- 1 Wyniki potrzebne do awansu Arki 12 maja (139 opinii)
- 2 Były skaut Monaco we władzach Lechii (28 opinii)
- 3 Kolejne transfery Wybrzeża (18 opinii)
- 4 Żużel. Wątpliwości kapitana. Kara za DMPJ (191 opinii)
- 5 14. z rzędu mistrzostwo Polski rugbistek (6 opinii)
- 6 Cztery polskie sztafety na igrzyskach (2 opinie)
Ekstraliga odjechała!!!
Energa Wybrzeże - żużel
Przed tygodniem postanowiono, że drużyna żużlowa zostanie przekazana z korporacji do GAMK-u. Miało to umożliwić utrzymanie miejsca w ekstralidze. Finansowym gwarantem porozumienia miała być Grupa Lotos, a całość przedsięwzięcia aprobowały władze miejskie. Mirosław Zdanowicz, prezes GAMK-u nawet odbył spotkanie z żużlowymi władzami, po którym obwieścił, że do uzupełnienia pozostały tylko dokumenty o kondycji finansowej jego klubu, a ta miała być dobra. Jednak w przededniu obrad komisji ds. licencji GKSŻ oświadczenie negujące przyjętą wcześniej koncepcję ratowania gdańskiego żużla wydała Grupa Lotos.
"Nie możemy być stroną jakichkolwiek działań z zakresu promocji w warunkach niejasnej sytuacji prawnej i finansowej sponsorowanej działalności. W odniesieniu do sportu żużlowego opinia publiczna tak Wybrzeża jak i całego kraju, była ostatnio alarmowana przypadkami niegospodarności i niepokojących operacji finansowych, dokonywanych przez kluby żużlowe. W sposób oczywisty wykluczamy możliwość łączenia nazwy naszej spółki z takimi przypadkami (...)oczekujemy na szczegółową analizę wysokości i legalności zobowiązań finansowych wobec zawodników, a także wszelkich innych zobowiązań, mogących wpłynąć na funkcjonowanie sekcji żużlowej w nowym podmiocie. (...). Po otrzymaniu przekonywujących wyjaśnień i analiz ww. kwestii jesteśmy gotowi do natychmiastowego przelania środków w niezbędnej dla otrzymania przez GAMK licencji wielkości" - takie oświadczenie od sponsora wpłynęło do GAMK.
Poszło o pieniądze. Gdy w pierwszym terminie gdańska drużyna nie otrzymała licencji jako powód wskazywano zobowiązania względem zawodników na poziomie około 80 tysięcy złotych. Teraz okazało się, że dług Gwardii-Wybrzeże przegracza 250 tysięcy złotych, a poza zaległościami wobec zawodników składa się na niego pożyczka, której korporacji udzieliła osoba fizyczna.
Wobec powyższych działań obradująca w sobotę Główna Komisja Sportu Żużlowego wydawała następujący werdykt:
W związku z niespełnieniem przez Gdańską Korporację Sportową Gwardia Wybrzeże warunku przyznania licencji PZM uprawniającej do udziału w rozgrywkach o Drużynowe Mistrzostwa Polski w 2006 r. oraz wycofaniem wniosku o przyznanie Gdańskiemu Auto Moto Klubowi prawa do przejęcia miejsca GKS Gwardia Wybrzeże, GKS Gwardia Wybrzeże Gdańsk będzie w roku 2006 występować w rozgrywkach I ligi, zajmując w terminarzu miejsce drużyny, która przejmie miejsce w ekstralidze. GKSŻ skieruje zaproszenie do przejęcia wakującego miejsca do następujących klubów w podanej kolejności: ZKŻ Zielona Góra, KM Ostrów, RKM Rybnik, Stal Gorzów. W przypadku, gdy żaden z klubów nie uzyska licencji PZM, rozgrywki o DMP w roku 2006 będą odbywały się w składzie 7 drużyn. Zawodnicy GKS Gwardia Wybrzeże uzyskują prawo do zawarcia nowej umowy kontraktowej na sezon 2006 z dowolnym klubem. W przypadku zawarcia takiej umowy, wcześniejsza umowa zawarta z GKS Gwardią Wybrzeżem staje się z mocy prawa nieważna. W przypadku niezawarcia nowej umowy do 31 stycznia 2006r., umowa z GKS Gwardią Wybrzeżem pozostaje w mocy.
Kluby sportowe
Opinie (221) ponad 10 zablokowanych
-
2006-01-22 18:18
Nie tankuj na Lotosie??
Popieram opinie jednego z Was.Wszystkie inne stacje typu Shell, Bp,Neste biora paliwo z Lotosu.Bo skad niby??A jezeli chodzi o Orlen to Wy myslicie ze to paliwo wioza az z Plocka?No chyba to wogole byloby nie oplacalne.Lotos ma napewno jakies umowy z Orlenem tak samo jak Orlen z Lotosem.Paliwo w Warsawie na stacjach Lotosu tez napewno nie pochodzi z Gdanska ani dalekiego poludnia tylko z pobliskiego Płocka!!Bojkot stacji to nie najlepsze wyjscie tym bardziej ze na stacjach daja prace Nam - gdanszczanom...
P.S. - tyle co Lotos dal kasy na Rickardsson.Ułamka,Fajfera i Pecynkow pare lat temu i nie mial z tego tytulu to nie dziwie sie ze znow nie chca dac kasy komus kto nie wie jak Nia zarzadzac....- 0 0
-
2006-01-22 18:19
Witaj 1 ligo !! bedziemy wszystkich gromić !! :):)
Zobaczycie wszystko się uspokoi , poukłada , rok w 1 lidze tylko na dobre nam wyjdzie !! i bedziemy najlepsi . ... !!! Tylko GKS potrzebuje wiernych kibiców !! więc do działa :)
- 0 0
-
2006-01-22 19:05
lotos
co do nie tankowania na lotosie jestem ZA!!! ale co do ratowania żużla przez KURSKIEGO, to jestem PRZECIW. to zwykły kłamca i partacz. kilka lat temu obiecywał przed wyborami pomoc dla lechijki ... i na obietnicach się skończył, a popularność mu został...
- 0 0
-
2006-01-22 19:08
Dobrze ze tak sie stalo wielkie G.... bylo na zuzlu i tak juz zostanie nigdy nie bedzie ekstraligii w gdansku
- 0 0
-
2006-01-22 19:14
Żużel to pretekst
Żużel to był pretekst aby sprzedac tereny bedące własnoscia klubu m.inn hale sportowa, strzelnice i inne. A kto na tym zrobił interes? No napewno nie zawodnicy a raczej działacze.
- 0 0
-
2006-01-22 20:07
od dzis tankujemy na orlenie!
wszyscy od dzis maja tankowac na orlenie,kto zatankuje na lotosie to pala.a formela i tak bedzie zalatwiony na cacy
- 0 0
-
2006-01-22 20:08
NIE TANKUJ NA LOTOSIE!!!
Jeśli jestes mieszkańcem Gdańska nie tankuj na LOTOSIE!! Wolą sponsorować jakiegoś łajzę Małysza!! A Gdański ŻUżel pada.
- 0 0
-
2006-01-22 20:10
ten gdansk to tylko niemiecki bardak..
tu zawsze przekrety i koltunstwo...brunatny wstyd dla calego regionu kaszub
- 0 0
-
2006-01-22 20:21
"Igranie z nadzieją
Nie rozumiem postępowania Grupy Lotos wobec tego, co dzieje się w gdańskim żużlu. Bo jeśli firma nie chce dać pieniędzy na utrzymanie gdańskiej drużyny - powinna to jasno powiedzieć. Ma do tego święte prawo, ale dając kibicom nadzieję na uratowanie ich ukochanej dyscypliny - w zanadrzu trzymając decyzję o rezygnacji z pomocy - kompromituje się.
Frustrację całego żużlowego środowiska w Gdańsku pogłębiają powszechnie znane już informacje, że Grupa Lotos planuje ekspansję na paliwowym rynku południa Polski. Od niedawna wspiera nawet żużlowców w Rzeszowie, beniaminka ekstraligi. Paliwowy koncern z siedzibą w Gdańsku miał rekordowe zyski w 2005 roku. Dochody spółki w minionym roku to ponad 640 milionów złotych netto - oświadczył w piątek w Katowicach prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz.
Lotos nie ma więc argumentów mówiących o słabej kondycji finansowej, bo ta jest prawie niemożliwa. Szkoda, że w firmie nie znalazł się dotąd nikt, kto oświadczyłby: nie interesuje nas już promocja w Gdańsku.
Po przeczytaniu tego komentarza jestem w małym szoku. Do dla tych, którzy próbowali tłumaczyć, że Rzeszów nie ma nic wspólnego z Lotosem. Oczywiście ma. Jeśli im nie zależy na Gdańsku, to ja już od jutra będę omijał z dala ich stacje. "- 0 0
-
2006-01-22 20:30
dramat, jednym slowem. nawet nie czytam jutrzejszych gazet, bo kolejnych klamst juz nie zdzierze. bez zuzla w tym roku i to niestety jest pewne. zlodzieje z korporacji sa przegrani, a nowego klubu nie zdazy sie zalozyc:(
marek formela to kawal k... i c...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.