- 1 Momoa spotkał się z Michalczewskim (56 opinii)
- 2 Lechia dostała licencję, ale i karę (89 opinii)
- 3 Neptun gotowy już na derby. A ty? (97 opinii)
- 4 Nowy silnik i chęć zwycięstwa żużlowców (46 opinii) LIVE!
- 5 Trener Trefla o Śląsku: Krok dalej LIVE!
- 6 Arka na derby po wygraną i awans (13 opinii)
Lechia Gdańsk zagra w ekstraklasie. Jest licencja i 60 tysięcy złotych kary
17 maja 2024
(89 opinii)Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi?
Lechia Gdańsk
Gdańsk znalazł się na drugim miejscu wśród miast, które dzięki grze piłkarzy w ekstraklasie uzyskały tzw. ekwiwalent telewizyjny. Lechia w sezonie za sezon 2012/13 wypracowała reklamę o wartości blisko 2,5 miliona złotych, czyli znacznie niższą niż dotacja, którą otrzymała od miasta. Najlepszy w tym zestawieniu jest Białystok.
LECHIA AWANSOWAŁA DO ĆWIERĆFINAŁU PUCHARU POLSKI
Eksperci tej spółki oraz firmy doradczej EY wyliczyli ekwiwalent finansowy dla wszystkich marek wspierających kluby ekstraklasy. Łącznie przekroczył on pół miliarda złotych (561 mln)! Rozgrywki piłkarskie w minionym sezonie w kodowanych stacjach telewizyjnych oglądało łącznie ponad 48 mln widzów.
Osobno pod lupę wzięto miasta. Część z nich bardzo aktywnie wykorzystuje marketing sportowy jako narzędzie własnej promocji. Na bandach stadionowych, a przede wszystkim strojach klubowych znajdują się symbole miast. Tak jest na przykład w przypadku Gdańska i Lechii.
Eksperci wyliczyli, że biało-zieloni poprzez występy w ekstraklasie dostarczyli dla miasta ekwiwalent reklamowy o wartości 2 468 467 złotych. Złożyło się na niego 15 034 ekspozycji.
To druga wartość w lidze. Lepiej piłkarską drużynę w tym względzie wykorzystał jedynie Białystok. Jagiellonia miała 24 007 ekspozycji i wypracowała ekwiwalent o wartości 3 570 247 złotych.
Przypomnijmy, że Gdańsk na promocję poprzez sport za pośrednictwem Lechii w 2013 roku zapłacił klubowi 4 miliony 120 tysięcy złotych brutto.
SPRAWDŹ - POPRZEZ JAKIE KLUBY REKLAMUJE SIĘ GDAŃSK I ILE NA TO WYDAŁ PIENIĘDZY W 2013 ROKU
Partner EY i pomysłodawca raportu Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, Krzysztof Sachs zwraca jednak uwagę, że nie należy wartości ekwiwalentu przyrównywać do kwot, które miasto wydaje na klub. W przypadku Gdańska dotacja miejska jest o ponad 1,5 miliona wyższa niż wypracowany przez piłkarzy ekwiwalent reklamowy.
- Promocja miasta to jedno, ale kluby pełnią też wiele innych ról. Zapewniają mieszkańcom rozrywkę i emocje, co wpływa na postrzeganie miasta przez jego własnych mieszkańców i ogólne przywiązanie do regionu. Wokół klubów powstają też wielkie projekty infrastrukturalne (np. stadiony, które służą też wielu innym wydarzeniom poza meczami ligowymi) stanowiące szansę dla wielu lokalnych firm. Kluby mogą też wpływać na rozwój społeczny regionu poprzez kształcenie młodzieży w akademiach - wylicza Sachs.
LECHIA TRZECIA W RANKINGU FINANSOWYM EKSTRAKLASY
Eksperci wyliczyli również, jaki ekwiwalent reklamowy piłkarze Lechii wypracowali dla firm, który zdecydowały się umieścić logo na koszulkach biało-zielonych. Przypomnijmy, że miasto eksponowane jest na lewym rękawku koszulki.
Grupa Lotos, której logo zajmuje centralne miejsce na froncie koszulki w sezonie 2012/13 może wycenić ekwiwalent reklamowy na 3,3 miliona złotych. Natomiast Energa, której logotyp znajduje się na plecach piłkarzy, pod numerem dorobiła się ekwiwalentu o wartości 1,3 miliona złotych.
