• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niech Lechia będzie jak... Małysz

jag.
27 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos. Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos.

W 2011 roku do trójmiejskich klubów sportowych trafi ponad 10 mln zł z tytułu umów sponsorskich z Grupą Lotos. Prezes Paweł Olechnowicz zdradził nam, że firma lokuje pieniądze głównie w tych drużynach, które już grają lub grać będą na nowoczesnych obiektach sportowych. Z zespołów ligowych dotacje otrzymają piłkarze Lechii Gdańsk, koszykarki Lotosu Gdynia, siatkarze Lotosu Trefla Gdańsk, żużlowcy Lotosu Wybrzeża Gdańsk oraz koszykarze Trefla Sopot. Firma utrzyma też wsparcie dla dyscyplin indywidualnych, na przykład lekkoatletów SKLA Sopot

.

Gdy w Gdyni powstała nowa hala widowiskowo-sportowa, Lotos zainwestował w koszykarki. Współpraca zaowocowała dwoma tytułami mistrza Polski. Obecnie firma wraca do tej filozofii w stosunku do nowych obiektów w Trójmieście.

-Jednym z przejawów społecznej odpowiedzialności biznesu jest sponsorowanie tego, co pomaga funkcjonować innym organizmom. Nie uzurpujemy sobie prawa do zarządzania obiektami. Wiemy jednak, że do sprawnego funkcjonowania, potrzebują wielu imprez i dobrych drużyn. Ludzie przychodzą tylko tam, gdzie dzieje się coś dobrego - wyjaśnia prezes Olechnowicz.

Gdy Grupa Lotos przegrała przetarg na nazwę stadionu budowanego na Euro 2012, którym od najbliższego sezonu ma zarządzać konsorcjum zbudowane wokół firmy Lechia-Operator, w firmie można było słyszeć głosy rozczarowania. -Nie powinniśmy reagować emocjonalnie. Dlatego nasza reakcja była wyważona - mówi dzisiaj Olechnowicz.

Dlatego firma nie tylko nie obraziła się na PGE Arenę, ale będzie na tym obiekcie obecna jako główny sponsor piłkarzy Lechii. - Jako firma z Gdańska chcemy być dobrze odbierani. Prawidłową strategią jest w tej sytuacji sponsorowanie głównej drużyny piłki nożnej. Liczę, że pomoże to także zarządcy stadionu w lepszym wykorzystaniu potencjału tego obiektu. Również bliskość Euro 2012 miała znaczenie - przyznaje szef Grupy Lotos.

Inwestycja w Lechię to również wyraz uznania dla zmian, które dokonały się w ostatnich latach w klubie, ale także pewne przewartościowanie obecności firmy w przedsięwzięciach sportowych. Nie rości sobie ona prawa do obecności w nazwie drużyny, a poprzestaje na promocji znaku.

- Uznaliśmy, że Lechia rozwija się coraz ciekawiej, jest lepsza transparentność, interesujący model zarządzania i długoterminowy plan. Co więcej, jesteśmy zwolennikami takiego sponsoringu, jak w Lechii. Nie zależy nam na obecności w nazwie, bo jest ona historycznie związana z klubem, a sponsor przecież może się zmieniać. Niech będzie tak jak z... Adamem Małyszem. Jeśli dobrze on skacze ze znakiem Lotosu na kombinezonie, to i nasza firma jest dobrze postrzegana. Podobna promocja ze strony Lechii również spowoduje, że promocja naszej marki będzie odpowiednia, a współpraca przyniesie jak najwięcej radości i zadowolenia - wyjaśnia prezes Olechnowicz.

Poza sponsorowanie Lechii, a tym samym obecnością na PGE Arenie, Grupa Lotos jeszcze bardziej zaznaczy swoją obecność w hali na granicy Gdańska i Sopotu. -Byliśmy obecni w procesie wyłanianiu firmy tytularnej dla tego obiektu. Gdy zdecydowano, że w tej sprawie odbędzie się przetarg, to choć w nim nie wystartowaliśmy, wcale się nie Arenę nie obrażając - zapewnia prezes Grupy Lotosu.

Czy strategia sponsoringowa Grupy Lotos jest właściwa?

