• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promował się podczas meczu Polska-Grecja za 400 tys. zł

Maciej Naskręt
19 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków. Na trybunach podczas meczu Polska - Grecja zasiadło ponad 37 tysięcy kibiców, na ekranach telewizorów spotkanie oglądało nawet 4,5 mln Polaków.

Prawie 400 tys. zł wydał Gdańsk na promocję miasta podczas towarzyskiego meczu piłkarskiego Polska-Grecja, rozegranego we wtorek na PGE Arenie. Pieniądze trafiły do miejskiej spółki, która jest operatorem stadionu.



Czy Gdańsk dobrze zrobił promując się podczas meczu?

Gdańsk zapłacił 390 tys. zł za reklamę podczas meczu, który odbył się w miniony wtorek na stadionie w Letnicy.

- Umowa, opiewająca na kwotę nieco ponad 390 tys. zł obejmowała umieszczenie reklamy miasta m.in. na biletach, w korytarzach stadionu, a także na samym stadionie - mówi Tomasz Kowalski, prezes spółki Arena Gdańsk Operator.

Reklama umieszczona na terenie stadionu pojawiła się także w telewizji. Trzeba zaznaczyć, że relację z meczu oglądało 4,5 mln osób.

- To standardowe działanie z naszej strony. Zawsze zachęcamy samorząd do promowania swojego wizerunku szczególnie podczas wydarzeń, w których biorą udział goście spoza Gdańska - mówi Tomasz Kowalski. - Podobne oferty składaliśmy władzom miasta w związku z koncertem Justina Timberlake'a, czy meczem Lechia Gdańsk - FC Barcelona. Wtedy nie zdecydowano się na reklamę.

Operator stadionu w Letnicy podobną ofertę przedstawi władzom miasta też przed meczem Lechia Gdańsk - Juventus Turyn, który odbędzie się 29 lipca.

Jak uzasadniają to władze miasta? - Wydarzenie było doskonałą formą promocji Gdańska. Piłka nożna cieszy się ogromną popularnością. Zależało nam na tym, by jak najwięcej osób zapamiętało nasze miasto - mówi Emilia Salach z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska.

Zdaniem urzędników, kampania promocyjna związana z meczem reprezentacji miała na celu umocnienie pozytywnego wizerunku oraz miała stanowić impuls do odwiedzenia Gdańska.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • Promocja?????

    To nie promocja , a transfer 400.000 zł do miejskiej spółki.
    Spółka mogła sama reklamować Gdańsk i poprosić miasto tylko o zwrot kosztów.

    To nie byłoby 400.000 złotych, lecz o wiele mniej.

    • 0 0

  • Za ponad 200 mln zbudowano puste muzeum... sama wystawa 40mln. Wy placzecie nad jakimis 400 tys. Toć to grosze :)

    • 0 0

  • prawdziwa promocja byłaby głowa adamowicza pokryta farba floroscencyjna

    ustawiona w miejscach WC

    • 2 1

  • no i deficyt stadionu będzie mniejszy

    tylko czy taka dopłata z innej kieszeni budzetu miejskiego służy stadionowi czy nieudacznym pracownikom operatora by mogli otrzymac premie

    • 0 1

  • stadion zarabia?!?!?!

    W Arena Gdańsk Operator Sp. z o.o. 100% udziałów ma GDANSKA AGENCJA ROZWOJU GOSPODARCZEGO Sp. z o.o. w której to 100% udziałów ma GMINA MIASTA GDANSKA

    W Biuro Inwestycji Euro Gdańsk 2012 sp. z o.o. 100% udział ma GMINA MIASTA GDANSKA

    Wniosek:
    Miasto samo wysłało do siebie ofertę, zaakceptowało ją i dofinansowało z podatków mieszkańców stadion. Będzie można ogłosić niebawem, że stadion zarabia i miasto nie musi go dofinansowywać.
    Czy waściciel stadionu nie może być jednocześnie operatorem? Czy może Pan Tomasz Kolwaski musi brać dwa wynagrodzenia za prezesowanie?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane