• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kibic - ważny sponsor Lechii

jag.
18 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Lechia Gdańsk

Lechia przywróciła karnety na rundę jesienną. Lechia przywróciła karnety na rundę jesienną.

Kibice są ważnym sponsorem Lechii Gdańsk. W ostatnich sezonach z tzw. dnia meczowego, który obejmuje wpływy ze sprzedaży biletów, karnetów oraz catering na stadionie, do budżetu klubu dostarczali od 3 do 6 milionów złotych rocznie. M.in. dlatego w tygodniu poprzedzającym inaugurację ekstraklasy na Letnicy przywrócono karnety na rundę, o co upominali się sympatycy biało-zielonych. Abonamenty normalne kosztują od 240 do 560 zł.



TAK LECHIA TŁUMACZYŁA, DLACZEGO DOKONAŁA PODWYŻKI CEN KARNETÓW I ZREZYGNOWAŁA Z TYCH TYLKO NA JEDNĄ RUNDĘ

W sezonie 2016/17 frekwencja na meczach Lechii Gdańsk wzrosła aż o 35 procent w porównaniu z poprzednimi rozgrywkami. Średnio stadion na Letnicy odwiedzało 17 356 kibiców. Jednak wzrost liczby widzów nie przełożył się na poprawę przychodów klubu, przynajmniej w pierwszej rundzie.

Deloitte w "Piłkarskie Lidze Finansowej" liczy pieniądze, które wpływają do uczestników ekstraklasy w cyklu rocznym. Jedną z trzech głównych kategorii jest tzw. dzień meczowy, czyli pieniądze, które wydają kibice na zakup biletów i karnetów, a także na catering bezpośrednio na stadionie.

Według tej firmy doradczej dla Lechii rekordowy był rok 2015. Wówczas z dnia meczowego zarobiła 6 milionów złotych. Miniony rok nie był już tak dobry. Przychody wyliczono na kwotę 4,7 mln zł.

PIŁKARSKA LIGA FINANSOWA WEDŁUG DELOITTE. LECHIA TRZECIA POD WZGLĘDEM PRZYCHODÓW

PRZYCHODY LECHII Z DNIA MECZOWEGO WEDŁUG DELOITTE
kolejno sezon lub rok, przychód w mln zł

2009/10 3,0
2010/11 3,1
2011/12 5,4
2012/13 3,7
2013 3,3
2014 5,2
2015 6,0
2016 4,7


LECHIA SZACUJE PRZYCHODY ZA SEZON 2016/17 NA 45 MLN ZŁ

Pieniądze, które wpłynęły do gdańskiego klubu z tego tytułu to 11 procent całego budżetu 2016. Jak pokazuje praktyka dwóch klubów przewodzących na liście przychodów to źródło może dawać znacznie więcej pieniędzy i jeszcze mocniej ważyć w budżecie.

Legia Warszawa z dnia meczowego zyskała aż 39,6 mln zł, co daje 19 procent wszystkich przychodów. Natomiast Lech Poznań z wypływami 11,4 mln zł wypełnia nimi aż 21 procent budżetu. Oczywiście wiąże się to też z frekwencją. W stolicy średnia na spotkanie wynosi 20 456, a w Wielkopolsce - 19 632 kibiców.

W Lechii nieoficjalnie mówi się, że bardzo dobra frekwencja na Letnicy byłaby na poziomie 23 tysięcy ludzi na mecz. Pozwoliłoby to klubowi znacznie zyskać także w klasyfikacji tzw. zapełnienia stadionu, czyli wskaźnika zestawiającego frekwencję z pojemnością stadionu. Dla gdańskiego 40-tysięcznika ten parament wynosi 42 procent. Dla porównania Legia ma 66, a Lech - 46 procent. W czołówce są kluby grające na mniejszych obiektach: Termalica Nieciecza aż 79 procent wypełnienia, Ruch Chorzów 64 i Jagiellonia 60 procent.

CENY KARNETÓW NA CAŁY SEZON I BILETÓW JEDNORAZOWYCH NA MECZE LECHII

By poprawiać miejsca w klasyfikacjach biznesowych, a przede wszystkim zarabiać pieniądze Lechia nie tylko musi osiągać dobre wyniki sportowe, ale także wsłuchiwać się w głosy kibiców i ich postulaty odnośnie oferowanej usługi podczas meczów oraz relacji ceny do jej jakości.

