- 1 Pomocnik Arki: Derby o wygranie ligi (46 opinii)
- 2 Lechia dokonała rzadkiej sztuki w XXI wieku (59 opinii)
- 3 Stal - Wybrzeże. Awizowane składy (24 opinie)
- 4 Kto i jak przyjedzie na derby z Arką? (196 opinii)
- 5 Dylewicz o Treflu: Największa szansa (1 opinia)
- 6 Hokeiści dalej od utrzymania w elicie (24 opinie)
Tunerzy żużlowców Zdunek Wybrzeże Gdańsk. Co jest kluczowe we współpracy?
Energa Wybrzeże - żużel
Żużlowcy Zdunek Wybrzeże Gdańsk w sezonie 2022 będą korzystać z silników wielu tunerów. Adrian Gała chwali współpracę z Ryszardem Kowalskim. - Po wynikach innych zawodników widać, że pan Ryszard jest numerem jeden - uważa wychowanek gnieźnieńskiego Startu. W stajni tunera z podtoruńskich Cierpic jest także Wiktor Kułakow. U Jakuba Jamroga z kolei dominuje Finn Rune Jensen. - W przyszłym roku pójdę jeszcze w stronę Flemminga Graversena - zapowiada. W warsztatach pozostałych zawodników znajdują się też silniki od Ashleya Hollowaya i Briana Kargera. Co jest kluczowe we współpracy na linii tuner-zawodnik?
Zdunek Wybrzeże Gdańsk wrócił do klasyki. Zobacz kevlary żużlowców na 2022 rok
Zdunek Wybrzeże Gdańsk na zakupach
Żużlowcy Zdunek Wybrzeże Gdańsk rozpoczęli przygotowania do następnego sezonu. Dotyczą one nie tylko kondycji, ale też zaplecza sprzętowego. Przed startem rozgrywek trzeba mieć zakupione przynajmniej dwa kompletne motocykle oraz dwa kolejne silniki na zapas, żeby było z czego wybierać w trakcie zawodów. To absolutne minimum. Z reguły zawodnicy mają po trzy kompletne motocykle i nawet trzy silniki na zapas.
Takie inwestycje generują koszty. Nowy silnik od tunera kosztuje w granicach 26-36 tysięcy złotych, a kompletna rama (bez silnika) - 20 tysięcy. W przypadku sprzedaży sprzętu innemu zawodnikowi, można odzyskać tylko niewielką część przeznaczonej wcześniej kwoty. Wszystko zależy od zużycia silnika. 2/3 wartości odzyska się tylko wtedy, jeśli silnik jest w miarę świeży. W przypadku całego motocykla straty mogą być jeszcze większe - żużlowcom na konto może wrócić zaledwie 20 proc. Jeśli sprzęt jest w dobrym stanie, to wartość sprzedawanego towaru oczywiście automatycznie wzrasta.
- Każdy powoli buduje swoje zaplecze sprzętowe. Nowe silniki już trzeba było zamawiać u tunerów. Październik i listopad to odpowiedni czas, żeby później nie czekać daleko w kolejce. Wszyscy zamawiają sprzęt. Najlepszy tuner na gdański tor? Nie ma reguły. Silnik jest ważny, jednak liczy się dyspozycja samego zawodnika - mówi nam Eryk Jóźwiak, menedżer Zdunek Wybrzeże Gdańsk.
Zdunek Wybrzeże Gdańsk zarobi na braku szkolenia innych klubów z eWinner 1. Ligi
Tunerzy żużlowców Zdunek Wybrzeże Gdańsk
W warsztatach gdańskich żużlowców w sezonie 2022 będą silniki od wielu tunerów - zarówno polskich, jak zagranicznych. Adrian Gała i Wiktor Kułakow współpracują z Ryszardem Kowalskim. Tuner z podtoruńskich Cierpic jest uznawany za najlepszego specjalistę w swoim fachu, co wyraźnie zaznaczył wychowanek gnieźnieńskiego Startu.
- To będzie 10 sezon naszej współpracy. Mamy świetny kontakt, od początku zbudowaliśmy dobre zaufanie. Pan Ryszard i Daniel dużo mi pomagają, dlatego skupiam się tylko na przygotowanych przez nich silnikach. Po wynikach innych zawodników widać, że pan Ryszard jest numerem jeden. Darek Sajdak pomógł mi się dostać do tego tunera. Od tamtego czasu moja współpraca z panem Ryszardem tylko się zawęża - wyjaśnia Gała.
Zdunek Wybrzeże Gdańsk ma warunkową licencję na starty w eWinner 1. Liga
Pozostali zawodnicy będą korzystali z silników od innych tunerów. Dla Wiktora Trofimowa sprzęt przygotuje Ashley Holloway, a dla Kamila Marcinca Brian Karger. Jakub Jamróg z kolei kilka lat temu zaufał Finnowi Rune Jensenowi, który ciągle dominuje w jego warsztacie. Wychowanek Unii Tarnów lubi jednak testować różne nowości, dlatego w sezonie 2022 będzie miał też silniki od Flemminga Graversena. Duński tuner współpracuje też z Rasmusem Jensenem.