Potwierdzeniem tych słów jest wejście do siatkarskiej drużyny Trefla oraz przygotowywana umowa z koszykarskim zespołem Trefla. Kontrakt z sopockim klubem obok przedłużeniu współpracy z żużlowym Lotosem Wybrzeżem to będą ostatnie umowy na 2011 roku w zakresie sponsoringu.

- Przeanalizowaliśmy naszą pozycję na rynku, w jakim sposób będziemy dalej się rozwijać, i na tej podstawie określiliśmy filozofię sponsoringu. Jestem przekonany, że wybory dokonane na rok 2011, będą dobrze odzwierciedlały nasz wizerunek. Na pewno nie możemy sponsorować wszystkiego, a także nie w maksymalnym zakresie także w tych klubach, w których jesteśmy obecni. Trzeba zachować pewną równowagę. Zostawiamy też pole do popisu dla innych sponsorów. My wybraliśmy dziedziny, które są jasno sprecyzowane i nie dokonujemy w tych założeniach żadnych zmian - przyznaje Olechnowicz.

Grupie Lotos nie zależy na promocji wyłącznie na rynku lokalnym. Największe środki przeznaczane są tam, gdzie sportowcy ze znakiem firmy walczą z najlepszymi na świecie. Z tą filozofią doskonale spójne są programy sponsoringu m.in. Adama Małysza i Justyny Kowalczyk.

-Idziemy w dobrym kierunku umocnienia pozycji Lotosu. Jest ekspansja kapitałowa, mamy lepsze przychody. Inwestujemy na północnym runku europejskim. Kowalczyk i Małysz to też wymiar międzynarodowy, a w dodatku kierunek zbieżny z naszym, bo dyscypliny zimowe są bardzo popularne w tych krajach, które są również naszym celem rozwoju - zauważa szef Grupy Lotosu.

Jednak jasno określeni liderzy sponsoringu paliwowego potentata w niczym nie powinni hamować ekspansji międzynarodowej także trójmiejskich drużyn czy sportowców. Nie ma bowiem odgórnego założenia, że mistrzowie mają dbać o wizerunek Grupy Lotos za granicą, a pozostali tylko w Trójmieście lub kraju.

- To, że reszta naszych pomysłów sponsoringowych lokowana jest na Pomorzu, w niczym nie przeszkadza, aby były to również inwestycje na skalę międzynarodową. Bardzo się cieszymy, jeśli są sukcesy wykraczające poza Pomorze czy Polskę. Cieszymy się, że mieliśmy wkład w rozwój koszykarek Lotosu Gdynia. Także byliśmy dumni, gdy medale na mistrzostwach Europy czy świata zdobywali lekkoatleci SKLA, a my sponsorowaliśmy sopocki klub. Dlatego liczę, że 2011 roku ugruntuje nas w przekonaniu ze robimy dobre rzeczy i mamy na to środki i możliwości - zapewnia Paweł Olechnowicz.
jag.

Opinie (112) ponad 10 zablokowanych

  • panie prezesie

    niech pan wie, że za morcheebe w gdyni w czerwcu tankuję już tylko na lotosie! :)

    • 0 6

  • 10 baniek na tyyyle drużyn i dziedzin sportu?

    Działacze z tego zahapią po 26,5 tys, trenerom wychodzi równo po 10 tys a zawodnikom i zawodniczkom po lizaku (zawodniczkom w kształcie...)

    10 mln Lotos ma ze swoich stacji w parę godzin. Jest o co robić tyle szumu?

    • 5 4

  • (1)

    a nie lepiej wybrać 2-3 ekipy i zacząć długoterminową współpracę
    zainwestować powiedzmy w dwie nie koniecznie najlepsze drużyny i wyprowadzić je na lepszy poziom.Jak podzielimy kasę którą LOTOS chce przeznaczyć na te wszystkie cele to wychodzą marne grosze.Gdyby dać porządny zastrzyk finansowy dwóm ekipom to już z tego można cos zrobić.

