- 1 Z jakimi piłkarzami Lechia na ekstraklasę? (39 opinii)
- 2 Pomocnik Arki: Derby o wygranie ligi (80 opinii)
- 3 Żużel: składy, debiut, IMP i zagranica (55 opinii)
- 4 Gedania przegrywa i spada na 11. miejsce w tabeli (4 opinie)
- 5 Kto i jak przyjedzie na derby z Arką? (200 opinii)
- 6 Dylewicz o Treflu przed Śląskiem (4 opinie)
Sportfive zadba o marketing w gdańskim klubie
Lechia Gdańsk
Lechia zmierzy się z Juventusem Turyn w meczu na otwarcie stadionu piłkarskiego w Letnicy wiosną bądź latem 2011 roku. To efekt podpisanej dziś umowy między gdańskim klubem a firmą marketingową Sportfive. Współpraca ma obowiązywać 10 lat i przynieść w tym okresie biało-zielonym zysk rzędu 80 milionów złotych.
Deklarację o sprowadzeniu do Gdańska bianco-nerrich złożył dziś Andrzej Placzyński, szef firmy marketingowej Sportfive. Jest to możliwe, gdyż "Juve" podobnie jak teraz Lechia jest w gronie ponad 250 drużyn, z którymi współpracuje ta firma.
Jednak poza świętem, jakim ma być rewanż za mecze w ramach Pucharu Zdobywców Pucharów z 1983 roku, umowa zakłada codzienną współpracę. Sportfive powoła w Gdańsku biuro, a do dyspozycji Lechii będzie również 120 specjalistów ds. sprzedaży i marketingu oraz dostęp do bazy 25 tysięcy firm z całej Europy, z którymi firma już współpracuje.
- Przyszłość Lechii nigdy nie rysowała się w tak różowych barwach - zapewnia Maciej Turnowiecki. - Będziemy mogli skorzystać z doświadczeń innych zespołów europejskich, z którymi Sportfive współpracuje, gdyż jest to lider światowego marketingu sportowego. Ta umowa gwarantuje nam stabilizację finansową przez najbliższe dziesięć lat - podkreśla prezes Lechii.
Sportfive nie ukrywa, że czynnikami, które sprowadziły ją do Gdańska jest renoma klubu oraz powstający tutaj stadion na Euro 2012. - Według naszych badań wynika, że Lechia jest w gronie 5-6 polskich klubów, które mają największy potencjał rozwojowy, a tym samym można z nimi wiązać nadzieje na grę w europejskich pucharach. Jednak nasza umowa przestanie obowiązywać, jeśli klub nie zostanie operatorem nowego stadionu. Poza obrotem prawami transmisyjnymi, to właśnie marketing stadionowy jest drugą najważniejszą częścią naszej działalności - podkreśla prezes Placzyński, który chciałby sprzedawać nie tylko powierzchnię reklamową na stadionie i koszulkach piłkarzy, ale przede wszystkim nazwę gdańskiego stadionu oraz loże VIP.
Szef Sportfive potwierdził to co latem mówił Andrzej Kuchar, większościowy udziałowiec Lechii. W sezonie 2012/13 budżet gdańskiego klubu może wzrosnąć do 60-80 milionów złotych.
- Tylko wtedy jest szansa, aby zaistnieć w europejskich pucharach, a taki jest nasz cel. Nasz interes z klubem jest wspólny. My od kontraktów mieć będziemy prowizje. Zarobimy tym więcej, im na większe sumy opiewać będą umowy. Natomiast nie będziemy ingerować w działalność sportową, a tym bardziej w wyniki klubu. Gdy będzie jedynie będzie potrzeba pomagać będziemy w organizacji stażów trenerskich, obozów sportowych, czy zakontraktowania sparingpartnerów - dodał Placzyński, który rozmowy o współpracy z większościowym udziałowcem Lechii podjął jeszcze przed wakacjami.
- Nie planujemy, aby Sportfive objął udziały w Lechii SA ani w Lechii-Operator. Dzisiejszą umowę traktujemy jako kolejny krok w budowie wielkiej Lechii - przyznaje Kuchar. Jednak nie ulega wątpliwości, że posiadanie ze sobą Sportfive, które sprzedawały nazwy m.in. pięciu niemieckich stadionów, w tym w Hamburgu już trzykrotnie, będzie kolejnym atutem Lechii w planowanym przetargu na zarządcę stadionu.
Na dziś Placzyński pytany, jakie korzyści daje Lechii ta umowa odpowiada - daje jej przede wszystkim pieniądze. Klub bardziej skrupulatnie wylicza zalety umowy, wskazując na:
- gwarantowany długoterminowy kontrakt;
- pozyskanie światowej klasy partnera biznesowego;
- opracowanie strategii marketingowej na kolejne lata;
- negocjowanie umów z koncernami krajowymi i międzynarodowymi;
- obsługa klientów biznesowych Lechii;
- szkolenia, staże, kursy dla pracowników Lechii i kadry szkoleniowej w klubach europejskich związanych umowami ze Sportfive;
- wykorzystanie know-how Sportfive;
- Lechia jako pierwszy klub z Europy Środkowo-Wschodniej w elitarnym gronie partnerów biznesowych Sportfive;
Miejsca
Kluby sportowe
Opinie (258) ponad 20 zablokowanych
-
2009-10-22 06:30
Oj biedni wy biedni gdynianie. (3)
O co wam chodzi?
