• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kibic - ważny sponsor Lechii

jag.
18 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Lechia Gdańsk

Lechia przywróciła karnety na rundę jesienną. Lechia przywróciła karnety na rundę jesienną.

Kibice są ważnym sponsorem Lechii Gdańsk. W ostatnich sezonach z tzw. dnia meczowego, który obejmuje wpływy ze sprzedaży biletów, karnetów oraz catering na stadionie, do budżetu klubu dostarczali od 3 do 6 milionów złotych rocznie. M.in. dlatego w tygodniu poprzedzającym inaugurację ekstraklasy na Letnicy przywrócono karnety na rundę, o co upominali się sympatycy biało-zielonych. Abonamenty normalne kosztują od 240 do 560 zł.



TAK LECHIA TŁUMACZYŁA, DLACZEGO DOKONAŁA PODWYŻKI CEN KARNETÓW I ZREZYGNOWAŁA Z TYCH TYLKO NA JEDNĄ RUNDĘ

W sezonie 2016/17 frekwencja na meczach Lechii Gdańsk wzrosła aż o 35 procent w porównaniu z poprzednimi rozgrywkami. Średnio stadion na Letnicy odwiedzało 17 356 kibiców. Jednak wzrost liczby widzów nie przełożył się na poprawę przychodów klubu, przynajmniej w pierwszej rundzie.

Deloitte w "Piłkarskie Lidze Finansowej" liczy pieniądze, które wpływają do uczestników ekstraklasy w cyklu rocznym. Jedną z trzech głównych kategorii jest tzw. dzień meczowy, czyli pieniądze, które wydają kibice na zakup biletów i karnetów, a także na catering bezpośrednio na stadionie.

Według tej firmy doradczej dla Lechii rekordowy był rok 2015. Wówczas z dnia meczowego zarobiła 6 milionów złotych. Miniony rok nie był już tak dobry. Przychody wyliczono na kwotę 4,7 mln zł.

PIŁKARSKA LIGA FINANSOWA WEDŁUG DELOITTE. LECHIA TRZECIA POD WZGLĘDEM PRZYCHODÓW

PRZYCHODY LECHII Z DNIA MECZOWEGO WEDŁUG DELOITTE
kolejno sezon lub rok, przychód w mln zł

2009/10 3,0
2010/11 3,1
2011/12 5,4
2012/13 3,7
2013 3,3
2014 5,2
2015 6,0
2016 4,7


LECHIA SZACUJE PRZYCHODY ZA SEZON 2016/17 NA 45 MLN ZŁ

Pieniądze, które wpłynęły do gdańskiego klubu z tego tytułu to 11 procent całego budżetu 2016. Jak pokazuje praktyka dwóch klubów przewodzących na liście przychodów to źródło może dawać znacznie więcej pieniędzy i jeszcze mocniej ważyć w budżecie.

Legia Warszawa z dnia meczowego zyskała aż 39,6 mln zł, co daje 19 procent wszystkich przychodów. Natomiast Lech Poznań z wypływami 11,4 mln zł wypełnia nimi aż 21 procent budżetu. Oczywiście wiąże się to też z frekwencją. W stolicy średnia na spotkanie wynosi 20 456, a w Wielkopolsce - 19 632 kibiców.

W Lechii nieoficjalnie mówi się, że bardzo dobra frekwencja na Letnicy byłaby na poziomie 23 tysięcy ludzi na mecz. Pozwoliłoby to klubowi znacznie zyskać także w klasyfikacji tzw. zapełnienia stadionu, czyli wskaźnika zestawiającego frekwencję z pojemnością stadionu. Dla gdańskiego 40-tysięcznika ten parament wynosi 42 procent. Dla porównania Legia ma 66, a Lech - 46 procent. W czołówce są kluby grające na mniejszych obiektach: Termalica Nieciecza aż 79 procent wypełnienia, Ruch Chorzów 64 i Jagiellonia 60 procent.

