• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał ruch w centrum Gdyni

Michał Sielski
1 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (240)
Na razie ruch wyznaczają pachołki i żółte znaki, ale niebawem skrzyżowanie przybierać zacznie docelową formę. Na razie ruch wyznaczają pachołki i żółte znaki, ale niebawem skrzyżowanie przybierać zacznie docelową formę.

Droga rowerowa w miejscu dawnej ulicy przy parkingu naprzeciwko Urzędu Miasta i dwukierunkowa jezdnia przy samym gmachu urzędu - taki będzie docelowy układ ruchu na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Świętojańskiej. Nie wróci już naziemny parking - miejsce samochodów będzie pod ziemią, pod budowanym Parkiem CentralnymMapka.



Dwukierunkowy ruch przy UM to dobry pomysł?

Budowa Parku Centralnego i parkingu podziemnego weszła właśnie w ostatnią fazę. Parking jest już zadaszony i zasypywany, a po pracach ziemnych przyjdzie czas na wykończeniowe. Także na powierzchni, gdzie dotąd był parkingMapkadroga wokół niegoMapka. Parkingu nie będzie, a jego miejsce zajmie teren zielony. Nie będzie więc też drogi dla aut, tylko skrót dla pieszych i rowerzystów zmierzających w kierunku morza.

Tak będzie wyglądała docelowa organizacja ruchu przy Parku Centralnym i Urzędzie Miasta. Tak będzie wyglądała docelowa organizacja ruchu przy Parku Centralnym i Urzędzie Miasta.

Szerszy chodnik przy Urzędzie Miasta



W ramach prac poszerzony zostanie chodnik przy al. Piłsudskiego przy Urzędzie Miasta. Będzie też zatoka postojowa dla auta młodej pary przy wejściu do Urzędu Stanu Cywilnego. Ruch aut będzie natomiast dwukierunkowy, tak jak przy obecnej organizacji tymczasowej.

Przebudowana zostanie droga rowerowa wzdłuż al. PiłsudskiegoMapka, która połączy się z ciągiem, którym rowerzyści mogą jechać na ul. Świętojańskiej.

Pierwsze prace już się zaczęły. Na razie to głównie prace ziemne, związane z budową kanalizacji deszczowej czy przebudową trakcji trolejbusowej.

Zakończenie prac uzależnione jest od pogody. Jeśli zima nie będzie sroga, być może już na wiosnę pojedziemy nowymi drogami.

Przypomnijmy:

  1. Wykonawcą III etapu Parku Centralnego jest firma Budimex.
  2. Trzecia, największa część parku obejmuje obszar 4,5 ha pomiędzy pawilonem skateparku a Urzędem Miasta.
  3. Firma buduje m.in. parking podziemny na 270 miejsc za ok. 22 mln zł oraz ostatnią część parku
  4. Pełny koszt prac to 63,4 mln zł.
  5. Otwarcie ostatniej części planowane jest na połowę 2023 r.

Miejsca

Opinie (240) 10 zablokowanych

  • Szajka trzymająca władzę ciągle utrudnia życie

    mieszkańcom. Wydawanie pieniędzy raczej ma jeden cel. Firmy w których królują rodziny i kolesie muszą dobrze zarobić.

    • 35 2

  • Pic na wodę (2)

    Parking centralny będzie dobrze skomunikowany dla dewelopera. Natomiast park... on już został zniszczony. Był naturalnym miejscem, które tam istniało od zawsze, może i było nawiedzane przez bezdomnych, ale istniało! Były drzewa, krzaczki, trawa - o to chodzi w parku. Teraz jedynie to budowany park, ale maszyn spalinowych i elektrycznych.
    Wstyd dla miasta z morza i ex-marzeń!
    Do tego wycięcie, na złość mieszkańcom, drzewka przy urzędzie, które co roku przypominało o Świętach.
    Wstyd do kwadratu, nawet sześcianu i pogarda dla Gdynian.

    • 38 5

    • Jakie drzewko? Raczej krzew i to o wątpliwej urodzie.

      • 2 4

    • Bez przesady

      Park to nie był ale po prostu teren zielony dość mizernej urody

      • 1 2

  • Szerszy chodnik? Pewnie, zeby Wojtusiowa sluzbowa limuzyna mogla nadal parkowac. (2)

    • 32 2

    • no taki był dosłownie cel tego w projekcie, także tego... w punkt! (1)

      nawet są wyznaczone specjalne miejsca postojowe, widać to na rysunku

      • 1 1

      • Dla par młodych, o których się tak ktoś w innym wątku martwił

        • 0 1

  • Większa część opinii jest negatywna po artykułem. Tylko nie zapomnijcie iść na wybory.

    • 35 1

  • Nie mam zaufania do tych zmian. Tyle juz wladze Gdyni napsuly, ze czlowiek sie po prostu obawia wszystkiego co robia, bo zawsze wychodzi to nam bokiem. Taka prawda.

    • 35 2

  • ??? O co chodzi??? (1)

    Każde dziecko w Gdyni wie ze głównym problemem tego skrzyżowania jest jego niesymetryczność - wylot z Piłsudskiego jest przesunięty w prawo o jeden pas (patrząc od morza) w stosunku do do pasów na łączniku między Swietojanska a Władysława. Dwa pasy z Piłsudskiego powinny wprost prowadzić na dwa środkowe pasy łącznika i tam dopiero ruch powinien się rozjeżdżać na dodatkowe pasy do skrętów po obu stronach łącznika. Przecież to widać gołym okiem!!! Nie rozumiem jak można tak spartolić główne skrzyżowanie w mieście i przy takiej okazji jak ta przebudowa tego nie poprawić

    • 37 2

    • Główne skrzyżowanie, dobre sobie

      • 1 1

  • O Matko

    Ile będziemy musieli poprawiać po tych pomysłach!!! Przecież to zabija Świętojańską.

    • 27 2

  • patrzę i widzę 4 pasy ruchu i malutkie miejsce na budynek, ew. chodniczek.

    No to gratuluję lobby samochodowemu wywalczenia jeszcze większej cennej przestrzeni publicznej w miastach pod przejazd tych ciężkich puszek. Swoją drogą, to naprawdę jest głupie: ceny gruntów w centrach miast są ogromne. Po co więc tracić tyle kasy, żeby wcisnąć tam kolejny pas dla samochodziarzyków? Gigantyczna niegospodarność.
    Po co płacić ofiarom potrąceń na pasach? Ogromna strata pieniędzy.
    po co płacić za leczenie z zatruć spalinami? Ogromna strata pieniędzy.
    Po co z publicznych pieniędzy płacić na budowę kolejnych pasów? Strata pieniędzy.
    Dziwny sposób rozumowania.

    • 3 25

  • Dobrym wyjściem

    Byłoby zrobić jedną wielką ścieżkę rowerową na świętojańskiej bez możliwości ruchu innych pojazdów.

    • 4 11

  • Jednokierunkowość tylko dobiła Świętojańską (1)

    Ciemno, ponuro, pusto! Skandal!!!

    • 21 3

    • taki mamy klimat, kierunek w Gdyni jest jeden.. równia pochyła

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane