- 1 Pomocnik Arki: Derby o wygranie ligi (42 opinie)
- 2 Lechia dokonała rzadkiej sztuki w XXI wieku (57 opinii)
- 3 Stal - Wybrzeże. Awizowane składy (22 opinie)
- 4 Kto i jak przyjedzie na derby z Arką? (196 opinii)
- 5 Dylewicz o Treflu: Największa szansa (1 opinia)
- 6 Hokeiści dalej od utrzymania w elicie (24 opinie)
Sportfive zadba o marketing w gdańskim klubie
Lechia Gdańsk
Lechia zmierzy się z Juventusem Turyn w meczu na otwarcie stadionu piłkarskiego w Letnicy wiosną bądź latem 2011 roku. To efekt podpisanej dziś umowy między gdańskim klubem a firmą marketingową Sportfive. Współpraca ma obowiązywać 10 lat i przynieść w tym okresie biało-zielonym zysk rzędu 80 milionów złotych.
Deklarację o sprowadzeniu do Gdańska bianco-nerrich złożył dziś Andrzej Placzyński, szef firmy marketingowej Sportfive. Jest to możliwe, gdyż "Juve" podobnie jak teraz Lechia jest w gronie ponad 250 drużyn, z którymi współpracuje ta firma.
Jednak poza świętem, jakim ma być rewanż za mecze w ramach Pucharu Zdobywców Pucharów z 1983 roku, umowa zakłada codzienną współpracę. Sportfive powoła w Gdańsku biuro, a do dyspozycji Lechii będzie również 120 specjalistów ds. sprzedaży i marketingu oraz dostęp do bazy 25 tysięcy firm z całej Europy, z którymi firma już współpracuje.
- Przyszłość Lechii nigdy nie rysowała się w tak różowych barwach - zapewnia Maciej Turnowiecki. - Będziemy mogli skorzystać z doświadczeń innych zespołów europejskich, z którymi Sportfive współpracuje, gdyż jest to lider światowego marketingu sportowego. Ta umowa gwarantuje nam stabilizację finansową przez najbliższe dziesięć lat - podkreśla prezes Lechii.
Sportfive nie ukrywa, że czynnikami, które sprowadziły ją do Gdańska jest renoma klubu oraz powstający tutaj stadion na Euro 2012. - Według naszych badań wynika, że Lechia jest w gronie 5-6 polskich klubów, które mają największy potencjał rozwojowy, a tym samym można z nimi wiązać nadzieje na grę w europejskich pucharach. Jednak nasza umowa przestanie obowiązywać, jeśli klub nie zostanie operatorem nowego stadionu. Poza obrotem prawami transmisyjnymi, to właśnie marketing stadionowy jest drugą najważniejszą częścią naszej działalności - podkreśla prezes Placzyński, który chciałby sprzedawać nie tylko powierzchnię reklamową na stadionie i koszulkach piłkarzy, ale przede wszystkim nazwę gdańskiego stadionu oraz loże VIP.
Szef Sportfive potwierdził to co latem mówił Andrzej Kuchar, większościowy udziałowiec Lechii. W sezonie 2012/13 budżet gdańskiego klubu może wzrosnąć do 60-80 milionów złotych.
- Tylko wtedy jest szansa, aby zaistnieć w europejskich pucharach, a taki jest nasz cel. Nasz interes z klubem jest wspólny. My od kontraktów mieć będziemy prowizje. Zarobimy tym więcej, im na większe sumy opiewać będą umowy. Natomiast nie będziemy ingerować w działalność sportową, a tym bardziej w wyniki klubu. Gdy będzie jedynie będzie potrzeba pomagać będziemy w organizacji stażów trenerskich, obozów sportowych, czy zakontraktowania sparingpartnerów - dodał Placzyński, który rozmowy o współpracy z większościowym udziałowcem Lechii podjął jeszcze przed wakacjami.
- Nie planujemy, aby Sportfive objął udziały w Lechii SA ani w Lechii-Operator. Dzisiejszą umowę traktujemy jako kolejny krok w budowie wielkiej Lechii - przyznaje Kuchar. Jednak nie ulega wątpliwości, że posiadanie ze sobą Sportfive, które sprzedawały nazwy m.in. pięciu niemieckich stadionów, w tym w Hamburgu już trzykrotnie, będzie kolejnym atutem Lechii w planowanym przetargu na zarządcę stadionu.
Na dziś Placzyński pytany, jakie korzyści daje Lechii ta umowa odpowiada - daje jej przede wszystkim pieniądze. Klub bardziej skrupulatnie wylicza zalety umowy, wskazując na:
- gwarantowany długoterminowy kontrakt;
- pozyskanie światowej klasy partnera biznesowego;
- opracowanie strategii marketingowej na kolejne lata;
- negocjowanie umów z koncernami krajowymi i międzynarodowymi;
- obsługa klientów biznesowych Lechii;
- szkolenia, staże, kursy dla pracowników Lechii i kadry szkoleniowej w klubach europejskich związanych umowami ze Sportfive;
- wykorzystanie know-how Sportfive;
- Lechia jako pierwszy klub z Europy Środkowo-Wschodniej w elitarnym gronie partnerów biznesowych Sportfive;
Miejsca
Kluby sportowe
Opinie (258) ponad 20 zablokowanych
-
2009-10-21 13:38
Caly czas do przodu !!! LECHIA GDANSK !!! (1)
- 84 38
-
2009-10-21 13:54
cały czas, cały czas!
tylko ARKA GDYNIA!!
- 10 18
-
2009-10-21 13:54
a zibi i rossi to moga buty trenerowi jackowi nosic:P (na zdjeciu chyba)
- 1 8
-
2009-10-21 13:52
TO BĘDZIE WIDOCZEK
...siedzieć sobie na nowym obiekcie i oglądać meczyk, oczywiście w szaliku biało zielonym. Dumne miasto, klub z zapleczem kibicowskim i marzenia stają się realne.
- 22 7
-
2009-10-21 13:51
I znowu te durne rolmopsy się wypowiadają!
Wiem że jesteście najlepsi wystarczy spojrzeć na tabele rybie łby.
- 20 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.