• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promował się podczas meczu Polska-Grecja za 400 tys. zł

Maciej Naskręt
19 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków. Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków.

Prawie 400 tys. zł wydał Gdańsk na promocję miasta podczas towarzyskiego meczu piłkarskiego Polska-Grecja, rozegranego we wtorek na PGE Arenie. Pieniądze trafiły do miejskiej spółki, która jest operatorem stadionu.



Czy Gdańsk dobrze zrobił promując się podczas meczu?

Gdańsk zapłacił 390 tys. zł za reklamę podczas meczu, który odbył się w miniony wtorek na stadionie w Letnicy.

- Umowa, opiewająca na kwotę nieco ponad 390 tys. zł obejmowała umieszczenie reklamy miasta m.in. na biletach, w korytarzach stadionu, a także na samym stadionie - mówi Tomasz Kowalski, prezes spółki Arena Gdańsk Operator.

Reklama umieszczona na terenie stadionu pojawiła się także w telewizji. Trzeba zaznaczyć, że relację z meczu oglądało 4,5 mln osób.

- To standardowe działanie z naszej strony. Zawsze zachęcamy samorząd do promowania swojego wizerunku szczególnie podczas wydarzeń, w których biorą udział goście spoza Gdańska - mówi Tomasz Kowalski. - Podobne oferty składaliśmy władzom miasta w związku z koncertem Justina Timberlake'a, czy meczem Lechia Gdańsk - FC Barcelona. Wtedy nie zdecydowano się na reklamę.

Operator stadionu w Letnicy podobną ofertę przedstawi władzom miasta też przed meczem Lechia Gdańsk - Juventus Turyn, który odbędzie się 29 lipca.

Jak uzasadniają to władze miasta? - Wydarzenie było doskonałą formą promocji Gdańska. Piłka nożna cieszy się ogromną popularnością. Zależało nam na tym, by jak najwięcej osób zapamiętało nasze miasto - mówi Emilia Salach z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska.

Zdaniem urzędników, kampania promocyjna związana z meczem reprezentacji miała na celu umocnienie pozytywnego wizerunku oraz miała stanowić impuls do odwiedzenia Gdańska.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • To nie biedronka..

    30 sekund reklamy po wiadomościach kosztuje ok 120 000 zł.
    Gdańsk zrobił na tej reklamie dobry interes

    • 8 25

  • Kilka takich akcji

    i będzie można ogłosić, że stadion zarabia na siebie

    • 26 2

  • Za niecałe czterysta patoli cała Polska już wie, że Gdańsk leży niedaleko stadionu.

    • 31 4

  • Nie róbcie z nas...... (1)

    A kto oglądał tą promocję? Wg. mnie to przelanie pieniędzy na spółkę w której pracują ludzie godni premii. Dlaczego władza uważa nas za idiotów.

    • 33 4

    • Bo nimi jesteście skoro ta władza 20 lat przy korycie.

      • 5 0

  • Dobra promocja nie jest zła

    tylko ja szczerze mówiąc nie zauważyłam tej promocji Gdańska podczas meczu :(

    • 22 4

  • A co by bylo, jakby Gdyniazaproponowala 450 tys.?

    • 9 3

  • żal, że nie dano zarobić trojmiasto.pl ???

    • 8 10

  • czyste i bezpieczne plaże oraz bezpieczeństwo turystów powinno reklamować Gdańsk, a nie stadion

    • 11 4

  • to był mecz reprezentacji, prawa do reklamy sprzedaje PZPN

    stadion to sobie może przemycić reklamę w korytarzach, albo na biletach (choć to już po uzgodnieniu z PZPN).
    Całość praw do reklamy na meczach reprezentacji ma PZPN, jeśli coś sobie na boku ugrał stadion to raczej była to reklama w słabych miejscach...

    • 13 1

  • ale zaplacili z moich podatkow i wyrazam zgode.

    Lechia na mistrza moja druzyna, a komu sie nie podoba ze zaplacili a co laske robia to z Naszych tez moich podatkow. Stadion na medal.

    • 3 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane