- 1 Czubak o Arce: Wygrywać i świętować (47 opinii) LIVE!
- 2 Chłań: Lechia w ekstraklasie jeszcze lepsza (59 opinii)
- 3 Wybrzeże liczy na mocny start z Polonią (64 opinie)
- 4 Święto gimnastyki. Ponad 20 krajów (1 opinia)
- 5 Arka: odwołanie od kartki, kontuzjowani walczą (51 opinii)
- 6 Zyskowski: Trefl do play-off bez presji (1 opinia) LIVE!
Stadion Gdańsk zaciska pasa. Rezygnuje z rzecznika, zdejmuje logo
Bez nazwy i sponsora, a teraz także bez rzecznika prasowego i strony internetowej pozostał Stadion Gdańsk w Letnicy na kilka miesięcy przed 10. urodzinami. Spółka zarządzająca obiektem zapewnia, że rozmowy z nowym sponsorem tytularnym trwają, ale o szczegółach mówić na razie nie może. W piątek z elewacji stadionu ma zniknąć logo Energi.
Choć od trzech miesięcy przejęty przez Orlen energetyczny koncern nie ma oficjalnie nic wspólnego z miejskim obiektem, to wciąż na elewacji stadionu widnieje logotyp Energi.
Przypomnijmy, że rocznie Energa za prawo do nazwy stadionu płaciła ok. 3 mln zł. Łatwo więc policzyć, że rynkowa wartość trzymiesięcznej ekspozycji nazwy państwowego koncernu na największym obiekcie sportowym Trójmiasta wynosi ok. 750 tys. zł.
- Rozmowy z nowym partnerem się toczą, ale na razie jest za wcześnie, by mówić o szczegółach. Niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów - mówi Łukasz Wysocki, prezes Areny Gdańsk Operator zarządzającej obiektem w Letnicy.
Jak dodaje, rebranding, a więc demontaż banerów i reklam dotychczasowego sponsora zakończył się wewnątrz obiektu. W piątek logotyp Energi zniknie też z elewacji (pierwotnie spółka informowała, że prace rozpoczną się w czwartek, ale termin przesunięto o jeden dzień ze względu na zapowiadane niekorzystne warunki atmosferyczne). Jak usłyszeliśmy, choć oficjalna nazwa obiektu od niedawna brzmi "Stadion Gdańsk" i część dotychczasowego logo mogłaby na nim pozostać, to z elewacji zniknie cała instalacja.
Stadion bez rzecznika
Stadion stracił nie tylko dotychczasową nazwę i sponsora, ale także agencję PR, która odpowiadała za kontakt z mediami. O tym, że stadion traci rzecznika prasowego, dowiedzieliśmy się w poniedziałek po południu. Umowa firmy zajmującej się obsługą medialną stadionu została zawieszona.
Jak usłyszeliśmy, powodem rezygnacji z profesjonalnej obsługi medialnej są kwestie finansowe. Trudności z płynnością finansową spowodowane wycofaniem dotychczasowego sponsora zbiegły się bowiem w czasie z pandemią i obostrzeniami, które pozbawiły obiekt wpływów z imprez masowych.
- Przyczyny naszego rozstania wynikają wyłącznie z sytuacji finansowej, w jakiej się znaleźliśmy. Chcę podkreślić, że byliśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z całym zespołem prasowym, ale zmusiła nas do tego sytuacja. Musimy optymalizować koszty. Jesteśmy na etapie reorganizacji i układania całej struktury na nowo - dodaje Wysocki.
Stadion zniknął też z internetu
Kibiców i mieszkańców może zastanawiać też brak obecności Stadionu Gdańsk w mediach społecznościowych. Oficjalne profile albo zmieniły nazwę, albo w ogóle zniknęły z Facebooka, Twittera czy Instagrama. Przestała działać też oficjalna strona internetowa, na której odwiedzający czytają komunikat, że strona znajduje się w przebudowie.
- To wynika z naszych zobowiązań z byłym sponsorem. Musieliśmy przebudować stronę i nasze kanały w mediach społecznościowych. Nie ukrywam, że to trochę nam utrudnia komunikację z naszymi gośćmi i mieszkańcami, bo nie możemy pochwalić się np. naszą aktywnością związaną z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ale spokojnie, wkrótce wrócimy! - zapowiada Wysocki.
