- 1 Z jakimi piłkarzami Lechia na ekstraklasę? (39 opinii)
- 2 Pomocnik Arki: Derby o wygranie ligi (78 opinii)
- 3 Żużel: składy, debiut, IMP i zagranica (55 opinii)
- 4 Gedania przegrywa i spada na 11. miejsce w tabeli (3 opinie)
- 5 Dylewicz o Treflu przed Śląskiem (3 opinie)
- 6 Kto i jak przyjedzie na derby z Arką? (200 opinii)
Sportfive zadba o marketing w gdańskim klubie
Lechia Gdańsk
Lechia zmierzy się z Juventusem Turyn w meczu na otwarcie stadionu piłkarskiego w Letnicy wiosną bądź latem 2011 roku. To efekt podpisanej dziś umowy między gdańskim klubem a firmą marketingową Sportfive. Współpraca ma obowiązywać 10 lat i przynieść w tym okresie biało-zielonym zysk rzędu 80 milionów złotych.
Deklarację o sprowadzeniu do Gdańska bianco-nerrich złożył dziś Andrzej Placzyński, szef firmy marketingowej Sportfive. Jest to możliwe, gdyż "Juve" podobnie jak teraz Lechia jest w gronie ponad 250 drużyn, z którymi współpracuje ta firma.
Jednak poza świętem, jakim ma być rewanż za mecze w ramach Pucharu Zdobywców Pucharów z 1983 roku, umowa zakłada codzienną współpracę. Sportfive powoła w Gdańsku biuro, a do dyspozycji Lechii będzie również 120 specjalistów ds. sprzedaży i marketingu oraz dostęp do bazy 25 tysięcy firm z całej Europy, z którymi firma już współpracuje.
- Przyszłość Lechii nigdy nie rysowała się w tak różowych barwach - zapewnia Maciej Turnowiecki. - Będziemy mogli skorzystać z doświadczeń innych zespołów europejskich, z którymi Sportfive współpracuje, gdyż jest to lider światowego marketingu sportowego. Ta umowa gwarantuje nam stabilizację finansową przez najbliższe dziesięć lat - podkreśla prezes Lechii.
Sportfive nie ukrywa, że czynnikami, które sprowadziły ją do Gdańska jest renoma klubu oraz powstający tutaj stadion na Euro 2012. - Według naszych badań wynika, że Lechia jest w gronie 5-6 polskich klubów, które mają największy potencjał rozwojowy, a tym samym można z nimi wiązać nadzieje na grę w europejskich pucharach. Jednak nasza umowa przestanie obowiązywać, jeśli klub nie zostanie operatorem nowego stadionu. Poza obrotem prawami transmisyjnymi, to właśnie marketing stadionowy jest drugą najważniejszą częścią naszej działalności - podkreśla prezes Placzyński, który chciałby sprzedawać nie tylko powierzchnię reklamową na stadionie i koszulkach piłkarzy, ale przede wszystkim nazwę gdańskiego stadionu oraz loże VIP.
Szef Sportfive potwierdził to co latem mówił Andrzej Kuchar, większościowy udziałowiec Lechii. W sezonie 2012/13 budżet gdańskiego klubu może wzrosnąć do 60-80 milionów złotych.
- Tylko wtedy jest szansa, aby zaistnieć w europejskich pucharach, a taki jest nasz cel. Nasz interes z klubem jest wspólny. My od kontraktów mieć będziemy prowizje. Zarobimy tym więcej, im na większe sumy opiewać będą umowy. Natomiast nie będziemy ingerować w działalność sportową, a tym bardziej w wyniki klubu. Gdy będzie jedynie będzie potrzeba pomagać będziemy w organizacji stażów trenerskich, obozów sportowych, czy zakontraktowania sparingpartnerów - dodał Placzyński, który rozmowy o współpracy z większościowym udziałowcem Lechii podjął jeszcze przed wakacjami.
- Nie planujemy, aby Sportfive objął udziały w Lechii SA ani w Lechii-Operator. Dzisiejszą umowę traktujemy jako kolejny krok w budowie wielkiej Lechii - przyznaje Kuchar. Jednak nie ulega wątpliwości, że posiadanie ze sobą Sportfive, które sprzedawały nazwy m.in. pięciu niemieckich stadionów, w tym w Hamburgu już trzykrotnie, będzie kolejnym atutem Lechii w planowanym przetargu na zarządcę stadionu.
Na dziś Placzyński pytany, jakie korzyści daje Lechii ta umowa odpowiada - daje jej przede wszystkim pieniądze. Klub bardziej skrupulatnie wylicza zalety umowy, wskazując na:
- gwarantowany długoterminowy kontrakt;
- pozyskanie światowej klasy partnera biznesowego;
- opracowanie strategii marketingowej na kolejne lata;
- negocjowanie umów z koncernami krajowymi i międzynarodowymi;
- obsługa klientów biznesowych Lechii;
- szkolenia, staże, kursy dla pracowników Lechii i kadry szkoleniowej w klubach europejskich związanych umowami ze Sportfive;
- wykorzystanie know-how Sportfive;
- Lechia jako pierwszy klub z Europy Środkowo-Wschodniej w elitarnym gronie partnerów biznesowych Sportfive;
Miejsca
Kluby sportowe
Opinie (258) ponad 20 zablokowanych
-
2009-10-21 22:57
Boniek,Platini i Rossi na Lechia Maracanie
Ale będzie święto lasu.
- 1 3
-
2009-10-21 22:54
i znowu 7 w plecy
- 1 2
-
2009-10-21 22:53
zelopisy
tylko sie nie dotykajcie bo wlosi lubia po tyleczkach klepac, wiecie z kim grac
- 2 2
-
2009-10-21 22:28
mam jedno zdanie do kibiców arki (1)
KACZKA TO MAX CO MOŻE Z WAS BYĆ!
dziękuje za uwagę- 4 1
-
2009-10-21 22:33
U Psychiatry sie juz bylo,jak nie to czas najwyzszy!
A kaczce to chyba spisz prawda?..
- 0 0
-
2009-10-21 21:52
Coraz lepiej!! (1)
Arka - Rezerwy West Ham, Lechia - Rezerwy Juventusu no to Bałtykowi, by podnosić poprzeczkę, zostaja Rezerwy Realu Madryt. Trzeba tylko okazję znależć.
- 0 3
-
2009-10-21 22:16
Do tego u gory .
Poki co to zostaja ci tylko rezerwy CZARNYCH ZAGAN.
I tam jest miejsce tego...jak to sie nazywa....a to wogole istnieje!?...- 0 2
-
2009-10-21 21:21
Wielkieś mi uczynił pustki na stadionie moim, mój drogi kibicu, tym zniknieniem swoim.
Pełno nas, a jakoby nikogo nie było: Jednym małym bojkotem tak wiele ubyło.
Tyś na wszystkich meczach śpiewał, kibicował, Wszystkiś wyjazdowych zawżdy dopingował.
Nie dopuściłeś nigdy skarbnikowi się frasować Ani kasy browaru nie dofinansować.
To to, to owo wdzięcznie podśpiewując I onymi uciesznymi śpiewkami radując.
Teraz wszystko umilkło, pustki na stadionie, oj pojawiają się rysy na starym betonie!
Z każdego kąta żałość człowieka ujmuje, A serce swego kibica darmo wypatruje.
Ile Cię cenić trzeba ten tylko się dowie. Kto widział pustki na Śląskim stadionie!- 0 0
-
2009-10-21 21:05
I co śledziki teraz wam oko z zazdrości zbielało!
Wy gracie z łestahamami, a my z prawdziwą potęgą. To pokazuje biedaczki gdzie jest wasze miejsce.
- 5 1
-
2009-10-21 20:14
Rzekomo antykomunistyczna Lechia z esbeckimi kanaliami (1)
Pan Placzyński szef Sportfive to były oficer MSW i SB, który m.in. szpiegował Papieża w latach 80. Kanalia jednym słowem.
To trochę dziwnie wygląda zwłaszcza, że kibice Lechii deklarują się jako antykomunistyczni.
Hej Biało-Zieloni czy nie uważacie, że to niehonor współpracować i brać kasę od takiego łachudry z komunistycznym SBeckim rodowodem?- 5 4
-
2009-10-21 20:44
myślisz że my kibice mamy na to jakiś wpływ? W dzisiejszysz czasach zarząd klubu nie zawsze liczy się z kibicami. Wy z kolei jakie kroki podjeliście jak się dowiedzieliście że wam stadion na korty przerobią?
- 1 1
-
2009-10-21 20:30
Mam już kupiony bilet na ten mecz.
- 0 0
-
2009-10-21 20:29
Esbeckie pieniądze śmierdzą z daleka
Jestem kibicem Lechii od przeszło 25 lat i wcale nie cieszę się z umowy z firmą byłego esbeka. Szczerze mówiąc to rzygać mi się chce kiedy pomyślę, że Lechia wpada w esbeckie łapy. Poza tym, esbecy nic za darmo nie dają, a na interesach z nimi nie-esbecy dobrze nie wychodzą. Dziwi mnie, że sporo fanów Lechii cieszy się z tej umowy. Ciekawa jest też sekwencja wydarzeń: Adamowicz wybiera wcale nie zielony kolor krzesełek na stadionie w letnicy, kibice Lechii trochę narzekają, ale w sumie łykają jego wybór, następnie, aby się jednak zabezpieczyć przed oznakami niezadowolenia Adamowicz z wielkim hukiem ogłasza przekazanie 2 mln złotych, a teraz ta umowa...
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.