• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza dostawa diesla z USA dla Unimotu przypłynęła do Gdyni

Robert Kiewlicz
17 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (49)
Unimot sprowadził pierwszą dostawę diesla z USA bezpośrednio do portu w Gdyni Unimot sprowadził pierwszą dostawę diesla z USA bezpośrednio do portu w Gdyni

Grupa Unimot sprowadziła do Polski pierwszy ładunek oleju napędowego ze Stanów Zjednoczonych. Tankowiec Eldia o pojemności 38 tys. ton przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie do portu w Gdyni, skąd za pośrednictwem hubu paliwowego PERN w Dębogórzu olej napędowy trafi do klientów Grupy Unimot.





Szybka dywersyfikacja dostaw paliw do Polski to:

- Intensywnie wykorzystujemy nasze szerokie kontakty handlowe, w tym potencjał naszego biura tradingowego w Genewie, żeby zapewnić dostawy oleju napędowego do Polski po wprowadzeniu sankcji na rosyjskie produkty ropopochodne. Dostawa ze Stanów Zjednoczonych została zrealizowana bez konieczności wykorzystania naszego terminala przeładunkowego w Danii, ponieważ towar przypłynął bezpośrednio do Polski największym tankowcem, jaki może zostać obsłużony przez port w Gdyni, czyli statkiem o pojemności 38 tys. ton. Terminal w Danii pozwala nam na obsłużenie największych tankowców o pojemności 100 tys. ton i prowadzimy rozmowy dotyczące takich dostaw z kontrahentami na całym świecie - mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych, Unimot.


  • Ładunek do Gdyni przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie, USA.
  • Ładunek do Gdyni przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie, USA.
  • Ładunek do Gdyni przypłynął bezpośrednio z rafinerii Garyville w Luizjanie, USA.

Dostawy paliwa z Arabii Saudyjskiej i Indii



Grupa Unimot przygotowywała się do uniezależnienia od dostaw paliw z Rosji od momentu wybuchu wojny na Ukrainie. W związku z tym na początku kwietnia 2022 r. spółka wynajęła terminal w duńskim Gulfhavn, który umożliwia przeładunek oleju napędowego z największych tankowców przypływających do Europy z innych kierunków niż Rosja oraz dalszy transport paliwa do Polski, a także - w razie potrzeby - do wszystkich innych portów w basenie Morza Bałtyckiego. Dzięki niemu do tej pory zrealizowane zostały trzy dostawy oleju napędowego - dwie z Arabii Saudyjskiej i jedna z Indii. Umowa dotycząca wynajęcia terminala została zawarta na rok z możliwością jej przedłużenia, z czego Grupa Unimot już skorzystała i przedłużyła ją o kolejny rok.



W latach 2021-2022 Unimot sprowadzał produkt również z rafinerii europejskich, w tym ze Szwecji, Finlandii, Niemiec i Holandii, bezpośrednio do portu w Gdyni. Są to kierunki, z których Grupa zamierza korzystać również teraz, po wprowadzeniu sankcji na produkty ropopochodne z Rosji.

Unimot przejmuje Lotos Terminale i Olavion



Przypomnijmy, że na początku lutego 2023 r. Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej.

Grupa Unimot intensyfikuje inwestycje w logistykę kolejową, by możliwie szybko i efektywnie kosztowo transportować produkt drogą lądową. W I kwartale 2023 r. roku do Grupy dotrą ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja zainicjowanej pod koniec 2022 r. transakcji zakupu logistycznej spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli Grupie Unimot uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii.

Miejsca

Opinie (49) 9 zablokowanych

  • i co z tego jak to sprzeda jeden monopolista. (1)

    ten co w ochronie odbiorcy ma cenę na granicy zaporowej dla wielu Polaków.

    • 6 7

    • Czyli niby kto???

      • 1 0

  • Po co nam takie coś skoro cała infrastruktura jest w Niemczech? (7)

    jaki ślad węglowy zostawia statek i niebezpieczeństwo wybuchu?

    • 8 9

    • Co to jest ślad węglowy?

      W tunelu pod Martwą Wisłą jest duży ślad węglowy. I co? Wystarczy obniżyć prędkość do 50km/h i gra gitara.

      • 4 1

    • Jedzmy maka ze swierszczy bo od 2030 bedzie zakazane jedzenie miesa,transport itp buahaaaa

      • 6 0

    • Po co nam.... jeżeli to żart, to dobry....

      • 3 0

    • Obecnie program najnowszy POKOzycji czyli razemz Lewidzą Hołownia itp jest 100% poparcia dla lewackiej Brukseli (2)

      Czyli zabronic jedzenia miesa za kilka lat i zlikwidował jazde prywatnym spalinowym autem w miescie,natural;nie zmałymi wyjatkami dla wybranych marek dla bogaczy jak ferrari i inne luksusowe

      • 4 1

      • Ty żywisz się papką telewizyjną i czerwonymi paskami więc po co ci mięso

        • 0 3

      • Słupy Moskwy

        Wyimaginowana wspólnota (A. Duda), UE jest dla mnie szmatą (K. Pawłowicz), budowanie na bazie UE IV Rzeszy (J. Kaczyński), tu jest Polska, nie Unia (E. Witek), unijna agresja powinna się spotykać z twardą odpowiedzią (Z. Ziobro),

        • 0 0

    • Po co taki pajac jak ty gdy są w Berlinie?

      • 2 1

  • Po co nam amerykańskie paliwa skoro można kupić z pobliskiej Rosji? (5)

    Czy rosyjski gaz inaczej pali wam się w kuchenkach? Czy wasze auta inaczej chodzą na rosyjską ropę?