1. Białystok 3 570 247 złotych
2. Gdańsk 2 468 467
3. Gliwice 2 452 816
4. Bielsko-Biała 1 655 264
5. Wrocław 1 570 751
Kluby sportowe
Opinie (77) 10 zablokowanych
-
2013-10-24 12:34
Mistrzowie ankiet kontratakują!
Chciałbym dowiedzieć się, czy zestaw odpowiedzi do ankiety (a przypominam, że ankiety na tym portalu są czasami wyznacznikiem decyzji dla urzędników w Gdańsku!) został wymyślony w redakcji, czy podyktowany z UM?
Pytam, bo nie wiem, czy opcję "miasto w ogóle nie powinno dotować klubu" pominięto celowo czy z głupoty?- 0 0
-
2013-10-23 22:46
rLG (1)
CHWM
- 0 1
-
2013-10-24 11:44
O właśnie, co to znaczy to CHWM?
Bo jakiś kretyn na Żabiance maże tym skrótem wszystkie klatki schodowe i co popadnie. Chciałbym wiedzieć co to znaczy, żeby móc rzetelnie wytrzeć te bazgroły jego gębą.
- 0 0
-
2013-10-23 12:10
Już wkrótce Lechia będzie nr 1 w Polsce (2)
Nadchodzą czasy hegemonii Wielkiej Lechii
- 52 36
-
2013-10-24 10:06
olbrzymiej, ogromnej...wszechogarniającej :)
- 0 0
-
2013-10-23 14:18
no na pewno :-)
- 15 2
-
2013-10-23 13:22
To jaki ekwiwalent wypracowała Matka Madzi? (1)
Jaja sobie robicie - to zwykłe usprawiedliwianie wydatków!!!
Adamowicz to karierowicz i samolub a nie gospodarz!!!- 15 6
-
2013-10-24 09:23
dla mnie Pan A to geniusz ekonomiczny ...
w 5 lat zaoszczędzić na 3 mieszkania to naprawde trzeba mieć łeb.
- 1 0
-
2013-10-23 11:50
przypomnę tylko że dzisiejsza Lechia to komercyjna firma (1)
Co to znaczy "dawanie" pieniędzy podatników komercyjnej firmie?
- 31 13
-
2013-10-24 09:22
Właśnie czy angażowanie się miasta w komercyjna firme nie jest złamaniem prawa?
- 1 0
-
2013-10-24 08:44
ostatnio to antyreklama
Czego to ludzie nie wymyślą aby tylko uzasadnić swoje wydatki (nawet nie swoje a podatników). Wystarczy poprosić np. Ekstraklasę SA lub inną zajmującą się marketingiem o odpowiednie zestawienie z odpowiednią interpretacją. Jestem pewien, że kluby z końcówki tej tabeli dostały opracowanie wychwalające oszczędności samorządowców.
- 1 0
-
2013-10-23 12:27
No coś podobnego... A jaki Ekfiwajlent ma Arsenal albo MU (6)
bo Londyn czy Manchester złamanego grosza nie płaci za rzekomą promocję
Panie BUDYŃ takie bajki to dla inteligentnych inaczej może pan wymyślać- 16 21
-
2013-10-23 23:42
dym sie w srake łosiu (1)
- 0 0
-
2013-10-24 08:03
boli prawda oj boli...
z Ulicy pokoleń półgłówków
- 0 0
-
2013-10-23 13:49
nie ma miasta londyn (1)
jest londek zdroj
- 6 4
-
2013-10-23 21:08
A jest Monachium albo Akwizgran?
- 0 1
-
2013-10-23 12:44
Ale we Francji miasta dają (1)
- 5 3
-
2013-10-23 16:16
Dają też w Czeczenii i Dagestanie
np Machaczkała... Kto by wiedział że coś takiego istnieje
żeby nie Anyż- 3 0
-
2013-10-24 07:55
reklamy nie daje. antyreklame jak najbardziej.
wiazanie lechii z gdanskiem szkodzi jego wizerunkowi. mierne wyniki sportowe, zapijaczone mordy dresiarzy, ktorzy robia dym, hasla ma stadione typu"roman, pozdro ziomku za kratami", albo "oficjalni huligani - biala sila", to ma byc dobra reklama dla gdanska? smiech na sali!
- 3 1
-
2013-10-23 13:17
Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi? (1)
Rety, co to za składnia?
- 25 2
-
2013-10-24 00:04
Faktycznie, brzmi fatalnie
Ile reklamy daje Lechia Gdańskowi?