MARCO PAIXAO DRUGIM ZAGRANICZNYM SNAJPEREM W HISTORII EKSTRAKLASY, A JEGO BRAT BLIŹNIAK NA PIĄTYM MIEJSCU

Dlatego na początku lipca klub tłumaczył się, dlaczego podniósł ceny karnetów całorocznych oraz odstąpił od tych na jedną rundę. Podwyżkę usprawiedliwiano m.in. zwiększonymi wydatkami "w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa kibicom", wskazywano na "zmieniające się koszty z tytułu utrzymania obiektu", a także że już wiosną wzrosły ceny biletów jednorazowych.

Natomiast wprowadzenie tylko abonamentów na sezon wyjaśniano tym, że są najbardziej popularne wśród kibiców. Wskazywano, że sprzedaje się ich około trzy razy więcej niż ważnych tylko na pół roku. Jednocześnie obiecano jeszcze raz przeanalizować tę zagadnienie.

W tygodniu poprzedzającym inaugurację ekstraklasy w Gdańsku Lechia przywróciła sprzedaż karnetów na jesień. W internecie na stronie bilety.lechia.pl, w FanStore Lechia New Balance oraz w pozostałych stacjonarnych punktach rozpoczęła się dystrybucja abonamentów ważnych na wszystkie mecze do końca roku, także w ramach Pucharu Polski, jeśli biało-zieloni zagrają je na Letnicy.

Od wtorku, 18 lipca do sprzedaży skierowane zostały wszystkie miejsca na stadionie, które dotychczas nie zostały wykupione przez tych posiadających wcześniej karnety i korzystających z ochrony dotychczas zajmowanego miejsca.

BRAMKARZ LECHII BLISKO KOLEJNEGO REKORDU. PRZECZYTAJ WYWIAD Z DUSANEM KUCIAKIEM

Typowanie wyników

Gdańsk, Pokoleń Lechii Gdańsk 1
3 pkt.
LECHIA Gdańsk
Cracovia

Jak typowano

89% 542 typowania LECHIA Gdańsk
6% 36 typowań REMIS
5% 32 typowania Cracovia

Twoje dane



Tabela

Piłka nożna - Ekstraklasa
Drużyny M Z R P Bramki Pkt.
1 Górnik Zabrze 1 1 0 0 3:1 3
2 Arka Gdynia 1 1 0 0 2:0 3
2 Lechia Gdańsk 1 1 0 0 2:0 3
4 Wisła Kraków 1 1 0 0 2:1 3
5 Jagiellonia Białystok 1 1 0 0 1:0 3
5 Zagłębie Lubin 1 1 0 0 1:0 3
7 Cracovia 1 0 1 0 1:1 1
7 Piast Gliwice 1 0 1 0 1:1 1
9 Lech Poznań 1 0 1 0 0:0 1
9 Sandecja Nowy Sącz 1 0 1 0 0:0 1
11 Pogoń Szczecin 1 0 0 1 1:2 0
12 Bruk-Bet Termalica Nieciecza 1 0 0 1 0:1 0
12 Korona Kielce 1 0 0 1 0:1 0
14 Legia Warszawa 1 0 0 1 1:3 0
15 Śląsk Wrocław 1 0 0 1 0:2 0
15 Wisła Płock 1 0 0 1 0:2 0
Tabela wprowadzona: 2017-07-17

Wyniki 1 kolejki

  • ARKA GDYNIA - Śląsk Wrocław 2:0 (0:0)
  • Wisła Płock - LECHIA GDAŃSK 0:2 (0:2)
  • Pogoń Szczecin - Wisła Kraków 1:2 (1:2)
  • Cracovia - Piast Gliwice 1:1 (1:1)
  • Górnik Zabrze - Legia Warszawa 3:1 (2:0)
  • Bruk-Bet Termalica Nieciecza - Jagiellonia Białystok 0:1 (0:0)
  • Lech Poznań - Sandecja Nowy Sącz 0:0
  • Korona Kielce - Zagłębie Lubin 0:1 (0:0)
jag.