Ścisła współpraca z Amber Expo
Jak już informowaliśmy, wobec kryzysu w całej branży rozrywkowo-eventowej władze obiektu podjęły już starania o szukanie nowego pomysłu na zagospodarowanie stadionu, który w tym roku będzie obchodzić 10. urodziny.
Wkrótce powstanie na nim przedszkole, a Arena Gdańsk Operator chce jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z sąsiadem, który także przechodzi trudne chwile, a więc z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi. Oba podmioty mają współpracować ze sobą w zakresie organizacji targów, konferencji, meczów i innych wydarzeń. Chodzi m.in. o efektywniejsze wykorzystanie zaplecza, logistyki i kwestii technicznych (pierwsze doświadczenia już zebrano, gdy na terenie Amber Expo powstawał szpital tymczasowy).
Finał Ligi Europy w trzech wariantach
Numerem jeden w tegorocznym kalendarzu na stadionie pozostaje jednak piłkarski finał Ligi Europy. Do meczu zaplanowanego na 26 maja pozostały równo cztery miesiące i jak zapewniają władze obiektu - termin nie jest zagrożony.
- Jesteśmy w stałym kontakcie z UEFA. Termin nie jest zagrożony i jesteśmy przygotowani na to, by mecz odbył się w trzech wariantach: z udziałem kibiców, bez publiczności i z ograniczoną liczbą zajętych krzesełek. Wszystko zależy oczywiście od sytuacji pandemicznej - dodaje Wysocki.
Czwartego wariantu, a więc ponownego odwołania meczu, nikt w Gdańsku do siebie nie dopuszcza.
Miejsca
Opinie (389) ponad 20 zablokowanych
-
2021-01-27 19:15
Zaorać
Wiadomo, że działacze PO już się obłowili. Teraz ten straszak tylko przynosi straty. Należy to coś czym prędzej zaorać, a tereny sprzedać deweloperowi.
- 3 4
-
2021-01-27 19:22
Pogonić ze stadionu Lechię, wprowadzic kulturę i rozrywkę
Koncerty, imprezy, pokazy i będzie ok
- 3 3
-
2021-01-27 19:52
Kiedy lotnisko zrezygnuje z rzecznika ? Podobny twór jak stadion . Gdzie zatrudnili pracowników na czas pandemii ?
- 2 0
-
2021-01-27 19:54
Niech do tego przedszkola zabiorą cała ta dziecinna załogę Stadionu. To jest ich miejsce. Dostaną klocki smoczki pampersy i opiekunki. Błazny które biorą kasę. Jedna sycylijska rodzinka, każdy każdego klepie po plecach. ago. ag. lg. same tytularne mafie..nikt nie ponosi odpowiedzialności za ten kurnik. Tam każdy kryje każdego, układ układziki i sprzedawane przetargi tylko dla VIP-ów.
- 2 0
-
2021-01-27 19:58
Znakomite miejsce na wyścigi rydwanów.
- 5 0
-
2021-01-27 20:01
Adamowicz Arena
- 2 4
-
2021-01-27 20:06
Dynamitem to badziewie.
- 3 2
-
2021-01-27 20:07
Jeszcze powinno być bez Prezesa i Zarządu bo to pewnie najwyższe koszty stałe !
- 7 0
-
2021-01-27 20:17
Miasto z Olą na czele wrzuci każdemu mieszkańcowi po złotóweczce i dalej się kręci Prezes na stołku, (1)
będzie się kręcił do końca świata i jeden dzień dłużej jak mawia klasyk jajajajakiejś orkiestry
- 3 0
-
2021-01-27 21:21
gdyby Kur...wizja nie nadawała ciągłych oszczerstw na prezydenta Adamowicza i nie sprowokowałaby do jego zamordowania...
to nie musiałbyś narzekać na Olę
- 0 1
-
2021-01-27 20:22
Problemem jest tu zarząd Lechii (1)
Bilety na mecze są po prostu za drogie. Powinny kosztować po 5 zł. Trzeba tylko cierpliwości. Najpierw zapełnić stadion, zrobić atmosferę, przyciągnąć zainteresowanie sponsorów, a dopiero wtedy myśleć o podnoszeniu cen. Teraz 40 zł za bilet! Na pusty stadion? Sorry, ja dziękuję, wolę mecz w TV.
Ale chętnie przyjdę jak stadion będzie zapełniony co najmniej w 3/4.- 6 1
-
2021-01-28 07:12
1/4 wystarcza
mniej zasłaniaczy,przypadkowców,lansów,sukcesowców...
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.