- 1 Sędzia z finału MŚ 2022 wraca na derby (23 opinie)
- 2 W Arce na derby po półmaratonie? (60 opinii)
- 3 Krzysztof Kasprzak z awansem do IMP Challenge (42 opinie)
- 4 Lechia nie bierze remisu w derbach (70 opinii)
- 5 Przyszły mistrz KSW trenuje w Gdyni? (44 opinie)
- 6 W tej lidze będzie walka do ostatniej kolejki (6 opinii)
Lechia Gdańsk traci w... Indonezji. PayTren, sponsor globalny na razie bez umowy
Lechia Gdańsk
Lechia Gdańsk traci w mediach społecznościowych i nie tylko. Wszystko to związane jest z Indonezją. Gdy Egy Maulana Vikri nie otrzymał nowego kontraktu, w ciągu tygodnia z klubowego profilu na Instagramie ubyło ponad 40 tysięcy obserwujących. Biało-zieloni nie mają również sponsora globalnego. PayTren, który nosił to miano, na razie nie przedłużył umowy, która podobnie jak piłkarzowi, wygasła 30 czerwca.
Lechia Gdańsk wygrała trzeci letni sparing. Przeczytaj relację, sprawdź, kto przyjechał na testy z Niemiec?
Gdy w marcu 2018 roku Lechia Gdańsk podpisała kontrakt z piłkarzem, zwanym "Messim z Indonezji", weszła na niespotykany wcześniej poziom w mediach społecznościowych dla klubów piłkarskich. Nie tylko zdystansowała najlepszych pod tym względzie w Polsce, ale zaczęła równać do europejskiej czołówki. Wszystko to sprawił Egy Vikri Maulana, a właściwie jego fani.
W ciągu doby od podpisania kontraktu liczba obserwujących Lechię na Instagramie wzrosła z niespełna 40 tysięcy osób do ponad 130. A w ciągu tygodnia wzrost był liczony w granicach 170 tys. Oczywiście była to zasługa mieszkańców Indonezji, czyli kraju, który liczy około 260 mln ludności.
Dusan Kuciak Ligowcem Czerwca. Zadaj pytanie bramkarzowi Lechii Gdańsk, a zamieścimy je w specjalnym wywiadzie
Kolejny dowód na to, jak wielkie zainteresowanie towarzyszy Vikriemu w Lechii, mieliśmy we wrześniu 2018 roku. Wówczas gdańszczanie towarzysko grali z Karpatami Lwów. Gdy Egy zszedł z boiska, liczba oglądających transmisję internetową spadła o połowę. Wówczas też pytaliśmy, czy piłkarz to jedynie atut marketingowy, czy sportowy?
W następnych miesiącach klub zyskiwał głównie na tym pierwszym polu. Wysokie poparcie w mediach społecznościowych przekładało się m.in. na wysokie miejsca w rankingu Deloitte, która to firma co roku publikuje raport "Piłkarska liga finansowa".
- Mamy świadomość tego, że odejście Egy'ego odbije się na nas pod względem obserwujących w mediach społecznościowych. Zresztą już się odbija, co widać choćby na Instagramie. Nie robimy jednak z tego powodu tragedii, a staramy się wymyślić sposoby na przyciągnięcie nowych obserwujących, tym razem z Polski, a nie z Indonezji - mówi nam Michał Żurawski, rzecznik prasowy Lechii Gdańsk.
Vikri atut marketingowy, czy sportowy?
Na przywołanym Instagramie w ciągu tygodnia od rozstania z Indonezyjczykiem liczba obserwujących profil Lechii spadła z 290 do 249 tysięcy. Ale straty są nie tylko wizerunkowe. Po transferze tego piłkarza miały przyjść także zyski biznesowe.
Lechia postanowiła okazjonalnie wysyłać swoje komunikaty w mediach społecznościowych w indonezyjskim języku, wprowadzono też dedykowaną opcję językowym w sklepie internetowym. Planowano też otwarcie sklepu w Dżakarcie z gadżetami gdańskiego klubu. Wreszcie liczono na sponsorów z Indonezji. Ale znalazł się tylko jeden, który w dodatku teraz też może odejść.
Egy Maulana Vikri w Lechii Gdańsk. Ile zagrał meczów?
W grudniu 2018 roku ogłoszono podpisanie umowy z PayTren. Firma z Indonezji otrzymała tytuł "sponsora globalnego". Jej logo pojawiło się m.i. na froncie koszulek piłkarzy, czy były wszechobecne na stadionie.
To aplikacja do transakcji mobilnych dla różnych rodzajów płatności i zakupów, zapewniająca dodatkowe benefity przy każdej transakcji. Jej twórcą jest Yusuf Mansur. Spółka posiada również licencję do prowadzenia działalności bankowej. Poprzez współpracę z Lechią zamierzała zaistnieć na europejskim rynku, a w przyszłości zostać także akcjonariuszem gdańskiej spółki.
