- 1 Kapić chce i zasłużył, by zostać w Lechii (53 opinie)
- 2 Arka: odwołanie od kartki, kontuzjowani walczą (51 opinii)
- 3 Czubak o Arce: Wygrywać i świętować (5 opinii) LIVE!
- 4 Solidny Iversen, zapracowany Brennan (29 opinii)
- 5 Święto gimnastyki. Ponad 20 krajów
- 6 Gedania wyszarpała zwycięstwo (9 opinii)
Nowy trener żużlowców Wybrzeża o recepcie na sukces: Wziąć się w garść i trzymać gaz
31 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat)
Energa Wybrzeże - żużel
Najnowszy artykuł o klubie Energa Wybrzeże - żużel
Awizowane składy Energa Wybrzeże Gdańsk - Polonia Bydgoszcz. Mocne pary na start
- Trzeba wziąć się w garść i jechać. W żużlu nie ma wielkiej filozofii. Musimy być drużyną, trzymać gaz przez cztery okrążenia i przyjeżdżać przed przeciwnikami. Od mojego debiutu na torze w 1976 roku nic się w tym zakresie nie zmieniło - mówi Mirosław Berliński. Nowy trener Zdunek Wybrzeża Gdańsk zamierza podjąć walkę o awans do fazy play-off I ligi, choć na półmetku sezonu zasadniczego zespół jest zaledwie na 6. miejscu, a z siedmiu meczów wygrał dwa.
Rafał Sumowski: Czy play-off, czyli zajęcie jednego z czterech miejsc na koniec sezonu zasadniczego, jest jeszcze w zasięgu żużlowców Zdunek Wybrzeża?
Mirosław Berliński: Każdy sportowiec, który staje na starcie, musi wierzyć w zwycięstwo. Inaczej nie ma sensu przystępować do walki. Trzeba wziąć się w garść i jechać. Można bardzo dużo mówić, ale i tak wszystko rozstrzygnie się na torze.
PRZECZYTAJ DLACZEGO LECH KĘDZIORA NIE JEST JUŻ TRENEREM WYBRZEŻA
Czego pana zdaniem zabrakło Wybrzeżu w poprzednich meczach i czym zamierza pan się zająć w pierwszej kolejności? Na co zamierza pan położyć największy nacisk, jakie będą pańskie pierwsze decyzje?
Zabrakło... zwycięstw. Wystarczyło kilka punktów więcej w poszczególnych meczach i byśmy dziś nie rozmawiali. Spotkamy się z zawodnikami, porozmawiamy, ja przekażę im swoje, oni mi swoje i wtedy będziemy mogli wyciągać wnioski. Jednak generalnie tak naprawdę nie ma w tym wszystkim wielkiej filozofii. Musimy być drużyną, trzymać gaz przez cztery okrążenia i przyjeżdżać przed przeciwnikami. Od mojego debiutu na torze w 1976 roku nic się w tym zakresie nie zmieniło.
Kto będzie panu pomagał w prowadzeniu drużyny i w jakim zakresie?
Na wynik w sporcie pracują wszyscy. Począwszy od zarządu, przez pracowników biurowych, osoby funkcyjne, zawodników czy mechaników. Każdy musi mieć swoje zadanie i robić to co, do niego należy jak najlepiej. Znamy się wszyscy długo, znamy swoje rolę i na pewno poukładamy wszystko tak, żeby było dobrze.
MIROSŁAW BERLIŃSKI Z KIEROWNIKA NA TRENERA ŻUŻLOWCÓW. PRZECZYTAJ DLACZEGO DO DZIŚ JEST LEGENDĄ WYBRZEŻA
Czy planuje pan zmiany w przygotowaniu toru?
Tor żużlowy musi spełniać dwa warunki: być równy na całej długości i szerokości oraz powtarzalny. Nic więcej tutaj nie wymyślimy.
Pracuje pan w klubie bardzo długo, ale to pierwszy raz kiedy został pan głównym szkoleniowcem?
Nie będzie to kompletny debiut. Od 1995 roku pracuję w klubie jako kierownik sekcji żużlowej, więc to naturalne, że w sytuacjach awaryjnych prowadziłem zespół w meczach. Jednak nigdy nie były to dłuższe okresy. Nie potrafię jednak sobie przypomnieć konkretnych spotkań i ile ich było.
W przeszłości był pan znakomitym zawodnikiem. Jak bardzo zmienił się żużel od tamtych czasów, w czym tkwią największe różnice?
Różnice leżą przede wszystkim w sprzęcie. Rok po tym jak skończyłem karierę żużlową wprowadzono leżące silniki i niestety nie zaznałem przyjemności jazdy na takiej konstrukcji. Poza tym w czasach kiedy ja startowałem sprzęt był bardziej standardowy. Dziś każdy z zawodników szuka nowinek, które sprawią, że będzie szybszy.
Wyniki Oskara Fajfera są w tym sezonie poniżej oczekiwań. Czy w związku z tym rozważa pan zmianę kapitana, czy nie będzie to rzutowało na pełnioną przez niego rolę?
Kapitan to w żużlu funkcja symboliczna, a obsada tej pozycji to wewnętrzna sprawa drużyny. Trener musi rozmawiać z wszystkimi zawodnikami. Podczas zawodów nie ma znaczenia kto jest kapitanem, a kto nie. Potrzebujemy punktów wszystkich zawodników.
Typowanie wyników
Gdańsk, Długie Ogrody
Jak typowano
88% | 274 typowania | ZDUNEK WYBRZEŻE Gdańsk | |
1% | 2 typowania | REMIS | |
11% | 34 typowania | Car Gwarant Start Gniezno |