importera paliw uważa się Unimot
który niedawno przejął Lotos Terminale.
- 3 0
-
2023-03-23 12:07
(1)
Przytaczasz liczby bez jakiegoś przemyślenia. Kto dyktuje cenę na rynku? 30% rozdrobnionego importu czy wytwórca mający 70% udziału w rynku? Hurtownia importuje paliwo nie po to żeby zmniejszyć cenę w hurcie tylko aby zwiększyć swój zysk dostosowując cenę do rynkowej. Mamy w Polsce ogromnego monopolistę na rynku paliw płynnych ale też na rynku gazu ziemnego i wkrótce również energii elektrycznej. Odczujemy to w naszych portfelach.
- 0 1
-
2023-03-23 21:10
Mamy monopolistę?
Ciekawe, bo to oznacza, że Komisja Europejska nas oszukała: przecież te wszystkie środki zaradcze przy fuzji Orlenu z Lotosem miały zapobiec monopolowi. A może to Obajtek okazał się sprytniejszy?
Sam już nie wiem, co o tym myśleć...- 1 0
-
2023-03-22 10:18
tankowałeś pewnie tylko na ruskim Lukoilu (2)
- 9 7
-
2023-03-22 11:40
(1)
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Pisałem o ofercie gastro a nie paliwie pisowski trolu
- 8 9
-
2023-03-22 12:06
Hot-dogi oferuje każda z większych sieci.
Niektóre nawet zatrudniły Makłowicza do reklamowania nowych smaków.
Twój przymus jedzenia hot doga na stacjach Orlenu nie ma więc racjonalnego uzasadnienia, musi być to coś, co siedzi w Tobie głębiej...- 9 5
-
2023-03-22 12:23
Co ty za brednie wypisujesz? (1)
Kiedyś?
Kiedyś to tylko CPN-y były...- 10 0
-
2023-03-23 11:43
Tak toćna, tawariszcz!
Ale potem przyszedł PiS i nas od CPNów wyzwolił.
- 1 1
-
2023-03-22 12:28
Na hot doga możesz zawsze zajechać do żabki :)
- 7 1
-
2023-03-22 16:36
(1)
Oj ale troli zbieglo się. Zabolał kogoś post o prawdzie. Tak bylo, potwierdzam.
- 2 4
-
2023-03-22 17:23
Ale jakich trolli... :D
Dostałeś pozbawioną jakiegokolwiek zabarwienia politycznego, matematycznie precyzyjną informację o liczbie stacji Orlenu w Polsce w stosunku do konkurencji - czy rozumiesz, że czyjaś opowieść ma się nijak do rzeczywistości?
I że nadal możesz sobie zjeść hot doga na wielu innych stacjach, niekoniecznie na Orlenie? Co więcej, nie musi to być nawet hot dog :)- 4 2
-
2023-03-22 09:23
W tym roku obroty grupy Orlen to tyle ile wynosił budżet Polski w 2014 roku (20)
Gdzie były wtedy te miliardy? Dlaczego Orlen, Lotos, Energa ledwo wiązały koniec z końcem lub przynosiły straty?
- 34 73
-
2023-03-22 10:22
inflacja zwieksza dochody Państwa, to nie jest droga dobrobytu a sztuczne napedzanie cyferek (1)
- 22 8
-
2023-03-22 12:24
Inflacja nie napędziła dochodów państwa o 100 procent
- 6 5
-
2023-03-22 10:23
Bo w 2014 gospodarka w końcu odżyła po kryzysie z 2009 (3)
A taki Lotos kończył program 10+
- 15 7
-
2023-03-22 12:25
Za rządów Niemca kryzys trwał 8 lat (2)
W żadnym innym państwie tego nie było
- 6 19
-
2023-03-22 14:27
(1)
i**ota, no normalnie i**ota...
- 19 4
-
2023-03-22 21:05
Ma płacone by rżnąć głupa
- 8 2
-
2023-03-22 11:13
wtedy rzadzili POwcy i wszystko jasne (1)
- 8 20
-
2023-03-22 19:36
Wy to nawet podstawówki nie macie skończonej
- 5 1
-
2023-03-22 14:41
Większość kosztem Polski i Polaków -- trybunał się należy !!!!!!!!
