- 1 Lechia ma gotową drużynę na ekstraklasę (80 opinii)
- 2 Chińczyk nowym nabytkiem Wybrzeża (6 opinii)
- 3 Żużel. Wątpliwości kapitana. Kara za DMPJ (133 opinie)
- 4 Arka przedłużyła umowę z ważnym graczem (109 opinii)
- 5 Były skaut Monaco we władzach Lechii (4 opinie)
- 6 Młodzi siatkarze obronili mistrzostwo (5 opinii)
E-sport. Rekord grających w trakcie zimowych ferii
Ponad 25 milionów aktywnych użytkowników to nowy rekord odnotowany na platformie Steam. Został pobity w trakcie zimowych ferii w Polsce. Co więcej licznik do tej granicy zbliżał się kilkukrotnie. To pokazuje, że przez minione dwa tygodnie gry komputerowe były jednym z najpopularniejszych sposobów na spędzanie wolnego czasu przez dzieci i młodzież.
Co ciekawe, w styczniu nie był to jednorazowy "strzał". Rekord został ustanowiony w pierwszym tygodniu nowego roku, jednak dni o zbliżonej liczbie aktywnych użytkowników było znacznie więcej. Musimy dodać, że mowa jest o użytkownikach z całego świata, ale żadną tajemnica jest to, że Polska jest jednym z liderów w tej dziedzinie.
- Wolnego było trochę więcej, bo jeszcze przed feriami mieliśmy przerwę świąteczno-noworoczną. Dzięki temu mogłem podzielić sobie wolny czas na obowiązki i odpoczynek. Nie grałem przez 24 godziny na dobę, bo skorzystałem także ze śniegu, który spadł. Jednak za każdym razem, gdy odpalałem Steam, widziałem sporą grupę aktywnych znajomych, więc zawsze było z kim pograć - mówi nam Tomek, uczeń liceum.
E-sport - wszystkie artykuły na Trojmiasto.pl
Najchętniej wybieranymi tytułami przez graczy w ostatnich dniach były te z trybem multiplayer. Na czele niezmiennie pozostaje Counter-Strike: Global Offensive. Dalej jest m.in. Dota 2 czy Playrunkown's Batllegrounds, które cieszy się nawet zainteresowaniem wśród polskich skoczków narciarskich podczas zgrupowań. Warto dodać, że w czołówce znajduje się także Cyberpunk 2077, który był jednym z najbardziej wyczekiwanych gier minionego roku i w grudniu ujrzało światło dzienne.
- Moim zdaniem ciężko będzie pobić CS'a w najbliższych latach pod kątem popularności. Gra jest aktualizowana na bieżąco przez producentów i świetnie spisuje się jako forma rozrywki dla grupy znajomych. Od początku roku starałem się pograć też w inne gry, jak FIFA, czy League of Legends. Wiem, że w tym samym czasie jeszcze inni koledzy stawiali na inne tytuły - tłumaczy Kuba, który jest uczniem pierwszej klasy liceum.
Koronawirus napędza branżę. Coraz więcej wydajemy na gry i dodatki
Warto dodać, że to już kolejny rekord odnotowany na platformie Steam w trakcie ostatniego roku. Przypomnijmy, że pierwszy padł na początku pandemii, gdy liczba zalogowanych graczy przekroczyła ponad 20 mln. Jeszcze więcej, bo 24,8 mln osób było aktywnych w jednym momencie w połowie grudnia.
Opinie (36) 2 zablokowane
-
2021-01-18 16:47
Klasyczny sport to przeżytek (1)
Za 50 lat nikt nie będzie oglądał takiej piłki nożnej. Co byście sobie tam nie gadali. Największe kluby sportowe świata inwestują w esport - nie bez powodu. Ale oczywiście wiecie lepiej bo nie raz inwestowaliście miliony euro :)
Szwagier ile razy to ja inwestowałem miljony euro !- 4 10
-
2021-01-19 12:35
W ilości przelanych browarów przed TV to może wychodzą "miljony" typowym "sportowcom" :)
- 1 1
-
2021-01-18 19:37
Sanki u babci na feriach nabierają nowego znaczenia ;{
- 15 0
-
2021-01-18 15:49
określenie e-sport jest nie właściwe.
sport to więcej niz wygrana - przegrana. Określenie typu e-rozgrywki lub coś podobnego było by lepsze
- 11 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.