Kluby sportowe

Opinie (142) ponad 20 zablokowanych

  • Co za żenada

    Kibic może jest oddany, ale nie jest frajerem,
    niech ludzie z rodzinnej firmy Lotos wykupią karnety, można ich zobligować do tego :) i nauczyć tzw,. przyśpiewek :) postawić kilka grillów

    • 24 4

  • (4)

    Panie Mandziara kibic Lechii to nie frajer zapamietaj sobie

    • 30 6

    • a właśnie że frajer i ma płacić a jak nie pasi to niech na żużel chodzi ;) (1)

      • 5 4

      • na Lechie chodził od 1984 r od roku nie chodzę to nie LECHIA

        • 1 0

    • płać i nie kwękaj kibicu sukcesu

      Prawdziwy kibic płaci bo jest na dobre i złe

      • 2 11

    • Kibice lechi to bezzebi frajerzy zaoszczędzić nA pascie i dentyscie i nA runde styknie, potem sprzedać kumpla i będzie na wiosnę

      • 1 0

  • (3)

    Jak zaczną grać to będą ludzie na stadionie. Już nie mówię, że mają wygrywać tylko grać. Chodzę na Lechię od lat i takiego braku zaangażowania jak jest teraz to nie pamiętam. Może są nazwiska na papierze co roku gramy o mistrza, a boisko to weryfikuje. Przegrywamy to Nowak zdejmuje napastnika i daje def pomocnika itp ciągle ten sam skład czy w formie czy nie to gra. Pozbywamy się młodych szybkich, zwrotnych z chęcią do gry bo mogą jeszcze się pokazać i pojechać na zachód ,a u nas grają 30 letnie dziadki co mają kondycję na pierwszą połowę i to też nie zawsze. Jedyny piłkarz który jest u nas w składzie to Kuciak reszta stwarza pozory, a Peszko to mistrz pozorantów i wywiadów.

    • 25 4

    • Kuciak to klasa europejska

      reszta to spacerowicze

      • 3 1

    • (1)

      Kogo się pozbyli ? Janickiego? Haha

      • 1 0

      • Maka, Makuszewskiego i Chrapka

        Za to zostawili powolnego pieroga Flavio

        • 2 1

  • Bilety w tym roku są za drogie!!!

    50 zł na żółtą to jakiś żart!!!

    • 21 3

  • kupujcie karnety na chwałę Wielkiej Lechii

    Najlepszy klub na Pomorzu ma potrzeby

    • 4 20

  • Po zeszłosezonowym zawodzie powinni obniżyć ceny

    Nie ma szacunku do kibiców. Proszę ludzie nie kupujcie karnetów. Bojkot może ich czegoś nauczy. Inaczej nic się nie zmieni.

    • 15 2

  • Karnety i bilety (1)

    Mam jedno zasadnicze pytanie czy wszystkie zmiany związane w w/w tytule były ustalane i za zgoda Lwów Północy i Ultrasów czy zarząd sam podjął taka decyzje ?

    • 11 6

    • Za zgodą i wynagrodzeniem

      • 10 1

  • Kibic to nie sponsor (1)

    Kibic to klient, który płaci za usługę. Polecam słownik i hasło "sponsor".

    • 8 4

    • a Energa jest sponsorem?

      skoro wykupiła usługe pt. reklama na koszulkach piłkarzy Lechii i innych ekspozycjach klubowych?

      polecam mniej w słowniku więcej rozmawiać z ludźmi i co oni rozumieją pod konkretnymi słowami

      • 1 0

  • tragedia (5)

    Jakiś czas temu wysłałem maila z propozycją wprowadzenia specjalnych cen/ofert dla weteranów i weteranow poszkodowanych w misjach poza granicami kraju. Specjalne zasady i uhonorowanie postaw godnych naśladowania wprowadziło wiele klubów w Polsce jak Zagłębie, Legia czy Korona. Propozycje wysłałem na 3 adresy dostępne na oficjalnej stronie Lechi: marketing, rzecznik i biznes. Czy myślicie, ze ktokolwiek odpowiedział?! Ktoś się zainteresował?! Jedyna akcja w której Lechia wspiera postawy prospołeczne to honorowi dawcy krwi. I tyle! Szkoda komentarza bo lepiej na płocie wywiesić flagę " Polska walczącą" ...