    • 6 1

    • masz rację,

      w Gdyni jest dwóch mistrzów i dojdzie trzeci w tym sezonie (piłkarki ręczne - 1000-2500 ludzi po roku grania na trybunach)

      zwłaszcza ten trzeci potrzebuje kaski by już na dobre przejąć tytuł mistrza w kraju. w europie Vistal dtarł do 1/2 finału pucharów europejskich.
      Która druzyna z trójmiasta w ostatnim czasie doszła tak wysoko????????????
      1 milion to już majątek i mega sukcesy

      • 0 0

  • lotos (wczesniej rafineria gdanska) jest od zawsze zwiazany z zuzlem i tak powinno pozostac, tylko niech dadza jakies porzadne pieniadze a nie ochlapy i to jak zawsze za pozno

    • 7 6

  • Brawa i podziękowania

    Podziękować włodarzom Lotosu za hojność dla TRÓJMIEJSKIEGO sportu.
    Oby tylko kibole nie zniweczyli tej inwestycji . Żaden poważny sponsor nie zechce być identyfikowany z zachowaniami rasistowskimi czy chuligaństwem.

    • 13 5

  • Hmmm... (1)

    Chwała za inwestowanie w w sport. A może jak wyremontują Halę Olivia to wywalą tego co przeszkadza i lotos i tam zainwestuje?
    JESTEM ZA

    • 8 1

    • remont na Olivii sie skonczyl...teraz trzeba tylko naprawic to co zostalo rozwalone przez źle podpisana umowe

      • 2 0

  • ŻUŻEL ŻUŻEL ŻUŻEL - TYLKO TO SIE LICZY (1)

    no może jeszcze piłka nozna jest ok - niech ich wspieraja, ale ta koszykowke to po jakiego grzyba wykladaja tam kase, ta dyscyplina to smiech na sali

    • 7 14

    • ŻUŻEL ŻUŻEL ŻUŻEL - TYLKO TO SIĘ LICZY

      • 4 2

  • Od listopada tankuję tylko na Lotosie :) (1)

    Lechista

    • 7 14

    • to piwo też tam leją ?

      • 3 0

  • Panie prezesie zbudować Lechię na miarę pucharów Europy tak jak Lech i lepszej reklamy pan nigdy nie kupi

    LG

    • 11 13

  • Panie prezesie zbudować Lechię na Europejskie Puchary - jak Lech i lepszej reklamy pan nigdzie nie kupi

    LG

    • 12 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Tabela końcowa

Piłka nożna - I liga
M Z R P Bilans Pkt.
1 Lechia Gdańsk
2 GKS Katowice
3 Arka Gdynia
4 Motor Lublin
5 Górnik Łęczna
6 Odra Opole
7 Wisła Płock
8 Miedź Legnica
9 GKS Tychy
10 Wisła Kraków
11 Stal Rzeszów
12 Chrobry Głogów
13 Znicz Pruszków
14 Bruk-Bet Termalica Nieciecza
15 Polonia Warszawa
16 Resovia
17 Podbeskidzie Bielsko-Biała
18 Zagłębie Sosnowiec
  • Baraże o awans do ekstraklasy
  • Finał, 2 czerwca, niedziela, godz. 18
  • ARKA GDYNIA - Motor Lublin
  • Półfinały
  • ARKA GDYNIA - Odra Opole 4:2 (2:1)
  • Motor Lublin - Górnik Łęczna 0:0 karne 4:2
  • Bezpośredni awans do ekstraklasy
  • LECHIA GDAŃSK, GKS Katowice (dwie najlepsze drużyny sezonu zasadniczego)
  • Degradacja do II ligi
  • Resovia, Podbeskidzie Bielsko-Biała, Zagłębie Sosnowiec (trzy najsłabsze drużyny sezonu zasadniczego)
  • Awans z II ligi
  • Pogoń Siedlce, Kotwica Kołobrzeg (bezpośrednio), Stal Stalowa Wola (po barażach)

Ostatnie wyniki

26 maja 2024, godz. 15:00
9% Miedź Legnica
17% REMIS
74% LECHIA Gdańsk

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Lechii

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojciech Tabis Tabis 35 69 62.9%
2 Piotr Matusiak 35 69 62.9%
3 Łukasz Gawlik 35 68 57.1%
4 Kazimierz Wróblewski 35 67 62.9%
5 Marek Sowiński 35 67 60%

Relacje LIVE

Najczęściej czytane