    • 20 15

    • Po co mamy robic do 65 jak mozemy do 67 albo 76buahaaa

      • 6 0

    • przecież nadal kupują z Rosji (2)

      • 2 5

      • (1)

        amerykanie kupują z Rosji i rozprowadzają dla frajerów za o wiele wyższą kwotę a nam się mówi o dywersyfikacji. Czas zakończyć ten cyrk, wrócić do handlu z Rosją i nie patrzeć na cwaniaków ze stanów!

        • 7 5

        • Wania od Od donaldinia to ile za wpis kopiejek ci wypłacili

          • 4 5

    • pis po samo zło!

      a czemu ty jest taki głupi no chyba ze jestes na pisowskiej pensji....trolu.

      • 0 0

  • Inwestycje za miliardy a do ochrony infrastruktory strategicznej zatrudniaja ludzi z przypadku za najnizsza krajowa-oto

    • 6 6

  • A nie możecie dorzucić informacji, czy ten terminal nie może przyjmować większych tankowców (2)

    ze względu na głębokość czy coś innego?

    I czy w związku z tym jakie tankowce zwykle używa firma oraz wraz ze zmiana sytuacji w Rosji, są jakieś plany, by ten terminal dostosować do tych większych tankowców?

    • 7 0

    • (1)

      Skoro piszą, że terminal obsłużył największy statek jaki może, to z pewnością chodzi o zaniżenie, tudzież długość nabrzeża, a może i nawet wielkość ramion przeładunkowych . Względnie jest to kombinacja wszystkich trzech aspektów. Żaden z nich raczej nie jest możliwym do rozwiązania na szybko i wymaga wielu zgód, projektów i sooorych nakładów. Bo jak nie wiadomo o co chodzi

      • 4 0

      • Też tak myślę, ale w końcu nie ja kontaktuję się z firmami

        pisząc artykuł

        A ze jestem ignorantem w temacie, to zielonego pojęcia nie mam czy coś jest możliwe do zrealizowania i w jakim czasie.

        • 0 0

  • Kurczaczki powiedźcie mi bo ja czegoś nie rozumiem (6)

    kiedyś firma np. LOTOS była całością, tzn. poszczególne działy były pod jednym dyrektorem/prezesem. Potem wydzielono poszczególne spółki asfalt, kolej, dystrybucja itd. a dziś się mówi o synergii. Przecież to wszystko rozpierdzieliły wszystko poprzednie zmiany a teraz chcą synergii?

    • 30 10

    • Chyba ominęło cię to, że PIS sprzedał Lotos (4)

      Część Unimotowi

      Sprzedający nazwa sie ojadek z Orlenu z nominacji PIS

      Jakbyś zapomniał, to stocznię w Gdańsku tez sprzedał PIS - wtedy ukraińcom.

      • 17 7

      • Ruski trolu tobie ktos zrobił krzywde i zprzedał twój mozg dlatego teraz brednie powielasz (3)

        • 7 25

        • takie są fakty - ty możesz za kopiejki pisać o mitach

          • 11 3

        • Prawda boli co?

          PiS likwidował stocznie, kopalnie.

          No i sprzedał Lotos, ruskim i arabom

          • 8 1

        • to ty jesteś kacapskim trolem onucą

          na szczęście Ukraińcy was elegancko biją i niedłiugo nie będziesz miał wypłaty bo kacapski budżet się kurczy i przegrywów życiowych ucinają

          • 0 5

    • Na tym polega bycie managerem

      Manager który nic nie zmienia wydaje się być zbędnym kosztem, więc żeby utrzymać sensowność istnienia własnego stanowiska dokonuje zmian na miarę swoich ambicji. Im wieksze tym większe przekształcenia i tym więcej przecinania wstęg.

      • 3 1

  • co tak mało ruskich troli pewnie maja druga zmiane :) albo pojechali na wekend?:) Innne techmologie energetyczna a ciekawe (1)

    Bo obecnie jedyna przyszłoscią jest energia atomowa wiedza juz to na calym swiecie. Dzieki temu ze Putin napadł na Ukrainę zrobił ogromna przysługę całemu światu i Europie bo okazała sie ze te wiatraczki i panele dotowane sa nic nie warte !!A zamykanie elektrowni atomowych było najwiekszą głupota spowodowana przez lewadzkie brednie !! I teraz znowu wraca sie do budowania nowych elektrowni atomowych na szczescie a w Niemczech ponownie otwieraja kopalnie i elektrownie weglowe bo ponowne wybudowanie atomówek trwa latami a prądu potrzebują juz teraz!!

    • 9 5

    • Przecież o to cały czas toczy się gra

      Zrobić z Europy zieloną wyspę bez niczego. Tylko las i trawa. By żyło się zdrowo. Tyle tylko że miał nad wszystkim czuwać ruski mir.

      Ślepym i głupim trzeba być żeby dać się tak podejść tym ekoterrorystom.

      • 2 0

  • ciekawe po ile to kupili :)

    • 7 3

  • Na razie połowę ropy dla Polski Wójt z Pcimia sprowadza od Rosjan

    rurociągiem 'Drużba' a korzysta jeszcze na tym serdeczny przyjaciel Jarosława - Viktor, wasal Putina
    tak, że jest dobrze

    • 3 7

  • Tymczasem pinokio w Monachium łapami macha. Ponoć Niemieckie czołgi najlepsze! (1)

    I dlaczego flaga Niemiec i UE przy Polskiej, za jego plecami?
    Tatuś rusofil chyba w grobie się przewraca

    • 5 3

    • "Krzywdy" nie będą wyrównane.

      Tak tylko bujam w obłokach...
      DT.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane