• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi?

jag.
23 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Lechia Gdańsk

Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii. Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii.

Gdańsk znalazł się na drugim miejscu wśród miast, które dzięki grze piłkarzy w ekstraklasie uzyskały tzw. ekwiwalent telewizyjny. Lechia w sezonie za sezon 2012/13 wypracowała reklamę o wartości blisko 2,5 miliona złotych, czyli znacznie niższą niż dotacja, którą otrzymała od miasta. Najlepszy w tym zestawieniu jest Białystok.



Czy wielkość dotacji Gdańska dla Lechii powinna być powiązana z ekwiwalentem reklamowym, który wypracują piłkarze?

- Przez ekwiwalent reklamowy (telewizyjny) rozumiemy wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Jego wysokość jest wyliczana w oparciu o cennik stacji telewizyjnej, w jakiej dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię reklamową i czas trwania ekspozycji w programie - wyjaśnia Łukasz Łazarewicz, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.

LECHIA AWANSOWAŁA DO ĆWIERĆFINAŁU PUCHARU POLSKI

Eksperci tej spółki oraz firmy doradczej EY wyliczyli ekwiwalent finansowy dla wszystkich marek wspierających kluby ekstraklasy. Łącznie przekroczył on pół miliarda złotych (561 mln)! Rozgrywki piłkarskie w minionym sezonie w kodowanych stacjach telewizyjnych oglądało łącznie ponad 48 mln widzów.

Osobno pod lupę wzięto miasta. Część z nich bardzo aktywnie wykorzystuje marketing sportowy jako narzędzie własnej promocji. Na bandach stadionowych, a przede wszystkim strojach klubowych znajdują się symbole miast. Tak jest na przykład w przypadku Gdańska i Lechii.

Eksperci wyliczyli, że biało-zieloni poprzez występy w ekstraklasie dostarczyli dla miasta ekwiwalent reklamowy o wartości 2 468 467 złotych. Złożyło się na niego 15 034 ekspozycji.

To druga wartość w lidze. Lepiej piłkarską drużynę w tym względzie wykorzystał jedynie Białystok. Jagiellonia miała 24 007 ekspozycji i wypracowała ekwiwalent o wartości 3 570 247 złotych.

Przypomnijmy, że Gdańsk na promocję poprzez sport za pośrednictwem Lechii w 2013 roku zapłacił klubowi 4 miliony 120 tysięcy złotych brutto.

SPRAWDŹ - POPRZEZ JAKIE KLUBY REKLAMUJE SIĘ GDAŃSK I ILE NA TO WYDAŁ PIENIĘDZY W 2013 ROKU

Partner EY i pomysłodawca raportu Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, Krzysztof Sachs zwraca jednak uwagę, że nie należy wartości ekwiwalentu przyrównywać do kwot, które miasto wydaje na klub. W przypadku Gdańska dotacja miejska jest o ponad 1,5 miliona wyższa niż wypracowany przez piłkarzy ekwiwalent reklamowy.

- Promocja miasta to jedno, ale kluby pełnią też wiele innych ról. Zapewniają mieszkańcom rozrywkę i emocje, co wpływa na postrzeganie miasta przez jego własnych mieszkańców i ogólne przywiązanie do regionu. Wokół klubów powstają też wielkie projekty infrastrukturalne (np. stadiony, które służą też wielu innym wydarzeniom poza meczami ligowymi) stanowiące szansę dla wielu lokalnych firm. Kluby mogą też wpływać na rozwój społeczny regionu poprzez kształcenie młodzieży w akademiach - wylicza Sachs.

LECHIA TRZECIA W RANKINGU FINANSOWYM EKSTRAKLASY

Eksperci wyliczyli również, jaki ekwiwalent reklamowy piłkarze Lechii wypracowali dla firm, który zdecydowały się umieścić logo na koszulkach biało-zielonych. Przypomnijmy, że miasto eksponowane jest na lewym rękawku koszulki.

Grupa Lotos, której logo zajmuje centralne miejsce na froncie koszulki w sezonie 2012/13 może wycenić ekwiwalent reklamowy na 3,3 miliona złotych. Natomiast Energa, której logotyp znajduje się na plecach piłkarzy, pod numerem dorobiła się ekwiwalentu o wartości 1,3 miliona złotych.

Miasta, które w ekstraklasie wypracowały najwyższy ekwiwalent reklamowy (telewizyjny):
1. Białystok             3 570 247  złotych 
2. Gdańsk 2 468 467
3. Gliwice 2 452 816
4. Bielsko-Biała 1 655 264
5. Wrocław 1 570 751
jag.

Kluby sportowe

Opinie (77) 10 zablokowanych

  • Miasto powinno wspierać adeptów sportu, a nie wykładać grube miliony na profesjonalny klub.

    • 3 3

  • (1)

    Wole żeby na to szła kasa niz na premie dla szanownych polityków pozdrawiam dobranoc

    • 2 0

    • na premie też pójdzie

      nie łódź się ...

      • 0 0

  • powrót na Traugutta i uporządkowanie spraw

    wtedy można zaczynać od nowa, poprawić to co spieprzono, bo na dzień dzisiejszy jest klęska i dopłacanie do interesu.

    • 2 3

  • rLG (1)

    CHWM

    • 0 1

    • O właśnie, co to znaczy to CHWM?

      Bo jakiś kretyn na Żabiance maże tym skrótem wszystkie klatki schodowe i co popadnie. Chciałbym wiedzieć co to znaczy, żeby móc rzetelnie wytrzeć te bazgroły jego gębą.

      • 0 0

  • reklamy nie daje. antyreklame jak najbardziej.

    wiazanie lechii z gdanskiem szkodzi jego wizerunkowi. mierne wyniki sportowe, zapijaczone mordy dresiarzy, ktorzy robia dym, hasla ma stadione typu"roman, pozdro ziomku za kratami", albo "oficjalni huligani - biala sila", to ma byc dobra reklama dla gdanska? smiech na sali!

    • 3 1

  • ostatnio to antyreklama

    Czego to ludzie nie wymyślą aby tylko uzasadnić swoje wydatki (nawet nie swoje a podatników). Wystarczy poprosić np. Ekstraklasę SA lub inną zajmującą się marketingiem o odpowiednie zestawienie z odpowiednią interpretacją. Jestem pewien, że kluby z końcówki tej tabeli dostały opracowanie wychwalające oszczędności samorządowców.

    • 1 0

  • Mistrzowie ankiet kontratakują!

    Chciałbym dowiedzieć się, czy zestaw odpowiedzi do ankiety (a przypominam, że ankiety na tym portalu są czasami wyznacznikiem decyzji dla urzędników w Gdańsku!) został wymyślony w redakcji, czy podyktowany z UM?
    Pytam, bo nie wiem, czy opcję "miasto w ogóle nie powinno dotować klubu" pominięto celowo czy z głupoty?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz

Śląsk Wrocław
19 lipca 2024, godz. 20:30
HIT
34% Śląsk Wrocław
31% REMIS
35% Lechia Gdańsk

Tabela końcowa

Piłka nożna - I liga
M Z R P Bilans Pkt.
1 Lechia Gdańsk
2 GKS Katowice
3 Arka Gdynia
4 Motor Lublin
5 Górnik Łęczna
6 Odra Opole
7 Wisła Płock
8 Miedź Legnica
9 GKS Tychy
10 Wisła Kraków
11 Stal Rzeszów
12 Chrobry Głogów
13 Znicz Pruszków
14 Bruk-Bet Termalica Nieciecza
15 Polonia Warszawa
16 Resovia
17 Podbeskidzie Bielsko-Biała
18 Zagłębie Sosnowiec
  • Bezpośredni awans do ekstraklasy
  • LECHIA GDAŃSK, GKS Katowice (dwie najlepsze drużyny sezonu zasadniczego), Motor Lublin (po barażach)
  • Baraże
  • Finał
  • ARKA GDYNIA - Motor Lublin 1:2 (1:0)
  • Półfinały
  • ARKA GDYNIA - Odra Opole 4:2 (2:1)
  • Motor Lublin - Górnik Łęczna 0:0 karne 4:2
  • Degradacja do II ligi
  • Resovia, Podbeskidzie Bielsko-Biała, Zagłębie Sosnowiec (trzy najsłabsze drużyny sezonu zasadniczego)
  • Awans z II ligi
  • Pogoń Siedlce, Kotwica Kołobrzeg (bezpośrednio), Stal Stalowa Wola (po barażach)

Ostatnie wyniki

26 maja 2024, godz. 15:00
9% Miedź Legnica
17% REMIS
74% LECHIA Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Lechii

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojciech Tabis Tabis 35 69 62.9%
2 Piotr Matusiak 35 69 62.9%
3 Łukasz Gawlik 35 68 57.1%
4 Kazimierz Wróblewski 35 67 62.9%
5 Marek Sowiński 35 67 60%

Relacje LIVE

Najczęściej czytane