• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żużlowcy Zdunek Wybrzeża Gdańsk poczekają na kolejnego wychowanka

Rafał Sumowski
10 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Energa Wybrzeże - żużel

Karol Żupiński to duży talent, ale jednocześnie jedyny wychowany w Gdańsku młodzieżowiec, który dysponuje obecnie licencją w klasie 500 cc. Na kolejnych trzeba będzie poczekać. Karol Żupiński to duży talent, ale jednocześnie jedyny wychowany w Gdańsku młodzieżowiec, który dysponuje obecnie licencją w klasie 500 cc. Na kolejnych trzeba będzie poczekać.

Zdunek Wybrzeże Gdańsk ma obecnie w ligowej kadrze tylko jednego wychowanka o statusie młodzieżowca - Karola Żupińskiego. I to szybko się nie zmieni, bo w szkoleniu młodzieży jest "rocznikowa dziura". W przyszłym sezonie do licencji w klasie 500 cc podejdzie co najwyżej jeden adept. Lepiej ma być dopiero po 2020 roku.



WYBRZEŻE OTRZYMAŁO LICENCJĘ NA STARTY W I LIDZE. SPRAWDŹ, KOMU JEJ ODMÓWIONO

W spotkaniu ligowych klub musi wystawić dwóch młodzieżowców. Zdunek Wybrzeże Gdańsk musi zatem sięgać po młodzież z zewnątrz, bo sam obecnie ma w składzie tylko jednego wychowanka. W minionym sezonie udany debiut zaliczył Karol Żupiński. Junior Wybrzeża rokuje bardzo dobrze i ma szansę stać się silnym punktem gdańskiej drużyny w najbliższych latach. Obecnie jest jednak jedynym wychowankiem klubu o statusie młodzieżowca, a gdańszczanie muszą posiłkować się zawodnikami z zewnątrz, by uzupełnić juniorską formację.

PRZECZYTAJ DLACZEGO WYBRZEŻE MA PROBLEM Z JUNIORAMI I KTO MOŻE TRAFIĆ DO GDAŃSKA

W najbliższym czasie ta sytuacja nie ulegnie zmianie. Jedynym zawodnikiem ze szkółki, który w przyszłym roku mógłby podejść do licencji uprawniającej do startów na motocyklach o pojemności 500 cc, jest Mateusz Podzis, który wtedy osiągnie wiek 15 lat. Adept jest jednak bardzo drobnej budowy i niewykluczone, że najpierw podejdzie do egzaminu w klasie 250 cc.

Ostatni duży nabór do szkółki miał miejsce w 2015 roku. Od tego czasu dziewięciu adeptów uzyskało jedenaście licencji w różnych klasach, ale jedynie Żupiński podszedł do 500 cc. Obecnie w szkółce, która w tym roku straciła wsparcie Grupy Lotos, trenuje dwunastu chłopców.

- Nie ukrywam, że szkolenie w sporcie żużlowym to jest bardzo trudny proces, który wymaga od adeptów nie tylko umiejętności, ale i dużego zaangażowania i samozaparcia. Bardzo bym chciał, żeby adepci naszej szkółki pokonywali kolejne szczeble tak sprawnie jak Karol Żupiński, ale niestety nie ma na to prostej recepty. Obecnie mamy sporą grupę chłopaków, którzy pojawili się w szkółce na mini torze w roku 2015 i dziś stanęli przed kolejnym etapem, którym są motory w klasie 250 cc i większe - wyjaśnia trener Zdunek Wybrzeża Mirosław Berliński.
PRZYPOMNIJ SOBIE DLACZEGO GRUPA LOTOS PRZESTAŁA WSPIERAĆ SZKÓŁKĘ ŻUŻLOWĄ

Zawodnik

Karol Żupiński

Karol Żupiński

ur.
2002
wzrost
180 cm
Średnie oceny w kolejnych meczach sezonu


Najmłodszym z adeptów trenujących w Gdańsku jest Dorian Biedrzycki. 6-latek, który dopiero za dwa lata będzie mógł ścigać się na motocyklach o pojemności 125 cc. W przyszłym roku Dorian ma w planach wyjazdy do Niemiec i Czech oraz starty w lidze duńskiej w klasie 50 cc, gdzie istnieją aż trzy poziomy rozgrywek. Jest też szansa na to, aby wyjechał do Danii na camp prowadzony przez słynnego Erika Gundersena.

