- 1 Z jakimi piłkarzami Lechia na ekstraklasę? (17 opinii)
- 2 Pomocnik Arki: Derby o wygranie ligi (63 opinie)
- 3 Stal - Wybrzeże. Awizowane składy (47 opinii)
- 4 Kto i jak przyjedzie na derby z Arką? (197 opinii)
- 5 Lechia dokonała rzadkiej sztuki w XXI wieku (59 opinii)
- 6 Dylewicz o Treflu: Największa szansa (2 opinie)
Sportfive zadba o marketing w gdańskim klubie
Lechia Gdańsk
Lechia zmierzy się z Juventusem Turyn w meczu na otwarcie stadionu piłkarskiego w Letnicy wiosną bądź latem 2011 roku. To efekt podpisanej dziś umowy między gdańskim klubem a firmą marketingową Sportfive. Współpraca ma obowiązywać 10 lat i przynieść w tym okresie biało-zielonym zysk rzędu 80 milionów złotych.
Deklarację o sprowadzeniu do Gdańska bianco-nerrich złożył dziś Andrzej Placzyński, szef firmy marketingowej Sportfive. Jest to możliwe, gdyż "Juve" podobnie jak teraz Lechia jest w gronie ponad 250 drużyn, z którymi współpracuje ta firma.
Jednak poza świętem, jakim ma być rewanż za mecze w ramach Pucharu Zdobywców Pucharów z 1983 roku, umowa zakłada codzienną współpracę. Sportfive powoła w Gdańsku biuro, a do dyspozycji Lechii będzie również 120 specjalistów ds. sprzedaży i marketingu oraz dostęp do bazy 25 tysięcy firm z całej Europy, z którymi firma już współpracuje.
- Przyszłość Lechii nigdy nie rysowała się w tak różowych barwach - zapewnia Maciej Turnowiecki. - Będziemy mogli skorzystać z doświadczeń innych zespołów europejskich, z którymi Sportfive współpracuje, gdyż jest to lider światowego marketingu sportowego. Ta umowa gwarantuje nam stabilizację finansową przez najbliższe dziesięć lat - podkreśla prezes Lechii.
Sportfive nie ukrywa, że czynnikami, które sprowadziły ją do Gdańska jest renoma klubu oraz powstający tutaj stadion na Euro 2012. - Według naszych badań wynika, że Lechia jest w gronie 5-6 polskich klubów, które mają największy potencjał rozwojowy, a tym samym można z nimi wiązać nadzieje na grę w europejskich pucharach. Jednak nasza umowa przestanie obowiązywać, jeśli klub nie zostanie operatorem nowego stadionu. Poza obrotem prawami transmisyjnymi, to właśnie marketing stadionowy jest drugą najważniejszą częścią naszej działalności - podkreśla prezes Placzyński, który chciałby sprzedawać nie tylko powierzchnię reklamową na stadionie i koszulkach piłkarzy, ale przede wszystkim nazwę gdańskiego stadionu oraz loże VIP.
Szef Sportfive potwierdził to co latem mówił Andrzej Kuchar, większościowy udziałowiec Lechii. W sezonie 2012/13 budżet gdańskiego klubu może wzrosnąć do 60-80 milionów złotych.
- Tylko wtedy jest szansa, aby zaistnieć w europejskich pucharach, a taki jest nasz cel. Nasz interes z klubem jest wspólny. My od kontraktów mieć będziemy prowizje. Zarobimy tym więcej, im na większe sumy opiewać będą umowy. Natomiast nie będziemy ingerować w działalność sportową, a tym bardziej w wyniki klubu. Gdy będzie jedynie będzie potrzeba pomagać będziemy w organizacji stażów trenerskich, obozów sportowych, czy zakontraktowania sparingpartnerów - dodał Placzyński, który rozmowy o współpracy z większościowym udziałowcem Lechii podjął jeszcze przed wakacjami.
- Nie planujemy, aby Sportfive objął udziały w Lechii SA ani w Lechii-Operator. Dzisiejszą umowę traktujemy jako kolejny krok w budowie wielkiej Lechii - przyznaje Kuchar. Jednak nie ulega wątpliwości, że posiadanie ze sobą Sportfive, które sprzedawały nazwy m.in. pięciu niemieckich stadionów, w tym w Hamburgu już trzykrotnie, będzie kolejnym atutem Lechii w planowanym przetargu na zarządcę stadionu.
Na dziś Placzyński pytany, jakie korzyści daje Lechii ta umowa odpowiada - daje jej przede wszystkim pieniądze. Klub bardziej skrupulatnie wylicza zalety umowy, wskazując na:
- gwarantowany długoterminowy kontrakt;
- pozyskanie światowej klasy partnera biznesowego;
- opracowanie strategii marketingowej na kolejne lata;
- negocjowanie umów z koncernami krajowymi i międzynarodowymi;
- obsługa klientów biznesowych Lechii;
- szkolenia, staże, kursy dla pracowników Lechii i kadry szkoleniowej w klubach europejskich związanych umowami ze Sportfive;
- wykorzystanie know-how Sportfive;
- Lechia jako pierwszy klub z Europy Środkowo-Wschodniej w elitarnym gronie partnerów biznesowych Sportfive;
Miejsca
Kluby sportowe
Opinie (258) ponad 20 zablokowanych
-
2009-10-21 19:24
po co i komu służą te netowe napinki??? (2)
Arka miała swoje sukcesy,zdobyła PP,grała w ekstraklasie,miała reprezentantów,
jak również Lechia miała zdobyty Puchar,Superpuchar,miała dni chwały!!
Każdy miał wzloty i upadki,jedni mniej drudzy więcej,więc cieszmy się ze gramy w ekstraklasie!Czy te napinki cos zmienią??Każdy obiektywny wie ze Lechia w 80% zawsze prała Arke,zawsze miała wiecej kibiców,ale na Arke tez sporo ludzi chodziło!
Czy te napinki cos zmienią? Chyba nie,kazdy dobrze wie ze Lechia Arke pogoniła z górki,ze wyrzucając żólto-niebieskich z ich stadionu wyrwała im kawał tozsamosci i honoru,ale czy cos dadzą te napinki? Przecież nie dodadzą Arce wiecej kibiców,Lechii nic nie ubedzie i tak już musi zostać,czas sie z tym pogodzić!!- 11 3
-
2009-10-21 19:29
SREBRZYSKO CHYBA WIESZ GDZIE JEST?.. (1)
- 1 0
-
2009-10-21 19:59
TO TY JESTEŚ WART SREBRZYSKA.
- 0 1
-
2009-10-21 19:26
(1)
Siemka gdzie mogę dostac szalik lechi z napisem dzielnicy Wrzeszcz????????????
- 1 2
-
2009-10-22 01:24
siemka.
we wrzeszczu
- 0 0
-
2009-10-21 19:47
Wybudujemy taką 'klatkę" że pomieścimy wszystkich śledzi z Olimpijskiej
I jeszcze miejsca zostaną.
- 8 1
-
2009-10-21 19:49
Czyli klatka na 4000 miejsc?
- 2 1
-
2009-10-21 19:51
Dołożymy i Wam na ten wasz stadion "Orlików"
Co by w Trójmieście było sprawiedliwie
- 0 0
-
2009-10-21 19:53
(1)
Arka zagra z West Ham Utd. Lechia zawstydziła Arkę - zagra z Juventusem :)
- 6 5
-
2009-10-21 20:02
ARKA ZA SWOJE , LECHIA ZA ŻEBRANE .
Ale to nie jest ważne . Dzięki tym meczom może coś drgnie w futbolu 3city .
- 2 1
-
2009-10-21 20:14
Rzekomo antykomunistyczna Lechia z esbeckimi kanaliami (1)
Pan Placzyński szef Sportfive to były oficer MSW i SB, który m.in. szpiegował Papieża w latach 80. Kanalia jednym słowem.
To trochę dziwnie wygląda zwłaszcza, że kibice Lechii deklarują się jako antykomunistyczni.
Hej Biało-Zieloni czy nie uważacie, że to niehonor współpracować i brać kasę od takiego łachudry z komunistycznym SBeckim rodowodem?- 5 4
-
2009-10-21 20:44
myślisz że my kibice mamy na to jakiś wpływ? W dzisiejszysz czasach zarząd klubu nie zawsze liczy się z kibicami. Wy z kolei jakie kroki podjeliście jak się dowiedzieliście że wam stadion na korty przerobią?
- 1 1
-
2009-10-21 20:15
(1)
Czy Arka wciąż najlepszy skład w Polsce ma?
- 6 0
-
2009-10-21 20:22
tak
ława dalej grzany
- 3 1
-
2009-10-21 20:18
Mamy Bartka KArwana Nitka i Ławe MArcina Wachowiczaaaaaaaaa (1)
więc jednak ma :)
- 6 0
-
2009-10-21 20:23
Nitka już nie mają, może być teraz kulawo...
- 2 0
-
2009-10-21 20:29
Esbeckie pieniądze śmierdzą z daleka
Jestem kibicem Lechii od przeszło 25 lat i wcale nie cieszę się z umowy z firmą byłego esbeka. Szczerze mówiąc to rzygać mi się chce kiedy pomyślę, że Lechia wpada w esbeckie łapy. Poza tym, esbecy nic za darmo nie dają, a na interesach z nimi nie-esbecy dobrze nie wychodzą. Dziwi mnie, że sporo fanów Lechii cieszy się z tej umowy. Ciekawa jest też sekwencja wydarzeń: Adamowicz wybiera wcale nie zielony kolor krzesełek na stadionie w letnicy, kibice Lechii trochę narzekają, ale w sumie łykają jego wybór, następnie, aby się jednak zabezpieczyć przed oznakami niezadowolenia Adamowicz z wielkim hukiem ogłasza przekazanie 2 mln złotych, a teraz ta umowa...
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.