Mieszkacie w dziurze bez historii. Miasto zbudowane przez pokolenie waszych dziadków w większości z innej dziury czyli z wiosek pod Kielcami. Bez rozmachu. Góra czterokondygnacyjna zabudowa. Centrum to świętojańska. Ostatnio przeszedłem się tą ulicą. Czy wy widzicie jak to wygląda? Elewacje budynków powyżej parteru brudne i szare. Nie odnawiane chyba od czasu powstania. Chodniki wąskie. Co chwile się z kimś zderzałem. Smród i hałas. Jak macie czelność porównywać się z Gdańskiem. Miastem dumnym i z nietuzinkową - 1000 letnią historią. Dla kontrastu po przejściu Świętojańską proponuję spacer Długą i przejście nad Motławą. Wiem że to wzbudzi jeszcze większą frustrację ale może was to wyleczy z "kompleksu krasnala"- 11 5
-
2009-10-22 11:11
OJ ZAROZUMIALI WY gDAŃ (SZCZANIE)
WLASNIE TO GDANSK JEST BRUDNY SZARY I PONURY, I LEPIEJ MIESZKAC W CZTERO PIETROWCU NIZ W FALOWCU Z ROBALAMI I SZCZURAMI.
- 0 0
-
2009-10-22 11:13
LECHIO OLIMPIO POLONIA
10 LAT - KLUB Z TRADYCJA
- 1 0
-
2009-10-22 12:51
moim marzeniem jest również zamieszkać w 18kilometrowym falowcu na Żabiance
przypuszczam,że ze szczęścia będę nie podobnie do ciebie bredził
- 0 0
-
2009-10-22 08:02
(1)
a 99% Gdańska to slumsy porównywane do tych w Kapsztadzie. Strach przejść przez miasto...
- 3 6
-
2009-10-22 11:23
śmieszne te ludziki w ktyni
- 0 0
-
2009-10-22 08:12
Poczytajcie historię Lechi od początku to zobaczycie ile razy ten klub się zmieniał 10-20 razy zmieniał nazwę a ten co teraz jest to młody klubik no bo ile lat istnieje tak według prawa 7-8 lat. a jak zobaczycie na Historię Arki to oni ze 30 razy zmieniali nazwę. zobaczcie na www.90minut.pl
- 0 1
-
2009-10-22 08:55
pic na wodę
nie podniecajcie się ! żadnego meczu nie będzie bo umowa z Sportfive "Jednak nasza umowa przestanie obowiązywać, jeśli klub nie zostanie operatorem nowego stadionu" nie będzie już obowiązywać bo lechia nie będzie operatorem stadionu z tego powodu, że miasto nie odda stadionu w ręce lechii tylko powoła własną spółkę, która zostanie operatorem stadionu.
- 3 0
-
2009-10-22 10:08
arko - nawet do pięt Lechii nie dorastasz
- 1 2
-
2009-10-22 10:10
Święto kibiców piłkarskich z Trójmiasta.
Lechia -Arka na otwarcie Baltic Areny!!!
Wszyscy by byli zadowoleni.
Szczególnie kibice bo na łomot nigdzie wyjeżdżać nie trzeba.
A piłka nożna... jest w TV.- 0 0
-
2009-10-22 10:25
pieknie (1)
nie sadzilem ze dozyje takich czasow, stadionu na 44 tys calego bialo zielonych barwach !!! 44 tys gardel bedzie krzyczec LECHIA!!! a w Gdyni masowe zrzucanie zolto niebieskich szmat do smieci i przerzucanie sie na Lechie. Czekamy na was zagubione sledzie pare lisci, slowa skruchy i rozgrzeszenie bedzie dane. Bedziecie mogli zasiadac na Baltic Arenie i z duma nosic bialo zielone barwy.
- 1 2
-
2009-10-22 11:18
44 TYSIACE? GDZIE TY ZNAJDZIESZ TYLE PUSTAKOW?
44 TYSIACE? GDZIE TY ZNAJDZIESZ TYLE PUSTAKOW?
SMIESZNIE TE WASZE TRYBUNY BEDA WYGLADAC.
ZADEN ARKOWIEC NIE PRZYJEDZIE NA WASZA WIOCHE W LETNIEWIE,
CHYBA ZE NA DERBY BY WAM DOKOPAC.- 2 0
-
2009-10-22 11:26
PRZYPOMNE ZE RAZ JUZ MIELI GRAC Z JUVENTUSEM. A WYSZLO GOWNO!
- 1 0
-
2009-10-22 11:47
kibic Arki gratuluje Lechii
Brawo, oby tak dalej. Niech polskie kluby pokażą PZPN'owi co to jest marketing i dobre zarządzanie.
- 4 0
-
2009-10-22 12:56
gdańszczanki- wasza wydumana mania wyższości to nic innego jak wasze wielkie kompleksy
na jakiej podstawie się czujecie lepsi?
-baltic arena w prezencie
-Tusk
-Kurska
-teraz SB
-ze 1000lat ma miescina(co z tego wynika? skoro takie jupitery w ZESZŁYM ROKU ZABŁYSŁY)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.