• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TikTok na koszulkach AP Orlen Gdańsk. Tego w Polsce nie było. Rusza runda wiosenna

Damian Konwent
15 lutego 2024, godz. 15:30 
Opinie (6)
AP Orlen Gdańsk to pierwszy polski klub sportowy, który podjął współpracę z TikTokiem. AP Orlen Gdańsk to pierwszy polski klub sportowy, który podjął współpracę z TikTokiem.

AP Orlen Gdańsk przystępuje do wiosennych rozgrywek. Piłkarki rozpoczną je w sobotę, o godz. 15, od wyjazdowego meczu z Ostrovią Ostrów Wlkp. w 1/8 finału Pucharu Polski. Następnie zaczną bój w Ekstralidze Kobiet, w której co najmniej chcą utrzymać podium. Dwa z czterech domowych meczów, 9 i 23 marca, będzie można za darmo zobaczyć na Polsat Plus Arenie. Co ciekawe, gdańszczanki będą grały z logo TikToka na koszulkach jako pierwszy sportowy klub w Polsce. To efekt niedawno nawiązanej współpracy pomiędzy klubem a znaną na całym świecie platformą, która wcześniej w kooperację weszła m.in. z FIFA podczas mistrzostw świata piłkarzy w Katarze.





AP Orlen zaczyna wiosnę od 1/8 Pucharu Polski. Dwa mecze na Polsat Plus Arenie



AP Orlen rozpoczyna bój w rundzie wiosennej. Piłkarki rozpoczną go od meczu 1/8 finału Pucharu Polski, w którym na wyjeździe zmierzą się z Ostrovią Ostrów Wielkopolski w sobotę, o godz. 15.

Przypomnij sobie przedsezonowe cele AP Orlen Gdańsk Przypomnij sobie przedsezonowe cele AP Orlen Gdańsk

Z kolei 2 marca gdańszczanki powrócą do zmagań ligowych. Do rozgrywek Ekstraligi Kobiet przystępują jako trzecia drużyna tabel, zatem pozycję wyjściową mają wysoką, ale muszą liczyć się z grupą pościgową. Nadchodzącej wiosny zagrają cztery mecze domowe (dwa na Polsat Plus Arenie Gdańsk i dwa na stadionie przy ul. Traugutta) oraz siedem spotkań wyjazdowych

- W Pucharze Polski chcemy co najmniej powtórzyć sukces z poprzedniego sezonu i dojść do finału. Natomiast jeśli chodzi o cel ligowy, to jest nim co najmniej podium. Mamy za sobą okres przygotowawczy, w którym mieliśmy kilka infekcji, ale większe kontuzje nas nie dotknęły, więc z optymizmem podchodzimy do wiosennych zmagań - zapowiada Tomasz Bocheński, prezes AP Orlen Gdańsk.


Pomóc w realizacji celów ma nowa piłkarka. Do klubu dołączyła bowiem Venessa Mazur. To Kanadyjka z polskim pochodzeniem. Podczas pobytu w Kanadzie grała na Uniwersytecie w Guelph i Guelph Union. Karierę w Europie rozpoczęła w norweskim klubie Klepp IL. Jej ostatnim klubem Venessy był ligowy rywal - Medyk Konin.

AP Orlen Gdańsk. Mecze w rundzie wiosennej:

  • 17.02, godz. 15 - Ostrovia Ostrów Wlkp. (Puchar Polski, wyjazd)
  • 2.03, godz. 18 - Górnik Łęczna (liga, wyjazd)
  • 9.03, godz. 14 - Pogoń Szczecin (dom, Polsat Plus Arena Gdańsk)
  • 16.03 - Medyk Konin (wyjazd)
  • 23.03 - Pogoń Tczew (dom, Polsat Plus Arena Gdańsk)
  • 13.04 - Rekord Bielsko-Biała (wyjazd)
  • 20.04 - Uniwersytet Jagielloński Kraków (wyjazd)
  • 28.04 - UKS SMS Łódź (wyjazd)
  • 5.05 - Śląsk Wrocław (wyjazd)
  • 11.05 - GKS Katowice (dom, stadion przy ul. Traugutta)
  • 25.05 - Czarni Sosnowiec (wyjazd)
  • 9.06 - Stomilanki Olsztyn (dom, stadion przy ul. Traugutta)


AP Orlen Gdańsk - kadra zespołu na rundę wiosenną 2023/24

  • Bramkarki: Marta Michlewicz, Emilia Krajewska
  • Zawodniczki z pola: Kryspina Bukowska, Klaudia Dymińska, Julia Formela, Oliwia Gadawska, Julia Igantowicz, Zuzanna Karwacka, Clarissa Kirsch-Downs, Angelika Kołodziejek, Zofia Okoń, Ewelina Piórkowska, Marcelina Preuss, Olga Sirant, Anna Skrzypczyk, Jagoda Szewczuk, Weronika Tarnawska, Gabriela Zimecka, Kimberly Sanford, Klaudia Łepska, Oliwia Łapińska, Viktoria Osowska, Jolanta Siwińska, Tatiana Dabney, Olga Massombo, Venessa Mazur
  • Sztab szkoleniowy: Tomasz Borkowski (trener), Andrzej Głowacki (drugi trener), Magda Kołacz (trenerka bramkarek, kierowniczka I zespołu), Monika Truszkowska (fizjoterapeutka), Aneta Plotzka (I trenerka w zespole juniorek U-18 i skrzatek U-7 oraz asystentka trenerów I zespołu.


TikTok na koszulkach piłkarek



AP Orlen Gdańsk przystąpi do rundy wiosennej z nowym partnerem. Na koszulkach piłkarek pojawi się logo TikToka, co wydaje się być milowym krokiem w marketingowych realiach. Jest to bowiem internetowa platforma znana na całym świecie, a tylko w Polsce korzysta z niej 11 milionów użytkowników.

AP Orlen Gdańsk na TikToku - zobacz wszystkie materiały wideo



W przeszłości TikTok oficjalnie współpracował m.in. z FIFA podczas mistrzostw świata w Katarze. Do podobnej kooperacji doszło zaledwie z kilkoma klubami sportowymi na świecie, ale nigdy w Polsce! Gdańszczanki są pierwsze i bardzo prawdopodobne, że na tej płaszczyźnie będą prekursorem, a w ciągu kilku następnych lat podobnym korkiem podążą inni.

- Z tego co wiem, to już teraz niektóre kluby pytały: czemu to my nie byliśmy pierwsi? Dla nas to tym bardziej miłe, że wcześniej wykonaliśmy już jakąś pracę i próbowaliśmy skorzystać z tej platformy. I to z niezłym skutkiem, bo oglądalność naszych materiałów wideo rośnie. TikTok to aplikacja generująca olbrzymie zasięgi. Jedno z naszych wideo, w których występowały zawodniczki zespołu seniorek AP Orlen, obejrzano ponad 5 milionów razy. Dlatego, gdy tylko pojawiła się możliwość nawiązania współpracy z platformą, od razu podjęliśmy rozmowy i chęcią nawiązaliśmy współpracę - mówi nam prezes Bocheński.


Owocem takiej współpracy dla klubu ma być jeszcze lepsza promocja, która przyciągnie kolejnych kibiców i interesantów. Treści publikowane przez przeszkolone w tej materii piłkarki będą lepiej pozycjonowane, a dodatkowo na meczach pojawiać się mają sławni TikTokerzy.

W ten sposób fani mogą towarzyszyć swojej drużynie m.in. na etapie przygotowań do meczów, poznać bliżej zawodniczki i odkryć kulisy treningów. Wspomniane przez prezesa wideo, które bije rekordy oglądalności to tzw. challange, czyli jeden z trendów, polegający na tym, że trzy piłkarki mają na słuchawkach jeden utwór muzyczny, a czwarta inny. Wszystkie tańczą do rytmu, a potem należy rozszyfrować która z nich ma inny utwór.