CENY KARNETÓW NA CAŁY SEZON I BILETÓW JEDNORAZOWYCH NA MECZE LECHII

By poprawiać miejsca w klasyfikacjach biznesowych, a przede wszystkim zarabiać pieniądze Lechia nie tylko musi osiągać dobre wyniki sportowe, ale także wsłuchiwać się w głosy kibiców i ich postulaty odnośnie oferowanej usługi podczas meczów oraz relacji ceny do jej jakości.

MARCO PAIXAO DRUGIM ZAGRANICZNYM SNAJPEREM W HISTORII EKSTRAKLASY, A JEGO BRAT BLIŹNIAK NA PIĄTYM MIEJSCU

Dlatego na początku lipca klub tłumaczył się, dlaczego podniósł ceny karnetów całorocznych oraz odstąpił od tych na jedną rundę. Podwyżkę usprawiedliwiano m.in. zwiększonymi wydatkami "w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa kibicom", wskazywano na "zmieniające się koszty z tytułu utrzymania obiektu", a także że już wiosną wzrosły ceny biletów jednorazowych.

Natomiast wprowadzenie tylko abonamentów na sezon wyjaśniano tym, że są najbardziej popularne wśród kibiców. Wskazywano, że sprzedaje się ich około trzy razy więcej niż ważnych tylko na pół roku. Jednocześnie obiecano jeszcze raz przeanalizować tę zagadnienie.

W tygodniu poprzedzającym inaugurację ekstraklasy w Gdańsku Lechia przywróciła sprzedaż karnetów na jesień. W internecie na stronie bilety.lechia.pl, w FanStore Lechia New Balance oraz w pozostałych stacjonarnych punktach rozpoczęła się dystrybucja abonamentów ważnych na wszystkie mecze do końca roku, także w ramach Pucharu Polski, jeśli biało-zieloni zagrają je na Letnicy.

Od wtorku, 18 lipca do sprzedaży skierowane zostały wszystkie miejsca na stadionie, które dotychczas nie zostały wykupione przez tych posiadających wcześniej karnety i korzystających z ochrony dotychczas zajmowanego miejsca.

BRAMKARZ LECHII BLISKO KOLEJNEGO REKORDU. PRZECZYTAJ WYWIAD Z DUSANEM KUCIAKIEM

Typowanie wyników

Gdańsk, Pokoleń Lechii Gdańsk 1
3 pkt.
LECHIA Gdańsk
Cracovia

Jak typowano

89% 542 typowania LECHIA Gdańsk
6% 36 typowań REMIS
5% 32 typowania Cracovia

Twoje dane



Tabela

Piłka nożna - Ekstraklasa
Drużyny M Z R P Bramki Pkt.
1 Górnik Zabrze 1 1 0 0 3:1 3
2 Arka Gdynia 1 1 0 0 2:0 3
2 Lechia Gdańsk 1 1 0 0 2:0 3
4 Wisła Kraków 1 1 0 0 2:1 3
5 Jagiellonia Białystok 1 1 0 0 1:0 3
5 Zagłębie Lubin 1 1 0 0 1:0 3
7 Cracovia 1 0 1 0 1:1 1
7 Piast Gliwice 1 0 1 0 1:1 1
9 Lech Poznań 1 0 1 0 0:0 1
9 Sandecja Nowy Sącz 1 0 1 0 0:0 1
11 Pogoń Szczecin 1 0 0 1 1:2 0
12 Bruk-Bet Termalica Nieciecza 1 0 0 1 0:1 0
12 Korona Kielce 1 0 0 1 0:1 0
14 Legia Warszawa 1 0 0 1 1:3 0
15 Śląsk Wrocław 1 0 0 1 0:2 0
15 Wisła Płock 1 0 0 1 0:2 0
Tabela wprowadzona: 2017-07-17

Wyniki 1 kolejki

  • ARKA GDYNIA - Śląsk Wrocław 2:0 (0:0)
  • Wisła Płock - LECHIA GDAŃSK 0:2 (0:2)
  • Pogoń Szczecin - Wisła Kraków 1:2 (1:2)
  • Cracovia - Piast Gliwice 1:1 (1:1)
  • Górnik Zabrze - Legia Warszawa 3:1 (2:0)
  • Bruk-Bet Termalica Nieciecza - Jagiellonia Białystok 0:1 (0:0)
  • Lech Poznań - Sandecja Nowy Sącz 0:0
  • Korona Kielce - Zagłębie Lubin 0:1 (0:0)
jag.