- 7 3
-
2023-03-22 17:20
Pieniądze (3)
W tamtym czasie te miliardy były w naszych kieszeniach.
- 7 1
-
2023-03-22 17:23
czyich kieszeniach? Ja zarabiałam 6 zł na godzinę (2)
- 0 8
-
2023-03-22 19:26
Tak jest gdy mama płaci za wynoszenie śmieci
- 7 0
-
2023-03-22 19:37
Żal miej tylko do siebie
- 4 0
-
2023-03-22 17:21
wiązały koniec z końcem? chyba w tvpinfo
- 4 1
-
2023-03-22 19:25
Bo nie doili obywateli do tego stopnia!!
Prąd 100% w górę? gaz?
Dojenie na paliwie
A wszystko dla naszego dobra w TVP- 7 0
-
2023-03-22 19:35
Bo nie grabimy nas wszystkich na cenie paliwa
- 4 0
-
2023-03-23 08:11
Przyjdzie Tusk i Orlen będzie miał strate (1)
Swoim wyborcom powie ze takie są zasady rynku i sprzeda Orlen Niemcom
- 0 5
-
2023-03-23 15:25
Niezła jajecznica pod kopułką.
- 1 0
-
2023-03-23 12:02
Przychody Lotosu w 2014 to 29 mld, Orlenu 76 mld, razem 110 mld; czyli do obecnych w sumie proporcjonalnie ok. 40%. Cena paliwa w 2014 5,50 zł, obecnie 6,80, czyli proporcjonalnie ok. 80% obecnej. Konsumpcja paliw w 2014 22 mln m³, w 2022 25 mln m³, czyli proporcjonalnie ok. 90%. To ciekawe, na czym Orlen zrobił te kolosalne przychody?
- 1 0
-
2023-03-23 15:42
w kieszeniach Polaków
nie przepłacaliśmy za Paliwo, i energię
- 0 0
-
2023-03-22 09:35
I to natrętne wybielanie Orlenu w spotach reklamowych!
- 31 12
-
2023-03-22 09:50
(1)
Połączenie tych firm jest dobre, jednak przez ue, ke, trzeba było sprzedać część udziałów cholernym arabom. Czy to dobry pomysł? Czas pokaże
- 15 72
-
2023-03-22 12:35
praktyki monopolistyczne już widać w cenach paliw
Cany nie sa adekwatne co cen ropy na rynkach, ale orlen podniósł 4 krotnie marże hurtowe i dlatego są takie ceny na stacjach. Zrobł to zaraz po napaści rosji na Ukrainę. Sprawdzcie w raporcie orlenu. Zarzad orlenu powienien byc w wiezieniu ale chronią ich koledzy z pisowskiej prokuratury.
- 18 6
-
2023-03-22 09:53
Należy sprywatyzować Orlen, porty, pko, lot, lasy państwowe (1)
Sprzedać wszystko co należy do Polaków. Czekam aż opozycja wygra wybory i zrealizuje ten plan.
- 9 28
-
2023-03-23 03:38
lasy państwowe trzeba wyciąc
Pis dzielec
- 1 0
-
2023-03-22 10:09
Dawniej Lotos, a teraz Orlen często reklamują się na tym portalu (1)
Męczące to już. Tak samo załatwiono media na Węgrzech.
- 24 11
-
2023-03-22 10:19
zmykaj na stronę wyborczej i NIE
- 4 9
-
2023-03-22 12:40
Czy Orlen przejął również pracowników Kierowników Obszaru (2)
Ciekawe co robi Tomaszek i inni
Sprawdzają w nocy czy się kręcą hot dogi w redzie?- 4 3
-
2023-03-22 14:34
A ja wam powiem ze tęsknie za lotosem
To dopiero były stacje pierwsza klasa i do tego ci fajni kierownicy obszaru co w nocy jeździli do redy sprawdzać hot dogi :)
Pozdro Tomaszek- 0 2
-
2023-03-31 09:58
a co z lotosowymi córami, co takie zdolne, że pobiły kontrkandydatki do pracy z MBA?
oczywiście nie znając żadnego języka ani nie posiadając innych sensownych kwalifikacji oprócz mamusi pracującej w lotosie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.