- 1 Momoa spotkał się z Michalczewskim (51 opinii)
- 2 Lechia dostała licencję, ale i karę (73 opinie)
- 3 Neptun gotowy już na derby. A ty? (75 opinii)
- 4 Nowy silnik i chęć zwycięstwa żużlowców (33 opinie) LIVE!
- 5 Ogniwo o finał, Arka może pomóc (4 opinie)
- 6 Ligowiec Kwietnia kończy karierę
100 mln euro na rozbudowę terminalu kontenerowego DCT
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli pożyczki w kwocie 100 mln euro na budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk - poinformował bank. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 roku.
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha.
Pożyczka udzielona przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju to tylko część potrzebnej kwoty.
- Kredyt EBOiR w wysokości 100 mln euro jest częścią pakietu finansowania o wartości 863,5 mln euro, udzielonego przez grupę lokalnych i międzynarodowych kredytodawców dla polskiej firmy DCT Gdańsk i jej spółki macierzystej, Baltic Hub - podał EBOiR.
Silosy czekają na zboże. Terminal agro ma być, tylko kto go zbuduje
Pożyczka ma charakter uprzywilejowany - w wypadku ogłoszenia upadłości posiadacza spłata takiego długu ma charakter priorytetowy.
Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm Budimex i Dredging International NV. Otwarcie dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Po rozbudowie terminal DCT do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.
Terminal instalacyjny w Gdańsku. Port czeka na oferty do końca września
Gdańsk jest jedynym głębokowodnym portem terminalowym w Polsce i jedynym portem na Bałtyku mogącym obsłużyć największe kontenerowce typu ULCV (Ultra Large Container Vessel), o długości sięgającej 400 m. EBOiR zwrócił uwagę, że nowy terminal ułatwi zwiększenie wymiany handlowej w zakresie szybko rotujących dóbr konsumpcyjnych, maszyn i elektroniki pomiędzy Europą a Azją.
- DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów w Europie, a po zakończeniu tego projektu stanie się jednym z 10 największych portów w Europie pod względem przewożonych towarów - mówi Nandita Parshad, dyrektorka zarządzająca EBOiR ds. Zrównoważonej Infrastruktury.
Jak przypomniał EBOiR, bank już wcześniej angażował się w inwestycje związane z DCT Gdańsk. W 2014 r. bank pożyczył mu 31 mln euro na budowę T2, a w 2019 r. wsparł ekspansję spółki poprzez przejęcie przez nowych udziałowców kredytem w wysokości 46,25 mln euro.
Miejsca
Opinie (95) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-14 08:15
Aarhus podwaja
Powierzchnie.
- 0 0
-
2022-10-18 09:02
Brawo!!!
Gdańsk jest cudny i wolny ...od PiS
- 2 1
-
2022-11-28 08:49
Piękno przyrody zanika
Gdy niewłaściwi ludzie rządzą.
- 0 0
-
2022-11-28 09:36
Inwestycje ciesza ale tylko te ktore są budowane zgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami oraz z poszanowaniem interesów lokalnej spoleczności i ochroną srodowiska. W tym przypadku tak nie jest, terminal miał być budowany w kierunku morza a nie równolegle do plaży. Taka budowa spowoduje wiele komplikacji dla środowiska i lokalnej społeczności.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.