- Z Finnem Rune Jensenem współpracuję nieprzerwalnie od 2018 roku. Był i jest wiodący. W przyszłym sezonie faktycznie będę miał od niego najwięcej silników, ale zawsze próbuję też czegoś nowego. Nie jest tak, że ograniczam się do jednego tunera. Pójdę też w stronę Flemminga Graversena. Pamiętam jak Rune Jensen zrobił dla mnie pierwszy silnik, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Czasami potrzeba czasu i ciężkiej pracy, żeby dopasować sprzęt do jazdy, a tutaj wszystko wyszło idealnie. Ważne jest, że potrafi zrobić silnik z dnia na dzień. Jest kontaktowy, dużo pomaga, ogląda mecze, podpowiada co mam zmienić jeździe. Był rewelacją kilka lat temu, wielu zawodników z nim współpracowało - tłumaczy swój wybór Jamróg.
Wiktor Trofimow: Walczyłem z bólem
Sprzęt ważniejszy od umiejętności żużlowców?
Adrian Gała i Jakub Jamróg nie ukrywają, że sprzęt w sporcie żużlowym ma wielkie znaczenie, lecz bez odpowiedniego dopasowania motocykla oraz umiejętności jeździeckich, o punkty wcale nie jest tak łatwo.
- Wszystko musi współgrać i się zazębiać. Bez dobrych, szybkich silników i odpowiedniej regulacji na pewno jest ciężko o dobry wynik. Silnik to bardzo ważna część żużla - dodaje Gała.
Żużlowcy nie będą się tułać po hotelach
- To prawda, że są silniki, które potrafią wykreować zawodnika. Czasami zdarzają się takie "strzały", że motocykl po prostu jedzie. W młynie przełożeń i różnych detali, wychodzi jednak kunszt teamu i zawodnika, żeby tych najlepszych przełożeń pilnować, a także reagować na najdrobniejsze detale. Druga strona medalu jest taka jednak, że trzeba wykorzystać ten szybki silnik na każdym torze, a nie tylko w trakcie jednych zawodów - podsumowuje Jamróg.
Zdunek Wybrzeże Gdańsk. Cennik i sprzedaż karnetów 2022 na mecze żużlowców
Kluby sportowe
Opinie (52) 5 zablokowanych
-
2022-01-01 22:09
Po to istnieje I i II liga, żeby takie kluby jak GKŻ też walczyły między sobą. Nie wszyscy mogą bzykać księżniczki.
- 3 2
-
2021-12-27 12:25
Przestańcie ludziom kadzić głupoty (1)
Za Zdunka GKS nigdy nie awansuje wyżej ! On nie przewiduje droższej reklamy.
- 13 13
-
2022-01-01 22:05
GKS musiałby najpierw w ogóle odmrozić działalność bo istnieje tylko na papierze.
- 0 0
-
2021-12-28 09:58
(3)
O takich sponsorach jak bracia Gancarek możemy tylko pomarzyć
- 10 1
-
2021-12-28 15:20
Garcarek (2)
- 8 0
-
2021-12-29 22:48
(1)
Jeden pies
- 1 1
-
2022-01-01 19:16
i dwa koty.
- 0 0
-
2021-12-30 22:33
Ktoś chętny na "liścia" w starym roku ? (1)
- 3 4
-
2022-01-01 14:41
norrisowi wypal
- 4 1
-
2022-01-01 10:23
i o to chodzi
Adrian Gała chwali współpracę z Ryszardem Kowalskim!! I w tej współpracy cała nadzieja na świetlaną przyszłość!
- 4 0
-
2021-12-31 20:04
To i tak nic nie pomoże...
Bo do póki klub nie zacznie być prowadzony w pełni profesjonalnie czyli bedą zatrudniani fachowcy t.j manager i toromistrz to nawet najlepszy tuner nic nie pomoże.W chwili obecnej to jest półamatorka.
- 3 4
-
2021-12-28 06:19
jesteśmy szybcy wybrzeże gdańsk (2)
- 6 2
-
2021-12-30 08:35
jesteśmy Szymcy
- 6 0
-
2021-12-28 22:48
Ale jestem dzban.
Dzban bolo
- 2 4
-
2021-12-29 16:32
A najslynniejszy tuner III RP, niejaki papa Gollob. Tak ladnie tunungoeal, ze na samolick uzbieral. On jak piechniczek - stary , ale jary. Wladek - czy ty to jesteś "wujkiem wladkiem" Muranskich? To by wiele tlumaczylo.
- 1 1
-
2021-12-28 08:47
Mam pomysl (1)
Niech wszyscy zawodnicy jeżdżą u Zdunka tylko za biegopuntkowke a Zdunek będzie im dostarczał silniki. Najzdrowszy układ na świecie. Nikt nie może kantowac bo zaraz wszystko wyjdzie kto kombinuje. W zdrowym organizmie taki układ to miodzio co nie Zdunek?
- 6 3
-
2021-12-29 16:05
Żaden liczący się zawodnik nie podpisze takiego kontraktu. Tzw. kontrakt amatorski jest dobry dla juniorów.
- 2 0
-
2021-12-28 08:42
Czekam na osobny artykul (2)
Dotyczący nawierzchni toru i pielęgnacji. Czy już przetarg na toromistrza ogłoszony? Czy w tym roku na starcie oddamy walkowerem 50% zawodow a drugie 50% nasi rywale przyjadą jak po swoje i objada naszych bez próby toru?
- 9 0
-
2021-12-28 10:18
Może tak byc (1)
Ale to nie wina toru a potencjału drużyny rywale są mocniejsi
- 2 2
-
2021-12-29 11:12
Jak mozna
Z góry zakładać, że ktoś tu przyjedzie jak po swoje. Tor musi być atutem gospodarza. To jest żużel.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.