AP Orlen Gdańsk na TikToku

  • Obserwujący: 11,6 tys. (+2 tys. od czasu czasu ogłoszenia współpracy)
  • Polubienia: 418,4 tys. (+30 tys. od czasu czasu ogłoszenia współpracy)


Warto podkreślić, że tylko od czasu ogłoszenia tej kooperacji na oficjalnym profilu klubowym na platformie przybyło przybyło tylko 2 tys. obserwujących w trakcie niespełna dwóch tygodni. Z kolei treści publikowane przez klub zyskały w tym czasie prawie 30 tys. polubień! Warto więc poznać historię, jak w ogóle do tego doszło.

- Z Nadią Smolarek, która jest przedstawicielem TikToka na tę część Europy spotkaliśmy się w lipcu. Zaczęliśmy dyskutować, że TikTok chciałby wspierać kobiece dyscypliny sportu. Przedstawiliśmy swoje spojrzenie, plany i one się spodobały. Następnie odbyliśmy kolejne spotkanie, tym razem już online, z innymi przedstawicielami TikToka. Zależało nam, żeby taki międzynarodowy gigant był eksponowany na koszulkach, a w zamian za to otrzymaliśmy zapewnienie, że będziemy mieli wsparcie w działaniach promocyjnych. To medium, które w dużym stopniu opiera się na reakcji użytkownika. Znajomość trendów i tego w jaki sposób są pozycjonowane wartości, jest bardzo cenne - wyjaśnia prezes.


- Dziewczyny wzięły udział w szkoleniu, w którym też przedstawiona została idea, że to one są głównym elementem tej promocji i bez rozwijania ich prywatnych profili trudno będzie wypromować cały zespół i klub. Chcąc szukać kibiców czy ludzi, którzy będą się klubem interesować, musimy otwierać się na nowe środowiska. Także takie, które być może nie trafiły na mecz piłkarski, a mogą dowiedzieć się, że mecze będą rozgrywane na między innymi na pięknym stadionie w Gdańsku oraz będzie można się tym klubem identyfikować i mu kibicować - kończy.

Zobacz bijący rekordy film AP Orlen Gdańsk na TikToku. Już ponad 5 mln wyświetleń


@aplg2010 No i mamy part 2! PS. Wygraliśmy wczoraj mecz @ORLEN @ORLEN Team @Łączy nas piłka @Miasto Gdańsk #kobiecapilka #football #piłkarki #aporlengdańsk #pilkanoznakobiet #laczynaspilkakobieca #dlaciebie #impostor #music #challenge #musicimpostorchallenge #dc #fun #dance #soccer #fotballplayer dźwięk oryginalny - AP ORLEN Gdańsk

Kluby sportowe

Opinie (6) 1 zablokowana

  • Tiktok nie dość że ogłupia społeczeństwo to jeszcze kradnie dane do Chin. Nie rozumiem czemu jeszcze tego nie zakazali w cywilizowanych krajach.

    • 26 1

  • TikTok ma byc zakazany w USA...powstał w Chinach-tam mają odblokowane jedynie 20% w celach edukacyjnych.A na resztę świata aby go ogłupić do reszty wypuścili wersję 100%.Ja zainstalowalem ale po obejrzeniu kilku bzdurnych filmów odinstalowałem.Szkoda czasu.

    • 14 2

  • Było Piwo i Piraci, żle to się kojarzy

    • 4 0

  • Chiński szpiegowski wytwór to duma sponsorska?

    Kto za to odpowie?

    • 9 1

  • (1)

    Chinczyki wchodza na rynek polski moze to i dobrze bo my nie potrafimy soba rzadzic i po panach ze wschodu i zachodu bedziemy miec z Azji.

    • 4 1

    • Ty na pewno i dlatego chińczycy zabiorą cię do obozu pracy na polach ryżowych.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane