• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi?

jag.
23 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Lechia Gdańsk

Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii. Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii.

Gdańsk znalazł się na drugim miejscu wśród miast, które dzięki grze piłkarzy w ekstraklasie uzyskały tzw. ekwiwalent telewizyjny. Lechia w sezonie za sezon 2012/13 wypracowała reklamę o wartości blisko 2,5 miliona złotych, czyli znacznie niższą niż dotacja, którą otrzymała od miasta. Najlepszy w tym zestawieniu jest Białystok.



Czy wielkość dotacji Gdańska dla Lechii powinna być powiązana z ekwiwalentem reklamowym, który wypracują piłkarze?

- Przez ekwiwalent reklamowy (telewizyjny) rozumiemy wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Jego wysokość jest wyliczana w oparciu o cennik stacji telewizyjnej, w jakiej dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię reklamową i czas trwania ekspozycji w programie - wyjaśnia Łukasz Łazarewicz, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.

LECHIA AWANSOWAŁA DO ĆWIERĆFINAŁU PUCHARU POLSKI

Eksperci tej spółki oraz firmy doradczej EY wyliczyli ekwiwalent finansowy dla wszystkich marek wspierających kluby ekstraklasy. Łącznie przekroczył on pół miliarda złotych (561 mln)! Rozgrywki piłkarskie w minionym sezonie w kodowanych stacjach telewizyjnych oglądało łącznie ponad 48 mln widzów.

Osobno pod lupę wzięto miasta. Część z nich bardzo aktywnie wykorzystuje marketing sportowy jako narzędzie własnej promocji. Na bandach stadionowych, a przede wszystkim strojach klubowych znajdują się symbole miast. Tak jest na przykład w przypadku Gdańska i Lechii.

Eksperci wyliczyli, że biało-zieloni poprzez występy w ekstraklasie dostarczyli dla miasta ekwiwalent reklamowy o wartości 2 468 467 złotych. Złożyło się na niego 15 034 ekspozycji.

To druga wartość w lidze. Lepiej piłkarską drużynę w tym względzie wykorzystał jedynie Białystok. Jagiellonia miała 24 007 ekspozycji i wypracowała ekwiwalent o wartości 3 570 247 złotych.

Przypomnijmy, że Gdańsk na promocję poprzez sport za pośrednictwem Lechii w 2013 roku zapłacił klubowi 4 miliony 120 tysięcy złotych brutto.

SPRAWDŹ - POPRZEZ JAKIE KLUBY REKLAMUJE SIĘ GDAŃSK I ILE NA TO WYDAŁ PIENIĘDZY W 2013 ROKU

Partner EY i pomysłodawca raportu Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, Krzysztof Sachs zwraca jednak uwagę, że nie należy wartości ekwiwalentu przyrównywać do kwot, które miasto wydaje na klub. W przypadku Gdańska dotacja miejska jest o ponad 1,5 miliona wyższa niż wypracowany przez piłkarzy ekwiwalent reklamowy.

- Promocja miasta to jedno, ale kluby pełnią też wiele innych ról. Zapewniają mieszkańcom rozrywkę i emocje, co wpływa na postrzeganie miasta przez jego własnych mieszkańców i ogólne przywiązanie do regionu. Wokół klubów powstają też wielkie projekty infrastrukturalne (np. stadiony, które służą też wielu innym wydarzeniom poza meczami ligowymi) stanowiące szansę dla wielu lokalnych firm. Kluby mogą też wpływać na rozwój społeczny regionu poprzez kształcenie młodzieży w akademiach - wylicza Sachs.

LECHIA TRZECIA W RANKINGU FINANSOWYM EKSTRAKLASY

Eksperci wyliczyli również, jaki ekwiwalent reklamowy piłkarze Lechii wypracowali dla firm, który zdecydowały się umieścić logo na koszulkach biało-zielonych. Przypomnijmy, że miasto eksponowane jest na lewym rękawku koszulki.

Grupa Lotos, której logo zajmuje centralne miejsce na froncie koszulki w sezonie 2012/13 może wycenić ekwiwalent reklamowy na 3,3 miliona złotych. Natomiast Energa, której logotyp znajduje się na plecach piłkarzy, pod numerem dorobiła się ekwiwalentu o wartości 1,3 miliona złotych.

Miasta, które w ekstraklasie wypracowały najwyższy ekwiwalent reklamowy (telewizyjny):
1. Białystok             3 570 247  złotych 
2. Gdańsk 2 468 467
3. Gliwice 2 452 816
4. Bielsko-Biała 1 655 264
5. Wrocław 1 570 751
jag.

Kluby sportowe

Opinie (77) 10 zablokowanych

  • i teraz wszystko wiadomo ostro przepłacili (1)

    • 23 41

    • haha

      na drugim miejscu jest lechia, która wypracowała niższy ekwiwalent telewizyjny niż włożone przez miasto pieniążki czyli w sumie ŻĄDNA drużyna w E-klasy nie przynosi swojemu miastu zwrotu włozonych pienięzy :))))) Też chciałbym mieć taki biznesik :)

      • 0 5

  • No normalnie (29)

    druga Barcelona,tylko dlaczego stadion świeci pustkami a po cichu rozdaje się po zakadach pracy darmowe wejsciówki.

    • 57 68

    • zawitaj na meczu to zobaczysz czy świeci pustkami i więcej nie pisz bzdur malkontencie

      • 39 25

    • Nie do końca za darmo. (3)

      Płaci za to zakładowy fundusz socjalny:)

      • 19 3

      • Jasne (2)

        Ale nie płacą za nie zainteresowani darmowym wejsciem Janusze a fundusz socjalny dostaje je po atrakcyjnych cenach .

        • 6 4

        • Tak, ale ci Janusze chodzą na mecze (1)

          a pumpernikle "oglądają" mecze na trójmiasto.pl

          • 12 2

          • raczej czytaja ;]

            • 1 1

    • Polityczno-budzetowy (17)

      klubik lehija,ulubieniec Pe-łowskiej "elyty' i samego słoneczka Peru donka i tak powoli chyli sie ku upadkowi.sztucznie dmuchany balon i bezprawnie sponsorowany z pieniedzy państwowych.

      • 12 36

      • dwa najbardziej poważne w Polsce zespoły to (13)

        Arka i zespół Macierewicza

        • 41 9

        • Daj spokój PiSowi (3)

          i nie wymyślaj! Posłowie z Gdyni to Biedroń i Miller.

          • 20 13

          • (2)

            Miller i Biedroń dostali się do sejmu z okręgu Gdyńsko-Słupskiego, za to Gdańsk musi wytłumaczyć się z następujących posłów: Sławomir Nowak, Katarzyna Hall, Anna Fotyga, Maciej Łopiński... same asy...

            • 10 10

            • Gdańsk z niczego nie musi się tłumaczyć

              j.w.

              • 13 4

            • Biedronki:))))))

              Po Co tłumaczyć

              • 3 0

        • (8)

          bez Pana Macierewicza nie miałbys o czym pisać... śmątku tępy

          • 6 17

          • Powiedzieć PANA Macierewicza (7)

            to jak powiedzieć PANA Kuby Rozpruwacza!!!

            • 18 3

            • Pana Jekylla i pana Hyde'na (5)

              • 1 2

              • Pana Kleksa (2)

                • 4 2

              • pana Jasia i pani Małgosi (1)

                • 5 0

              • pana Jacka i pana Placka

                • 3 1

              • pana dżeka

                • 2 1

              • Pana Kracego

                • 3 0

            • albo pana Rońdy

              • 5 1

      • Prawdziwi kibice (1)

        Tylko na Lechii, arka to wąsaci Janusze w sandałach, amatorzy darmowych wejściówek za zeta i żenującej gry pierwszoligowca.

        • 13 8

        • darmowe za zeta ??????? tylko w dancig

          • 5 3

      • idź się spytaj swojego Szczurka ile daje

        • 2 0

    • (1)

      darmowe wejściówki to raczej w Gdyni ciemniakom się wciska

      • 14 9

      • i tak nie chcą przyjsc, bo po co?

        zobaczyc boiskowe kaleki a na trybunach nastolatki przed mutacją

        • 3 1

    • Prawdziwi kibice

      Tylko na Arce,Lechia to wąsaci Janusze w sandałach i amatorzy darmowych wejściówek.

      • 5 16

    • co po cichu?

      weź chłopie nie siej fermentu.

      • 2 1

    • zauważ ze Lechia ma jedną zwiększych frekwencji w naszym kraju

      • 0 1

    • Booddaje sie piłkarzy typuTraore to sredniego klubu tureckiego,kto ma strzelac bramki?sytuacji jest bez liku tylko snajpera

      • 0 0

  • przepłacaja bo produkt taki sobie

    Za te kasę / budżet ok 24 mil / powinna być lepsza ekipa na boisku . A wtedy było by wiecej reklamy w TV .

    • 50 1

  • przypomnę tylko że dzisiejsza Lechia to komercyjna firma (1)

    Co to znaczy "dawanie" pieniędzy podatników komercyjnej firmie?

    • 31 13

    • Właśnie czy angażowanie się miasta w komercyjna firme nie jest złamaniem prawa?

      • 1 0

  • Już wkrótce Lechia będzie nr 1 w Polsce (2)

    Nadchodzą czasy hegemonii Wielkiej Lechii

    • 52 36

    • no na pewno :-)

      • 15 2

    • olbrzymiej, ogromnej...wszechogarniającej :)

      • 0 0

  • Lechia pany!!!!!!!!!!!

    • 36 29

  • No coś podobnego... A jaki Ekfiwajlent ma Arsenal albo MU (6)

    bo Londyn czy Manchester złamanego grosza nie płaci za rzekomą promocję

    Panie BUDYŃ takie bajki to dla inteligentnych inaczej może pan wymyślać

    • 16 21

    • Ale we Francji miasta dają (1)

      • 5 3

      • Dają też w Czeczenii i Dagestanie

        np Machaczkała... Kto by wiedział że coś takiego istnieje
        żeby nie Anyż

        • 3 0

    • nie ma miasta londyn (1)

      jest londek zdroj

      • 6 4

      • A jest Monachium albo Akwizgran?

        • 0 1

    • dym sie w srake łosiu (1)

      • 0 0

      • boli prawda oj boli...

        z Ulicy pokoleń półgłówków

        • 0 0

  • Ja się pytam...

    Kiedy ludzie Lechii zobaczą że bez inwestowania w piłkarzy się nie da normalnie grać? Ludzie chcą oglądać dobrą piłkę, kupują bilety i karnety a tu potem na meczach biega taki garbaty Duda, bo kto inny?

    • 52 1

  • Oni są tylko antyreklamą (2)

    • 39 28

    • A Ty może przestań pisać z wciśniętym CapsLockiem, bo jesteś antykulturą. (1)

      • 5 15

      • Będę pisał i pisał kochany caps lock

        • 10 1

  • Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi? (1)

    Rety, co to za składnia?

    • 25 2

    • Faktycznie, brzmi fatalnie

      Ile reklamy daje Lechia Gdańskowi?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz Lechii

81% LECHIA Gdańsk
11% REMIS
8% GKS Tychy

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Lechii

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Piotr Matusiak 31 63 64.5%
2 Łukasz Gawlik 31 62 58.1%
3 Mariusz Kamiński 31 61 61.3%
4 Mirosław P. 31 60 64.5%
5 Mateo Wycz 31 60 61.3%

Tabela

Piłka nożna - I liga
Drużyny M Z R P Bilans Pkt.
1 Lechia Gdańsk 30 18 5 7 50:26 59
2 Arka Gdynia 31 17 8 6 50:31 59
3 GKS Tychy 30 16 3 11 40:34 51
4 GKS Katowice 30 14 8 8 51:31 50
5 Wisła Kraków 30 13 10 7 56:37 49
6 Górnik Łęczna 31 12 13 6 31:26 49
7 Motor Lublin 30 14 7 9 41:36 49
8 Wisła Płock 30 13 9 8 43:39 48
9 Odra Opole 31 13 7 11 36:31 46
10 Stal Rzeszów 30 12 6 12 45:47 42
11 Miedź Legnica 30 10 11 9 39:32 41
12 Znicz Pruszków 30 11 4 15 28:37 37
13 Bruk-Bet Termalica Nieciecza 30 8 10 12 43:45 34
14 Chrobry Głogów 30 9 7 14 30:47 34
15 Polonia Warszawa 30 7 9 14 36:44 30
16 Resovia 30 8 5 17 34:54 29
17 Podbeskidzie Bielsko-Biała 31 4 11 16 24:50 23
18 Zagłębie Sosnowiec 30 2 9 19 19:49 15
Każdy gra z każdym mecz i rewanż. Dwie najlepsze drużyny wywalczą bezpośredni awans do ekstraklasy. Zespoły z pozycji 3-6 zagrają w dwustopniowych barażach o jeszcze jedno miejsce premiowane awansem.
Natomiast trzy najsłabsze drużyny zostaną zdegradowane do II ligi.

Wyniki 31 kolejki

  • LECHIA GDAŃSK - GKS Tychy (sobota, godz. 17:30)
  • Podbeskidzie Bielsko-Biała - ARKA GDYNIA 0:0
  • Górnik Łęczna - Odra Opole 1:0 (1:0)
  • sobota
  • Resovia - Miedź Legnica
  • GKS Katowice - Stal Rzeszów
  • niedziela
  • Bruk-Bet Termalica Nieciecza - Polonia Warszawa
  • Wisła Płock - Motor Lublin
  • Znicz Pruszków - Chrobry Głogów
  • poniedziałek
  • Zagłębie Sosnowiec - Wisła Kraków

Ostatnie wyniki Lechii

27 kwietnia 2024, godz. 17:30
7% Stal Rzeszów
15% REMIS
78% LECHIA Gdańsk
Polonia Warszawa
93% LECHIA Gdańsk
4% REMIS
3% Polonia Warszawa

Relacje LIVE

Najczęściej czytane