PayTren akcji jednak nie objął, a w najbliższym sezonie może w ogóle zniknąć z Lechii. Umowa wygasła bowiem 30 czerwca.
- Cały czas trwają rozmowy ze sponsorami, również z firmą PayTren na temat kontynuacji współpracy - zapewnia rzecznik Żurawski.
Przypomnij sobie, jakie plany wobec Lechii Gdańsk miał PayTren
Odejście PayTren sprawił, że koszulki meczowe będą miały zmieniony branding. Jednak przed sezonem 2021/22 nie zmieni się sponsor techniczny Lechii. Od 1 lipca 2016 roku gdańskich piłkarzy ubiera New Balance. Przed rokiem umowa została przedłużona.
- Pozostajemy z New Balance przynajmniej do 30 czerwca 2022 roku. W tej chwili nic w tym zakresie się nie dzieje. Także jest możliwość, że zostanie z nami na dłużej, ale jest też możliwość, że od przyszłego sezonu pojawi się nowy sponsor techniczny - dodaje Michał Żurawski.
Kluby sportowe
Opinie (76) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-07 23:25
Dobre lata już były (1)
Teraz ligowa szarzyzna.
- 31 2
-
2021-07-08 10:09
Najgorzej że z Euro teraz na naszą ligę trzeba będzie się przestawić
Oj zaboli :)))- 1 0
-
2021-07-07 22:11
kiedy w końcu redakcja spyta właściciela jakie ma plany na klub? (4)
- 25 4
-
2021-07-08 03:14
Nadal te same: walka o 5 miejsce w lidze. (1)
Także redakcja już nie musi pytać.
Wszystko jasne? Rozczarowany? Przykro mi.- 4 1
-
2021-07-08 10:03
Teraz to już chyba 15
- 0 0
-
2021-07-08 09:38
raczej kiedy właściel odpowie na to pytanie :)
- 1 0
-
2021-07-08 08:51
Wydoić ile sie da i zgasic światło
- 1 1
-
2021-07-08 09:47
Proponuję gołe baby. To zawsze ma oglądalność.
- 5 0
-
2021-07-08 09:46
Nie ma pucharów
Nie ma top 4 sponsor się zawija egi już niepotrzebny ale macie rozkminy proste to jak drut .To jest biznes
- 3 0
-
2021-07-07 20:05
Najważniejsze żeby Mandziara odszedł na zawsze! (3)
- 24 8
-
2021-07-07 20:24
(2)
Jak ma odejsc jak jest wspolnikiem rodziny Wentze?
Odejda oni , odejdzie Mandziara i sprzedadza klub komus innemu.- 8 2
-
2021-07-07 21:08
(1)
Nie jet wspolnikiem tylko pracownikiem. Robi to co mu kaza.
- 1 8
-
2021-07-08 09:37
przeciez on jest wlaścicielem tego wszystkiego
- 1 0
-
2021-07-08 09:37
gdy wiesz,że odchodzi pay szemraniec , z automatu nie przedłużasz przeciętnemu azjacie
- 4 1
-
2021-07-07 20:07
Tzw. "sport" (2)
Jedynie naiwny jeszcze nie wie, że tu się gra jedynie o forsę. Piłka to jedynie konieczny, uciążliwy dodatek.
- 20 3
-
2021-07-08 07:36
Masz coś do powiedzenia oprócze tego że 2+2=4? (1)
- 0 3
-
2021-07-08 09:30
nie "prócz" ,nie " prócz" bo się...
- 2 0
-
2021-07-08 08:48
Najskuteczniejszym marketingiem
Jest dobra gra w piłkę, dająca emocje. Nie mylić z wynikiem.
Niestety trener tego nie rozumie.
I gra dla siebie. Laga, wrzuta, aut, zapasy- 10 0
-
2021-07-07 19:36
No to mamy pierwszego kandydata do spadku:) (3)
- 26 22
-
2021-07-07 19:46
(2)
Nic z tego nie będzie, lechia tonie
- 7 7
-
2021-07-08 08:24
?
Arka jest coraz głębiej.
Trzeba się martwić,czy to nie będzie drugi " Titanic".
Nie do wyciągnięcia.- 1 2
-
2021-07-07 20:26
Tak
Utonęła arka do pierwszej ligi na dobre. Niebawem druga liga przywita tonących bezdomnych.
- 11 5
-
2021-07-07 18:20
(2)
Najważniejsze żeby była gra i wyniki a reszta obserwujących niech Nas nie obchodzi...
- 33 9
-
2021-07-07 19:06
(1)
Ty tego nie rozumiesz bo się nie znasz. Teraz taka Termalica łyknie naszego grajka z Indonezji i da mu zagrać w kilku meczach i zobaczysz co się stanie. Będziemy tego żałować.
- 11 3
-
2021-07-08 07:36
Nikt z eklapy go nie łyknie, bo jest za słaby
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.