• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi?

jag.
23 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Lechia Gdańsk

Najnowszy artykuł o klubie Lechia Gdańsk Lechia Gdańsk wystawi Arce Gdynia fakturę za derby Trójmiasta
Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii. Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii.

Gdańsk znalazł się na drugim miejscu wśród miast, które dzięki grze piłkarzy w ekstraklasie uzyskały tzw. ekwiwalent telewizyjny. Lechia w sezonie za sezon 2012/13 wypracowała reklamę o wartości blisko 2,5 miliona złotych, czyli znacznie niższą niż dotacja, którą otrzymała od miasta. Najlepszy w tym zestawieniu jest Białystok.



Czy wielkość dotacji Gdańska dla Lechii powinna być powiązana z ekwiwalentem reklamowym, który wypracują piłkarze?

- Przez ekwiwalent reklamowy (telewizyjny) rozumiemy wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Jego wysokość jest wyliczana w oparciu o cennik stacji telewizyjnej, w jakiej dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię reklamową i czas trwania ekspozycji w programie - wyjaśnia Łukasz Łazarewicz, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.

LECHIA AWANSOWAŁA DO ĆWIERĆFINAŁU PUCHARU POLSKI

Eksperci tej spółki oraz firmy doradczej EY wyliczyli ekwiwalent finansowy dla wszystkich marek wspierających kluby ekstraklasy. Łącznie przekroczył on pół miliarda złotych (561 mln)! Rozgrywki piłkarskie w minionym sezonie w kodowanych stacjach telewizyjnych oglądało łącznie ponad 48 mln widzów.

Osobno pod lupę wzięto miasta. Część z nich bardzo aktywnie wykorzystuje marketing sportowy jako narzędzie własnej promocji. Na bandach stadionowych, a przede wszystkim strojach klubowych znajdują się symbole miast. Tak jest na przykład w przypadku Gdańska i Lechii.

Eksperci wyliczyli, że biało-zieloni poprzez występy w ekstraklasie dostarczyli dla miasta ekwiwalent reklamowy o wartości 2 468 467 złotych. Złożyło się na niego 15 034 ekspozycji.

To druga wartość w lidze. Lepiej piłkarską drużynę w tym względzie wykorzystał jedynie Białystok. Jagiellonia miała 24 007 ekspozycji i wypracowała ekwiwalent o wartości 3 570 247 złotych.

Przypomnijmy, że Gdańsk na promocję poprzez sport za pośrednictwem Lechii w 2013 roku zapłacił klubowi 4 miliony 120 tysięcy złotych brutto.

SPRAWDŹ - POPRZEZ JAKIE KLUBY REKLAMUJE SIĘ GDAŃSK I ILE NA TO WYDAŁ PIENIĘDZY W 2013 ROKU

Partner EY i pomysłodawca raportu Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, Krzysztof Sachs zwraca jednak uwagę, że nie należy wartości ekwiwalentu przyrównywać do kwot, które miasto wydaje na klub. W przypadku Gdańska dotacja miejska jest o ponad 1,5 miliona wyższa niż wypracowany przez piłkarzy ekwiwalent reklamowy.

- Promocja miasta to jedno, ale kluby pełnią też wiele innych ról. Zapewniają mieszkańcom rozrywkę i emocje, co wpływa na postrzeganie miasta przez jego własnych mieszkańców i ogólne przywiązanie do regionu. Wokół klubów powstają też wielkie projekty infrastrukturalne (np. stadiony, które służą też wielu innym wydarzeniom poza meczami ligowymi) stanowiące szansę dla wielu lokalnych firm. Kluby mogą też wpływać na rozwój społeczny regionu poprzez kształcenie młodzieży w akademiach - wylicza Sachs.

LECHIA TRZECIA W RANKINGU FINANSOWYM EKSTRAKLASY

Eksperci wyliczyli również, jaki ekwiwalent reklamowy piłkarze Lechii wypracowali dla firm, który zdecydowały się umieścić logo na koszulkach biało-zielonych. Przypomnijmy, że miasto eksponowane jest na lewym rękawku koszulki.

Grupa Lotos, której logo zajmuje centralne miejsce na froncie koszulki w sezonie 2012/13 może wycenić ekwiwalent reklamowy na 3,3 miliona złotych. Natomiast Energa, której logotyp znajduje się na plecach piłkarzy, pod numerem dorobiła się ekwiwalentu o wartości 1,3 miliona złotych.

Miasta, które w ekstraklasie wypracowały najwyższy ekwiwalent reklamowy (telewizyjny):
1. Białystok             3 570 247  złotych 
2. Gdańsk 2 468 467
3. Gliwice 2 452 816
4. Bielsko-Biała 1 655 264
5. Wrocław 1 570 751
jag.

Kluby sportowe

Opinie (77) 10 zablokowanych

  • To jaki ekwiwalent wypracowała Matka Madzi? (1)

    Jaja sobie robicie - to zwykłe usprawiedliwianie wydatków!!!
    Adamowicz to karierowicz i samolub a nie gospodarz!!!

    • 15 6

    • dla mnie Pan A to geniusz ekonomiczny ...

      w 5 lat zaoszczędzić na 3 mieszkania to naprawde trzeba mieć łeb.

      • 1 0

  • reklama sama w nazwie klubu

    Lechia Gdańsk. trudno byłoby o reklamę Gdańska na koszulkach ekip z Warszawy :)
    dziwny artykuł

    Jaga ma na koszulkach logo miasta więc temu na 1 msc.

    • 12 0

  • te łamagi tylko wstyd przynosza temu miastui jeszcze z naszej krwawizny miasto daje na ten badziew!!!1

    Bo po co nowe drogi, przedszkola i inne rzeczy dla obywateli...

    • 8 8

  • Lechia zawsze byla wazna dla polski!

    I nadal tak jest!Choc klub ma inwestora,ktory nic nie inwestuje,to ma rzesze kibicow i to z całego regionu jak i innych zakatkow polski!Potrzeba zmiany inwestora,by lechia piela sie na sam szczyt, a wtedy piłkarze i rzesze kibicow wypromują ten klub ,gdansk jak należy!!!Widać było po zwycięstwie nad legia w warszawie ile luidzi przyszlo na mecz w piątek -lechii z gornikiem! Klubowi i miastu,mieszkancom potrzeba sukcesu lechii !!!

    • 12 10

  • dla mnie to siara a nie reklama. (1)

    im wiecej nachalnych banerow lechii na miescie tym mam wieksza do niej niechec. a gdzie inne kluby? gorsze?

    • 8 14

    • Arkowiec?

      Polecam maść na ból d*py pajacu.

      • 3 3

  • Pół prawdy!

    A ile miasto straciło ze względu na coraz gorszą grę Lechii?

    • 7 4

  • ekwiwalent telewizyjny jest lepszy niż słomiany miś,.

    to coś takiego jak wirtualna masa. istnieje chociaż nie istnieje. znam lepsze sposoby na zaistnienie ekwiwalentu telewizyjnego dla gdańska

    • 3 1

  • pierwsza dobra wiadoość o Lechii (1)

    W końcu jakieś przychody.
    Jestem za wszystkimi meczami Lechii na Arenie w poniedziałki . I w tv , najlepiej eurosporcie w hd. Spokojnie obejrzę Władców Pólnocy i ich wyczyny bez wysłuchiwania dopingu dla Wisły czy Śląska, bluzgów niezwycięzonych Lwów Północy.

    • 3 4

    • nie zapomnij przestać jezdzic trolejbusami i wypisac sie ze szkoly tam tez przeklinaja

      • 2 0

  • Olimpia/Lechia 1995 (3)

    Taka jest prawidłowa nazwa. Reklama była wtedy spora: pierwsza fuzja w Polsce i te dzikie tłumy na T29...

    • 7 11

    • (1)

      Tego już nie ma drogi śledziuchu. Jak tam arka ostatnio ?

      • 5 3

      • kompleks Arki w betonowie jak zawsze wielki

        widzę ciemność, ciemność widzę...

        • 4 2

    • Amica Poznań tam dopiero są tłumy nie ma to jak jechac na pkt Amici w pucharach

      Ps w ktorym roku powstala Arka bo szukalem ale sami sie gubicie na wlasnych forach i nie wiem komu wierzyc

      • 5 2

  • Sport&Show&Biznes

    Ani grosza na komercyjny wyczyn od Samorządu !!!!!! Lechia na PGE to Show i powinna jako Biznes się samofinansować.Zakazać szastania publicznym groszem pod pretekstem promocji co jest fałszywe.Za publiczna kasę to tylko sport młodzieżowy.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz

Miedź Legnica
26 maja 2024, godz. 15:00
8% Miedź Legnica
16% REMIS
76% LECHIA Gdańsk

Tabela

Piłka nożna - I liga
Drużyny M Z R P Bilans Pkt.
1 Lechia Gdańsk 33 21 5 7 59:30 68
2 Arka Gdynia 33 18 8 7 52:33 62
3 GKS Katowice 33 17 8 8 67:35 59
4 Motor Lublin 33 15 8 10 47:41 53
5 Górnik Łęczna 33 13 13 7 34:29 52
6 Wisła Płock 33 14 9 10 45:44 51
7 GKS Tychy 33 16 3 14 43:46 51
8 Odra Opole 33 14 8 11 40:32 50
9 Wisła Kraków 33 13 11 9 62:47 50
10 Miedź Legnica 33 12 12 9 48:35 48
11 Stal Rzeszów 33 14 6 13 52:58 48
12 Znicz Pruszków 33 12 6 15 34:42 42
13 Chrobry Głogów 33 10 9 14 33:49 39
14 Bruk-Bet Termalica Nieciecza 33 9 11 13 53:52 38
15 Polonia Warszawa 33 7 11 15 39:49 32
16 Resovia 33 8 7 18 37:59 31
17 Podbeskidzie Bielsko-Biała 33 4 11 18 25:57 23
18 Zagłębie Sosnowiec 33 2 10 21 21:53 16
Każdy gra z każdym mecz i rewanż. Dwie najlepsze drużyny wywalczą bezpośredni awans do ekstraklasy. Zespoły z pozycji 3-6 zagrają w dwustopniowych barażach o jeszcze jedno miejsce premiowane awansem.
Natomiast trzy najsłabsze drużyny zostaną zdegradowane do II ligi.

Wyniki 33 kolejki

  • LECHIA GDAŃSK - ARKA GDYNIA 2:1 (1:1)
  • Znicz Pruszków - Wisła Płock 2:1 (1:0)
  • Resovia - Motor Lublin 1:3 (1:2)
  • Zagłębie Sosnowiec - Miedź Legnica 1:2 (0:0)
  • GKS Katowice - Wisła Kraków 5:2 (2:1)
  • Górnik Łęczna - Stal Rzeszów 1:3 (0:1)
  • Polonia Warszawa - Odra Opole 1:1 (0:1)
  • Bruk-Bet Termalica Nieciecza - GKS Tychy 6:1 (3:1)
  • Podbeskidzie Bielsko-Biała - Chrobry Głogów 0:1 (0:0)

Ostatnie wyniki

11 maja 2024, godz. 17:30
HIT
33% Wisła Kraków
34% REMIS
33% LECHIA Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Lechii

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojciech Tabis Tabis 34 69 64.7%
2 Piotr Matusiak 34 69 64.7%
3 Łukasz Gawlik 34 68 58.8%
4 Marek Sowiński 34 67 61.8%
5 Mariusz Kamiński 34 67 61.8%

Relacje LIVE

Najczęściej czytane