    • 18 2

    • (4)

      malo w takim razie wiesz o akcjach Lechii, poczytaj popytaj a zmienisz zdanie

      • 1 5

      • Takie frazesy typu "poczytaj popytaj" to sobie można wypisywać, a prawda jest taka, że bari ma rację.
        Sam jakiś czas temu chciałem podrzucić marketingowi pomysł na stworzenie sekcji e- sportowej w Lechii, dzięki której możnaby przyciągnąć do klubu nowych sponsorów czy integrować klub z kibicami. Pisałem maile, kilka razy odwiedziłem klub, spotkałem się z panem Biesiadą i nic, po prostu żadnego odzewu w tej sprawie. Nawet gdyby powiedziano "nie", to człowiek by czuł, że ktoś się zainteresował.
        Moje odczucie w tej sprawie jest takie, że klubowi zależy na kontakcie z kibicami tylko wtedy, gdy trzeba kupować karnety.

        • 8 1

      • (2)

        A podasz jakieś przyklady takich akcji?

        • 0 0

        • (1)

          Kolego,
          Wejdź na stronę Legii czy wspomnianego powyżej Zagłębia i poczytaj w ilu akcjach te kluby są zaangażowane. Przecież na podstawie mojego wpisu i wpisu kolegi poniżej masz doskonały przykład jak w Lechii działa marketing. Pal licho nie zainteresowała ich oferta ok, ale brak odpowiedzi z jakiegokolwiek adresu na który wysłałem propozycje jest zwykłą zlewką i brak szacunkowo kibica.
          Akcja z biletami dla HDK jest "mało widoczna"- wierz mi byłem i widziałem jak to wyglada ( stronki tez przeglądałem). Dla mnie to znaczy, ze ktoś mało ogarnięty lub tez olewający swoją robotę się tym zajmuje.
          Temat weteranów i kombatantów wojennych kompletnie zlali ( Ok taka polityka klubu) ale należy odpowiedzieć.
          Wejdź na stronkę Polskich Weteranów i Kombatantów- zobacz jak fajnie podeszły do tematu inne kluby i jak sprawa jest opisana na ich stronie.

          • 1 0

          • Dokładnie, wystarczy, żeby w marketingu pracował ktoś, komu się chce cokolwiek zrobić. Tyle rzeczy, jak np. ten Twój pomysł z kombatantami, można wprowadzać niewielkim kosztem, a dużo na tym zyskiwać (chociażby PR-owo), a w Lechii niewiele robią. Ot, czasem zrobią wielkie halo, bo obniżą ceny biletów dla dzieciaków czy coś podobnego i to jest cały marketing.
            Legia robi akcje, o których chociaż gdzieś napiszą, coś człowiek usłyszy, a nasza Lechia to prócz obniżek cen czasem potrafi jeszcze plakatami informującymi o meczu przystanki okleić... No i ktoś wiesza prześcieradła na mostach na Armii Krajowej w stylu "data, wszyscy na trybuny"...
            Ogólnie jestem zniesmaczony marnowaniem potencjału, ten klub ma kibiców, stadion, słyszy się o nim w wiadomościach sportowych przy okazji podawania wyników, no nic, tylko rozkręcać różne akcje, a tu klops.

            • 2 0

  • :/ (1)

    Co za debil ustala ceny biletów??? Wszyscy wiedzą doskonale że są za drogie, może jeden z drugim się opamięta jak frekwencja spadnie, a że spadnie to pewne. Nie tędy droga panowie, szanujcie kibiców bo to wy dla nich jesteście a nie odwrotnie

    • 16 0

    • Musisz mieć słabą prace

      pracuj wiecej,tyraj jak wół

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz Lechii

Stal Rzeszów
27 kwietnia 2024, godz. 17:30
5% Stal Rzeszów
15% REMIS
80% LECHIA Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Lechii

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Łukasz Gawlik 30 65 60%
2 Piotr Matusiak 30 63 66.7%
3 Karol Zubel 30 62 56.7%
4 Mariusz Kamiński 30 61 63.3%
5 Wojciech Tabis Tabis 30 61 63.3%

Ostatnie wyniki Lechii

Polonia Warszawa
93% LECHIA Gdańsk
4% REMIS
3% Polonia Warszawa
Górnik Łęczna
20 kwietnia 2024, godz. 17:30
14% Górnik Łęczna
26% REMIS
60% LECHIA Gdańsk

Relacje LIVE

Najczęściej czytane