- 1 Ulewa i tylko 8 biegów na żużlu (242 opinie) LIVE!
- 2 Lechia. Kolejne daty świętowania awansu (111 opinii)
- 3 Lechia rozbita. Zmiana lidera (22 opinie)
- 4 Jak Arka zastąpi kontuzjowanego Gojnego? (83 opinie)
- 5 Trefl o krok od awansu do półfinału (13 opinii)
- 6 Arka narzeka. Trener: Sędzia fatalny (101 opinii)
Ile jest warta promocja miasta przez piłkarzy Lechii. Gdańskie szacunki
Lechia Gdańsk
Gdańsk z tytułu promocji miasta w 2019 roku zamierza wypłacić Lechii Gdańsk około 7 milionów złotych. "Dotychczasowe działania przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady" - czytamy w uzasadnieniu ogłoszenia. Dokładna wartość zamówienia zostanie określona w umowie, która obowiązywać będzie od dnia podpisania do 16 grudnia. Jednak już w ostatnich dniach sytuacja finansowa klubu się poprawiła.
Sprawdź, ile płacił Gdańsk za promocję Lechii w latach 2010-18
Na razie w usłudze pod tytułem (treść oryginalna): "Przeprowadzenie działań promocyjnych Miasta Gdańska w związku z udziałem zespołu Lechia Gdańsk SA w rozgrywkach Ekstraklasy piłki nożnej mężczyzn w okresie od zawarcia umowy do 16.12.2019 roku" widnieje kwota (bez VAT) dokładnie: 7 195 121.95 złotych.
Przypomnijmy, że Gdańsk regularnie zasila klub środkami z tego tytułu. W ubiegłym roku była to rekordowa wartość blisko 9 mln zł brutto. Wówczas jednak pieniądze przyznawane były w dwóch półrocznych transzach.
Przeczytaj o pomysłach Lechii Gdańsk na pozyskanie kapitału na grę w europejskich pucharach
Jak czytamy w wyjaśnieniu ogłoszenia o dobrowolnej przejrzystości ex ante miasto bardzo sobie chwali współpracę z Lechią. Tzw. ekwiwalent medialny około ośmiokrotnie przewyższył w ubiegłym roku wydatkowane pieniądze.
"Lechia Gdańsk jest obecnie jednym z najlepszych zespołów piłkarskich w Polsce. Sezon zimowy Ekstraklasy zakończyła jako lider rozgrywek. Mecze rozgrywane na stadionie w Letnicy przyciągają od kilku do ponad 20 000 kibiców mieszkańców Gdańska i Pomorza. Transmisje tych meczów cieszą się też dużą popularnością w telewizji. Dotychczasowe działania promocyjne jakie klub świadczył dla Miasta Gdańska przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady. Według analizy efektywności promocji medialnej Miasta Gdańska przez kluby sportowe występujące w sezonie 2017/2018 w najwyższych klasach rozgrywkowych przygotowanej przez firmę Startit Corporate Finance Sp. z o.o. ekwiwalent medialny wygenerowany przez Lechię Gdańsk SA dla Miasta Gdańska osiągnął wartość ponad 63 000 000 PLN netto" - czytamy w wyjaśnieniu (treść oryginalna).
Co łączy Lechię Gdańsk, Atletico Madryt i reprezentację Francji? Wyjaśnia Patryk Lipski
Miasto zagwarantowało sobie następujące działania promocyjne na jego rzecz: branding strojów zawodników, wewnętrzny branding na Stadionie Energa Gdańsk oraz emisje spotów reklamowych reklamowych na telebimach i w telewizji stadionowej podczas meczów Ekstraklasy, ekspozycje logotypu Miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych, ekspozycje logotypu Miasta Gdańska lub nazwy Gdańsk podczas transmisji telewizyjnych.
M.in. pieniądze uzyskane od miasta pozwolą Lechii dobrze przygotować wniosek licencyjny do gry w rozgrywkach krajowych i międzynarodowych w sezonie 2019/20. Przypomnijmy, że na dzień 31 marca klub nie może mieć zaległości finansowych m.in. względem piłkarzy lub też przedstawić zgodę dłużnika na późniejsze otrzymanie zaległości.
Jednak już w ostatnich dnia sytuacja finansowa w klubie poprawiła się. Obecnie nie została drużynie wypłacona jedynie pensja za styczeń, a termin zwłoki biegnie dopiero od 11 lutego. Ponadto klub spłacił zobowiązania wobec Zagłębia Lubin, które miał z tytułu letniego transferu Jarosława Kubickiego.
Sprawdź, dlaczego Flavio Paixao bywa ratownikiem w Lechii Gdańsk
Typowanie wyników
Jak typowano
15% | 70 typowań | Korona Kielce | |
27% | 123 typowania | REMIS | |
58% | 265 typowań | LECHIA Gdańsk |
Tabela po 21 kolejkach
Drużyny | M | Z | R | P | Bramki | Pkt. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lechia Gdańsk | 21 | 13 | 6 | 2 | 36:18 | 45 |
2 | Legia Warszawa | 21 | 12 | 6 | 3 | 35:20 | 42 |
3 | Jagiellonia Białystok | 21 | 10 | 6 | 5 | 37:29 | 36 |
4 | Korona Kielce | 21 | 9 | 7 | 5 | 27:24 | 34 |
5 | Lech Poznań | 21 | 10 | 3 | 8 | 33:25 | 33 |
6 | Piast Gliwice | 21 | 8 | 7 | 6 | 28:25 | 31 |
7 | Pogoń Szczecin | 21 | 9 | 4 | 8 | 29:26 | 31 |
8 | Cracovia | 21 | 8 | 6 | 7 | 22:22 | 30 |
9 | Wisła Kraków | 21 | 8 | 5 | 8 | 33:31 | 29 |
10 | Zagłębie Lubin | 21 | 8 | 3 | 10 | 33:33 | 27 |
11 | Arka Gdynia | 21 | 6 | 7 | 8 | 31:30 | 25 |
12 | Śląsk Wrocław | 21 | 5 | 6 | 10 | 29:30 | 21 |
13 | Miedź Legnica | 21 | 5 | 6 | 10 | 21:38 | 21 |
14 | Górnik Zabrze | 21 | 4 | 8 | 9 | 25:37 | 20 |
15 | Wisła Płock | 21 | 4 | 8 | 9 | 30:38 | 20 |
16 | Zagłębie Sosnowiec | 21 | 2 | 6 | 13 | 24:47 | 12 |
Wyniki 21 kolejki
- LECHIA GDAŃSK - Pogoń Szczecin 2:1 (1:0)
- ARKA GDYNIA - Korona Kielce 1:2 (0:2)
- Lech Poznań - Zagłębie Lubin 1:2 (0:0)
- Miedź Legnica - Jagiellonia Białystok 0:3 (0:2)
- Cracovia - Piast Gliwice 2:1 (1:1)
- Śląsk Wrocław - Zagłębie Sosnowiec 2:0 (1:0)
- Wisła Płock - Legia Warszawa 0:1 (0:0)
- Górnik Zabrze - Wisła Kraków 2:0 (2:0)
Kluby sportowe
Opinie (96) 4 zablokowane
-
2019-02-15 12:19
Gdzie jest vikri ja sie pytam?
- 2 1
-
2019-02-15 12:45
Ciekawe, jak tłumaczono zasadność zeszłorocznych 9 mkn? (2)
Jeden z najsłabszych klubów ekstraklasy, na granicy spadku, frekwencja na meczach sięga dna - nie ulega więc wątpliwości, że jest to doskonałe narzędzie promocji miasta.
Nie ulega wątpliwości, co można zrobić z takiem raportem i firmą konsultingową. Nie ulega także wątpliwości, że to właśnie dlatego miasto korzysta z jej usług.- 4 5
-
2019-02-15 16:33
ale w zeszłym sezonie najwięcej mówiło się o Lechii nawet jak byli na końcu stawki, czy ci sie podoba czy nie to obok lecha i legii, wisły w tej chwili najbardziej medialny klub w Polsce.
- 1 1
-
2019-02-15 16:35
no a arka gościła na łamach mediów tylko raz jak ruch pobił marynarzy i komentatorzy pytali się gdzie byli kibice drużyny miejscowej....... jak zwykle ich nie było bo jak zwykle uciekli
- 0 1
-
2019-02-15 14:11
Dajcie z 3 mln zł na hokej
A nie ciągle ta piłka, takie Katowice i Tychy dają na hokej 4 mln.zł. +sponsorzy i jest fajnie
- 3 1
-
2019-02-15 14:18
Gedania w naszych sercach !!!!!!!!! (1)
- 4 1
-
2019-02-15 14:49
Gedania jest fajna z ale sorry kto
Kojarzy w Pl Gedanie
- 0 0
-
2019-02-15 15:03
Za reklamę trzeba zapłacić.
Na całym świecie za reklamę płaci się, ile, to zależy od wartości produktu,Lechia jest od wielu miesięcy liderem najbardziej poszukiwanego produktu przez kibiców piłki nożnej w Polsce, dyscypliny najbardziej popularnej i reklamuje tym samym miasto Gdańsk, czy się to komu podoba czy też nie podoba.
Gdańsk po Warszawie jest też najbardziej popularnym miastem w Polsce pod wieloma względami, czy to się komuś podoba, czy też nie podoba.
To,że na meczach są kibole i rozrabiacze to fakt, na ostatnim meczu ze Szczecina przyjechali ludzie gorzej jak kibole, troglodyci, wśród kiboli miejscowych/za bramką/, też są nie wychowani ale chyba nie do takiego stopnia jakich ma Szczecin czy Chorzów, Kraków też zresztą.- 2 1
-
2019-02-16 22:35
Wybrzeze Gdańsk
Żadnej kasy dla trampkarzy! tylko żużel!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.