Terminy przystępowania do licencji
klasa 125 cc - po ukończeniu 10. roku życia
klasa 250 cc - po ukończeniu 13. roku życia
klasa 500 cc - po ukończeniu 15. roku życia, starty w lidze od 16 r.ż.


W Gdańsku muszą jednak myśleć o tym, aby już w najbliższych latach wysłać kolejnych juniorów na egzamin z "pięćsetki". Pozyskiwanie ich z zewnątrz często wiąże się bowiem z przepłacaniem - rynek jest ubogi i gdańszczanie nie są wcale wyjątkiem jeśli chodzi o posuchę w szkoleniu. Choć Polski Związek Motorowy od przyszłego sezonu będzie wymagał, aby każdy klub, pod kątem kary finansowej, wysyłał na licencję 500 cc przynajmniej trzech juniorów (dwóch na 250 cc i jednego na 125 cc), wiele klubów nie jest na to gotowych.

- Przejście na duży tor i motor pozwalający na większą prędkość jest trudnym etapem i niestety skłania sporą część chłopaków do rezygnacji z treningów. Musimy pamiętać, że jazda na mini torze jest przydatna, ale to przede wszystkim zabawa i oswajanie się z motocyklem. Dopiero na dużym torze możemy mówić o właściwym szkoleniu i właściwym żużlu. Dlatego cały czas szukamy kandydatów na żużlowców w wieku 12-13 lat, którzy chcieliby spróbować swoich sił w tej właściwej odmianie naszego sportu. Szczególnie zależy nam na chłopakach, którzy mieli już w swoim życiu styczność z motocyklem. Wszystkich chętnych zapraszamy do kontaktu z klubem - mówi trener Berliński.
PRZECZYTAJ WIĘCEJ O DORIANIE BIEDRZYCKIM, JEDNYM Z BOHATERÓW NASZEGO CYKLU SPORT TALENT

Adepci gdańskiej szkółki
kolejno: nazwisko, rok urodzenia, klasa w której trenuje, najbliższy egzamin
Mateusz Podzis, 2004, 250 cc, egzamin 250 lub 500 cc w 2019 roku
Jakub Staszewski, 2004, 250 cc, egzamin 500 cc w 2020 roku
Bartek Tyburski, 2005, 250 cc, egzamin 250 cc w 2019 roku
Robert Dąbrowski, 2005, 125 cc, egzamin 250 cc w 2019 roku
Łukasz Górski, 2006, 125 cc, egzamin 250 cc w 2019 roku
Igor Sawicki, 2006, 125 cc, egzamin 250 cc w 2019 roku
Mateusz Łopuski, 2007, 125 cc, egzamin 250 cc w 2020 roku
Antoni Krawczyński, 2008, 125 cc, egzamin 250 cc w 2021 roku
Kacper Król, 2008, 125 cc, egzamin 250 cc w 2021 roku
Jakub Malina, 2009, 50 cc, egzamin 125 cc w 2019 roku
Krystian Górski, 2009, 50 cc, egzamin 125 cc w 2019 roku
Dorian Biedrzycki, 2012, 50 cc, egzamin 125 cc w 2022 roku

Opinie (45) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Nie ma szkolenia, nie ma wychowanków.

    • 17 1

    • są pierogi

      • 3 0

  • Masakra (2)

    A może by tak ktoś opowiedział , gdzie są pozostali z minitoru , z jakich powodów przepadli i jaka jest prawda co do Olszaka

    • 17 4

    • niestety, bachory szybko się nudzą treningami, wolą gmyrać w smartfonach.
      Dlatego lepiej odpuścić miniżużel wysysający zapał g*wniarzy i klubową kasę zanim będą mogli przejść na duży tor, a położyc naciśk na 12-13 latków, którzy mają większe szanse doczekania licencji na 500ki

      • 20 1

    • przeciez Berslinski wyjasnil

      Przejście na duży tor i motor pozwalający na większą prędkość jest trudnym etapem i niestety skłania sporą część chłopaków do rezygnacji z treningów

      • 11 1

  • Rodzice nie maja pieniedzy to nie jezdzisz-proste

    • 25 0

  • (3)

    Gdzie jest Patryk Besko

    • 0 10

    • (2)

      Nasz wychowanek super rajder Marcel posłał go na treningu w dechy

      • 8 3

      • (1)

        Chcecie się pośmiać to wejdźcie na instagram Marcela i tej jego laski. Dwa mega pustaki.

        • 8 1

        • Szkoda czasu

          • 1 1

  • (2)

    Cały Zdun i jego plany

    • 4 22

    • . (1)

      Zdunek to potrafi poprawić humor ten jego ostatni wywiad na SF.
      Uczciwy człowiek nikogo nigdy nie oszukał nikogo nie okradł.
      on to ma zdanie na swój temat ale niema co się dziwić otoczył się bandą klakierów którzy go w tym utwierdzają w klubie i w jego folwarku.
      Zdunek Bóg Cie tam niechce dlatego będziesz żył i żył i dalej będziesz Uczciwym człowiekiem

      • 3 9

      • Lepiej się nie odzywaj i pomyśl, co by mogło być, gdyby trafił nam się taki Diamentowy Ireneusz.

        • 7 1

  • Ciekawe na co poszła kapucha którą Lotos łożył tyle lat na szkółkę. Do tego miasto trochę dokładało, a tym czasem zostaliśmy z jednym wychowankiem juniorem.

    • 6 9

  • Wybrzeże (1)

    Damian Sperz
    Cyprian Szymko
    Krzysztof Wittstock
    Marcel Szymko
    Aureliusz Bieliński
    Patryk Beśko
    Dominik Kossakowski

    • 13 2

    • Mateusz Sitek

      Mechanik Brzozowskiego

      • 4 5

  • w tym dziadowskim klubie nigdy nie było porządnego szkolenia, zawsze było kupowanie (1)

    • 8 18

    • To nie ja !

      Pisalem .

      • 3 3

  • wybrzeze poczeka na awans ładnych parenascie lat ! (1)

    • 4 9

    • bolek.

      Trzymaj koparke .

      • 2 4

  • Dlatego objezdza Nas Wanda Kraków

    • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz Wybrzeża

Arged Malesa Ostrów Wlkp.
21 kwietnia 2024, godz. 14:00
81% Arged Malesa Ostrów Wlkp.
2% REMIS
17% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Wybrzeża

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Aneta Starzyńska 1 4 100%
2 Andrzej Chrzanowski 1 4 100%
3 82iwdb 1 4 100%
4 Paweł Rosiewicz 1 4 100%
5 Bmifat 1 4 100%

Tabela

METALKAS 2. Ekstraliga
Drużyny M Z R P Bilans Pkt.
1 Texom Stal Rzeszów 1 1 0 0 54:36 2
2 Abramczyk Polonia Bydgoszcz 1 1 0 0 51:38 2
3 Innpro ROW Rybnik 1 1 0 0 48:42 2
4 Cellfast Wilki Krosno 1 1 0 0 47:43 2
5 Energa Wybrzeże Gdańsk 1 0 0 1 43:47 0
6 #OrzechowaOsada PSŻ Poznań 1 0 0 1 42:48 0
7 Arged Malesa Ostrów Wlkp. 1 0 0 1 38:51 0
8 H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 1 0 0 1 36:54 0
W sezonie zasadniczym każdy pojedzie z każdym mecz i rewanż. Do play-off awansuje 6 drużyn. Następnie rozegrają ćwierćfinały (1 drużyna z 6., 2 z 5 i 3 z 4). Do półfinałów wejdą ich zwycięzcy oraz tzw. "lucky loser" - drużyna, która przegra swój ćwierćfinał najmniejszą różnicą (w przypadku równości, zdecyduje dorobek z rundy zasadniczej). Z finału awans do PGE Ekstraligi wywalczy zwycięstwa. Awansu nie otrzyma jednak drużyna zagraniczna.
Natomiast ostatni zespół sezonu zasadniczego zostanie zdegradowany do Krajowej Ligi Żużlowej.

Wyniki 1 kolejki

  • ENERGA WYBRZEŻE GDAŃSK - Cellfast Wilki Krosno 43:47
  • #OrzechowaOsada PSŻ Poznań - Innpro ROW Rybnik 42:48
  • Texom Stal Rzeszów - H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 54:36
  • Abramczyk Polonia Bydgoszcz - Arged Malesa Ostrów Wlkp. 51:38

Ostatnie wyniki Wybrzeża

79% ENERGA WYBRZEŻE Gdańsk
1% REMIS
20% Cellfast Wilki Krosno
Enea Falubaz Zielona Góra
26 sierpnia 2023, godz. 16:30
96% Enea Falubaz Zielona Góra
0% REMIS
4% ZDUNEK WYBRZEŻE Gdańsk

Relacje LIVE

Najczęściej czytane