- 0 0
-
2013-10-23 11:43
No normalnie (29)
druga Barcelona,tylko dlaczego stadion świeci pustkami a po cichu rozdaje się po zakadach pracy darmowe wejsciówki.
- 57 68
-
2013-10-23 23:41
Booddaje sie piłkarzy typuTraore to sredniego klubu tureckiego,kto ma strzelac bramki?sytuacji jest bez liku tylko snajpera
- 0 0
-
2013-10-23 23:11
zauważ ze Lechia ma jedną zwiększych frekwencji w naszym kraju
- 0 1
-
2013-10-23 11:52
Polityczno-budzetowy (17)
klubik lehija,ulubieniec Pe-łowskiej "elyty' i samego słoneczka Peru donka i tak powoli chyli sie ku upadkowi.sztucznie dmuchany balon i bezprawnie sponsorowany z pieniedzy państwowych.
- 12 36
-
2013-10-23 11:58
dwa najbardziej poważne w Polsce zespoły to (13)
Arka i zespół Macierewicza
- 41 9
-
2013-10-23 12:28
(8)
bez Pana Macierewicza nie miałbys o czym pisać... śmątku tępy
- 6 17
-
2013-10-23 13:20
Powiedzieć PANA Macierewicza (7)
to jak powiedzieć PANA Kuby Rozpruwacza!!!
- 18 3
-
2013-10-23 14:28
Pana Jekylla i pana Hyde'na (5)
- 1 2
-
2013-10-23 22:07
Pana Kracego
- 3 0
-
2013-10-23 14:30
pana dżeka
- 2 1
-
2013-10-23 14:28
Pana Kleksa (2)
- 4 2
-
2013-10-23 14:29
pana Jasia i pani Małgosi (1)
- 5 0
-
2013-10-23 14:30
pana Jacka i pana Placka
- 3 1
-
2013-10-23 14:31
albo pana Rońdy
- 5 1
-
2013-10-23 12:26
Daj spokój PiSowi (3)
i nie wymyślaj! Posłowie z Gdyni to Biedroń i Miller.
- 20 13
-
2013-10-23 12:54
(2)
Miller i Biedroń dostali się do sejmu z okręgu Gdyńsko-Słupskiego, za to Gdańsk musi wytłumaczyć się z następujących posłów: Sławomir Nowak, Katarzyna Hall, Anna Fotyga, Maciej Łopiński... same asy...
- 10 10
-
2013-10-23 16:59
Biedronki:))))))
Po Co tłumaczyć
- 3 0
-
2013-10-23 14:17
Gdańsk z niczego nie musi się tłumaczyć
j.w.
- 13 4
-
2013-10-23 21:47
idź się spytaj swojego Szczurka ile daje
- 2 0
-
2013-10-23 13:35
Prawdziwi kibice (1)
Tylko na Lechii, arka to wąsaci Janusze w sandałach, amatorzy darmowych wejściówek za zeta i żenującej gry pierwszoligowca.
- 13 8
-
2013-10-23 14:10
darmowe za zeta ??????? tylko w dancig
- 5 3
-
2013-10-23 12:11
(1)
darmowe wejściówki to raczej w Gdyni ciemniakom się wciska
- 14 9
-
2013-10-23 17:03
i tak nie chcą przyjsc, bo po co?
zobaczyc boiskowe kaleki a na trybunach nastolatki przed mutacją
- 3 1
-
2013-10-23 11:52
Nie do końca za darmo. (3)
Płaci za to zakładowy fundusz socjalny:)
- 19 3
-
2013-10-23 12:35
Jasne (2)
Ale nie płacą za nie zainteresowani darmowym wejsciem Janusze a fundusz socjalny dostaje je po atrakcyjnych cenach .
- 6 4
-
2013-10-23 13:58
Tak, ale ci Janusze chodzą na mecze (1)
a pumpernikle "oglądają" mecze na trójmiasto.pl
- 12 2
-
2013-10-23 16:09
raczej czytaja ;]
- 1 1
-
2013-10-23 13:47
co po cichu?
weź chłopie nie siej fermentu.
- 2 1
-
2013-10-23 12:32
Prawdziwi kibice
Tylko na Arce,Lechia to wąsaci Janusze w sandałach i amatorzy darmowych wejściówek.
- 5 16
-
2013-10-23 11:47
zawitaj na meczu to zobaczysz czy świeci pustkami i więcej nie pisz bzdur malkontencie
- 39 25
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.