Kluby sportowe

Opinie (142) ponad 20 zablokowanych

  • jeszcze można podnieść ceny

    Pomimo kwękania gawiedź zapłaci i przyjdzie.
    Dużo biletów rozdaje się także.
    Jeszcze można zatem podnieść ceny biletów- jest zainteresowanie kopaniną co widać na tym forum.
    Obietnice , że klub zdobędzie MP też robi swoje.
    Gawiedź przyjdzie ...poszumi ,poszumi i zapłaci.

    • 4 2

  • Lechia Gdańsk najpopularniejszy Klub na Pomorzu

    Średnia na Lechii 17.400, na Arce ok. 8.000 i tyle w temacie utytułowani napinacze...

    • 6 6

  • tragedia (5)

    Jakiś czas temu wysłałem maila z propozycją wprowadzenia specjalnych cen/ofert dla weteranów i weteranow poszkodowanych w misjach poza granicami kraju. Specjalne zasady i uhonorowanie postaw godnych naśladowania wprowadziło wiele klubów w Polsce jak Zagłębie, Legia czy Korona. Propozycje wysłałem na 3 adresy dostępne na oficjalnej stronie Lechi: marketing, rzecznik i biznes. Czy myślicie, ze ktokolwiek odpowiedział?! Ktoś się zainteresował?! Jedyna akcja w której Lechia wspiera postawy prospołeczne to honorowi dawcy krwi. I tyle! Szkoda komentarza bo lepiej na płocie wywiesić flagę " Polska walczącą" ...

    • 18 2

    • (4)

      malo w takim razie wiesz o akcjach Lechii, poczytaj popytaj a zmienisz zdanie

      • 1 5

      • (2)

        A podasz jakieś przyklady takich akcji?

        • 0 0

        • (1)

          Kolego,
          Wejdź na stronę Legii czy wspomnianego powyżej Zagłębia i poczytaj w ilu akcjach te kluby są zaangażowane. Przecież na podstawie mojego wpisu i wpisu kolegi poniżej masz doskonały przykład jak w Lechii działa marketing. Pal licho nie zainteresowała ich oferta ok, ale brak odpowiedzi z jakiegokolwiek adresu na który wysłałem propozycje jest zwykłą zlewką i brak szacunkowo kibica.
          Akcja z biletami dla HDK jest "mało widoczna"- wierz mi byłem i widziałem jak to wyglada ( stronki tez przeglądałem). Dla mnie to znaczy, ze ktoś mało ogarnięty lub tez olewający swoją robotę się tym zajmuje.
          Temat weteranów i kombatantów wojennych kompletnie zlali ( Ok taka polityka klubu) ale należy odpowiedzieć.
          Wejdź na stronkę Polskich Weteranów i Kombatantów- zobacz jak fajnie podeszły do tematu inne kluby i jak sprawa jest opisana na ich stronie.

          • 1 0

          • Dokładnie, wystarczy, żeby w marketingu pracował ktoś, komu się chce cokolwiek zrobić. Tyle rzeczy, jak np. ten Twój pomysł z kombatantami, można wprowadzać niewielkim kosztem, a dużo na tym zyskiwać (chociażby PR-owo), a w Lechii niewiele robią. Ot, czasem zrobią wielkie halo, bo obniżą ceny biletów dla dzieciaków czy coś podobnego i to jest cały marketing.
            Legia robi akcje, o których chociaż gdzieś napiszą, coś człowiek usłyszy, a nasza Lechia to prócz obniżek cen czasem potrafi jeszcze plakatami informującymi o meczu przystanki okleić... No i ktoś wiesza prześcieradła na mostach na Armii Krajowej w stylu "data, wszyscy na trybuny"...
            Ogólnie jestem zniesmaczony marnowaniem potencjału, ten klub ma kibiców, stadion, słyszy się o nim w wiadomościach sportowych przy okazji podawania wyników, no nic, tylko rozkręcać różne akcje, a tu klops.

            • 2 0

      • Takie frazesy typu "poczytaj popytaj" to sobie można wypisywać, a prawda jest taka, że bari ma rację.
        Sam jakiś czas temu chciałem podrzucić marketingowi pomysł na stworzenie sekcji e- sportowej w Lechii, dzięki której możnaby przyciągnąć do klubu nowych sponsorów czy integrować klub z kibicami. Pisałem maile, kilka razy odwiedziłem klub, spotkałem się z panem Biesiadą i nic, po prostu żadnego odzewu w tej sprawie. Nawet gdyby powiedziano "nie", to człowiek by czuł, że ktoś się zainteresował.
        Moje odczucie w tej sprawie jest takie, że klubowi zależy na kontakcie z kibicami tylko wtedy, gdy trzeba kupować karnety.

        • 8 1

  • do tego wyzej (1)

    art jest ile kluby wyciaga z kibicow i ze po ich oburzeniu wrocil do karnetow na jesien

    o podwyzce cen bylo wczesniej

    masz wklejone linki w tej sprawie

    wystarczy sie rozejrzec

    • 1 4

    • Świetnie pouczasz, ale żeby tak samemu się rozejrzeć w temacie i dowiedzieć, że pisanie w komentarzach "do tego wyżej" jest bez sensu, bo komentarze się przemieszczają, to już nie bardzo, co? :)

      • 1 0

  • Kibic to nie sponsor (1)

    Kibic to klient, który płaci za usługę. Polecam słownik i hasło "sponsor".

    • 8 4

    • a Energa jest sponsorem?

      skoro wykupiła usługe pt. reklama na koszulkach piłkarzy Lechii i innych ekspozycjach klubowych?

      polecam mniej w słowniku więcej rozmawiać z ludźmi i co oni rozumieją pod konkretnymi słowami

      • 1 0

  • bilety jednorazowe

    Artykuł skupia się wyłącznie na cenach karnetów a całkowicie został pominięty temat biletów jednorazowych, których cena została utrzymana z rundy finałowej sezonu poprzedniego. Nie zdziwię się jeśli po podsumowaniu sezonu okaże się, że frekwencja za sezon 17/18 będzie niższa od frekwencji z sezonu poprzedniego. Władze klubu w ogóle nie szanują kibiców kupujących bilety jednorazowe. Dlaczego na niektóre trybuny zostały cofnięte bilety ulgowe? Podsumowując, artykuł wybitnie nie obiektywny i nie odsłaniający wszystkich aspektów związanych z polityką biletową.

    • 8 1

  • No popatrzcie, a jeszcze niedawno bananami rzucali w najlepszych swoich zawodników.

    • 4 6

  • ale jaja

    Zarzad Lechii na w czterech literach kibiców - zwłaszcza tych co choda całymi rodzinami.Najwazniejszy jest kibol patriota

    • 13 1

  • władze przywróciły bo całoroczne słabo się sprzedawały

    ot i cała filozofia - jedna runda, to i tak kupowanie kota w worku...

    • 11 1

  • aby było 20 tysięcy kibiców co mecz, to musicie grać o mistrzostwo a nie symulować, że chcecie o nie grać

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz

78% LECHIA Gdańsk
14% REMIS
8% GKS Tychy

Ostatnie wyniki

27 kwietnia 2024, godz. 17:30
7% Stal Rzeszów
15% REMIS
78% LECHIA Gdańsk
Polonia Warszawa
93% LECHIA Gdańsk
4% REMIS
3% Polonia Warszawa

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Lechii

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Piotr Matusiak 31 63 64.5%
2 Łukasz Gawlik 31 62 58.1%
3 Mariusz Kamiński 31 61 61.3%
4 Mirosław P. 31 60 64.5%
5 Mateo Wycz 31 60 61.3%

Relacje LIVE

Najczęściej czytane