• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Będzie sponsor tytularny hali w Gdyni? Miasto czeka na oferty

Patryk Szczerba
9 czerwca 2022, godz. 15:00 
Opinie (96)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia Arena wciąż bez sponsora
Hala w Gdyni miała być prezentem dla mieszkańców na Wigilię 2008 r. Hala w Gdyni miała być prezentem dla mieszkańców na Wigilię 2008 r.

Hala "Gdynia Arena" przy ul. Kazimierza GórskiegoMapka po 14 latach istnienia może zmienić nazwę. Rusza konkurs mający wyłonić firmę, która zajmie miejsce w nazwie obiektu. Do tej pory władze miasta tłumaczyły, że od pieniędzy od sponsorów ważniejsze jest promowanie Gdyni.



Obiekt, którego budowa rozpoczęła się w 2004 r., w założeniu miał promować Gdynię w Europie i na świecie. Halę otwarto dwa dni przed Wigilią 2008 r. Nikt wtedy nie myślał o tym, by sprawić miastu prezent finansowy i nazwę sprzedawać sponsorowi, mimo że wpływy z tego tytułu są spore. Co więcej - jak pokazuje przykład z Gdańska - duże firmy z całej Polski są chętne do takiej promocji.

Nazwa Gdynia Arena jako świetna promocja miasta



- My lubimy nazwę "Gdynia", więc nigdy poważnie zmiany nazwy nie rozważaliśmy. Ma też to ściśle praktyczny wymiar: to świetna promocja miasta - podkreślał w 2010 r. Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Gdy w hali imprezy sportowe zaczęły ustępować wydarzeniom kulturalnym, zmieniono nazwę obiektu na "Gdynia Arena". Według władz miasta miało to wzmocnić Gdynię jako markę. Wraz z nią pojawiła się nowa wizualna identyfikacja oraz logo.

System kotar w gdyńskiej hali w 2013 roku



- Chcemy zdobyć silniejszą pozycję na rynku międzynarodowym. Ujednolicenie nazwy polskiej i angielskiej jest koniecznością w obliczu stojących przed nami wyzwań. Nazwa i tak jest silna. Poprzez jej zmianę wzmacniamy jeszcze bardziej markę i promujemy Gdynię, co przekłada się na zysk marketingowy - przekonywali przedstawiciele obiektu.
Po blisko 10 latach od umocnienia Gdyni w nazwie władze miasta zdecydowały, że już nie chcą promować miasta w nazwie i zapraszają komercyjne firmy do konkursu na partnera tytularnego obiektu.

Od początku obiekt miał promować przede wszystkim Gdynię. Od początku obiekt miał promować przede wszystkim Gdynię.

Dlaczego Gdynia Arena zmienia nazwę?



- Po latach istnienia naszej dumy, którą niewątpliwie jest hala Gdynia Arena, postanowiliśmy pozyskać partnera tytularnego. Środki pozyskane z tego tytułu zasilą budżet miasta i - co istotne - zostaną przeznaczone na dofinansowanie gdyńskiego sportu - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta, który wcześniej był dyrektorem Gdyńskiego Centrum Sportu.
Szefostwo tej jednostki przekonuje, że współpraca z partnerami tytularnymi obiektów jest obecnie praktyką powszechnie stosowaną.

- Praktycznie każdy większy obiekt posiada w nazwie markę partnera. To zjawisko, z którym od lat mamy do czynienia nie tylko w Polsce, na co przykładem mogą być choćby inne trójmiejskie obiekty, ale na całym świecie - wskazuje Przemysław Dalecki, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.
Firmy zainteresowane konkursem mogą składać oferty do 21 czerwca 2022 r. do godz. 11 w sekretariacie GCS.
Quiz Trójmiejskie imprezy sportowe Średni wynik 53%

Trójmiejskie imprezy sportowe

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (96)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE