- 1 Trefl Sopot z mistrzostwem Polski (52 opinie) LIVE!
- 2 Albo igrzyska albo koniec kariery (4 opinie)
- 3 Arka blisko drugiego wzmocnienia (58 opinii)
- 4 Minimalny margines błędu żużlowców (199 opinii)
- 5 Lechia zostanie z jednym młodzieżowcem? (71 opinii)
- 6 Polacy przegrali z Holandią (84 opinie)
Lechia Gdańsk straci pięciu piłkarzy? Może zostać z jednym młodzieżowcem
15 czerwca 2024
(71 opinii)Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi?
Lechia Gdańsk
Gdańsk znalazł się na drugim miejscu wśród miast, które dzięki grze piłkarzy w ekstraklasie uzyskały tzw. ekwiwalent telewizyjny. Lechia w sezonie za sezon 2012/13 wypracowała reklamę o wartości blisko 2,5 miliona złotych, czyli znacznie niższą niż dotacja, którą otrzymała od miasta. Najlepszy w tym zestawieniu jest Białystok.
LECHIA AWANSOWAŁA DO ĆWIERĆFINAŁU PUCHARU POLSKI
Eksperci tej spółki oraz firmy doradczej EY wyliczyli ekwiwalent finansowy dla wszystkich marek wspierających kluby ekstraklasy. Łącznie przekroczył on pół miliarda złotych (561 mln)! Rozgrywki piłkarskie w minionym sezonie w kodowanych stacjach telewizyjnych oglądało łącznie ponad 48 mln widzów.
Osobno pod lupę wzięto miasta. Część z nich bardzo aktywnie wykorzystuje marketing sportowy jako narzędzie własnej promocji. Na bandach stadionowych, a przede wszystkim strojach klubowych znajdują się symbole miast. Tak jest na przykład w przypadku Gdańska i Lechii.
Eksperci wyliczyli, że biało-zieloni poprzez występy w ekstraklasie dostarczyli dla miasta ekwiwalent reklamowy o wartości 2 468 467 złotych. Złożyło się na niego 15 034 ekspozycji.
To druga wartość w lidze. Lepiej piłkarską drużynę w tym względzie wykorzystał jedynie Białystok. Jagiellonia miała 24 007 ekspozycji i wypracowała ekwiwalent o wartości 3 570 247 złotych.
Przypomnijmy, że Gdańsk na promocję poprzez sport za pośrednictwem Lechii w 2013 roku zapłacił klubowi 4 miliony 120 tysięcy złotych brutto.
SPRAWDŹ - POPRZEZ JAKIE KLUBY REKLAMUJE SIĘ GDAŃSK I ILE NA TO WYDAŁ PIENIĘDZY W 2013 ROKU
Partner EY i pomysłodawca raportu Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, Krzysztof Sachs zwraca jednak uwagę, że nie należy wartości ekwiwalentu przyrównywać do kwot, które miasto wydaje na klub. W przypadku Gdańska dotacja miejska jest o ponad 1,5 miliona wyższa niż wypracowany przez piłkarzy ekwiwalent reklamowy.
- Promocja miasta to jedno, ale kluby pełnią też wiele innych ról. Zapewniają mieszkańcom rozrywkę i emocje, co wpływa na postrzeganie miasta przez jego własnych mieszkańców i ogólne przywiązanie do regionu. Wokół klubów powstają też wielkie projekty infrastrukturalne (np. stadiony, które służą też wielu innym wydarzeniom poza meczami ligowymi) stanowiące szansę dla wielu lokalnych firm. Kluby mogą też wpływać na rozwój społeczny regionu poprzez kształcenie młodzieży w akademiach - wylicza Sachs.
LECHIA TRZECIA W RANKINGU FINANSOWYM EKSTRAKLASY
Eksperci wyliczyli również, jaki ekwiwalent reklamowy piłkarze Lechii wypracowali dla firm, który zdecydowały się umieścić logo na koszulkach biało-zielonych. Przypomnijmy, że miasto eksponowane jest na lewym rękawku koszulki.
Grupa Lotos, której logo zajmuje centralne miejsce na froncie koszulki w sezonie 2012/13 może wycenić ekwiwalent reklamowy na 3,3 miliona złotych. Natomiast Energa, której logotyp znajduje się na plecach piłkarzy, pod numerem dorobiła się ekwiwalentu o wartości 1,3 miliona złotych.
1. Białystok 3 570 247 złotych
2. Gdańsk 2 468 467
3. Gliwice 2 452 816
4. Bielsko-Biała 1 655 264
5. Wrocław 1 570 751
Kluby sportowe
Opinie (77) 10 zablokowanych
-
2013-10-23 19:36
Miasto powinno wspierać adeptów sportu, a nie wykładać grube miliony na profesjonalny klub.
- 3 3
-
2013-10-23 21:34
(1)
Wole żeby na to szła kasa niz na premie dla szanownych polityków pozdrawiam dobranoc
- 2 0
-
2013-10-23 21:45
na premie też pójdzie
nie łódź się ...
- 0 0
-
2013-10-23 21:51
powrót na Traugutta i uporządkowanie spraw
wtedy można zaczynać od nowa, poprawić to co spieprzono, bo na dzień dzisiejszy jest klęska i dopłacanie do interesu.
- 2 3
-
2013-10-23 22:46
rLG (1)
CHWM
- 0 1
-
2013-10-24 11:44
O właśnie, co to znaczy to CHWM?
Bo jakiś kretyn na Żabiance maże tym skrótem wszystkie klatki schodowe i co popadnie. Chciałbym wiedzieć co to znaczy, żeby móc rzetelnie wytrzeć te bazgroły jego gębą.
- 0 0
-
2013-10-24 07:55
reklamy nie daje. antyreklame jak najbardziej.
wiazanie lechii z gdanskiem szkodzi jego wizerunkowi. mierne wyniki sportowe, zapijaczone mordy dresiarzy, ktorzy robia dym, hasla ma stadione typu"roman, pozdro ziomku za kratami", albo "oficjalni huligani - biala sila", to ma byc dobra reklama dla gdanska? smiech na sali!
- 3 1
-
2013-10-24 08:44
ostatnio to antyreklama
Czego to ludzie nie wymyślą aby tylko uzasadnić swoje wydatki (nawet nie swoje a podatników). Wystarczy poprosić np. Ekstraklasę SA lub inną zajmującą się marketingiem o odpowiednie zestawienie z odpowiednią interpretacją. Jestem pewien, że kluby z końcówki tej tabeli dostały opracowanie wychwalające oszczędności samorządowców.
- 1 0
-
2013-10-24 12:34
Mistrzowie ankiet kontratakują!
Chciałbym dowiedzieć się, czy zestaw odpowiedzi do ankiety (a przypominam, że ankiety na tym portalu są czasami wyznacznikiem decyzji dla urzędników w Gdańsku!) został wymyślony w redakcji, czy podyktowany z UM?
Pytam, bo nie wiem, czy opcję "miasto w ogóle nie powinno dotować klubu" pominięto celowo czy z głupoty?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.